Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Lykke til i dag!

En uke til min 3.siste eksamen :)

Videoannonse
Annonse
Gjest idakaroline
Skrevet

Fikk brev fra skolen jeg skal ta eksamen ved idag, og da innså jeg plutselig at det jammen ikke var lenge igjen! Kjenner jeg begynner å få det travelt og at nervene begynner å melde seg!

Har jobbet meg igjennom godt over 100 sider hittil idag og har ihvertfall like mange igjen før jeg kan ta kveld! Skal bli deilig å bli ferdig med alt om et par måneder!

AnonymBruker
Skrevet

Sitte inne på en lørdag med oppgaver og lesing langt oppetter ørene! Huff, kjære motivasjon, kom til meg!

Skrevet

Nå har jeg lest i ett sett, hele dagene i litt over to uker og jeg er møkka lei! Skal ha breddetest i bacheloroppgave-faget på tirsdag (ikke spør meg hvordan HF-fakultetet ved UiB fungerer!!! :snurt: ) og jeg synes det er vanskelig... Mye teorier og gamle gubber (Freud og gjengen fks :fnise: ). Skjønner ikke hvorfor vi skal ha pensum når vi skal skrive oppgave senere som ikke har noe med det og gjøre!

Puh, utblåsning ferdig.

Gjest idakaroline
Skrevet

Har lest og skrevet helt siden jeg sto opp idag i ti tiden. I et par timer nå har jeg sittet og forbannet den ene oppgaven opp og ned! Blir helt sprø av den, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få løst den :sur:

Gjest Anuket
Skrevet

Høres ikke noe gøy ut! Håper dere klarer å finne ut av det! Idakaroline, kanskje du kan legge ut oppgaven din her og noen kan komme med råd? :)

Imorgen begynner skippertaksuken min i alle fag, nå som jeg endelig har hatt den ene eksamen er det på tide å innta lesesalen og komme ajour med alt annet. Jippii. :sjenert:

Skrevet

Har endelig fått tilbake litt motivasjon (og litt gryende eksamensangst), så nå er jeg mye mer effektiv ;)

Men jeg synes fortsatt det er vanskelig å få lest så mye som jeg ønsker. Denne uken f.eks. har jeg forelesninger fra 08-11 og fra 12.30-15 hver dag...så da må jeg lese mellom og etterpå. Og det blir ikke bedre utover våren. Føler allerede at jeg begynner å nedprioritere trening og lignende, og det vil jeg ikke! Hvor mange forelesninger har dere i uken? Jeg liker dager da jeg har helt fri, slik at jeg kan disponere tiden min selv. Helgene er på slik måte fine lesedager...

Gjest idakaroline
Skrevet

Høres ikke noe gøy ut! Håper dere klarer å finne ut av det! Idakaroline, kanskje du kan legge ut oppgaven din her og noen kan komme med råd? :)

Jeg må lese en bok som jeg overhodet ikke fatter interesse for. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lest den boka nå, men den blir bare mer og mer kjedelig for hver gang jeg leser den. Boka heter "Animal Farm" og er skrevet av George Orwell. Oppgaven som jeg har er at jeg skal finne ironiske trekk (hvis jeg kan si det sånn?) i boka. Dette er så vanskelig når jeg så absolutt ikke klarer å ha interesse for temaet. Boka er på engelsk, men siden jeg er ganske sterk og flink i engelsk er ikke det noe problem. Er det noen som kjenner boka her? Det står også at jeg skal finne ut hva som skjer med Old Major (hovedperson?) sine ideer. Har fått med meg at han dør tidlig i boken, men noe spesielt mer har jeg ikke klart å finne frem til. Har i tillegg til at jeg har lest boka 4-5 ganger prøvd å lese sammendrag fra kapitlene. Håpløst!!!! :sur:

Pga denne dumme oppgaven, har jeg klart å miste den lille motivasjonen jeg hadde også :frustrert:

Gjest Anuket
Skrevet

Jeg har forelesninger hver dag utenom torsdag, så leser som regel etter og før forelesninger. Og nå har jeg fri i helgen så skal bruke den på å lese og gå en tur :) Nei jeg liker trening, det blir en god pause! Pluss jeg jobber en del, så det er noen dager jeg ikke har tid til å lese og det er litt stress, får dårlig samvittighet av å tenke på alt jeg burde ha kommet gjennom!

Så nå har jeg innført "skippertaksuke", og skal prøve å lese så mye jeg kan før jeg reiser. Får se om det går! :sjenert:

Skrevet

Jeg må lese en bok som jeg overhodet ikke fatter interesse for. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lest den boka nå, men den blir bare mer og mer kjedelig for hver gang jeg leser den. Boka heter "Animal Farm" og er skrevet av George Orwell. Oppgaven som jeg har er at jeg skal finne ironiske trekk (hvis jeg kan si det sånn?) i boka. Dette er så vanskelig når jeg så absolutt ikke klarer å ha interesse for temaet. Boka er på engelsk, men siden jeg er ganske sterk og flink i engelsk er ikke det noe problem. Er det noen som kjenner boka her? Det står også at jeg skal finne ut hva som skjer med Old Major (hovedperson?) sine ideer. Har fått med meg at han dør tidlig i boken, men noe spesielt mer har jeg ikke klart å finne frem til. Har i tillegg til at jeg har lest boka 4-5 ganger prøvd å lese sammendrag fra kapitlene. Håpløst!!!! :sur:

Pga denne dumme oppgaven, har jeg klart å miste den lille motivasjonen jeg hadde også :frustrert:

Likte Animal Farm jeg! ;P Men det er mange år siden jeg leste den, så tror ikke jeg skal begi meg ut på noen analyse av boka, hehe...

Anbefaler deg å sjekke ut Sparknotes! Husker ikke om det er .com eller .net :)

Gjest idakaroline
Skrevet (endret)

Likte Animal Farm jeg! ;P Men det er mange år siden jeg leste den, så tror ikke jeg skal begi meg ut på noen analyse av boka, hehe...

Anbefaler deg å sjekke ut Sparknotes! Husker ikke om det er .com eller .net :)

Takk for tips - skal sjekke siden! ;)

Edit: Miam - tusen, tusen takk for tips! Jeg fant det jeg trengte til oppgaven på den siden! Endelig får jeg gjort ferdig oppgaven :D Motivasjonen er på plass igjen også nå :danse:

Endret av idakaroline
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har en god mal på hvordan man kan lage en ordentlig og ryddig leseliste/pensumliste?

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Eksamen nærmer seg, og jeg har ikke panikk enda??? Hva skjer, unormalt jo. Etter tosdag har jeg ikke eksamen før i midten av juni!

Gjest Anuket
Skrevet

Ensom studentinne søker motivasjon! :lete::rope::kjefte:

Nå stapper jeg i meg non stop og en battery i håp om å bli hyper og mer motivert.. :sjenert:

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg kan ikke spise snop jeg, blir jeg hyper blir jeg for rastløs til studering. Eksamen på torsdag går til helvete, jeg satser sterkt på å stryke sånn at jeg får tatt den opp igjen i sommer.

Gjest idakaroline
Skrevet

Ah, nok en håpløs oppgave! Det vil jo ingen ende ta jo :frustrert:

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Imorgen kl 13 er jeg friii, iallefall for en stund. Gruer meg sykt til eksamen :sukk:

Gjest idakaroline
Skrevet

Imorgen kl 13 er jeg friii, iallefall for en stund. Gruer meg sykt til eksamen :sukk:

Høres godt ut med fri!

Eksamen går helt sikkert mye bedre enn du selv tror - lykke til! :wink: :happy:

Skrevet

Jeg skulle lese hjemme i dag, gikk fra skolen kl 15, tok meg god tid i vårsolen, deretter middag, deretter kaffe, litt nettsurfing...tror dere jeg er i gang ennå? Neeeeida. Så nå må jeg sette opp farten, hvis jeg skal bli ferdig med alt jeg skal i kveld.

Lykke til! Jeg føler med deg, er alltid et nervevrak før eksamen, men det pleier jo som regel å gå bra? Håper du klarer å slappe av og tenke på noe annet i kveld.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Det har gått bra på mine andre eksamener. Denne skal jeg være glad om jeg står på :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...