superior Skrevet 19. august 2010 #881 Skrevet 19. august 2010 Så stille det blei her da? Snart påan igjen jeg. Drittlei allerede, haha. Jeg er kjempeeffektiv når jeg først KOMMER I GANG, men sliter altså med å få ut fingern... Noen tips??
ninuska_ Skrevet 22. august 2010 #882 Skrevet 22. august 2010 superior: Hva får deg til å komme i gang med lesinga? Hva motiverer deg til å lese? Du sier du er flink når du først kommer i gang, men noe må jo få deg i gang. Jeg begynner i morgen - forelesningene begynner ikke før på torsdagen, men jeg skal lese litt for meg selv. Prøve å starte rolig på statistikken, så jeg ikke blir skremt.. :søvn:
superior Skrevet 23. august 2010 #883 Skrevet 23. august 2010 Jeg kommer i gang med lesing under press... Dvs. når jeg MÅ rekke å lære meg det og det innen en viss tid. Så nå har jeg laget min egen personlige leseplan, der jeg har satt av tid til noen sider/ca. et kapittel hver dag. Må ta meg god tid, hvis ikke blir det ikke noe kjekt for meg. Jeg har også satt opp at jeg må kunne svare på kontrollspm. i boka uten hjelp fra notater etc., hvis ikke blir det ikke lørdagsgodis den uka... Og så glad i snop som jeg er, så vet jeg faktisk at jeg kommer til å jobbe for dette. Forhåpentligvis bedrer "komme-i-gang"-problemet seg
Mir Skrevet 25. august 2010 #884 Skrevet 25. august 2010 (endret) Jeg begynner i morgen - forelesningene begynner ikke før på torsdagen, men jeg skal lese litt for meg selv. Prøve å starte rolig på statistikken, så jeg ikke blir skremt.. :søvn: Statistikk ordner du, så lenge du gjør mange oppgaver! om og om igjen =) Så sitter det til slutt! Selv begynner jeg igjen på mandag. Er litt klar for det nå, selv om det er deilig med ferie også. Endret 25. august 2010 av Mir
ninuska_ Skrevet 25. august 2010 #885 Skrevet 25. august 2010 Statistikk ordner du, så lenge du gjør mange oppgaver! om og om igjen =) Så sitter det til slutt! Jeg tror det kommer til å gå greit når jeg kommer litt inn i det. Det var ikke et sjakktrekk å slå opp midt i boka for å se hva jeg hadde i vente
Mir Skrevet 25. august 2010 #886 Skrevet 25. august 2010 Nei..Jeg husker når jeg skulle begynne med statistikk. Jeg skjønte ikke et plukk, men nå har jeg aldri vært særlig god med tall og slikt heller, og hadde vel gitt opp litt før jeg begynte. Skremselspropagandaen spredte seg på studiet og ja, det var jo litt trøblete i starten fordi mange ikke hadde jobbet med slikt før. Uansett, så lenge jeg repeterte oppgave på oppgave så gikk det strålende, endte faktisk opp med A og det kan jeg kun takke oppgave regningene for!
ninuska_ Skrevet 26. august 2010 #887 Skrevet 26. august 2010 Nei..Jeg husker når jeg skulle begynne med statistikk. Jeg skjønte ikke et plukk, men nå har jeg aldri vært særlig god med tall og slikt heller, og hadde vel gitt opp litt før jeg begynte. Skremselspropagandaen spredte seg på studiet og ja, det var jo litt trøblete i starten fordi mange ikke hadde jobbet med slikt før. Uansett, så lenge jeg repeterte oppgave på oppgave så gikk det strålende, endte faktisk opp med A og det kan jeg kun takke oppgave regningene for! Å, det var en liten motivasjon! Jeg skal alltid tenke på deg når jeg gjør statistikk nå - du er den lille stemmen som sier ikke gi opp! Jeg har aldri vært god med tall - og jeg vet det er fordi det ikke interesserer meg særlig. Jeg fikk 2 i 1MX og 4 i 2MX på vgs, selv om han sa at "Forvent dere alle å gå ned to karakterer, 2MX er ingen lek!" med skummelt blikk.. Jeg skulle ikke stryke! Vi har fått masse oppgaver, og det er masse oppgaver i boka; så takk for tips! Vi får lov å ha alle bøker og notater med på eksamen så vidt jeg har forstått, og da er det ingen vits i å pugge åssen ting skal gjøres; bare forstå det gjennom masse repetisjon! Og kanskje jeg får et bedre forhold med statistikk - i og med at det er veldig anvendbart. Jeg har en tendens til å spørre: "Men hvorfor gjør man det sånn?" og når ingen kan svare utenom "Det bare er sånn!" så gir jeg opp Nå er jeg på vei til orienteringsmøte i et fag. Har ikke sovet et eneste minutt i natt med den fæle halsen og feberen
Mir Skrevet 26. august 2010 #888 Skrevet 26. august 2010 Haha, det er som å høre meg selv når du forteller =) JEg måtte ta matte fra VGS 4 ganger før jeg bestod, og pappa er lektor i matte og jeg spør/spurte han alltid "men HVORFOR er det sånn? Hvorfor MÅ man gjøre sånn?" , akkurat som om jeg måtte ha en god grunn til hvorfor for å forstå det. Lykke til da =)
MissStiles Skrevet 26. august 2010 #889 Skrevet 26. august 2010 Imorgen er det 2 uker siden eksamen. Fortsatt ikke fått svar. Lei av å vente!
ninuska_ Skrevet 26. august 2010 #890 Skrevet 26. august 2010 (endret) Imorgen er det 2 uker siden eksamen. Fortsatt ikke fått svar. Lei av å vente! En uke igjen til resultatet kommer? F5-knappen blir nok utslitt på de fleste tastatur når studenter venter på resultater Endret 26. august 2010 av ninuska_
MissStiles Skrevet 27. august 2010 #891 Skrevet 27. august 2010 En uke igjen til resultatet kommer? F5-knappen blir nok utslitt på de fleste tastatur når studenter venter på resultater 1 uke igjen til fristen går ut i hvert fall.
PecanPie Skrevet 27. august 2010 #892 Skrevet 27. august 2010 Jeg har ikke eksamen før til våren, da i form av mappe. I mellomtiden har jeg PBL, praksis og innlevering av to oppgaver, så det blir nok å gjøre. Har ikke fått helt oversikt over pensum heller, så jeg er litt...forvirret. Menmen, det kommer seg vel!
FruLuna Skrevet 28. august 2010 #893 Skrevet 28. august 2010 Jeg har ikke eksamen før i november, men det er store fag, så jeg må snart sette i gang med lesingen. Er på kurs i utlandet nå, så får ikke gjort så mye mens jeg er her, men fra slutten av neste uke er det ingen bønn...dessverre er jeg ikke så effektiv hvis jeg ikke har "kniven på strupen" i form av eksamensangst og kort tid igjen til eksamen. Er veldig flink til å finne andre ting å gjøre i stedet...
ninuska_ Skrevet 30. august 2010 #894 Skrevet 30. august 2010 Er veldig flink til å finne andre ting å gjøre i stedet... Det er jeg også. Spesielt flink til å rettferdiggjøre hvorfor jeg må gjøre den andre tingen istedenfor å lese MEN.. i dag er jeg faktisk på skolen og leser statistikk. Det er ikke grytidlig, men det er bedre enn aldri - og det er kanskje ikke nødvendig å ha en 8 timers lesedag til å begynne med Har kjøpt meg en liten Bendit fruktboks, skåret opp appelsin, eple og pære.. og nå gleder jeg meg til å spise etterpå. (Jeg syns forresten vi kunne hatt en geek-smiley her på KG )
Mir Skrevet 30. august 2010 #895 Skrevet 30. august 2010 Ninuska! Er det ikke du som studerer psykologi?=) Idag har jeg hatt mitt første psykologifag innen tvers-kultur. Virker jo ganske spennende! Hvordan går det med statistikken forresten? Jeg vil også ha en geek-smiley!
ninuska_ Skrevet 30. august 2010 #896 Skrevet 30. august 2010 (endret) Ninuska! Er det ikke du som studerer psykologi?=) Idag har jeg hatt mitt første psykologifag innen tvers-kultur. Virker jo ganske spennende! Hvordan går det med statistikken forresten? Jeg vil også ha en geek-smiley! Jess, det er del av min bachelor ja! Har du så god hukommelse? Hva slags psykologifag er det? Psykologi er veldig spennende.. til tider. Jeg syns kanskje ikke f.eks generell psykologi er så spennende nå som jeg er litt lenger ut i studiet - kanskje fordi man ikke blir like overrasket over ting og tang etter en stund. Første året er jo alt wow! Statistikken og jeg har blitt litt bedre venner nå! Vi tok faktisk kaffe sammen i pausen - og det er sjelden jeg tar med bøker ut i pausen Endret 30. august 2010 av ninuska_
Mir Skrevet 30. august 2010 #897 Skrevet 30. august 2010 Tja, jeg vet ikke, kanskje fordi psykologi alltid har vært min store drøm, men dreit meg ut karaktermessig så detblei aldri noe av! =) Faget heter cross-cultural psychology. Altså forskjellige måte folk oppfatter ting og tolker ting utifra kultur, normer og verdier osv! Jeg syns det er spennende å endelig ha et fag som går på dette området, så her tror jeg at jeg kommer til å lese litt "for moro skyld" på en lørdag ettermiddag gitt;P
ninuska_ Skrevet 30. august 2010 #898 Skrevet 30. august 2010 (endret) Tja, jeg vet ikke, kanskje fordi psykologi alltid har vært min store drøm, men dreit meg ut karaktermessig så detblei aldri noe av! =) Faget heter cross-cultural psychology. Altså forskjellige måte folk oppfatter ting og tolker ting utifra kultur, normer og verdier osv! Jeg syns det er spennende å endelig ha et fag som går på dette området, så her tror jeg at jeg kommer til å lese litt "for moro skyld" på en lørdag ettermiddag gitt;P Man må jo ikke bli psykolog for å studere psykologi Faktisk, jeg hadde en del antropologi-fag forrige semester, som gikk ut på det samme - og da tok jeg opp bøkene for å lese for moro skyld. Det var (å, nå virker jeg utrolig geek) utrolig underholdende lesing! Føler jeg lærte masse nyttig av det som jeg vil få bruk for senere. Å, nå savner jeg det Hva er det du studerer? (sikkert nevnt det tidligere.. gullfisk hukommelse) Endret 30. august 2010 av ninuska_
CoffeeGirl Skrevet 31. august 2010 #899 Skrevet 31. august 2010 *panikk* oblig-oppgave som skal leveres om seks timer, og her sitter jeg
Mir Skrevet 31. august 2010 #900 Skrevet 31. august 2010 er jo morsomt når man finner fag som en faktisk virkelig liker å jobbe med da, :D Jeg studerer business adm. Endelig ferdig med alle tallene, nå er det bare det koselige sosiale igjen =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå