Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

En måned til første eksamen :S og 1 måned og 10 dager til mikro, som kommer til gå rett til helvete! :tristbla: Noen som er flinke i mikroøkonomi her? Jeg har ikke gjort en eneste oppgave enda :kjefte: på meg selv.. Men om 1 måned og 15 dager har jeg ferie, og det blir jo deilig! MASSE hard jobbing før den tid. Lykke til folkens :)

Videoannonse
Annonse
Gjest goodtwin
Skrevet

Første eksamen i morra... uff! Har sitti i hele dag og lest, og tror nok jeg legger det bort nå, så får det gå som det går i morra.

Har eksamen i ernæring, og er veldig spent på hvordan det kommer til å gå når jeg de siste åra er mest vant til langsvarsoppgaver, refleksjoner og drøfting og ikke avkryssing og korte faktasvars oppgaver...

Ønsker meg selv lykke til jeg :D

Skrevet

Første eksamen i morra... uff! Har sitti i hele dag og lest, og tror nok jeg legger det bort nå, så får det gå som det går i morra.

Lykke til!

Jeg har løst masse statistikkoppgaver i dag - og jeg klarte faktisk nesten (små slurvefeil) to hele eksamenssett uten feil! Det er stor prestasjon for tall-hatende meg :ler:

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

lykke til, goodtwin! skal krysse fingrene for deg!

Skrevet

Jeg har juleferie allerede 3 desember, så det er snaaart eksamen her i gården! Grøss og gru!

*finne frem pensumbøker*

Skrevet

Uff, eksamen nærmer seg med stormskritt.

Sitter og skriver på hjemmeeksamen i ex.phil, og lurer på om noen har noen gode tips? Blir bare mer og mer i tvil om jeg har truffet riktig etterhvert som jeg skriver.

Skrevet

Uff, eksamen nærmer seg med stormskritt.

Sitter og skriver på hjemmeeksamen i ex.phil, og lurer på om noen har noen gode tips? Blir bare mer og mer i tvil om jeg har truffet riktig etterhvert som jeg skriver.

Hva er oppgaven om? :)

Skrevet

Oppgaven er om erkjennelse. Jeg har funnet argumenter for og imot sikker erkjennelse, og innholdsmessig er oppgaven grei, men jeg har aldri skrevet en eksamensoppgave før og er veldig usikker på oppsett. Skal jeg ha med egen mening (oppgaven krever det) i konklusjonen, eller i slutten av hoveddelen, og hvis min mening er med i hoveddelen, hva skal da stå i konklusjonen? Jeg tror jeg har tenkt dette her ihjel, men lett skal det ikke være, for med en gang jeg går for noe, begynner jeg å lure på om jeg heller skulle gjort det på en annen måte. Vrient å være ubesluttsom :P

Skrevet

Frem med boka og motivasjon for å bruke kvelden til pensumlesing!

Det er en måned til eksamensperioden begynner, og jeg gleder meg allerede til den er over. Ikke særlig spennende fag dette semesteret.

Skrevet

Første eksamen om en uke! Shit, hvor ble det av tida??

Jeg er ihvertfall fryktelig heldig som har juleferie 1. desember allerede, da. Men akkurat nå går jeg noen angstfyllte uker i møte. Føler ikke jeg kan noenting! Og jeg som faktisk har jobbet hardt helt fra begynnelsen av dette semesteret - hvordan er det mulig å kunne såpass lite? Huffff.

Skrevet

Første eksamen om en uke! Shit, hvor ble det av tida??

Jeg er ihvertfall fryktelig heldig som har juleferie 1. desember allerede, da. Men akkurat nå går jeg noen angstfyllte uker i møte. Føler ikke jeg kan noenting! Og jeg som faktisk har jobbet hardt helt fra begynnelsen av dette semesteret - hvordan er det mulig å kunne såpass lite? Huffff.

Sånn føler jeg det også... Det gjør jeg i grunn hvert semester :gjeiper: Men har som regel klart meg greit gjennom eksamen, det er nok nervene som spiller oss et puss. Vi får prøve å holde motet oppe!

Jeg begynner å bli ordentlig drittlei av å lese! Akkurat nå er jeg såå glad for at dette er mitt (forhåpentligvis) nest siste semester ever (eller i alle fall for akkurat nå)! Er IKKE glad i denne eksamensperioden, er helt utslitt og stressa og føler at jeg ikke kan noesomhelst :sukk: Gleder meg til juleferie :)

Skrevet

Gah. Hva skal jeg gjøre med alt sammen..

1 mnd til eksamenere, har alle i løpet av 1 uke så heldigvis er det jo over kjapt, men likevel.

Når det er prosjekter i tillegg, og innleveringer. Hvordan koordinerer dere tiden deres?

I hele går og idag har jeg sittet med ting, men jeg føler at jeg ikke får gjort NOK i hvert fag. Satt oppe til 2 i natt og leste, jeg antar det er normalt for de fleste før eksamener men likevel - føles som det ikke blir nok.

Kutter dere ut alt av andre aktvitieter tiden før eksamen eller hva? Jeg har kuttet forelesninger denne uka så jeg skal slippe å bruke tid på reise og høre på ubrukelig prating som tar verdiful studietid.

Tips? Er det bare å droppe alt og lese for harde livet?

Skrevet

Her er det også en måned til eksamen, bortsett fra en som er om 2 1/2 uke. Jeg har egentlig ikke begynt å lese fokusert ennå, men har lest nok til å ha litt oversikt mesteparten av semesteret. Tenkte å begynne å løse eksamenssett nå. Jeg synes det er greit å ha litt aktiviteter ved siden av, men er glad når forelesningene er over (evt at man dropper noen), for å få mer overskudd til å lese og tenke...

Skrevet

Jeg drar på alle forelesninger, ellers så er jeg på skolen fra 09.00-21.00 så ofte jeg kan i føreksamenstida (ca hver dag), og da blir jo mye gjort. Og så har jeg fritid når jeg kommer hjem! Heldigvis har jeg gode venner på skolen, så det blir litt sosialt der også :) men, men - dette betyr ikke at jeg kan så mye! Jeg glemmer så utrolig lett.... :snurt:

Skrevet

Lykke til alle sammen!

Jeg har første eksamen neste uke, og den siste rett før julaften.

Leser for harde livet :tommelopp:

Skrevet

Jeg sitter her med min første hjemmeeksamen, og lurer på om noen har noen generelle tips til disposisjon ol? Det er lenge siden sist jeg skrev skoleoppgaver, og jeg kjenner at jeg er litt ute av det, når det gjelder oppbygning i en oppgavetekst. Finnes det noen gode nettsider eller bøker om disse tingene?

Lurer også litt på dette med kilder, i den ene oppgaven har vi fått ett par tekster som vi skal ta utgangspunkt i, skal da disse oppgis som kilder, eller er det implisitt, når de er en del av oppgaven? Og skal jeg oppgi de delene av pensum jeg tar utgangspunkt i som kilder, eller er det også underforstått?

Skrevet

Herregud, nå kjenner jeg at jeg trenger å lufte angsten.

Jeg har eksamen om mindre enn tre uker, og jeg får ikke til å begynne å lese effektivt. Eller lese i det hele tatt. Forrige uke kom jeg meg gjennom tretti sider, og ramlet helt ut. Det er hundreogfemti sider ulest pensum mellom meg og eksamen, og jeg skulle helst sett at alt var gjennomgått så jeg kan begynne å lese på notatene. Men det går bare ikke.

Jeg kommer meg sent i gang om morningsen, kommer aldri helt i gang og bruker tiden på alt annet enn å åpne bøkene. Jeg tror det handler om at jeg er redd for å oppdage hvor lite jeg egentlig kan, og at eksamensangsten er lettere å utsette om man bare lukker ute hele greia.

Har noen noen råd å komme med? Jeg ser for meg stryk nå, men klarer uansett ikke å komme i gang. Uff.

Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det! Jeg kjenner eksamensnervene snike seg inn nå... Har 4 eksamener og en innlevering (vektes 100% på karakteren) den neste måneden, og føler jeg ikke har kontroll i det hele tatt. Ene faget har jeg faktisk ikke begynt på en gang (!) men alle hjelpemidler er tillatt og jeg føler jeg har noenlunde kontroll pga forelesninger, så jeg skal nok klare å stå.

Man må bare bestemme seg for å ta et tak. Lag en liste med alt du har å gjøre (pensum som skal leses, notater som skal renskrives, eksamensdatoer osv), og begynn øverst. Kryss av etterhvert som du er ferdig med ting, så får du god samvittighet! Lykke til!

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

1 mnd igjen til siste eksamen... Jeg gleder meg til den dagen er omme!

Gjest boblebrus
Skrevet

2 dager til mappeoppgave skal leveres (som teller 50% av karakteren i det ene faget), og eksamen om 9 og 10 dager (jada, to eksamener rett etter hverandre. og hjelper ikke at første eksamen er "kveldseksamen" som begynner 14.30 på torsdag, og den andre begynner klokken 9 neste morgen :sukk: )

På en måte føler jeg at jeg kan masse, men på den andre siden føler jeg at jeg ikke kan noen ting. Har heldigvis ikke noe mer deltidsjobbing eller andre plikter før eksamen, så kan bruke disse siste dagene på skriving og leseleselese! wææh! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...