Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk takk alle sammen!!

Jeg skal nyte å ha fri denne helgen!! Ikke tenke noe på skolearbeid for en gangs skyld!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FERDIG! Knappe to mnd til neste eksamen!

Skrevet

FERDIG! Knappe to mnd til neste eksamen!

GRATULERER!!!

Skrevet

Gratulerer med innleveringer og overståtte eksamener :)

Skrevet

Nå skal oppgaven leveres om fire timer, men jeg drar om halvannen time for å ha GOD tid til å printe, stifte, og å roe meg ned før den skal innleveres. Skal møte ei studievenninne og foreslå årets første is :) Vil heller være i god tid i sånne tilfeller, for tenk om det er problemer med utskrift, å komme seg til skolen, etc.

Skal bli godt å bli helt ferdig med et fag får våren! Bare to igjen etterpå :fnise:

Skrevet

Hvordan går det med alle sammen? Lenge siden noen har skrevet her :)

Jeg har lest to kapitler i dag. Nå skal jeg ta en tur hjem (siden det ikke er noen på skolen i dag og jeg har ikke fått en eneste pause siden 8!) og slappe av, før jeg leser mer ikveld. Eksamensperioden er virkelig i gang for min del, lese-lese-lese står på lista over gjøremål framover!

:kaffekopp:

Skrevet

Jeg kom meg på kontorplassen min etter å ha mistet to busser i dag tidlig...og nå sitter jeg og jobber med oppgaven min. Bør ha ferdig utkast innen i morgen, slik at jeg kan begynne å lese til eksamen på mandag. Jeg sliter litt med å begrense meg, for oppgaven skal være på max. 20 sider, og det er et hav av artikler å ta av... Men det skal nok gå. Begynner å kjenne presset nå, og da jobber jeg mye bedre. Skal sitte til ca. kl 14, så skal jeg til byen, og så blir det nok til at jeg jobber en del i kveld. Kjedelig å sitte hjemme med slikt når man egentlig er bedt på fest, men det må nok til.

Ønsker dere alle en fin lesehelg :)

Skrevet

Jeg kom meg på kontorplassen min etter å ha mistet to busser i dag tidlig...og nå sitter jeg og jobber med oppgaven min. Bør ha ferdig utkast innen i morgen, slik at jeg kan begynne å lese til eksamen på mandag. Jeg sliter litt med å begrense meg, for oppgaven skal være på max. 20 sider, og det er et hav av artikler å ta av... Men det skal nok gå. Begynner å kjenne presset nå, og da jobber jeg mye bedre. Skal sitte til ca. kl 14, så skal jeg til byen, og så blir det nok til at jeg jobber en del i kveld. Kjedelig å sitte hjemme med slikt når man egentlig er bedt på fest, men det må nok til.

Ønsker dere alle en fin lesehelg :)

Så bra at du kom deg dit - jeg hadde gitt opp etter å ha mistet den første bussen jeg!

Og ang det jeg har uthevet: da er vi to :)

Nå er jeg på vei mot lesesalen! Kun 21 dager igjen til eksamen! Iiik - tiden går sinnsykt fort! Ha en fin lesehelg du også!

Skrevet

Jeg er helt ferdig med ett fag nå, så lenge jeg får stå-karakter da :fnise:

Prøver å lese en del pensum før vi får utlevert neste hjemmeeksamen 4. mai. Skal helst ha lest 3 bøker innen da, men skal klare meg med to. Må nok lese noen artikler og sånt og når jeg får utlevert oppgaven, men det skal nok gå :)

Skrevet

Her er det lesing for fulle mugger (og litt kvinneguiden også da..:P). Mye pugging, så jeg pugger og pugger, selv om det føles som om hjernen er stappfull og at alt jeg pugger bare sklir rett av. Håper det sitter likevel når oppgaven blir utdelt. Det blir spennende å se hvilke oppgaver som kommer i alle fall! Gleder meg til å skrive alt jeg kan om dette interessante faget! :)

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg melder meg på her, sånn at det kanskje går opp for meg at det begynner å bli lite tid igjen.. :lur:

Vi har bare 1 "ordinær eksamen" dette semesteret, og det er i matematikk. Jeg henger langt etter i matte, så akkurat nå klarer jeg ikke helt å se at jeg skal ha sjanse til å stå. Det har vært så mye annet dette semesteret at det liksom ikke har blitt så mye tid til å jobbe med matte.. det er det ikke nå heller. Men matte eksamen er heldigvis den siste, så jeg får bare jobbe som en gal når andre ting begynner å gå i boks. Hadde siste arbeidskrav i matte før påske, og det gikk heldigvis bedre enn jeg fryktet.

Ellers, vi begynner endelig å bli ferdig med siste arbeidskrav i norsk (vi skriver i par). Bare en runde med respons og eventuelle endringer som skal til før den leveres. Da må jeg begynne å sniffe litt på tekstene jeg har skrevet dette året, for det er mappeeksamen i norsk. Jeg tror nok jeg står slik som det er nå, siden alle er godkjente og det ikke har vært noen store ting som må rettes. Men jeg vil jo helst ha en god karakter, og det er litt finpussing som skal til.

Det største nå er en fordypningsoppgave i ped (25 sider), som blir eksamenskarakteren for dette semesteret. :sjenert: Den skal leveres i slutten av mai, og tiden går farlig fort. Vi er ferdig med stort sett alt forarbeid, så nå gjenstår det bare å skrive. Vi har satt en frist for de første sidene som skal skrives til mandag, og klarer vi det, så skal vi ha 10-15 sider av førsteutkastet klart da. Så er det bare å skrive de siste 10-15 sidene, før vi begynner med renskriving, endringer, finpuss og språkvask. Vi er 5 som skriver, så jeg ser for meg at den største jobben blir å renskrive, slik at man har en lik ordlyd gjennom hele oppgaven. Så jo raskere vi har førsteutkastet ferdig, jo bedre.

Ellers, lesing har jeg gitt opp! Det er så mye annet som skjer, så jeg får lese alt jeg ikke har fått tid til å lese til sommeren. :sjenert:

Gjest Miam
Skrevet

Jeg har lest i flere timer i dag, til tross for forkjølelse og "tett hode" :nigo:

Nå er det tacokveld og avslapping!

Skrevet (endret)

Jeg har lest i flere timer i dag, til tross for forkjølelse og "tett hode" :nigo:

Nå er det tacokveld og avslapping!

Så utrolig flink du er - det tror jeg ikke at jeg hadde klart. Du får ha god bedring!

:natti:

Endret av ninuska_
Skrevet

Grammatikkeksamen om én uke, dvs neste mandag. Fytti grisen som jeg gruer meg! :sukk:

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Første eksamen på onsdag, og føler meg ikke klar :/

Skrevet

Idag skal jeg på skolen et par timer. Se på noen gamle bachelor oppgaver og legge en plan for hva som skal gjøres da og da de neste uke.

Skrevet

Jeg sitter hjemme med oppgaveskriving i dag. Har planer om å sende utkast til veileder i morgen tidlig, så det blir hard jobbing utover dagen og kvelden (og natten?)... Begynte ca kl 09, og har satt opp en punktvis plan som sikkert blir supplert med ytterligere punkter etter hvert. Eneste avbrekk bortsett fra spisepauser blir en liten jogge-/gåtur etter hvert, det er sol og jeg har erfaring med at luft og mosjon ofte gir ny motivasjon og nye idéer ;)

Gjest Miam
Skrevet

Så utrolig flink du er - det tror jeg ikke at jeg hadde klart. Du får ha god bedring!

:natti:

Tusen takk! Trodde ikke jeg skulle greie det selv, har nemlig ikke beste disiplinen av og til... :sjenert:

Grammatikkeksamen om én uke, dvs neste mandag. Fytti grisen som jeg gruer meg! :sukk:

Mvh Yvonne :heiajente:

Uff, misunner deg ikke... Min grammatikkeksamen gikk IKKE bra. Men du er helt sikkert flinkere enn meg, så jeg tipper det går bra jeg! Jeg bare tenker slik, at om det ikke skulle gå bra (bank i bordet!) så er man ikke den første, og man blir heller ikke den siste. Det er faktisk en liten trøst :fnise:

Skrevet

Jeg er (dessverre) mest effektiv på kvelden - og det utnytter jeg i dag. Har nå min 15 min pause, skal straks lese videre! Lykke til videre alle sammen :)

Skrevet

2 av 7 er unnagjort. Nå er det "bare" 5 igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...