Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lykke til, alle sammen.

Har nå hatt tre eksamener, og tror de gikk ganske greit. Har dog den verste igjen - muntlig. Gah, eksamensangst. Tar heller ti skriftlige enn én muntlig eksamenering. Utrolig dårlig eksamensform, spør du meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Vampen
Skrevet

Leverte en semesteroppgave i går, og i dag kom mappekravet til mappeeksamen ut i et annet fag. Hadde trodd vi skulle ha litt mer valgfrihet, i realiteten er det bare to tekster vi kan velge mellom, med mindre man begynner å skrive om tekstene med ny målform. Det gidder ihvertfall ikke jeg. :fnise: Den teksten jeg er mest misfornøyd med er selvfølgelig nevnt som den eneste teksten som SKAL med, så det var jo "flott".. Men alt i alt tror jeg det skal gå greit. Jeg har gått gjennom tilbakemeldingene på alle tekstene, og det er ikke så fryktelig mye som skal gjøre med noen av de. Mest småplukk. Så da er det bare å bite tenna sammen og sette i gang, og heller trøste meg med at det kunne ha vært langt verre. :ler:

Skrevet (endret)

Jeg har hatt lesesperre (hvis det er noe som heter det - isåfall er det det fra nå av :ler:) nesten hele denne uken. Neste eksamen er på mandag, men det går ikke fremover. Samtidig føler jeg at jeg kan nok til at det skal gå bra. Håper min innsats med jevn og trutt lesing gjennom hele semesteret lønner seg!

Vampen: Gratulerer med levert semesteroppgave! Deilig å være ferdig? Håper det går bra med mappeeksamen; man må nok bite tennene sammen iblant og gjøre det man er nødt til, selv om man ikke nødvendigvis vil. Er veldig kjedelig når man ikke får oppgavene man håpet på - det er som et nederlag, en demotivasjon, et sukk (slik føles det for meg), men så må man bare se forbi det og så er man tilbake igjen på høyeste gir! Lykke til!

Pneumonia: Jeg forstår så godt hva du mener med å heller ta ti skriftlige enn én muntlig eksamen! Jeg hater muntlig eksamen.. til neste år skal jeg ha et par muntlig fremføringer, og jeg får klump i halsen allerede nå! Men.. jeg har taklet det før, og jeg skal takle det igjen! Det gjelder nok for deg også :) Det føles iallefall bra når det er over!

Lang post fra meg, gitt. Lykke til videre alle sammen!

Endret av ninuska_
Skrevet

Idag har jeg ikke gjort noen ting. Litt dårlig samvittighet. Men håper bachelor partneren min har gjort noe. *krysse fingerne*

Skrevet

Lykke til Iah =)

Takk. :) Tror det gikk greit, så nå er denne ute av verden. En eksamen igjen. På tirsdag er det muntlig i forbindelse med bacheloroppgaven, veldig nervøs og spent.

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg har hatt lesesperre (hvis det er noe som heter det - isåfall er det det fra nå av :ler:) nesten hele denne uken. Neste eksamen er på mandag, men det går ikke fremover. Samtidig føler jeg at jeg kan nok til at det skal gå bra. Håper min innsats med jevn og trutt lesing gjennom hele semesteret lønner seg!

Vampen: Gratulerer med levert semesteroppgave! Deilig å være ferdig? Håper det går bra med mappeeksamen; man må nok bite tennene sammen iblant og gjøre det man er nødt til, selv om man ikke nødvendigvis vil. Er veldig kjedelig når man ikke får oppgavene man håpet på - det er som et nederlag, en demotivasjon, et sukk (slik føles det for meg), men så må man bare se forbi det og så er man tilbake igjen på høyeste gir! Lykke til!

Pneumonia: Jeg forstår så godt hva du mener med å heller ta ti skriftlige enn én muntlig eksamen! Jeg hater muntlig eksamen.. til neste år skal jeg ha et par muntlig fremføringer, og jeg får klump i halsen allerede nå! Men.. jeg har taklet det før, og jeg skal takle det igjen! Det gjelder nok for deg også :) Det føles iallefall bra når det er over!

Lang post fra meg, gitt. Lykke til videre alle sammen!

Lesesperre et et godt uttrykk syntes jeg. Om det er noen trøst har jeg hatt denne lidelsen siden januar. :sjenert::fnise: Om magefølelsen sier at stoffet sitter så er det egentlig noe å stresse med. Å jobbe jevnt og trutt hele semesteret gir godt læringsutbytte. :jepp: Ellers er jeg en sucker for å innføre et belønningssystem for å lese når jeg har skikkelig lesesperre. :lur:

Takk forresten, det var fantastisk deilig å levere den! Skal ærlig si at jeg var så dritt lei den på slutten at jeg holdt på å spy bare jeg tenkte på den. :ler: Mappeoppgaven har det gått trått med i dag.. det vil si, jeg har gjort litt. Det sier seg jo selv at det er ENORMT viktig å skrive innholdsfortegnelse, lage topptekster, sidetall osv., FØRST! :ler: Ihvertfall om det innebærer at man kan utsette det man egentlig bør jobbe med. :lur: Men, til mitt forsvar, både jeg OG sambo har bursdag i dag, så det har vært en del eksterne ting som har fått meg til å miste konsentrasjonen også. :)

Skrevet

Gratulerer med (overstått) dag, Vampen! Man fortjener fri fra eksamensbobla, da.

Skrevet (endret)

Lesesperre et et godt uttrykk syntes jeg. Om det er noen trøst har jeg hatt denne lidelsen siden januar. :sjenert::fnise: Om magefølelsen sier at stoffet sitter så er det egentlig noe å stresse med. Å jobbe jevnt og trutt hele semesteret gir godt læringsutbytte. :jepp: Ellers er jeg en sucker for å innføre et belønningssystem for å lese når jeg har skikkelig lesesperre. :lur:

Takk forresten, det var fantastisk deilig å levere den! Skal ærlig si at jeg var så dritt lei den på slutten at jeg holdt på å spy bare jeg tenkte på den. :ler: Mappeoppgaven har det gått trått med i dag.. det vil si, jeg har gjort litt. Det sier seg jo selv at det er ENORMT viktig å skrive innholdsfortegnelse, lage topptekster, sidetall osv., FØRST! :ler: Ihvertfall om det innebærer at man kan utsette det man egentlig bør jobbe med. :lur: Men, til mitt forsvar, både jeg OG sambo har bursdag i dag, så det har vært en del eksterne ting som har fått meg til å miste konsentrasjonen også. :)

Så godt at jeg ikke er den eneste med denne lidelsen :ler:

Det er lov til å ha fridag når man har bursdag - absolutt. Jeg har funnet unnskyldninger til fridager litt for ofte denne uka.. og jeg har ikke bursdag! Gratulerer med dagen på etterskudd! Håper du har hatt en fin dag!

Jeg har lest litt i dag; ikke så mye som jeg burde, men jeg ble dårlig utover dagen. Jeg liker ikke å lese med mindre det er bittelitt motivasjon tilstede - selv om jeg vet jeg burde, så er det like greit å gjøre noe annet, for jeg får ikke med meg noe.. Jeg leser aldri kun for å føle meg flink.

Jeg fikk gjennomgått notater, fikk orden på et par temaer og forstod et par ting som jeg ikke forstod tidligere, så det er fremskritt!

Eksamen på mandag.. pøh.. det går som det går! Forhåpentligvis bra, men jeg tenker aldri at det er verdens undergang. Jeg har funnet ut at når jeg slapper av og sier til meg selv at det går som det går, så går det for det meste veldig bra :)

Merker jeg spyr ut ord på eksamenstråden for å lette på eksamenstrykket i det siste, men jeg håper dere overlever :ler: God natt!

Endret av ninuska_
Skrevet

Eksamen på onsdag og fredag...uæææhhh...nå kjenner jeg at jeg begynner å bli stressa. Skal bruke dagen i dag til å lese ferdig på faget jeg har eksamen i på fredag, så legger jeg det vekk frem til etter onsdagseksamen. Det er egentlig ganske greie fag, ikke noe som er vanskelig å forstå - men det er så MYE å lære seg... Huff. Og hjelper ikke at det er sommervarme og sol ute, og alle er på vei til fjellet... :sukk:

Skrevet

Idag har jeg en sånn dag hvor jeg er SÅÅÅ innmari lei av bachelor oppgaven. Jeg vil bli ferdig og ha sommerferie!!

Skrevet

Ny uke og nye muligheter!! En del som skal ferdig innen denne uka er omme. *krysser fingerne*

Skrevet

Siste lesedag, eksamen i morgen. Så er jeg ferdig for denne gang.

Skrevet

Ugh, motivasjonen er på bunn :tristbla: Fjerde og nest siste eksamen på onsdag og har så vidt åpnet bøkene. Alle hjelpemidler er tillatt, men må likevel regne en del oppgaver så jeg faktisk vet hva jeg skal gjøre. Er så sint på meg selv for at jeg ikke har gjort masse oppgaver gjennom semesteret :kjefte:

Skrevet

Halvveis i pensum nå, 400 sider igjen!

Fikk resultatet fra forrige eksamen nå. Fornøyd, men kommer til å ta den om igjen neste år. Jeg vet jeg kan bedre, og selv om jeg høres egoistisk ut, så ønsker jeg å være i toppsjiktet. Herlighet, ser ut til at jeg "skal" ta opp igjen iallefall tre fag neste år. Kommer til å bli selvmord.

Skrevet

Jeg har selv tatt opp 3 fag dette året... Det har vært tungt. : ) Mange ekstra eksamener, og mye arbeid. Derfor blir det kortere sommerferie, siden jeg har siste eksamen 13 juli. Det har gått litt i ball for meg, er ikke så flink til å koordinere hva jeg bør gjøre.

Lykke til videre=)

Skrevet

Transkribering idag!! VIL IKKE!!!

Skrevet

Æsj.... Hjemmeeksamen begynte i går, og jeg brukte hele dagen på å lese. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal begynne skrive heller. :sur:

Skrevet

Muntlig eksamen i forbindelse med bacheloroppgaven nå snart. Irriterer meg grønn over at karakterene på den skriftlige delen ikke er lagt ut ennå. Er veldig nervøs og spent, er rett og slett kvalm her jeg sitter.

Skrevet

jeg kjenner til det! sitter her og venter på karakterer fra 1 prosjektrapport og 1 examen.. lurer på hva disse folka driver med? skulle tro de satt på kontorene sine og dro laksen istedet. Makan til treiginger.

Skrevet

Jeg ringte eksamenskontoret og fikk beskjed om at karakterene ikke foreligger enda, da det er sensormøte akkurat nå. Karakterene vil ikke være klare før klokken 11, altså 45 minutter før jeg skal ha muntlig. Synes det er merkelig at dette ikke ble klart i går, men men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...