Anglofil Skrevet 15. mai 2011 #1541 Skrevet 15. mai 2011 Flink du er Anuket, her jeg såpass sliten etter uken, og jeg har vært på jobb i åtte timer i dag, så jeg kommer bare til å slappe av i dag også. Mvh Yvonne
Gjest Anuket Skrevet 15. mai 2011 #1542 Skrevet 15. mai 2011 Har ennå ikke klart å komme meg opp av sofaen! Nei men jeg har 3 eksamner igjen, masse pensum å lese, og en god del planer og ikke minst jobb fremover - så må virkelig prøve å skvise inn lesing der jeg får plass
Anglofil Skrevet 15. mai 2011 #1543 Skrevet 15. mai 2011 Jeg også, egentlig, har to eksamener igjen. Hjemmeeksamen blir utdelt den 18. og skal leveres den 31. Skal skrive 7000 ord, det blir litt heftig. Det skal være en "extended edition" av en semesteroppgave vi har levert på 1500 ord tidligere, allikevel synes jeg det er heavy når jeg også skal ha en skriftlig eksamen rett etter levering, samt jobbe samtidig. Jeg har på følelsen av at jeg ikke får noe liv før den 3.juni. Mvh Yvonne
lillsunshine Skrevet 15. mai 2011 #1544 Skrevet 15. mai 2011 (endret) Har 6-timers skoleeksamen på fredag. Lurer på hvordan det kommer til å gå. Får vi de klassiske store temaene som er å finne på alle eksempeloppgåvene vi har fått, så kan det gå bra. Jeg føler meg overraskende rolig enda... helt sykt. Det er 17.mai på tysdag, og jeg har egentlig planer om å ikke lese så mye da, men litt lesing blir det vel. Jeg har egentlig ikke lest så mange timer per dag de siste ukene, som jeg hadde trodd. Men har lest jevnt fra semesterstart da... Håper at jeg faktisk har kontroll Fredagsettermiddag og kveld skal jeg ta helt fri, så kommer store deler av lørdag og søndag, og mandag til å gå til å gjøre helt ferdig hjemmeksamen, som skal inn den 25. tidlig på ettermiddagen. Etter det så har jeg bare muntlig igjen, og den har jeg to uker å lese på :D Endret 15. mai 2011 av lillsunshine
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1545 Skrevet 15. mai 2011 jeg er sliten Vi har hatt så mange innleveringer i lang tid, helt fram til eksamensukene, at jeg ikke har hatt sjans til å lese annet enn det som er relevant for det som skulle leveres. Har hatt en stor eksamen som gikk greit, men ikke veeeldig bra, og må begynne å lese til de to neste. I tillegg har jeg en liten jobb som må gjøres ved siden av, og der klarer jeg nesten ikke å sette igang (dvs, er over halvferdig, men orker ikke gjøre meg ferdig). Jeg har taklet stresset og arbeidsmengden bra hele semesteret, bortsett fra at jeg har latt skolen ta "all" tid, men merker jeg får litt angst og fokusproblemer nå på slutten. Og det er egentlig følelser jeg pleier å forbeholde viktigere ting
Gina_ Skrevet 15. mai 2011 #1546 Skrevet 15. mai 2011 Er også fryktelig sliten, men biter tenna sammen, for onsdag 18. mai er semesterets siste eksamen! Men jeg ER så lei!
Metazoa Skrevet 15. mai 2011 #1547 Skrevet 15. mai 2011 Jeg vet hvordan du har det Gina_! Men du har jo ikke lenge igjen nå, bare tre dager! Det klarer du Jeg har bare hatt én hovedeksamen, har tre igjen, i tillegg til et kurs med avsluttende prøve. Er også LEI, men prøver å tenke at det bare er to uker igjen. Etter det kan jeg kose meg med boligjakt og sommerjobb
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1548 Skrevet 15. mai 2011 Ja, stå på! Jeg har kurs i juni og juli, i tillegg til sommerjobb på campus, så vet ikke helt hvor fri jeg føler meg etter eksamen... men blir godt å ikke ha noen overhengende innleveringsfrister og eksamener på en liten stund
Sannale Skrevet 15. mai 2011 #1549 Skrevet 15. mai 2011 Eksamenstiden er vel den verste tiden for en student, resten av studie tia er knall!
Porcelain Skrevet 15. mai 2011 #1550 Skrevet 15. mai 2011 Jeg må syte litt! Har mappeeksamen som skal inn på onsdag, 5000 ord - jeg har skrevet 2000. Skal i tillegg arrangere fest i morgen kveld (sånn går det når man er sosial..) .. noe som tilsier at de 3000 siste ordene bør komme ganske kjapt. Begynte helt på nytt med oppgaven på torsdag fordi jeg ikke følte jeg fikk det til - kan ikke påstå at forsøk 2 går noe bedre. Er veldig vanskelig når vi ikke har noen retningslinjer for hva disse 5000 ordene skal bestå av synes jeg.. Så jeg skriver litt svada og prøver å trekke inn teori her og der og håper jeg står. For et drittår.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1551 Skrevet 15. mai 2011 Første eksamen i morgen. Den teller lite for den endelige karakteren, men den er av typen "rams opp masse fakta", noe jeg hater. Jeg er ikke god til å huske, jeg er god til å gjøre! Dessuten har jeg en annen eksamen denne uka, som jeg er 99.9% sikker på at jeg stryker på. Men jeg har roet meg litt ned ang. den, prøver å tenke at det er jo bare å konte. Og det er det jo. Har rett og slett ikke hatt tid eller krefter til det faget dette semesteret, dessverre. Men det vil være første gangen jeg stryker i noe i hele mitt liv, så gruer meg til det. Huff! Har gått med hjertet i halsen i en måned nå. Synes det er stress hver dag, men eksamenstiden byr på store utfordringer for psyken min /klagingogsyting
Gjest boblebrus Skrevet 15. mai 2011 #1552 Skrevet 15. mai 2011 Hadde min første eksamen på fredag som var, og med tanke på at jeg knapt hadde åpnet pensumbøkene, gikk det faktisk greit! Leste iherdig på lesesalen dagene før, og klarte nå å få noe klokt ned på papiret Nå har jeg jobbet hele helgen, og har neste eksamen på fredag.. er smånervøs, siden jeg av forskjellige grunner ikke får tid til å sitte så mye på lesesalen, og føler ikke at jeg har noe oversikt! Føler det igrunnen sånn med alle eksamnene jeg har dette semesteret. Har vært altfor lat, og nå har jeg altfor dårlig tid!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1553 Skrevet 15. mai 2011 Første eksamen i morgen. Den teller lite for den endelige karakteren, men den er av typen "rams opp masse fakta", noe jeg hater. Jeg er ikke god til å huske, jeg er god til å gjøre! Dessuten har jeg en annen eksamen denne uka, som jeg er 99.9% sikker på at jeg stryker på. Men jeg har roet meg litt ned ang. den, prøver å tenke at det er jo bare å konte. Og det er det jo. Har rett og slett ikke hatt tid eller krefter til det faget dette semesteret, dessverre. Men det vil være første gangen jeg stryker i noe i hele mitt liv, så gruer meg til det. Huff! Har gått med hjertet i halsen i en måned nå. Synes det er stress hver dag, men eksamenstiden byr på store utfordringer for psyken min /klagingogsyting Åh, det er kjipt å føle man kommer til å gjøre det dårlig, selv om man har en "grunn". Jeg har tatt et fag for mye dette semesteret, og fikk nesten ikke tid til å skrive semesteroppgave i det faget. Veldig synd, fordi jeg har et veldig bra grunnlag i de forutgående fagene, interesse osv. Siste dagen jeg satt med semesteroppgaven fikk jeg nesten ikke puste, så stressa var jeg, og så skuffa over at det ikke ble noen god oppgave... Jeg tror jeg har stått, for jeg er i hvert fall satt opp til muntlig eksamen, men det blir ikke noen god karakter, selv om jeg prøvde å lappe sammen oppgaven og påpeke svakhetene... Rådet mitt til deg er å si til deg selv at du KUNNE gjort det bedre, kanskje mye bedre, dersom du hadde hatt overskudd til det - samtidig klarer jeg ikke helt å følge det rådet selv
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1554 Skrevet 15. mai 2011 Rådet mitt til deg er å si til deg selv at du KUNNE gjort det bedre, kanskje mye bedre, dersom du hadde hatt overskudd til det - samtidig klarer jeg ikke helt å følge det rådet selv Takk! Det hjelper å høre sånt, til og med fra fremmede på internett, hehe. Og rådet ditt stemmer jo så absolutt! Håper du sto og vel så det, og lykke til med resten (hvis du har flere)
Gjest Anuket Skrevet 16. mai 2011 #1555 Skrevet 16. mai 2011 (endret) Eksamenstiden er vel den verste tiden for en student, resten av studie tia er knall! Enig! Mine følelser idag ser noe lunde slik ut: :omg: Jey eksamenslesing er gøy! Endret 16. mai 2011 av Anuket 2
Samulita Skrevet 16. mai 2011 #1556 Skrevet 16. mai 2011 Jeg har bare lest på det dere andre her har skrevet for å gi meg selv litt motivasjon, men nå må jeg klage litt selv... Handlingslammet!!! Tre dager til eksamen, som jeg egentlig ikke har kontroll på i det hele tatt! Så fire stk etter den, og midt oppi alt dette skal jeg begynne i ny jobb.
Metazoa Skrevet 16. mai 2011 #1557 Skrevet 16. mai 2011 Det høres travelt ut Samulita, men du får det nok til! Den handlingslammet-biten har jeg hatt litt problemer med selv. Man må vel bare vente til panikken blir så stor at man ikke klarer la være å lese? :gjeiper: Jeg sitter og repeterer til eksamen på onsdag. Et fag jeg har rimelig grei kontroll på, må jobbe litt med de siste kapitlene bare. Det blir nok ingen 17.mai-feiring på meg, med eksamen 18 og 20, men det gjør ikke så mye. Kjøper brus og is og leser mens jeg feirer. :gjeiper:
Gjest Miia Skrevet 16. mai 2011 #1558 Skrevet 16. mai 2011 Her blir det også lesedag i morgen. Har hatt to eksamener, og har tre igjen, så her er det bare å henge i. Må bare si jeg gleder meg voldsomt til juni, da er det ferie!!
Gina_ Skrevet 16. mai 2011 #1559 Skrevet 16. mai 2011 Jeg vet hva problemet mitt er: Jeg får ikke eksamenspanikk lengre. Angst, ja helt klart (får ikke sove osv), men panikken over at NÅ MÅ JEG LESE ellers stryker jeg er helt kurert dessverre, og derfor har jeg såvidt lest i dag, selv om jeg har godt over 100 sider igjen av pensum før jeg kan pugge. Eksamen i overimorgen... 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #1560 Skrevet 16. mai 2011 Jeg vet hva problemet mitt er: Jeg får ikke eksamenspanikk lengre. Angst, ja helt klart (får ikke sove osv), men panikken over at NÅ MÅ JEG LESE ellers stryker jeg er helt kurert dessverre, og derfor har jeg såvidt lest i dag, selv om jeg har godt over 100 sider igjen av pensum før jeg kan pugge. Eksamen i overimorgen... Hehe, kjenner meg litt igjen. Jeg prøver å motivere meg til å lese pensum fordi det tross alt er interessant å lese om hva vi har brukt hele semesteret på Da går det kanskje saktere enn når man panikk-leser, men det er ikke så farlig. Selv har jeg to eksamener igjen, en på torsdag og en på mandag. Endelig er det bare én ting å tenke på av gangen (har hatt fullt av frister i alle bauger og kanter fram til denne uka... på Classfronter lå det gjerne 5-6 mapper med forestående innleveringer på forsiden osv), så jeg føler meg overraskende avslappet og fokusert. Klarer til og med å gå tur, bake osv... OG nesten kose meg med pensum.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå