Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Coarvi
Skrevet

Men føler på en måte at det er et "nederlag" å gå fra å satse på noe så prestisje til å slå seg til ro med noe lavstatus (vet at det er utrolig teit å tenke sånn, og egentlig bryr jeg meg ikke så veldig, men føler andre vil tro jeg har gidd opp.)

Jeg skjønner tanken godt, jeg ville nok tenkt sånn selv også. Jeg strevde til og med med å velge hvor jeg skulle studere det jeg studerer nå, fordi den ene skolen var mer 'prestisje'tung enn den andre og "bare de beste kom inn," og jeg følte det var forventet av meg å velge den "beste" skolen (bl.a. en far som alltid skulle gjøre et stort poeng ut av det). Jeg klarte heldigvis å legge fra meg den teite tanken, og valgte den andre skolen fordi den lå en plass der jeg virkelig ønsket å være. Følger absolutt ikke noe status ved å gå ved denne skolen, men jeg angrer hvertfall ikke i det hele tatt, jeg er sjeleglad for at jeg valgte som jeg gjorde. Utdanninga gir jobb uansett, og det gir en jobb jeg tror jeg vil trives med. Og det er DET du skal tenke på. Ikke hva som forventes, men hva du innerst inne ønsker å bruke store deler av ditt liv på!

Du skal vel ikke la frykten for andres tanker diktere hva du gjør med livet ditt?

Lykke til med valget, og eksamen! Vet det er veldig vanskelig å velge, for man når til slutt et punkt der man har tenkt så mye at det blir umulig å konkludere med noe som helst. Så prøv å få det litt på avstand en stund, og lytt til klisjeen om å følge hjertet. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ny dag med oppgave skriving.. Snart bare 3 uker igjen til innlevering!! :sjokkert:

Skrevet

Hvordan gikk det da ? =)

Jeg har begynt på lesning til de neste eksamenene. Neste uke har jeg 2, og en av de har jeg ikke tid til å fokusere på, så den må jeg konte og ta i juli istedet. MÅ absolutt gjøre meg ferdig med 1 fag slik at lånekassen fremdeles spiller på lag med meg, i tillegg til et annet fag jeg må bestå for å kunne ta den bacheloroppgaven jeg ønsker.

Jaja.. Blir ingen god lang søvn på meg før 14 juli :P

Skrevet

Eksamen i morgen. Iik. Tiden har gått så fort - det har ikke gått opp for meg enda at det er i morgen. Får håpe det kommer noen fine oppgaver jeg klarer å løse. Lykke til alle sammen!

Skrevet

Off... Nå har jeg akkurat levert bacheloroppgaven, og er så nervøs.... :sukk:

Bare to hjemmeeksamner til nå, som krever litt lesing til, så er jeg ferdig. Bare håper resultatene tilsier det samme.

Lykke til, alle sammen! :klem:

Skrevet

En liten KG pause nå.. Er utrolig lei av å skrive nå.. Spesielt sitte foran pc`en.

Så flinke dere er alle sammen..

Lykke til dere som har eksamen!!

Skrevet

Jeg aner ikke hvordan det gikk, men er godt å være ferdig :)

Skrevet

En ny dag på skolen!! Gleder meg til imorgen!! Da har jeg bestemt meg for å ta meg fri fra alt. Bare slappe av og gjøre noe gøy!!

Skrevet

hehe =) Ja, man må ikke glemme å gi seg selv litt fri av og til! I morgen kveld skal jeg se Champions League finalen har jeg bestemt meg for, og Ooo, kanskje virkelig slå ut håret og ta meg en pils!? =) Heia Bayern München!

Ha en fin (studie)helg! =)

Skrevet

Jeg har eksamen på onsdag, så her blir det ikke noe fri i helga.. Men det er den siste da, så dette er den siste helga som blir brukt til lesing :hoppe:

Skrevet

Angående andre retninger innen psykologi: man kan jo ta bachelor i generell psykologi for eksempel, men jeg er veldig innstilt på å begynne et studie der jeg faktisk ender opp med jobb etterpå.

Det var ikke meningen at dette skulle høres frekt ut altså.. Jeg ser det nå. Jeg syns det er skikkelig tøft med de som studerer kun av interesse, men jeg merker på meg selv at jeg trenger å sitte igjen med et yrke også. At det er verdt det, liksom.

Skrevet (endret)

Det var ikke meningen at dette skulle høres frekt ut altså.. Jeg ser det nå. Jeg syns det er skikkelig tøft med de som studerer kun av interesse, men jeg merker på meg selv at jeg trenger å sitte igjen med et yrke også. At det er verdt det, liksom.

Jeg syns ikke det hørtes frekt ut, det er jo din mening, men jeg vil bare påpeke at jeg ikke føler at jeg ikke sitter igjen med et yrke. Det spørs kanskje hvilke retninger du velger og om du har noen mål innenfor psykologien - ikke at man kun studerer det fordi det er morsomt; jeg har funnet mye relevant jobb for hva jeg driver med allerede (og jeg er kun bachelorstudent).

Første eksamen idag gikk bra; hater å føle at det har gått bra, derimot.. men jeg kan vel ikke late som om det gikk dårlig :ler:

Endret av ninuska_
Skrevet

Er det lite å gjøre etter endt psykologi-utdannelse? jeg har snust litt på det, har vært en drøm siden "mine yngre dager" får jeg vel si, men VGS karakterene til inntak i Norge var ikke høye nok, men har muligheten her i utlandet.

Vil gjerne ha info om dette =)

Skrevet

Idag har jeg tatt meg fri fra alt som heter skolearbeid. Litt godt!

Skrevet

Ferdig med siste eksamen i går! i går gikk det veldig bra, men jeg vet ikke med den forrige.... Uansett - SOMMERFERIE!!!!!! :danser::tommelsmil: lykke til dere andre som har eksamen nå! Stå på! :D

Skrevet

Kom opp i skriftlig Norsk, og har eksamen på fredag den 28 Mai. Gruer meg skikkelig, har dalt ned i karrakterer fra jeg gikk 1 året på vgs, hele 2 karrakterer pga ny lærer ( går 2 året nå). Er spent på hvor jeg ligger an på eksamen, og hvordan sensoren vurderer.. Håper jeg kan gå opp til en 4`er. Hadde en sterk 5`r på standpunkten i fjor, men tiden får vise.

Har også praktisk eksamen i frisørfaget som er 4 dager etter den skriftlige, jeg bikker mellom to karrakterer der og. Så jeg håper jeg har lykken med meg!

Ellers ønsker jeg lykke til med de som enda ikke har hatt eksamen :)

Skrevet

Fikk ikke gjort noe igår. Klarte ikke å finne motivasjonen. Så idag må jeg ta meg sammen.

Skrevet

Fikk ikke gjort noe igår. Klarte ikke å finne motivasjonen. Så idag må jeg ta meg sammen.

Da er vi to.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Aaargh, hvorfor må mai være full av helligdager som innebærer at det er stengt på fakultetet - jeg trenger jo skole-pc for å gjøre statistikkdelen av oppgaven min! :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...