Mir Skrevet 15. april 2010 #521 Skrevet 15. april 2010 Det er vanskelig å komme opp av senga når man på forhånd har bestemt seg for å bli liggende til langt ut på dag - men heldigvis kom jeg meg opp og jeg er storfornøyd akkurat nå! Nå kommer svaret ganske sent, i og med at ditt språk-kurs har begynt, men hvis jeg følte at jeg kunne språket såpass godt at det ikke var en minste sjanse for å stryke, hadde jeg fokusert på andre fag. Vi har en foreleser i det ene faget nå (han superflinke foreleseren ble byttet ut midt i semesteret ) som jeg ikke klarer å lære noe som helst av - monoton, kjedelig og upedagogisk - og jeg setter meg heller ned og leser det på egenhånd. Du må gjøre det du får mest ut av! Kan jeg spørre hva slags språk det er? Er så spennende å lære nye språk! Ikke ha dårlig samvittighet for foreleseren - kanskje han forstår at han burde forandre litt på undervisningstilen sin hvis det er få som dukker opp. Det hadde i allefall vært et hint hvis jeg var foreleser! hehe ja det ble til at jeg ble hjemme gitt etter litt veiing for og imor : ) har satt meg ut på balkongen i flott vær og sommerskjørt! Så der sitter jeg å leser, men er inne og spiser litt nå... Tar kurs i Nederlandsk. Har bodd her nå i snart 2 år, og har vært forferdelig lat på den fronten. Flaut egentlig! Han læreren må være i nærheten av pensjonsalderen. Han er hyggelig, men han hører ingenting, og han snakker til oss som om vi er 10 år Ja, tror man får mer utbytte av å lese selv enn å høre på dårligere lærere/forelesere!
ninuska_ Skrevet 15. april 2010 #522 Skrevet 15. april 2010 Så morsomt med nederlandsk. Har alltid hatt lyst å lære meg italiensk jeg, men det har jeg ikke tid til akkurat nå. I dag har jeg lest og skrevet sammendrag av tre artikler på de 7 timene jeg har sittet her. Det tar tid med artikler, men jeg må jo forstå dem når jeg først gjennomgår dem for andre gang... men jeg har bestemt meg å angripe en til før jeg drar hjem!
MissStiles Skrevet 15. april 2010 #523 Skrevet 15. april 2010 Jeg kom i gang med skrivinga etter hvert idag. Heldigvis. Fikk skrevet en del. Imorgen blir det ikke noe skriving siden da må jeg på jobb. Greit med en liten pause og. Så blir det nok litt skriving i helga. Bare 1 uke til innlevering. Tror vi ligger godt ann.
Mir Skrevet 15. april 2010 #524 Skrevet 15. april 2010 Fått pløyd igjennom 1.5 kapittel av Business Law idag, og blitt solbrent selvfølgelig... "neida, denne aprilsola brenner jeg meg ikke på!"
Gjest SmallTalk Skrevet 15. april 2010 #525 Skrevet 15. april 2010 Fått pløyd igjennom 1.5 kapittel av Business Law idag, og blitt solbrent selvfølgelig... "neida, denne aprilsola brenner jeg meg ikke på!" Heldiggris! Jeg skulle gjerne vært solbrent fremfor å tilbringe dagene på et grupperom uten vindu.
MissStiles Skrevet 15. april 2010 #526 Skrevet 15. april 2010 Heldiggris! Jeg skulle gjerne vært solbrent fremfor å tilbringe dagene på et grupperom uten vindu. Det samme tenkte jeg.. Sittet inne og lest. Siden jeg har vært syk i det siste, venter jeg med å være for mye ute og sånn. Håper på fint vær i helga.
Gjest SmallTalk Skrevet 15. april 2010 #527 Skrevet 15. april 2010 Det samme tenkte jeg.. Sittet inne og lest. Siden jeg har vært syk i det siste, venter jeg med å være for mye ute og sånn. Håper på fint vær i helga. Det samme gjør jeg. Jeg har også lyst til å grille meg litt! Dessverre så får jeg ikke gjort noe av prosjektjobbinga ute, uten om å tenkte gjennom løsninger og å skrive ned disse. En stasjonær pc med to 19" skjermer egner seg dårlig ute i sola. :gjeiper:
MissStiles Skrevet 15. april 2010 #528 Skrevet 15. april 2010 Det samme gjør jeg. Jeg har også lyst til å grille meg litt! Dessverre så får jeg ikke gjort noe av prosjektjobbinga ute, uten om å tenkte gjennom løsninger og å skrive ned disse. En stasjonær pc med to 19" skjermer egner seg dårlig ute i sola. :gjeiper: Jeg er ganske avhengig av pc selv, så da må jeg nesten sitte inne.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #529 Skrevet 15. april 2010 VRÆL! Eksamenslesing er noe dritt når man har obligatorisk undervisning fra 12-16 hver dag pluss obligatoriskforelesning fra 8.15 - 10.00/11.00 3 av dagene utenom. det lar seg ikke gjøre! Skjerpings mitt "kjære" fakultet... uff... 13 timer på skolen i snitt siste uken. Det blir mer den uken som kommer, men så er det heldigvis slutt. Det er litt herlig når eksamenslesingen kommer så langt at man bare lengte etter å sitte der og vite at om 4 timer så er det (forhåpentligvis) ferdig for denne gang! Skal ikke ha flere eksamner i år da bare noen småprøver... 1 uke igjen
MissStiles Skrevet 16. april 2010 #530 Skrevet 16. april 2010 Jeg fikk faktisk gjort noe etter at jeg kom hjem fra jobb igår kveld. Litt stolt! Idag er det bare jobb på meg. Håper gruppa mi får gjort noe mer. Gleder meg til å bli ferdig med den oppgaven!
Gjest Miam Skrevet 16. april 2010 #531 Skrevet 16. april 2010 I dag skal jeg ordne en Power Point-presentasjon til tirsdag, pluss lage manus, og også skrive på oppgaven (som går på samme emne). Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg ikke hadde internett, for jeg mååå jo bare inn å sjekke FB etc. av og til
MissStiles Skrevet 19. april 2010 #532 Skrevet 19. april 2010 En ny uke med oppgaveskriving!! Nå skal jeg og gruppa mi sitte på skolen og jobbe sammen. Vi håper egentlig på å bli ferdig idag eller imorgen. Om det er mulig, vet jeg ikke. Får se..
Mir Skrevet 19. april 2010 #533 Skrevet 19. april 2010 Æsj, føler nesten at forelesning ødelegger for en ellers produktiv dag. Nesten så jeg lurer på om jeg må implementere 12 timers studiedag nå... opp klokka 5 og i seng klokka 22 burde kanskje gjøre at jeg får gjort alt jeg bør. klagedag. Sliten :| Lykke til dere andre.
MissStiles Skrevet 20. april 2010 #534 Skrevet 20. april 2010 En ny dag med oppgaveskriving idag. Gruppa mi kom litt lengre igår. Håper vi kan levere oppgaven imorgen.
superior Skrevet 20. april 2010 #535 Skrevet 20. april 2010 Siste innspurt her nå, har lest gjennom pensumboken to ganger + lest gjennom forelesnngernotater og skal nå lese litt tilleggslitteratur. Men jeg føler at ingenting sitter :S Noen som kan gi meg litt coaching så jeg får hakket bedre tro på meg selv???
ninuska_ Skrevet 20. april 2010 #536 Skrevet 20. april 2010 Siste innspurt her nå, har lest gjennom pensumboken to ganger + lest gjennom forelesnngernotater og skal nå lese litt tilleggslitteratur. Men jeg føler at ingenting sitter :S Noen som kan gi meg litt coaching så jeg får hakket bedre tro på meg selv??? Du kan nok mer enn du føler! Forrige semester kastet jeg inn håndkleet dagen før den ene eksamen, jeg brukte heller tiden på å finne ut hva reglene var for å levere blankt. Det var den eneste muligheten. Jeg hadde lest en del gjennom semesteret, men jeg satt igjen med.. absolutt ingenting. Det var det jeg trodde i allefall. Eksamensdagen kom; jeg tok ikke med mat, drikke eller noe. Jeg var klar til å gå før jeg kom inn på lokalet. De delte ut eksamensoppgavene - og poff. Det var som om en propp løsnet - og jeg skrev og skrev.. Det føles ofte som om man kan ingenting, men det er kun stresset som snakker!
FruLuna Skrevet 20. april 2010 #537 Skrevet 20. april 2010 Da er det på tide at jeg tar meg i nakken jeg også. Og det er motivasjon i å se hvor flinke dere alle sammen er Jeg har to ganske store eksamener om 6 uker (!!! Shit - er det så kort tid), og har egentlig ikke lest noe særlig så langt. I tillegg skal jeg levere inn en oppgave på samme tid, ikke så veldig lang (10-20 sider eller noe), men jeg har lyst til å imponere litt, så da blir det en del jobbing med den også. Så planen er: - Unngå å se at det er sol ute, og jobbe intensivt med oppgaven denne uken (inkl. helg) for å få ferdig et utkast og sendt det til veileder. - Lage en leseplan denne uken, og starte for alvor opp med lesing og kollokvier fra og med neste uke. Ønsker dere alle (og meg selv) lykke til med oppgaver og lesing
Gina_ Skrevet 20. april 2010 #538 Skrevet 20. april 2010 Hjelp! I går leste jeg over en halv pensumbok, og ble ferdig med den. I dag skal jeg liksom lese en hel bok (150 sider) for å være ajour til vi får utlevert hjemmeeksamen imorgen, men det ser dårlig ut... Shit shit shit. Begynne å lese nå snart ja... Hjelp...
MissStiles Skrevet 20. april 2010 #539 Skrevet 20. april 2010 Jeg er så lei denne semesteroppgaven nå!!! Gleder meg virkelig til å få levert den!!
ninuska_ Skrevet 20. april 2010 #540 Skrevet 20. april 2010 FruLuna: Du får flytte hit, så blir du i allefall ikke fristet av været MissStiles: Når skal du levere? Muligens du har skrevet det tidligere, men da har jeg ikke fått det med meg. Jeg får svar på mine semesteroppgaver innen fredag! Gleder meg til de er helt gjennomført. Selv om jeg har levert inn og det er superdeilig, så klarer jeg ikke slappe av før jeg ser "Godkjent" på begge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå