Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:forvirra::vetikke::bond::murvegg::daane::sove:

Sånn, nå tar jeg kvelden. Ikke mer å få gjort i kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herreguuud som jeg gruer meg til å bli student når jeg ser hvordan dere sliter sånn med eksamen! Jeg går tredje året på allmenn, og kan ikke akkurat si at jeg har lest eller kommer til å lese... blir heller å se raskt igjennom, og det er det de færreste som gjør på skolen min. Er det vanskelig "høyere opp" i systemet? Mange som stryker, hvor tidlig begynnner dere å lese til en eksamen?

Det er definitivt forskjell, men om du jobber jevnt går det bra :) Jeg sliter nå fordi jeg tok alt for mange studiepoeng dette semesteret, og har ikke hatt sjans til å lese alt. Med bare 30 studiepoeng (som er vanlig) hadde det gått fint!

Ikke stress så mye, de fleste får nok noen dårlige karakterer før de vet hva som ventes. Det er ikke bare pugging (i mine fag i alle fall), det er anvendelse som er viktig, og det er vanskelig å lære seg. I noen fag er strykprosenten 20 %, andre 5 %.

Gjest Anuket
Skrevet
:murvegg: trenger konsentrasjon!! Men teller bare ned minutter til jeg får se han igjen blah.. to dager igjen før eksamen :sukk:
Gjest Mauna Lee
Skrevet

lalala.... 25 minutter igjen til jeg får tilgang til eksamensoppgava mi på fronter.... og 24timer + 25 minutter til jeg skal stå ferdig forberedt foran sensor....

En smule nervøs nå ja....

Skrevet

Har hatt eksamen idag. 60 % strykrate. Jeg har lest og lest i ukesvis og fulgt opp alt fra uke til uke, likevel klarer dama å skrive på en slik måte at man blir usikker ;P men jeg skal da ikke legge skylden på henne, det er vel heller det at jeg har mistet litt detaljer her og der som var viktige idag. Måtte dessverre gjette på noen da jeg stod mellom 2 svar-alternativer.

Men men! Gjort er gjort, og nå er det videre lesing på annet =)

Lykke til andre, og håper det har gått bra for dere idag.

AnonymBruker
Skrevet

Herreguuud som jeg gruer meg til å bli student når jeg ser hvordan dere sliter sånn med eksamen! Jeg går tredje året på allmenn, og kan ikke akkurat si at jeg har lest eller kommer til å lese... blir heller å se raskt igjennom, og det er det de færreste som gjør på skolen min. Er det vanskelig "høyere opp" i systemet? Mange som stryker, hvor tidlig begynnner dere å lese til en eksamen?

På mitt universitet var det første de sa "For dere som har hatt det lett for å lese og bestå på videregående er det bare å glemme lettvinne metoder her", og at mange som gjorde det bra på videregående betyr ikke at de gjør det bra på høyere utdannelse.

På noen fag er det veldig høy strykprosent, jeg har flere fag der første gang eksamen i et fag ligger på 40-50 % bestått, og man må prøve igjen senere.

Lykke til, er nok ikke så ille som det høres ut som, men det er jo viktig... Lånekassen betyr penger, og det er litt værre enn på videregående =)

Skrevet

Da har jeg gått gjennom alle forelesningsnotatene og skrevet stikkord for å utfylle dem.

Skal gå gjennom tidligere eksamensoppgaver for å få mer oversikt over hva vi kan få. Og lese semesteroppgaven :)

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Eksamen i dag! Har aldri vært så nervøs før... men har heller aldri hatt en praktisk matlagings/foredragseksamen heller.

Nå sitter jeg å lurer på hvorfor jeg sto opp så tidlig... det er fortsatt 45 min til jeg må begynne å kjøre oppover.

Gjest Anuket
Skrevet

Lykke til! :klemmer:

For min del er jeg utrolig treg idag! Stod opp for en halvtime siden, er nå ferdigdusjet og bør begynne å lese så fort så overhode mulig! Eksamen i morgen :sjenert:

Skrevet

For min del er jeg utrolig treg idag! Stod opp for en halvtime siden, er nå ferdigdusjet og bør begynne å lese så fort så overhode mulig! Eksamen i morgen :sjenert:

Det er lov å være litt treg dagen før eksamen! :tommelsmil:

Som mattelæreren min alltid sa; Dra på kino dagen før prøve - du har gjort det du kan. Den stemmen kommer alltid opp dagen før eksamen.

I dag var jeg faktisk på lesesalen kl 7! Førstemann ut.. og jeg fikk favorittplassen min! :jepp: Har gått gjennom en eksamensoppgave.. begynner på en ny snart.. men jeg merker at jeg er leeei :sukk:

Gjest Naenia
Skrevet

Jeg lager meg alltid store, fine, fargerike tankekart dagen før eksamen. Oppsummerer og strukturerer det jeg har lest. Begynner sjeldent på noe nytt, det er hodet for fullt til.

Faget er innmari spennende, men jeg gruer meg til eksamen, for det er så stort og omfattende! :lete:

Skrevet

Oi, lesesal kl 7 tror jeg aldri jeg har fått til! Masse ambisjoner om det, men liten gjennomføringsevne ;)

Her løses det også gamle eksamensoppgaver. Når jeg er ferdig med morgendagens har jeg bare to igjen.

Ikke så fornøyd med gårsdagens, men jeg står iallefall. Hadde litt uflaks med oppgavene, og ble stresset så jeg tror jeg har litt irriterende feil. Nuvel, satser på en C og blir glad for en B :)

Lykke til til dere som skal prestere idag!

Skrevet

Jeg overlevde gårsdagen, og nå er jeg ferdig med dette semesteret! :)

Gjest Anuket
Skrevet

Jeg overlevde gårsdagen, og nå er jeg ferdig med dette semesteret! :)

gratulerer med ferie! :hoppe:

Ninuska: var på kino i går :fnise: Nei, nå er det intens lesing frem til kl 14 (jobb da) også en siste repetisjon etter jobb så gidder jeg ikke mer. :)

kl 7 på lesesalen?? :hakeslepp: du er GAL :fnise: (og flink!)

Skrevet

Det er lov å være litt treg dagen før eksamen! :tommelsmil:

Som mattelæreren min alltid sa; Dra på kino dagen før prøve - du har gjort det du kan. Den stemmen kommer alltid opp dagen før eksamen.

I dag var jeg faktisk på lesesalen kl 7! Førstemann ut.. og jeg fikk favorittplassen min! :jepp: Har gått gjennom en eksamensoppgave.. begynner på en ny snart.. men jeg merker at jeg er leeei :sukk:

Eller som foreleseren vår sa: "det er ikke vits å slappe av og legge seg tidlilg dagen før eksamen. Sitt opp og les til klokka 2, du får jo ikke sove uansett!".

Jeg liker den bedre. Siste dag før eksamen er den dagen jeg lærer mest faktisk. Det er akkurat som om ting "løsner" og jeg ser sammenhengen. Så jeg sitter gjerne til sent på kveld.

Jeg har første eksamen i morgen! Så en på tirsdag og en på fredag. Og rundt 1500 sider å lese! :O

• Liker 1
Skrevet

Ninuska: var på kino i går :fnise: Nei, nå er det intens lesing frem til kl 14 (jobb da) også en siste repetisjon etter jobb så gidder jeg ikke mer. :)

kl 7 på lesesalen?? :hakeslepp: du er GAL :fnise: (og flink!)

Dette er faktisk ikke det tidligste jeg har vært her :sjenert: En dag våknet jeg halv 5 og fikk ikke sove - da var det ikke noe vits i å kaste bort tiden på å vri seg i senga. DA følte jeg meg faktisk gal :ler: Jeg vil påpeke at det tilhører sjeldenhetene - også denne dagen her!

Eller som foreleseren vår sa: "det er ikke vits å slappe av og legge seg tidlilg dagen før eksamen. Sitt opp og les til klokka 2, du får jo ikke sove uansett!".

Jeg liker den bedre. Siste dag før eksamen er den dagen jeg lærer mest faktisk. Det er akkurat som om ting "løsner" og jeg ser sammenhengen. Så jeg sitter gjerne til sent på kveld.

Jeg er egentlig litt enig i den også - det er den siste dagen jeg pleier å få alt inn, men jeg klarer ikke sitte og nilese. Da er det mer slik at jeg tenker kontinuerlig på pensum selv om jeg prøver å gjøre noe annet, for eksempel kino, og når jeg stusser på noe, så blar jeg det opp senere. :jepp:

Jeg har en altfor stor ro over eksamen på mandag. Det er ikke et bein i denne kroppen som er stresset. Jeg blir nesten, kun nesten, stresset over at jeg ikke er stresset.. Hvor er panikken? :lete:

Skrevet

Årets første eksamen unnagjort. Av 14 mulige oppgaver fikk vi de 3 verste, som jeg har minst kontroll på. Så ambisjonene sank fra B til C/D. Jaja, bare å brette opp armene og lese til neste, eksamen igjen på onsdag...

Gjest Aliyyah
Skrevet

Jeg skal ha min siste eksamen i morgen og er egentlig ikke spesielt nervøs NÅ. Nervøsiteten kommer når jeg får utdelt eksamenspapirene og ser oppgavene og tenker at "aah, dette var vanskelig!" En liten bønn til min Gud og så litt tenkning og så klarer jeg å skrive noe likevel. :)

Nervøsiteten min kommer til å henge over meg ETTER eksamen- da er det jo å vente på resultatene.

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Tror det gikk greit i dag, så da unner jeg meg en frikveld før jeg begynner å lese til min aller aller siste eksamen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...