Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjelp!! Jeg har eksamen om noen få dager, og jeg klarer ikke å begynne å lese. Jeg er rett og slett redd bøkene! Jeg har leseangst! Har dere noen tips til hvordan jeg kan komme i gang? Jeg vet foreksempel mulige temaer til eksamen, ett av temaene har jeg allerede skrevet en oppgave om.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Hjelp!! Jeg har eksamen om noen få dager, og jeg klarer ikke å begynne å lese. Jeg er rett og slett redd bøkene! Jeg har leseangst! Har dere noen tips til hvordan jeg kan komme i gang? Jeg vet foreksempel mulige temaer til eksamen, ett av temaene har jeg allerede skrevet en oppgave om.

Noen tips?

Du kan jo lage deg et tankekart/temakart, med mulige temaer/områder innenfor faget. Slå så opp i bøkene der det står om temaet, og ta for deg et og et tema på denne måten. Da får du iallefall lest litt om hvert område, og kommet i gang.

Skrevet

Nå nærmer eksamen seg med stormskritt. Bare noen få dager igjen, og jeg sliter også litt med leseangst. Mange ganger har jeg problemer med å komme i gang, fordi det er skummelt å lese når det å ta fatt på pensum ofte bare bekrefter hvor lite jeg kan. Det er min første eksamen, og jeg vil så gjerne at det skal gå bra.

Hadde jeg ikke lagt noe særlig arbeid i det, hadde det heller ikke gjort noe om det gikk dårlig. Det er det å legge arbeid i noe og bygge seg opp forhåpninger, og det likevel går dårlig, som er skikkelig skummelt.

Skrevet

Heldige dere som er ferdig med eksamener! Jeg niskriver på et par oppgaver, håper på å kunne levere de i mårra så jeg kan sove lenge på mandag med gooood samvittighet. For da er det nemlig juleferie! Det blir godt det!

Men først, skrive..

Gjest Galithralia
Skrevet

Tirsdag blir det ferie for min del - jeg prøver å lese, men merker jeg er så lei! Den siste motivasjonen er alltid den verste å finne frem... :sukk:

Skrevet

Er ikke ferdig med eksamen før 16., jeg, og jeg syntes jeg var heldig - i fjor hadde jeg siste eksamen 21., såvidt jeg husker :) Har en uke på meg til å lese og løse eksamensoppgaver. Heldigvis har jeg lest en del gjennom semesteret, men synes ikke ting sitter, og fagene er ganske forskjellige seg i mellom. Men det går vel greit til slutt - det pleier det.

Skrevet

Har også min første universitetseksamen nå til uka, og er SUPERSTRESSA! Føler jeg overhodet ikke har kontroll på stoffet, bare enkelte tema og det holder jo ikke i det hele tatt.. ble ikke mindre stressa av å se at alt jeg kan, hadde de fått på eksamen i fjor :fnise: tviler på at vi får den samme i år ;)

Noen som har tips til hva jeg kan forvente på selve eksamensdagen? Tips og råd om hvordan jeg kan få vekk angsten som sakte men sikkert kveler meg tas i mot med takknemlighet, hehe! Så stressa over stoffet at jeg blir stressa over alt annet i tillegg..

Skrevet

Jeg har tre eksamener denne kommende uka (!), det vil si at denne dagen er siste sjanse for viktig repetering! Altfor mye jeg har lest, men som jeg har glemt/ikke kan godt nok dessverre, så jeg må nok velge ut og satse blant alt stoffet. Håper det går bra...Lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg bestemte meg plutselig for å skrible ned en dårlig avslutning på oppgaven som skal leses gjennom, og det betyr at jeg har juleferie! :danser: :danser:

Gjest Galithralia
Skrevet

Jeg bestemte meg plutselig for å skrible ned en dårlig avslutning på oppgaven som skal leses gjennom, og det betyr at jeg har juleferie! :danser: :danser:

gratulerer med juleferie! snart min tur og *gleder seg*

Gjest Violently Happy
Skrevet

Gah! Eksamen på torsdag og neste torsdag. Er jeg svært forberedt? NEI! Forvaltningsrett førstkommende torsdag. >.< Jeg GRUER MEG!!! :(

Skrevet

Jeg har første eksamen i morgen, det er første gang jeg har eksamen på mange, mange år. Jeg burde absolutt ikke sittet her, men er overraskende lite stresset. Det kommer vel når jeg har lagt meg ikveld tenker jeg ;) Jeg gruer meg til de neste to ukene, er så uvant å gå rundt og ha sånt press hengende over seg..

Skrevet

Første skoleeksamen i morgen (utlevert hjemmeeksamen forrige uke)! Gleder meg til å bli ferdig :) Lykke til alle som har eksamen i morgen!

Skrevet

Jeg har første eksamen om en uke, og jeg klarer ikke å komme i gang! har lest gjennom pensum, men utsetter oppgaveløsingen (som jo er viktigst). I dag har jeg sittet i sofaen og tenkt: kl 10 så begynner jeg å lese. Klokken ble 10 og jeg tenkte: kl 11 begynner jeg! kl ble 11, og jeg tenkte, kl 12 skal jeg begynne!! men neida. Her sitter jeg kl snart 14, og har enda ikke satt i gang. Klarer jeg det kl 14 mon tro?? :sjenert:

Skrevet

Har akkurat samme problemet som deg, kl. 14.00 skal jeg finne frem makro-boka og sette igang!

Skrevet

(Sorry til alle dere som ikke er ferdige ennå) Herregud, så deilig det er med ferie!!! Jeg hadde siste eksamen på fredag, og jeg tror det gikk OK. Nå er jeg hjemme for jul, og koooser meg (mens jeg gruer meg til resultater...)!

Lykke til folkens!

Skrevet

Eksamen i morgen! Den første, men verste, at de jeg har i år. Har bare lest gjennom notater og brukt tiden til andre ting i dag, fordi jeg føler det for sent å lære mer i dag og jeg tror jeg ville blitt mer forvirret om jeg plutselig begynte å lese intensivt i dag og får med meg alt jeg allerede har glemt fra før som kanskje ikke er så sentralt at det gjør noe likevel. Så dagen har gått med til å fortrenge, og jeg vet jeg kommer til å ha nerver rett før vi får eksamen utlevert i morgen! Skummelt dette her :sukk:

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Heldige dere som har ferie, eller som har det veldig snart! Har igjen en drøy uke jeg. Flinke dere er, alle sammen! Jeg har vært så ufattelig slapp med lesinga i dag, gremmes over det.

Gjest Galithralia
Skrevet

Da begynner eksamen om en halvtimes tid for min del - herregud jeg begynner å få panikk....Men det positive er at det er ferie etter denne!

Skrevet

Jeg har et problem... Har eksamen i morgen, og jeg vet jeg kommer til å stryke. Det er bare min egen feil, for faget har blitt nedprioritert. Vi har fem fag denne høsten og jeg har i tillegg hatt en vanskelig høst med mye styr på privaten, og dette faget har blitt nedprioritert. Rett og slett fordi det er kjedelig, og det faget som er lettest å ta opp igjen - jeg har prioritert større fag som ville vært utrolig tidkrevende å ta opp.

Hvilke konsekvenser får det når jeg stryker i et fag? Det er konteeksamen til våren, men får det noen konsekvenser i forhold til lånekassen, studiene osv?

Straffen til meg selv blir å måtte lese på dette faget i julen, og på kveldstid utover våren, når jeg egentlig kunne slappet av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...