Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære motivasjon, kom til meg !!!! :lete:

Hvis den kommer til deg; del gjerne litt med meg, for min har vært savnet lenge :)

Gjest idakaroline
Skrevet (endret)

Hvis den kommer til deg; del gjerne litt med meg, for min har vært savnet lenge :)

Har dessverre ikke fått noe motviasjon enda :( Har en oppgave som skal leveres i kveld, så jeg sliter litt nå! :frustrert:

Endret av idakaroline
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Ah, starter med nytt fag på mandag, blanke ark :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke eksamen før i mai, men skal skrive tre semesteroppgaver og levere et ukjent antall rapporter innen den tid. Så nå sitter jeg og lurer på hvordan jeg skal få tid til alt... det er vel bare å hive seg uti det, ikke tenke for mye :forvirret:

Gjest Anuket
Skrevet

ingen motivasjon :( Og jeg MÅ få gjort unna en del før helgen siden jeg reiser snart. Men motivasjonen er borte! Etterlyses! :rope:

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg har vært på leit etter motivasjon lenge, men idag kom den til meg som lyn ifra klar himmel!! :biggrin::danse:

Skrevet

Har litt problemer med å komme skikkelig i gang med bacheloroppgaven :sukk:

Skrevet

Har litt problemer med å komme skikkelig i gang med bacheloroppgaven :sukk:

Hva skriver du om? :)

Forrige uke startet flott med masse motivasjon og masse jobbing på mandag. Selvfølgelig endte jeg opp med å bli syk, så jeg har ligget rett ut hele uka :sove: Har innlevering av semesteroppgave på fredag - nok å gjøre frem til da!

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Lykke til med oppgave, ninuska!

Selv er jeg så ekstremt i tvil om jeg skal ta opp igjen eksamen i et fag der jeg fikk C i fjor. HMMMM.

Skrevet

Selv er jeg så ekstremt i tvil om jeg skal ta opp igjen eksamen i et fag der jeg fikk C i fjor. HMMMM.

Hvorfor er du i tvil da? :)

Jeg tar selv opp et fag som jeg har fått C i. Syns egentlig C er en god karakter, men jeg følte at jeg hadde så uflaks på eksamen. Når jeg tok tidligere eksamen i emnet to år senere, så fikk jeg nesten A - uten å ha lest noe mer. Liker ikke MC-eksamen! :snurt:

Skrevet

Hva skriver du om? :)

Forrige uke startet flott med masse motivasjon og masse jobbing på mandag. Selvfølgelig endte jeg opp med å bli syk, så jeg har ligget rett ut hele uka :sove: Har innlevering av semesteroppgave på fredag - nok å gjøre frem til da!

Siste Dagers Hellige og pinsekikrken :gjeiper: Skal sammenligne bryllupet og ekteskapet, med fokus på kjønn, kjønnsroller og slikt.

Skrevet

Fikk sensuren på min tidlige eksamen, fikk en C og er fornøyd :) Jeg mangler det gode faglige språket for å kunne heve meg høyere, og jobber hardt med det... Har to oppgaver til dette semesteret, satser på en B på en av dem!

Skrevet

Fikk sensuren på min tidlige eksamen, fikk en C og er fornøyd :) Jeg mangler det gode faglige språket for å kunne heve meg høyere, og jobber hardt med det... Har to oppgaver til dette semesteret, satser på en B på en av dem!

Så bra du er fornøyd - og øvelse gjør mester! Jeg slet tidligere med egne drøftinger, men nå pleier jeg alltid øve på å skrive eksamensoppgaver. Jeg velger ut et par tidligere oppgaver med ganske sentralt tema og setter dem opp og drøfter slik jeg ville gjort på eksamen - det hjelper hvertfall meg med å vippe meg over C.

Jeg har skrevet oppgave siden 9. Jeg føler meg ferdig, så jeg legger den til side. Skal fortsette på bacheloressayet mitt nå! Satser på å bli her en stund.

Gjest idakaroline
Skrevet

Noen som kan hjelpe meg litt med leseliste? Går opp som privatist, og må derfor lage leseliste selv. Har fått en mal jeg kan gå ut ifra av veilederen min, og under "Ressurser" står det hvilket lærerverk jeg har brukt og at jeg har brukt diverse nettressurser. Vil det da si at jeg må liste opp alle nettressursene jeg har brukt? Holder det å bare skrive f.eks "Wikipedia" eller må jeg skrive mer spesifikt? Går det greit å bare google frem siden å kopiere linken inn i listen? Har prøvd å få tak i veilederen min i to dager nå uten å lykkes, så nå spør jeg her istendefor.

Også står det litt lenger ned på lista: "Under kapitlene «modernisme» og «perspektiv» er dessuten diverse tekster lest ekstensivt" - hva menes med det?

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Hvorfor er du i tvil da? :)

Jeg tar selv opp et fag som jeg har fått C i. Syns egentlig C er en god karakter, men jeg følte at jeg hadde så uflaks på eksamen. Når jeg tok tidligere eksamen i emnet to år senere, så fikk jeg nesten A - uten å ha lest noe mer. Liker ikke MC-eksamen! :snurt:

Er nok fordi jeg vet jeg kan mye mer, men jeg har skrekkelig tett program fremover, og attpåtil andre planer på selve eksamensdagen (rett før påske). Jeg får gruble litt til.

Gjest Naenia
Skrevet

Noen som kan hjelpe meg litt med leseliste? Går opp som privatist, og må derfor lage leseliste selv. Har fått en mal jeg kan gå ut ifra av veilederen min, og under "Ressurser" står det hvilket lærerverk jeg har brukt og at jeg har brukt diverse nettressurser. Vil det da si at jeg må liste opp alle nettressursene jeg har brukt? Holder det å bare skrive f.eks "Wikipedia" eller må jeg skrive mer spesifikt? Går det greit å bare google frem siden å kopiere linken inn i listen? Har prøvd å få tak i veilederen min i to dager nå uten å lykkes, så nå spør jeg her istendefor.

Også står det litt lenger ned på lista: "Under kapitlene «modernisme» og «perspektiv» er dessuten diverse tekster lest ekstensivt" - hva menes med det?

Skriver du Wikipedia, kan du like godt skrive leksikon. Når man bruker kilder fra nettet, skal hele kildeadressen og datoen den ble brukt skrives inn. ;)

Skrevet

Og Wikipedia er jo strengt tatt ikke en "stueren" kilde heller. På vgs går det kanskje, men du kan jo bruke google scholar eller google books fks :)

www.sokogskriv.no er en flott side hvor du kan se på forskjellige skrivestiler/sitering/kilder osv :)

Skrevet

Sliter skikkelig med motivasjonen for tiden og får ikke gjort noe, og har mye som mp gjøres :tristbla:

Er også i en litt vanskelig situasjon for tiden som ikke akkurat hjelper på heller..

Gjest Anuket
Skrevet

Jeg tar og opp et fag som jeg fikk C i ifjor! Snakket med veilederen min, og hun sa at den beste karakteren ble gjeldende, så om det skulle gå rett vest beholder jeg i hvertfall C en min. Men har ikke fått lest så mye til nå så lurer på om jeg kanskje skal droppe det :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...