Gå til innhold

Gave til en nyfødt??


MarianneE

Anbefalte innlegg

Siden jeg er blitt stolt tante idag, så skal vi opp og besøke den lille og det nybakte foreldreparet.

Hva kjøper man med til en liten nyfødt engel?

Klær? En bamse? Det er jo alt for tidlig med leker.....

Et råd eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøper alltid bøker i sånne anledninger, jeg. Klær får de som regel nok av, leker også. Ingenting kan erstatte stemningen når foreldre leser for barna, en gave de vil ha glede av i mange år framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper klær eller lager en liten kurv med baby-produkter.

Det var en god idè!

Problemet er bare at jeg ikke aner hva de har/ikke har!

Men, de får sikkert brukt opp alle produktene og må ut og kjøpe nytt.

Hmm....tror jeg skal ta Kaktus sitt råd, jeg!

Takk skal du ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleier, våtservietter, Natusanprodukter, bamser, spilledåse, klær i bitteliten størrelse for alt du får er som regel fra fire mnd (de måååå jo ha noe å vokse i....), ammeinnlegg, selvpleieprodukter til mor, flaxlodd

(barn er dyrt), eller gå sammen og kjøp større ting som stellebord, bæresele, leikegrind osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal dere ha!

Følger rådet om en kurv med babyprodukter.

Alle store utstyrsting har de fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei! Ikke kjøp Natusan-produkter, det er veldig mange som har i mot desse produktene, dessuten så er det lite de trenger av produkter! Kan jo godt hende mammaen har kjøpt inn de de trenger av stelleprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ofte baby-håndklær, andre klær, bøker eller et pent baby-sengetøy.

Forslag til ting i kurv til mor og barn er: amme te (fås på helsekost) og ammeinnlegg i ull. (apotek), plastlaken og gulpekluter (Bogerud tekstil er billig og bra på det)

En annen veldig koselig presang (sikkert litt dyrt) er et sånn her baby-saueskinn. Det fikk vi og ble SÅ gladen for. Brukte i vogga, i senga og i vogna om vinteren.

Fine myke babytepper er også lurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natusan er full av ekle tilsetningsstoffer som absolutt IKKE er bra for en sart babyhud. Bl.a. er det mer av et eller annet sterkt som jeg ikke husker navnet på, i natusans olje enn i hårfarge.

Det er jo mulig de har forbedret produktene sine etter den svenske sjokkrapporten her for en tid tilbake, men det hadde ikke fått meg til å kjøpe de!

Nei, Weleda, for eksempel, er et MYE bedre alternativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å kjøpe eksklusive babyhåndklær (Ikke så eksklusive at de ikke kan vaskes, dah...) eller eventyrbøker (Klassiske eventyr). Gjør vel ikke noe galt da...

Såpe/talkum/krem holder jeg meg unna, siden jeg vet at preferansene er så forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for god hjelp!!

Besøkte dem igår, og gaven vakte stor begeistring!

Jeg har verdens søteste tantebarn!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atacand

Hei MariannE :D

Jeg ville kjøpt babyklær til den lille,men jeg gav mitt barnebarn vogn og strikket vognteppe.

Hva med å sy noe til den brodere en sånn hvor det står når de står født dag og tid,dåp og navn,lengde og gram.Det er vel en fin dåpsgave det jeg nevner her og det finnes sølvrør som du kan legge dåpsattesten nede i eller bestikk i sølv.

Fy flate dette ble rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MariannE :D

Jeg ville kjøpt babyklær til den lille,men jeg gav mitt barnebarn vogn og strikket vognteppe.

Hva med å sy noe til den brodere en sånn hvor det står når de står født dag og tid,dåp og navn,lengde og gram.Det er vel en fin dåpsgave det jeg nevner her og det finnes sølvrør som du kan legge dåpsattesten nede i eller bestikk i sølv.

Fy flate dette ble rotete.

Holder på og brodere et veggteppe med alfabetet og et ole brumm motiv pr. bokstav. Tenkte og gi det som dåpsgave....

Ellers takk for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...