Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 26. mai 2011 #1701 Skrevet 26. mai 2011 Tre uker til min siste eksamen. Er merkelig rolig enda...
Lumos Skrevet 26. mai 2011 #1702 Skrevet 26. mai 2011 Du har jo vært flink! Selv om det er til andre ting Aw, takk, hehehe Nå burde jeg egentlig sove. Hvaa skjer! Skal levere bacheloroppgave på søndag og ha siste eksamen på onsdag, og jeg er så rolig som jeg aldri før har vært. Jaja!
JumboJenny Skrevet 26. mai 2011 #1703 Skrevet 26. mai 2011 Mange glade innlegg her =) Bestod en examen jeg hadde forrige uke i moral og etikk.. så jeg er rimelig fornøyd med det da det var innmari mange som strøyk. Idag og igår har jeg sitte som en stinkende huleboer og skrevet på bacheloroppgaven. Har regnet på det, og kanskje dere andre er vant til slikt, men jeg har sitte i 16 timer både igår og idag og så mye har jeg aldri jobbet før. Nå har jeg endelig fått printet ut skiten, og prøver å levere via plagiarisme scanneren på portalen men får feilmelding om noe serverproblemer. Enten så har alle universitetene bestemt seg for at bacheloroppgaver skal leveres på samme dag og systemet har kræsja, eller så er det bare en tilfeldig. Uansett, skal si jeg er letta over å være ferdig, jeg har faktisk grått ut i desperasjon en gang igår, da følte jeg for å gi opp. Heldigvis gikk det bra til slutt=) 5 dager til eksamen!
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #1704 Skrevet 26. mai 2011 Høres slitsomt ut å skrive bacheloroppgave omtrent samtidig som dere har eksamen... Min erfaring er at slike oppgaver tar omtrent all oppmerksomheten til de er levert. Skal ikke skrive bacheloroppgave selv, men har levert flere semesteroppgaver ca en uke før første eksamen nå i vår... og kjenner følelsen av å ha lyst til å gi opp, da jeg satt og glodde fortvilt på et fantastisk rotete kapittel noen timer før leveringsfrist, men det løste seg sånn delvis Lurer forresten litt på strykprosentene rundt omkring; hos oss er det relativt få som stryker (ca 5 %, kanskje?), men husker fra min tid på Blindern før alskens reformer at det var fler. Men det er kanskje stor forskjell på de innledende fagene type Ex.phil, innføringskurs i matte osv, og videre studier? Ellers har jeg hørt forelesere si at de helst skal "få gjennom" flest mulig fordi det betyr mer penger til instituttet.
Gjest Anuket Skrevet 27. mai 2011 #1705 Skrevet 27. mai 2011 Siste eksamen idag! Jeg vurderer å ikke møte opp, men jeg kommer til å gå også gå igjen rundt kl 11 USJ. Jaja ferie etter dette! Lykke til dere andre
JumboJenny Skrevet 27. mai 2011 #1706 Skrevet 27. mai 2011 Lurer forresten litt på strykprosentene rundt omkring; hos oss er det relativt få som stryker (ca 5 %, kanskje?), men husker fra min tid på Blindern før alskens reformer at det var fler. Men det er kanskje stor forskjell på de innledende fagene type Ex.phil, innføringskurs i matte osv, og videre studier? Ellers har jeg hørt forelesere si at de helst skal "få gjennom" flest mulig fordi det betyr mer penger til instituttet. På mitt universitet er det normalt sett 40-50 % stryk på førstegangseksamen. En eksamen vi fikk karakterene på igår hadde 74% stryk... av ca 250 studenter. :/ Og ja, jeg merker godt at bacheloroppgava kræsjer med eksamenslesing. Nå er jeg på vei for å levere den inn, og vet at så snart jeg kommer hjem igjen er det 3 dager med intensiv lesing igjen, på en eksamen som jeg har måttet overse pga dette. =)
Gjest Naenia Skrevet 27. mai 2011 #1707 Skrevet 27. mai 2011 Hva er forskjellen på å ikke møte opp, levere blankt og å stryke?
Kladd Skrevet 27. mai 2011 #1711 Skrevet 27. mai 2011 Hva er forskjellen på å ikke møte opp, levere blankt og å stryke? Ved å levere blankt/stryke så får du mulighet til å ta kont. Dersom du ikke møter opp uten gyldig grunn tror jeg du må vente til neste gang faget går for å få ta det opp. Rett meg hvis jeg tar feil, noen! Nå er jeg ferdig med 4 av 5 fag! :D Eksamen i dag tror jeg gikk bra, men rakk ikke svare på alt. Men iallefall mye bedre enn forrige eksamen hvor jeg kun svarte på ca 70%.
ninuska_ Skrevet 27. mai 2011 #1712 Skrevet 27. mai 2011 Ved å levere blankt/stryke så får du mulighet til å ta kont. Dersom du ikke møter opp uten gyldig grunn tror jeg du må vente til neste gang faget går for å få ta det opp. Rett meg hvis jeg tar feil, noen! Vi har ikke mulighet til å konte på mitt studie, men hvis man ikke møter opp til eksamen, teller det som et av to forsøk man har på emnet. Du må uansett vente til neste gang faget går for å ta det opp - uansett om du stryker eller velger å ikke dukke opp.
FruLuna Skrevet 27. mai 2011 #1713 Skrevet 27. mai 2011 I går kom jeg gjennom en eksamen jeg har gruet meg til i ca 5 år, men det gikk faktisk over all forventning! Vet jo ikke resultatet ennå, men jeg har sjekket opp en del ting jeg var usikker på, og det virker som om jeg er "innenfor" på det meste. Det eneste som uroer meg litt er at alle andre jeg har snakket med etter eksamen synes det gikk skikkelig dårlig og er redd for å stryke... Jeg er derfor litt engstelig for at jeg tror jeg har gjort det bedre enn jeg egentlig har, og at jeg kan komme til å gå på en smell. Og da ryker i så fall jobbtilbudet jeg har fra høsten av. Gah. Jaja. Det kan jo også være at magefølelsen min stemmer. Nå er det 3 eksamener igjen, og så er jeg ferdig med dette 7 år lange studiet. Det er sprøtt det.
ninuska_ Skrevet 28. mai 2011 #1714 Skrevet 28. mai 2011 I går kom jeg gjennom en eksamen jeg har gruet meg til i ca 5 år, men det gikk faktisk over all forventning! Yey Så bra! Det gikk sikkert veldig bra hvis magefølelsen sier det! Jeg leser og leser.. gjesper på lesesalen.. og knasker hvit sjokolade med jordbærbiter
Gjest Mauna Lee Skrevet 29. mai 2011 #1715 Skrevet 29. mai 2011 hvit sjokolade med jordbærbiter Nam!! Jeg burde ha lest i hele går og i hele dag, tror jeg? Men i går tok jeg en tur på Ikea og kjøpte meg et kjøkkenskap istedet. Jeg trøster meg med at et ryddigere kjøkken også er meget positiv for eksamensformen min. Dessuten kan jeg teorien etter fire år med innprenting (pedagogikk, nærmere bestemt matpedagogikk i dette tilfellet), så istedet for å lese bruker jeg tida på å organisere kjøkkenet mitt og øve på kjøkkenferdigheter (det er en praktisk/muntlig eksamen hvor jeg skal stå å lage mat mens jeg formidler pedagogikk). Tenk, den aller siste eksamen på lærerskolen, også er jeg helt ferdig med å studere!! Jeg ser virkelig fram til Onsdag kl 17.00!! (Og avslutningsfesten kl 18). Forrige eksamen gikk forresten veldig bra (den var i samme stil den også, men da var det matkultur og ikke matped). Jeg fikk B, og det var en liten filleting som gjorde at jeg ikke fikk A men men, jeg er fornøyd med Ben hvertfall =) Lykke til med innspurten alle dere andre!
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 29. mai 2011 #1716 Skrevet 29. mai 2011 Jeg har gjort INGENTING hele helga Årh. Burde begynne skikkelig med lesingen og notatskrivingen snart. Hater at juss liksom ikke er et direkte puggefag, du må liksom lære deg å skrive og å bruke det du kan også.
ninuska_ Skrevet 29. mai 2011 #1717 Skrevet 29. mai 2011 Jeg har lest masse i helgen (jeg stod faktisk opp kl 5 i dag tidlig og gjorde en tidligere eksamensoppgave), som fører til at jeg nå tenker: Fri ..det er KUN en tanke, ninuska_, og det kommer ikke til å skje. Back to the books
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 29. mai 2011 #1718 Skrevet 29. mai 2011 Nå fikk jeg max dårlig samvittighet, ninuska! Herregud så flink du er
Gjest Aliyyah Skrevet 29. mai 2011 #1719 Skrevet 29. mai 2011 Lykke til med resultatet! Håper du får det du satset på Fikk resultatet mitt og fikk litt sjokk for det var absolutt IKKE det jeg håpet på. Selv om jeg sto ganske greit sånn sett. Men jeg skal spørre om begrunnelse for det da.
ninuska_ Skrevet 29. mai 2011 #1720 Skrevet 29. mai 2011 (endret) Fikk resultatet mitt og fikk litt sjokk for det var absolutt IKKE det jeg håpet på. Selv om jeg sto ganske greit sånn sett. Men jeg skal spørre om begrunnelse for det da. Uff da, følte du at det gikk bedre enn karakteren tilsa? Begunnelse er alltid greit å be om - selv når man gjør det bra.. for da får man en tilbakemelding på hva man gjør riktig og hva man gjør feil Nå fikk jeg max dårlig samvittighet, ninuska! Herregud så flink du er Jeg må innrømme at resultatet jeg fikk på fredag fikk opp motivasjonen min betydelig Jeg har vært en maskin siden Endret 29. mai 2011 av ninuska_
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå