Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet om kursansvarlig e.l har ansvar for å informere studentene om de har fått forlenget frist for sensuren? jeg venter på en karakter fra 12. mai, attpåtil en multiple choice-eksamen det burde gå raskt å rette (selv om de må regne inn resultater fra to deleksamener i hovedkarakteren). Har ellers fått to karakterer for semesteret, en A jeg er skikkelig fornøyd med og en forventet B (i et fag som er utenom fagplanen). Venter på fire karakterer inkludert den fra 12.mai, og er egentlig spent på alle sammen da jeg føler det kan vippe den ene eller andre veien i de fleste av dem.

De gangene karakteren har vært forsinket så har jeg pleid å få mail fra skolen eller kursansvarlig. Hvis du ikke har fått svar fra eksamen i mai, ville jeg tatt kontakt skolen og spurt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk B på begge eksamenene mine i år! Kjempefornøyd og ganske overrasket!!! Trodde ikke jeg gjorde det så bra, for jeg har ikke gjort det noe særlig bra før, så motivasjonen var ikke akkurat på topp, men jammen fikk jeg ikke to B :nigo:

Skrevet

Gratulerer Miam det er så deilig =)

Jeg sitter her og leser, har fremdels 4 examener igjen. Onsdag og fredag, og så om et par uker. Herregud denne perioden er lang. Fikk omgjort karakterlista mi fra nederlandsk standard til ABCDEF standarden, og jeg som trodde jeg hadde karakterer ekvivalent til C og D ble ganske overrasket da jeg faktisk har mest B og C og et par A. Fikk plutselig ekstra motivasjon! :D

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De gangene karakteren har vært forsinket så har jeg pleid å få mail fra skolen eller kursansvarlig. Hvis du ikke har fått svar fra eksamen i mai, ville jeg tatt kontakt skolen og spurt.

Takk for svar :) Vi har fått en begrunnelse nå, de har fått utsatt fristen.

Jeg venter fortsatt på tre andre fag, men i de har vi hatt prøver/eksamen i juni også, så jeg får smøre meg med solkrem og tålmodighet. Gratulerer til dere andre som er fornøyd med resultatene deres!

Skrevet (endret)

Nå har jeg fått alle mine resultater; fire B!

Jeg hadde egentlig to eksamener, men jeg tok et ekstrafag i år og tok opp et fag jeg fikk D på i ifjor, i tillegg til de to obligatoriske jeg hadde, så det ble fire eksamener. Jeg er superfornøyd! :nigo:

God sommer alle sammen - og lykke til på eksamen Mir!

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg er også strålende fornøyd i dag, fikk c på exphil selvstudiumsvarianten:) Det var 43 % stryk, så er nok mange skuffet i dag. Nå er det bare å ta lesepause:) God sommer!

Gjest Vampen
Skrevet

Gratulerer med gode karakterer alle sammen! :danse: :danse: :tommelsmil:

Jeg fikk siste eksamenskarakter i dag, hadde ikke trodd jeg skulle få alle før om ei uke, men den ene kom etter bare ei uke! Jeg er strålende fornøyd. C på den eksamen jeg var sikker på at jeg skulle stryke på, utrolig glad for å ha stått med god margin. :briller: B på semesteroppgave i gruppe, ingen fikk A og A på den siste mappeeksamen! Jeg fikk A, B og C før jul også, men hvilket fag jeg har fått hvilken karakter i er forskjellig. Syntes resultatet denne gangen passer bedre i forhold til hva jeg selv føler at jeg kan i fagene. :biggrin: Alt i alt, veldig fornøyd! :nigo:

Skrevet

Gratulerer til alle med veloverstått! Jeg venter fortsatt på svar fra bacheloren. Regner med at det fortsatt går et par uker.

Skrevet

Jeg fikk 6 i standpunkt i fransk 1 (VG2). Kom også opp i fransk skriftlig eksamen, og der fikk jeg 4. Fikk vite karakteren i dag.

Er det noen som vet om de er veldig strenge når det gjelder eksamen i fransk/fremmedspråk?

Læreren vi har er fransk, så ho har hvertfall ikke lært oss noen feil eller oversett noen feil på tidligere prøver osv. Hadde håpet på hvertfall en 5'er på eksamen, men 4 er jo helt greit det også.

Skrevet

^Min erfaring er at de kan være litt strenge, men også at eksamenene i fremmedspråk generelt er veldig teite, og de fleste går ned i hvertfall en karakter der. Det kan også hende læreren din har vært snill med deg.

Skrevet

^ Tror læreren har vært litt snill egentlig, føler selv at jeg ligger mer på 5 enn på 6. Men hadde håpet på 5 på eksamen. Følte det gikk ganske bra. Kan man få begrunnelse for karakter? Jeg vil ikke klage, er redd for å gå ned til en 3'er. Det er jo muligheter for å vippe begge veier..

Skrevet

Da har jeg examen igjen i morra, og så er det 2 uker til neste gang etter det. Føler jeg har tak på det så nå har jeg tillatt meg en pils til fotballkampene og fri resten av kvelden!

Er lei nå alså... ; )

Skrevet

Da har jeg examen igjen i morra, og så er det 2 uker til neste gang etter det. Føler jeg har tak på det så nå har jeg tillatt meg en pils til fotballkampene og fri resten av kvelden!

Er lei nå alså... ; )

Lykke til idag!!

Skrevet

Er alle ferdig med eksamen?

Idag begynte de første i klassen min å få svar på bacheloroppgaven. Jeg logget meg fort inn for å sjekke men nei.. Jeg vil også ha svar!

Skrevet

Nei jeg er ikke ferdig.. men jeg er ikke flink til å lese heller! Jeg har eksamen neste torsdag, og så uka etter der igjen. Dette går seint! Har kommet meg i feriemodus jeg..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig, men venter på tre karakterer ennå. Synes det er litt kjedelig å måtte vente så lenge på resultater fra multiple choice og oppgaver med korte svar, men sensor har vel lagt inn sensurfristen i ferieplanene sine. De eksamenene jeg fikk raskest svar på var de med mest omfattende skriftlige oppgaver, så en kan jo undres.

Skrevet

Jeg er ferdig med eksamener og fått sensur, A på begge :) Spesielt fornøyd med det siden jeg likte fagene veldig godt. Holder imidlertid med på en oppgave som egentlig skulle vært levert inn, men som jeg har fått utsatt innlevering på pga at veileder har vært utilgjengelig en stund. Men er snart i boks med den også. Og så har jeg en artikkel som jeg reviderer. Har begynt sommerjobbing i en jobb som er ganske krevende og med mye nytt, så det skal bli greit å slippe å ha andre ting å tenke på.

Dere som har eksamener i juli: studerer dere utenlands? Lykke til med innspurten! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig med eksamener og fått sensur, A på begge :) Spesielt fornøyd med det siden jeg likte fagene veldig godt.

Så bra, gratulerer :) Jeg har også fått et par A-er jeg er kjempefornøyd med dette semesteret. Det varierer foreløpig litt hvor mye jeg jubler over hver enkelt karakter (tar 1. og 2.årsfag i en realfagsbachelor), men det er gøy når det er fag man trives med og som kanskje er litt utfordrende også :)

Skrevet

Da har jeg meldt meg på til min siste eksamen. Jeg må konte en eksamen fra i fjor. Vil ikke men jeg må!! Liker ikke å vite at jeg må lese i hele juli.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk C på bacheloroppgaven min. Verken fornøyd eller misfornøyd. Glad det ikke er en D. Men jeg håpet på en B. Snakket nettopp med partneren min så vi er enige om å sende inn en begrunnelse om hvorfor det er en C. Vi tror liksom at det er veilederen vår har "skylda".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...