Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mappeeksamenen min er ferdig! :danse: :danse: Mitt første studentår er ferdig, og jeg har sommerferie! :danse:

DEILIG :D

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til denne uka dere som har =)

Selv har jeg på onsdag.. prøver å lese men har selvfølgelig blitt syk og ligger lett ut med tett hode, nese, ører og hals er bare vondt og irriterende. PC`en i senga, papir og nesespray på kommoden.. det er liksom ikke det samme som å sitte fokusert over pulten.

Skrevet

Off, dårlig tidspunkt å bli syk på, lite artig :trist: Sender deg gode tanker, og håper du blir bedre, og at det går bra på onsdag!

Gjest idakaroline
Skrevet

Siste eksamen på onsdag! :nigo: Jeg gleder meg helt enormt til å bli ferdig. Dette har vært et fryktelig trått, vanskelig og kjedelig år :sur:

Skrevet

jeg liker mottoet ditt idakaroline, passer veldig til meg:)

sitter enda oppe å prøver å lese, har og eksamen på onsdag, men må jobbe i morgen, så får ikke så mye tid til å lese i morgen.

Skrevet

Å herregud! Jeg klikker! Sitter her med prosjektoppgave, siste natten. Innlevering i morgen. Og jeg FATTER IKKE hvem på gruppa som utnevnte meg som redigerer av oppgaven. Jeg var aldri med i den samtalen, og spesielt ukult er det når det meste jeg har mottatt til redigering suger! Dette blir en laaang natt :(

Gawd. Frustrert! Godt å få ut :)

Skrevet

Å herregud! Jeg klikker! Sitter her med prosjektoppgave, siste natten. Innlevering i morgen. Og jeg FATTER IKKE hvem på gruppa som utnevnte meg som redigerer av oppgaven. Jeg var aldri med i den samtalen, og spesielt ukult er det når det meste jeg har mottatt til redigering suger! Dette blir en laaang natt :(

Godt vi har en tråd på KG å skrike ut i :smilyblomst:

Det aller verste er å få jobben med å redigere oppgaven - og nettopp finne ut at de andre ikke har lagt så mye arbeid bak det de gir deg. Du kan se positivt på det: nå blir oppgaven akkurat slik DU vil ha den! Tenk, hvis det du har mottatt til nå suger, da kan du tenke deg hvordan oppgaven hadde blitt.. selv om det er en del mer arbeid.. Og det var et... forsøk på å trøste :ler:

Jeg har lest siden åtte i dag. Jeg klarte ikke stå opp før syv, selv om vekkerklokka ringte. Har panikk for eksamen i morgen - hvis den går til helvete, er det goodbye master. Prøver å la være å tenke på det, for da blir jeg hvertfall stresset. Jeg innser nå at jeg burde ha begynt å lese lenge før en uke før eksamen... Håper jeg får om et tema jeg har litt kontroll på :sukk:

• Liker 1
Skrevet

Godt vi har en tråd på KG å skrike ut i :smilyblomst:

Det aller verste er å få jobben med å redigere oppgaven - og nettopp finne ut at de andre ikke har lagt så mye arbeid bak det de gir deg. Du kan se positivt på det: nå blir oppgaven akkurat slik DU vil ha den! Tenk, hvis det du har mottatt til nå suger, da kan du tenke deg hvordan oppgaven hadde blitt.. selv om det er en del mer arbeid.. Og det var et... forsøk på å trøste :ler:

Jeg har lest siden åtte i dag. Jeg klarte ikke stå opp før syv, selv om vekkerklokka ringte. Har panikk for eksamen i morgen - hvis den går til helvete, er det goodbye master. Prøver å la være å tenke på det, for da blir jeg hvertfall stresset. Jeg innser nå at jeg burde ha begynt å lese lenge før en uke før eksamen... Håper jeg får om et tema jeg har litt kontroll på :sukk:

Skrevet

Takk, Ninunska! Du har jo helt rett, nå er oppgaven akkurat som jeg selv ønsker :D Og nå er det et par timers søvn, før det vanker av gårde til trykkeriet. Fikk den oppgaven også uten at jeg visste det gitt :P Så utrolig glad for dette er siste gruppearbeidet i skolesammenheng noen sinne! Hurrahurrahurra! :)

Og Heiaheiadeg! Du kan mer enn du tror, ikke kast bort tiden på å tenkt på alt du ikke kan, tenk at nå må jeg strukturere den lille tiden jeg har igjen til å konsentrere meg om det viktigste. Og ja, det viktigste - det får dere garantert :) Sikkert sammen med noe uviktig, men hvorfor skal man gå rundt å huske uviktige ting? :) Får ikke bruk for det med annet man spiller TP likevel :)

Heier videre på deg mens jeg luller meg inn i drømmeland

Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i gruppearbeid, for jeg ender opp med å tenke at jeg kunne gjort det bedre på egenhånd.. jeg er ganske glad i at alt skal være riktig i mine øyne, og da ender jeg ofte opp med å ta på meg litt ekstra ansvar for redigering og innlevering :sjenert:

Takk selv! :nigo: Det hjalp veldig det du sa om at jeg ikke skal kaste bort tid på å tenke på alt jeg ikke kan! Nå skal jeg legge fra meg lesinga og gå over til å se på tidligere eksamensoppgaver. Jeg tror jeg får mer ut av å skrive, se sammenhenger og strukturere oppgaver i forhold til hvis jeg skal få ulike tema på eksamen enn å nilese dagen før.

Nå ble jeg litt mer motivert! :tommelsmil:

God soving :sovne:

Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i gruppearbeid, for jeg ender opp med å tenke at jeg kunne gjort det bedre på egenhånd.. jeg er ganske glad i at alt skal være riktig i mine øyne, og da ender jeg ofte opp med å ta på meg litt ekstra ansvar for redigering og innlevering :sjenert:

Samme tenker jeg! I gruppearbeid så er det som om jeg selv mister litt motivasjon og blir sliten av de andre pga all kryss-informasjon og samarbeidet.

Derfor gledet jeg meg stort da jeg skulle skrive bacheloroppgaven, men etter å ha levert den på fredag så føler jeg at jeg med hånden på hjertet kan si at jeg aldri, aldri , aldri mer vil ta på meg det å skrive en akademisk oppgave igjen. Jeg endret mye de siste 3 dagene, og det er min feil.. men jeg følte det måtte gjøres, at det ikke var bra slik det var. Kan ikke skjønne hvordan folk orker å skrive masteroppgave, kudos til dere!

Nå sitter jeg og prøver å lese til eksamen på onsdag... på bedringens vei og kommet meg ut av senga =)

Lykke til!

Skrevet

Off, dårlig tidspunkt å bli syk på, lite artig :trist: Sender deg gode tanker, og håper du blir bedre, og at det går bra på onsdag!

...og takk for det =) det hjalp nok , for jeg er ute av senga =)

Skrevet

Er så frustrerende at sensor ikke har lagt ut karakteren enda! Blir gal av å vente :sur::bond:

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg får ikke gjort en dritt! Kan noen gi meg et spark i rævva?

Spørsmål: Dere som har to fag parallellt, hvordan legger dere opp lesingen? Ferdig med pensum, men føler jeg ikke husker noe :( har eksamen med to dagers mellomrom...

Skrevet

For å finne ut hvilken eksamen som må prioriteres med lesing pleier jeg å dra opp slides fra forelesningene, og kikke på dem en for en raskt, uten å lese av dem. F.eks om en slide har Teori X, så tenker jeg over hva den sier osv osv. Da merker jeg om jeg synes det er vanskelig å svare. Jeg er alltid redd for å overfokusere på 1 eksamen når jeg har de rett etter hverandre, men jeg tar mye på magefølelsen.

Det sies jo at man kun kan det hvis man kan forklare det. Øv deg på spm i hodet. Forskjeller, likheter osv.

Skrevet

Spørsmål: Dere som har to fag parallellt, hvordan legger dere opp lesingen? Ferdig med pensum, men føler jeg ikke husker noe :( har eksamen med to dagers mellomrom...

*sparker*

Jeg hadde eksamener med to dagers mellomrom, fokuserte mest på den første og leste mest på den, og rett etter eksamen fortsatte jeg med den andre. Leste begge fagene så jeg kunne det viktigste, og pugget et par dager før på hver. Det funket, men var ikke optimalt kan du si. Gruer meg til de karakterene :sjenert:

Skrevet

Er så frustrerende at sensor ikke har lagt ut karakteren enda! Blir gal av å vente :sur::bond:

Når skulle du fått karakteren? :)

Jeg er ikke noe god på å gi et spark, men jeg heier på deg - go go go! :duskedame:

Nå har jeg kommet hjem for å spise middag og se Game of Thrones. Deretter - back to the books!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig mest vant til at det er kort tid mellom hver eksamen, første semesteret tok jeg seks (5poengs) fag og hadde fem eksamener på en uke... Det jeg gjorde var at jeg begynte å lese på de fagene hvor jeg følte jeg hadde minst kontroll og hvor det virket som det var mest tidkrevende å lese, i "god tid", hvilket antagelig ville si 1-2 uker før eksamen (hadde i tillegg hatt deleksamen eller rapportinnleveringer i et par av emnene, så hadde litt kontroll). Deretter leste jeg litt vekselsvis, noen timer eller en dag på de andre fagene også. Jobbet mye utfra gamle eksamensoppgaver, men leste gjennom alt pensumet også. Det kan være lurt å lese slides og notater først og jobbe ut fra disse + oppgaver, og lese gjennom alt/det du rekker av pensum, så får du detaljene til slutt.

Noen fag leste jeg nesten bare på rett før "deres" eksamen. Nå var dette tross alt ganske greie, små fag, en må/bør jo sette av mer tid til vanskeligere og større fag. Men å jobbe litt skiftesvis med begge fagene underveis nå er nok lurt for å få oversikt. Løs eksamensoppgaver og test at du forstår faget som noen over her sier :)

Skrevet

Når skulle du fått karakteren? :)

I dag... :sjenert: hehe! Så sensoren er ikke såå veldig forsinket, men jeg er bare veldig utålmodig og minst like spent på karakteren!

Skrevet (endret)

Nå har jeg kommet hjem for å spise middag og se Game of Thrones. Deretter - back to the books!

Sambo er helt hekta på den serien! Må innrømme øynene mine glir bort fra bøkene og bort på skjermen hans i ny og ne :fnise:

Endret av Potteplanten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...