Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gikk det bra? :)

Jeg har i dag skrevet litt videre på bacheloroppgaven - oppe i 9 sider (ja, jeg er overrasket over meg selv) :hakeslepp:

Tja, fikk da levert inn. Er igrunn fornøyd med arbeiden jeg gjorde, men syns ikke det var fullstendig.

Har hatt en skikkelig down-periode den siste uka. Null motivasjon. Det hjelper ikke på at vi ikke trenger å levere noe ferdig produkt før i slutten av mai neste år. Har noen små innleveringer hver uke, men det er liksom så lite i det store. Var på én forelesning (av fire..) denne uken, og det er jeg fornøyd med. Den forelesningen satte i gang tankeprosesser om hvordan jeg skal komme gjennom dette store faget, og hva jeg skal gjøre senere. Litt mer positivt innstilt til neste uke og framover!

Når skal du levere bacheloroppgave, ninuska?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, fikk da levert inn. Er igrunn fornøyd med arbeiden jeg gjorde, men syns ikke det var fullstendig.

Har hatt en skikkelig down-periode den siste uka. Null motivasjon. Det hjelper ikke på at vi ikke trenger å levere noe ferdig produkt før i slutten av mai neste år. Har noen små innleveringer hver uke, men det er liksom så lite i det store. Var på én forelesning (av fire..) denne uken, og det er jeg fornøyd med. Den forelesningen satte i gang tankeprosesser om hvordan jeg skal komme gjennom dette store faget, og hva jeg skal gjøre senere. Litt mer positivt innstilt til neste uke og framover!

Når skal du levere bacheloroppgave, ninuska?

Down-periode - min første på flere år :sukk: Jeg dro ikke på en eneste forelesning denne uka, én hadde jeg vært superfornøyd med! Har vært skikkelig demotivert, og jeg tror det har noe med at gruppearbeidet i det ene faget og bachelorprosjektet tar så ufattelig mye tid og det går såå tregt. Jeg skulle gjerne hatt det litt mer effektivt - føler masse tid går med til absolutt ingenting, til å stirre ut i lufta - og da mister jeg motivasjonen til å lese etter det :sjenert:

Bacheloroppgaven skal leveres i desember. Allerede oktober denne uka! Har fire andre fag ved siden av det, alle med innleveringer, så det skal bli spennende hvordan det skal gå! Vi får ikke data fra eksperimentet før i november, så jeg prøver å gjøre unna teoridel og metodedel imens, så jeg kan fokusere litt mer på andre fag. Som statistikken, som har blitt lagt på hylla - og vi som hadde blitt så gode venner en periode :tristbla:

Hvorfor ikke noe før i slutten av mai? Mulig jeg har gått glipp av noe i tråden :sjenert:

Endret av ninuska_
Skrevet

Hvorfor ikke noe før i slutten av mai? Mulig jeg har gått glipp av noe i tråden :sjenert:

Det er egnetlig ikke helt sant da. Jeg har gruppearbeid hvor det skal leveres noe hver fjerde uke gjennom hele året. I desember skal jeg levere inn førsteutkast på to korte oppgaver (tror det er snakk om 5-7 sider). I mai skal jeg levere mappeeksamen med fire oppgaver, tre korte og en lenger. I tillegg har jeg fire ukers praksis dette semesteret, og en uke prosjektpraksis (hva nå enn det er!) neste semester.

Så jeg har jo litt å gjøre da, ser jeg. :sjenert:

Håper du finner litt mer motivasjon denne uka, ninuska!

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg sliter også med motivasjonen. Eksamen om 2 1/2 uke, sukk. Stoffet kan jeg, men jeg sliter så veldig med å formulere meg, og det betyr jo alt på eksamen. :( Lykke til alle dere som sliter med motivasjonen, skal prøve og sende dere gode tanker :)

Skrevet

Jeg har fått motivasjonen litt igjen - opp i morgen kl 8 for å ha lesedag! :jepp:

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Flink du er, ninuska. Jeg er livredd jeg ikke stod på den obligatoriske hjemmeoppgaven :( Får høre masse innspill fra folk nå i ettertid, på ting jeg burde hatt med. Er mange momenter jeg ikke tok med, og går nå med en konstant klump i magen. Tenk om jeg ikke får den godkjent :(

Skrevet (endret)

Flink du er, ninuska. Jeg er livredd jeg ikke stod på den obligatoriske hjemmeoppgaven :( Får høre masse innspill fra folk nå i ettertid, på ting jeg burde hatt med. Er mange momenter jeg ikke tok med, og går nå med en konstant klump i magen. Tenk om jeg ikke får den godkjent :(

Ja, jeg føler meg flink i dag! Deilig å ha den følelsen tilbake igjen! Kom meg på skolen til 08.30 og var der til 16.30. Jeg har regnet statistikk som en helt - til og med kranglet med boka i en times tid, inntil jeg konkluderte med at fasiten måtte være feil, og det var den gitt! (min sambo var så stolt av meg) :ler:

Åh, det verste er å høre hva andre tok med og hvordan de valgte å gjøre det på oppgaven! Da kommer alle tankene om alt man burde ha hatt med :sukk: Hvis du har med en klargjøring av oppgaveteksten, så går det nok fint! Uansett, så har du tatt med det du mener var relevant for oppgaven! :jepp: Når får du svar?

Endret av ninuska_
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

ninuska: får svar om en drøy uke. Ordgrensen var 3000, og jeg skrev noe under dette, og mener jeg tok med de store hovedpoengene. Fokuserte på å være presis og ha en rød tråd, slik at oppgaven skal være enkel lesnad. Men baah, jeg utelot selvfølgelig noen momenter som vi ikke hadde gjennomgått enda, håper bare jeg står.

Skrevet

Åh... Jeg har altså så lite motivasjon at jeg fatter ikke hva jeg driver med!

Jeg skulle ønske jeg var på god vei og hadde god samvittighet , men nå, dager før jeg får fullt besøk til bursdagsfeiring så sitter jeg altså her og glaner som en amøbe på skjermen. Tydligvis lett å underholde her jeg sitter. Har faktisk nettopp våknet (!) etter å ha duppet av mens jeg forsøkte å lese 1 kapittel.

Hjelp...

Skrevet

Syns jeg har vært rimelig flink i dag. Satte meg rett opp på lesesalen etter forelesning og leste to kapitler i en av bøkene. Nå er det bare to kapitler igjen før jeg har gått gjennom den boka!

Skrevet (endret)

Tips: dra ut nettverkskabel! :D

Endret av JumboJenny
Skrevet (endret)

Flink du er PecanPie - du har jo ikke masse igjen av boka! Gleder meg til den herlige følelsen når man har kommet seg gjennom pensum en gang.. Lenge igjen.. :sukk:

Det er lett å bli sittende på KG framfor å gjøre det man skal - men da kan man ha KG som et lite avbrekk mellom kapitler eller oppgaver - det gjør jeg :sjenert:

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg får ikke gjort noenting for tiden. Skjønner ikke hva jeg driver med. Vet også med meg selv at fra mandag og et par uker frem i tid får jeg sannsynligvis ikke lest så mye pga masse forelesninger, en del jobbing og et prosjekt ved siden av som har deadline om ca 3 uker. Så hadde jeg vært smart, hadde jeg lest denne uken siden jeg har undervisningsfri. Men smart er jeg tydeligvis ikke... Jaja, får i hvert fall slappet av og sovet ut...og nyter turer i høstsolen. Men det er ikke med helt god samvittighet ;)

Skrevet

Vi er visst retards begge to, FruLuna.

Jeg tok med meg en haug med artikler ned i stua for å gå igjennom litt i løpet av kvelden.... Like greit å gi opp. Jeg vurderer faktisk å droppe forelesning i morra slik at jeg kan få lest ordentlig!?

Skrevet

Fikk du lest ordentlig, Mir? :)

Jeg har vært på eksperimenter fra onsdag, så det blir lite lesing. Orker ikke det etter alt det stresset :sjenert: (kanskje det er en unnskyldning?) Til neste uke har vi ikke så intensive øvinger, siden eksperimentet begynner, så da blir det kun en gang i uka. Masse mer tid til lesing! :jepp: Planen er å skrive mer på bach.oppgaven i helgen, så får vi se hva det blir til!

Ha en god lese/skoledag alle sammen! :kaffekopp:

Skrevet

Fikk du lest ordentlig, Mir? :)

Jeg har vært på eksperimenter fra onsdag, så det blir lite lesing. Orker ikke det etter alt det stresset :sjenert: (kanskje det er en unnskyldning?) Til neste uke har vi ikke så intensive øvinger, siden eksperimentet begynner, så da blir det kun en gang i uka. Masse mer tid til lesing! :jepp: Planen er å skrive mer på bach.oppgaven i helgen, så får vi se hva det blir til!

Ha en god lese/skoledag alle sammen! :kaffekopp:

Skrevet

Ja jammen fikk jeg det!

Jeg tok 4 artikler på rappen! Det var liksom gjort på 123.. at det skal være så vanskelig å få kommet igang bare. Hvis man har en slik driv hver dag så hadde jo pensum vært gjort på et par uker. Lettere sagt enn gjort!

Hva skriver du om i bacheloroppgaven ninuska?

Idag får jeg dessverre ikke lest, får familie på besøk i morra til bursdagsfest og overnattinger så må vaske hele huset og lage quiz til festen ;P

Skrevet

Jeg er stasjonert på uni og skal skrive litt innlevering når jeg er ferdig med lunsjen. :jepp: Etterpå skal jeg flytte opp på lesesalen og lese litt ut over dagen.

Skrevet

I dag har jeg kommet meg gjennom mer enn det jeg hadde planlagt, og det føles bra. I morgen er det tidlig opp for å dra på lesesal og komme gjennom et langt og kjedelig kapittel, men motivasjonen er der etter at det gikk så greit i dag.

Min første eksamen er ikke før om i underkant av to og en halv måned, men nervene er der og jeg prøver så godt jeg kan å henge med og lese det som skal leses hver uke.

Jeg merker jeg sliter med følelsen av at det er så mye å komme gjennom at jeg sikkert ikke komme til å huske noe på eksamen, selv om jeg planlegger og prøver å lese i timesvis hver dag.

Eksamensnervene kommer ihvertfall til å være i høyspenn når det virkelig begynner å nærme seg!

Skrevet (endret)

Ja jammen fikk jeg det!

Jeg tok 4 artikler på rappen! Det var liksom gjort på 123.. at det skal være så vanskelig å få kommet igang bare. Hvis man har en slik driv hver dag så hadde jo pensum vært gjort på et par uker. Lettere sagt enn gjort!

Hva skriver du om i bacheloroppgaven ninuska?

Idag får jeg dessverre ikke lest, får familie på besøk i morra til bursdagsfest og overnattinger så må vaske hele huset og lage quiz til festen ;P

Flink du er! Jeg vet at når jeg først er i gang, så lurer jeg på hvorfor jeg ikke gjør det oftere - for det er jo ikke så kjedelig og så tungt som jeg skal ha det til :ler: Det er bare så tiltak, når alt annet er hundre ganger mer spennende!

Jeg skriver bachelor om endring i organisasjoner - hvordan ledelsens isolering under omstilling / sammenslåing av bedrifter for å få kontroll over situasjonen, påvirker hvordan ansatte håndterer omstillingen. Noe i den duren. Jeg har ikke utformet hypotesen enda, men det er det jeg tenkte meg - fokus på leders tilgjengelighet, kommunikasjon og kontakt under omstilling litt kortere sagt (ok, jeg følte det trengte en liten forklaring :ler:) :sjenert:

Har du bursdag i morgen? :nigo:

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...