Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

ÅÅ så artig, organisasjonsendringer var det jeg egentlig ville drive med! Vi får se =)

Nei ikke bursdag idag, har til uken :) Men må ta festen idag slik at det passet for alle! Nå skal jeg til byen og kjøpe vinglass! ha en fin helg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ÅÅ så artig, organisasjonsendringer var det jeg egentlig ville drive med! Vi får se =)

Nei ikke bursdag idag, har til uken :) Men må ta festen idag slik at det passet for alle! Nå skal jeg til byen og kjøpe vinglass! ha en fin helg =)

Det er veldig spennende, så jeg holder av skrivinga til helgen - da får jeg gjort skole i helgen også :jepp:

Kos deg kjempemasse med bursdagsfeiring! God helg alle sammen! :smilyblomst:

Skrevet

I morgen blir det statistikk og kji-kvadratet på meg. Henger et kapittel bak, og siden det ikke er forelesning i morgen, skal jeg bruke det på å ta igjen :jepp:

Skrevet

Etter to friuker hadde jeg planer om å starte denne uken med intensiv lesing og skolejobbing allerede mandag. Mandag og tirsdag var jeg derimot ekstremt lat (les: ligget på sofaen og glanet på tv/pc fra forelesningsslutt til leggetid :sjenert: ), men i dag fikk jeg heldigvis baken i gir. Sov altfor lenge da (til 11), men hadde undervisningsfri, så var ikke krise. Etter et møte kl 13, har jeg nå sittet og fått unna en del små oppgaver, evalueringer og lignende som skal leveres innen fredag. Blir godt å få krysset av noe på en ekstremt lang oktober-"to do"-liste (noen som har et godt norsk ord for to-do-liste, forresten?). Jeg har planer om å ha en rolig helg hvor jeg får tatt igjen en del skolearbeid. Det er bare 5,5 uker til eksamen og jeg har så vidt åpnet bøkene, så her er det bare å henge i!

Blir nok sittende litt utover kvelden, går hjem når jeg blir overmannet av sult;)

Skrevet (endret)

Min uke startet bra, men den har ikke holdt seg like bra. Jeg kom så godt i gang med statistikken, men siden jeg ikke henger bak i det faget lenger, så stoppet alt opp. Jeg burde lese kvalitativ metode, men for en gørrkjedelig bok :sukk: Og da er den hjernedøde tv-tittinga som har opptatt mesteparten av tiden min, SÅ mye mer spennende! Noen tips til hvordan man gjør bøker mer spennende...? Den er så håpløs at jeg har prøvd å lese med eventyr-stemme :ler:

Å, FruLuna, hvorfor minnet du meg på eksamen? :ler: Jeg tenkte, 5,5 uke, hva er det hun snakker om.. til å innse at det er ikke særlig mye lenger til min første eksamen :sjokk: På mobilen min finnes det hvertfall en gjøremål-liste (antar det er en to-do-liste) - jeg må kanskje begynne å skrive min egen innser jeg. Ble du sittende lenge? Deilig når man får gjort unna en del!

I morgen skal jeg på skolen før halv åtte. Jeg skal.. :pisk:

Endret av ninuska_
Gjest virveldyr
Skrevet

Tre eksamener neste uke, ææææ!

Skal være flink å lese i helga. Promise.

Skrevet

Dårlig studieuke denne uka fordi vi har familie på besøk fra Norge, men jeg leste nok til at jeg ikke detter bak hvertfall :) Så har vi fått igjen karakter for den første prøven, og jeg fikk en 8 (her på Island går karakterene fra 0-10). Så det var ikke så verst hvertfall :)

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

iiik, på torsdag har jeg eksamen. føler jeg er mer forvirret nå enn noensinne, men skal lese og løse oppgaver hver dag frem til onsdag nå. Onsdagskvelden skal jeg slappe av, pjuh.

Skrevet

Jeg fikk lest i ca 5 timer i går, og laget leseplan så jeg har litt oversikt fremover. I dag skal jeg gjøre ferdig en oppgave og kanskje lese litt (avhenger av hvor lang tid jeg bruker på oppgaven).

Ninuska: Gjøremålsliste er nok det beste norske ordet ja. Og 5,5 uke er ikke så lenge...og nå er det enda kortere tid... Hadde jeg bare skullet lese, hadde det vært masse tid, men man har jo også forelesninger, diverse oppgaver og andre ting som skal fikses.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Velvel. Ferdig med pensum, har nå laget meg en liten bunke med repetisjonsnotater jeg skal kooze meg med frem til torsdag. Yey.

Nå er det :kaffekopp:

Gjest gabriela
Skrevet

Innlevering av to hjemmeeksamener 20. oktober, har ikke begynt ennå... Motivasjoooooon :sjenert:

Skrevet

Motivasjon? Hva er det for noe? :klø:

Jeg har prøvd å skrive litt på bach. oppgaven i dag, men jeg har så mange tanker svirrende rundt i hodet i dag (som for eksempel hva som kommer til å skje i neste episode av Dexter :ler:) at jeg gav opp.

Skrevet

Neste uke må jeg komme meg i gang med mappeinnleveringen. Tenke ut et par smarte problemstillinger å begynne med.

Gleder meg vanvittig til å bli ferdig med dette semesteret, alt rotet på instituttet er vanvittig frustrerende.

For det første kunne de vært litt mer konkrete. På tirsdag skal det være en fagdag med div. forelesninger, og vi har fått melding om at det er "obligatorisk, registrering fra kl 0830". OK. Hvilke konsekvenser får det om vi ikke møter opp? Hvor lenge registreres det? Hva forventes det at vi skal bidra med? Ikke pokker om jeg sitter som publikum på forelesninger i 7 timer...

For det andre kan de lære seg å lese kalenderen. I utgangspunktet skulle vi hatt praksis i hele november. Plutselig så de at første praksisuke er en uke "senere" enn i fjor, og dermed har vi praksis ut i desember. Den studieuken vi skulle fått for å finpusse oppgaveinnlevering en uke før innleveringsdato kommer nå fire uker tidligere.

For det tredje er planlegging et godt stikkord. I løpet av de to ukene etter praksis skal vi ha en 15-minutters veiledning. Altså, en gang mellom 6. og 17. desember må vi møte opp for å få tilbakemelding og veiledning. Men de har ikke klart å sette opp denne oversikten enda, så alle som må bestille billetter for å komme hjem i juleferien må vente til de har satt opp den.. Og gudene veit når det skjer. Man skulle jo tro at det bare var å spre navnene ut over ei liste, starte på A og jobbe seg nedover.

Å gurimalla, jeg kjenner det koker inni meg, ting kunne vært gjort så mye enklere og raskere, og gjort hverdagen til studentene mer forutsigbar! :kjefte:

Skrevet

Gleder meg vanvittig til å bli ferdig med dette semesteret, alt rotet på instituttet er vanvittig frustrerende.

Å gurimalla, jeg kjenner det koker inni meg, ting kunne vært gjort så mye enklere og raskere, og gjort hverdagen til studentene mer forutsigbar! :kjefte:

Jeg hater vårt institutt. På siden deres står vi at vi har innlevering i et fag, og vi har prøvd å kontakte både faglærer og fagansvarlig, uten at de klarer å opplyse om vi har noen innlevering. Ingen er tilgjengelige. Og på individuell veiledning, står det bare at vi har individuell veiledning. Hvor skal jeg møte opp? Tidspunkt? Det aller verste var vel at mine tre fag, alle obligatoriske i bacheloren, kolliderte med hverandre i starten av semesteret :ler: Og de klarte ikke rette opp i det, til slutt endte de med at alle var på samme dag (!) Er det mulig? Jeg tror jeg sendte fem-seks mail og klagde for hver gang de endret timeplanen.

Skrevet

Jeg hater vårt institutt. På siden deres står vi at vi har innlevering i et fag, og vi har prøvd å kontakte både faglærer og fagansvarlig, uten at de klarer å opplyse om vi har noen innlevering. Ingen er tilgjengelige. Og på individuell veiledning, står det bare at vi har individuell veiledning. Hvor skal jeg møte opp? Tidspunkt? Det aller verste var vel at mine tre fag, alle obligatoriske i bacheloren, kolliderte med hverandre i starten av semesteret :ler: Og de klarte ikke rette opp i det, til slutt endte de med at alle var på samme dag (!) Er det mulig? Jeg tror jeg sendte fem-seks mail og klagde for hver gang de endret timeplanen.

Jeg har heldigvis (?) bare ett fag i hele år, så da regner jeg med at forelesningen ikke kræsjer. :fnise: Men det burde jo også gjort det en hel del enklere å organisere praksis, innleveringer, veiledninger osv.

Skrevet (endret)

Jeg har heldigvis (?) bare ett fag i hele år, så da regner jeg med at forelesningen ikke kræsjer. :fnise: Men det burde jo også gjort det en hel del enklere å organisere praksis, innleveringer, veiledninger osv.

Ja, da burde det vært enklere :ler: Nei, det er ikke lett. Jeg har mistanke om at de på instituttet tar skippertak.. og derfor blir det så mye tull :jepp:

I morgen skal jeg på skolen innen åtte! Lese før og etter forelesningen. Og jeg har bestemt meg for å begynne med overstrykspenn i kvalitativ-boka, for da klarer jeg kanskje å lese..

Endret av ninuska_
Skrevet

Har eksamen i slutten av november...gruer meg som en hund!! :sukk:

Skrevet

Yay 8,73/10 på en prøve hvor gjennomsnittet var 4,91 (som er stryk!) :nigo:

Nå er det tilbake til statistikk og sannsynlighetsberegning, ikke veldig motivert nei.. :lol:

Skrevet

Yay 8,73/10 på en prøve hvor gjennomsnittet var 4,91 (som er stryk!) :nigo:

Nå er det tilbake til statistikk og sannsynlighetsberegning, ikke veldig motivert nei.. :lol:

Åå endelig noen som bruker samme karaktersystem som vi gjør, trodde mitt universitet var det eneste i verdens om opererer med 1-10 og under 5.5 er stryk!

Skrevet

Dette er på Island da, ikke i Norge, men du er hvertfall ikke alene i verden! :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...