FruLuna Skrevet 3. mai 2011 #1461 Skrevet 3. mai 2011 Lykke til idakaroline! Jeg har muntlig i morgen...
Gjest idakaroline Skrevet 3. mai 2011 #1462 Skrevet 3. mai 2011 Muntlig eksamen gikk dårlig, fryktelig dårlig. Jeg følte at jeg var veldig godt forberedt og kunne det meste, helt til jeg fikk oppgavene. Den ene oppgaven gikk ut på at jeg skulle greie ut om språkhistorien fra 1900 og til idag. Hadde jeg fått ifra 1800 og frem til 1900 hadde jeg klart meg mye bedre. Det er et tema jeg syns er veldig interessant og som jeg kan inn og ut. Fikk også en oppgave som gikk på norrønt, noe jeg virkelig ikke har interesse for og som jeg ikke har lest på i det hele tatt. Fordjupningsoppgaven gikk veldig, veldig fint. Jeg bestod og det var i allefall det viktigste for meg!
Gina_ Skrevet 3. mai 2011 #1463 Skrevet 3. mai 2011 Godt du er ferdig idakaroline! Dumt det ikke ble helt som du ville, men nå er det over Jeg har levert en eksamen i dag! ALt som kunne gå galt gikk også galt, som vanlig. PC ville ikke printe, stifteren funket ikke, jeg skrev feil årstall og kandidatnr... Men nå er det ene faenskapet levert Neste er torsdag!
Gjest idakaroline Skrevet 4. mai 2011 #1464 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Godt du er ferdig idakaroline! Dumt det ikke ble helt som du ville, men nå er det over Jeg har levert en eksamen i dag! ALt som kunne gå galt gikk også galt, som vanlig. PC ville ikke printe, stifteren funket ikke, jeg skrev feil årstall og kandidatnr... Men nå er det ene faenskapet levert Neste er torsdag! Det var utrolig kjipt, men sånn er det! Har bestemt meg for å gå opp til eksamen igjen til høsten. Jeg satser høyt og trenger derfor karakterer som er bedre enn midt på treet Idag skal jeg begynne å forberede meg til engelsk muntlig på mandag. Jeg er sterk i engelsk, så språket blir ikke noe problem. Er heller pensumet som er problemet der Uansett, jeg har tre skriftlige igjen også, og det tror jeg kommer til å gå veldig bra. Jeg er veldig mye sterkere i skriftlig enn det jeg er i muntlig. Ganske irriterende når alt plutselig bestemmer seg for å ikke virke! Sånn var det sist jeg hadde skriftlig eksamen også Du får satse på at det går bedre neste gang Endret 4. mai 2011 av idakaroline
Gjest Anuket Skrevet 4. mai 2011 #1465 Skrevet 4. mai 2011 Jeg stresser med kjønnshistorie og feminisme...jeg hater det virkelig når artiklene er skrevet på halvveis gammelnorsk/dansk og jeg ikke skjønner et kvekk. Og ei når de liksom bruker "ironi" som jeg ikke forstår...blaaaaaah. Men har satt opp leselister og fått gjort litt fornuftig så langt, så krysser fingrene for at jeg kommer gjennom det jeg skal idag og rekker å trene Lykke til med eksamen dere som har det denne uken
ninuska_ Skrevet 4. mai 2011 #1466 Skrevet 4. mai 2011 Jeg stresser med kjønnshistorie og feminisme...jeg hater det virkelig når artiklene er skrevet på halvveis gammelnorsk/dansk og jeg ikke skjønner et kvekk. Og ei når de liksom bruker "ironi" som jeg ikke forstår...blaaaaaah. Men har satt opp leselister og fått gjort litt fornuftig så langt, så krysser fingrene for at jeg kommer gjennom det jeg skal idag og rekker å trene Lykke til med eksamen dere som har det denne uken Og jeg som klager over nynorsk Jeg har hatt lang skoledag i dag - ikke at den er over - men jeg har fått gjort masse! Det føles så bra
Gjest Anuket Skrevet 4. mai 2011 #1467 Skrevet 4. mai 2011 Og jeg som klager over nynorsk Jeg har hatt lang skoledag i dag - ikke at den er over - men jeg har fått gjort masse! Det føles så bra Hehe nynorsk er nesten luksus, men bare nesten Så bra! Fikk lest utrolig mye idag, så dro jeg på en minifjelltur med Silvermist klar for en dusj, litt middag og mer lesing idag! Vi holder motet oppe
Gina_ Skrevet 4. mai 2011 #1468 Skrevet 4. mai 2011 Jeg skriver spennende oppgave, skulle bare ønske jeg hadde et par dager til i stedet for å måtte levere imorgen. Men men, jeg skal nok ordne noe.
ninuska_ Skrevet 4. mai 2011 #1469 Skrevet 4. mai 2011 Jeg må innrømme at jeg har savnet min beste venn.. sofaen Støl i rumpa av å sitte på lesesal hele dagen
Gjest Anuket Skrevet 4. mai 2011 #1470 Skrevet 4. mai 2011 Jeg skriver spennende oppgave, skulle bare ønske jeg hadde et par dager til i stedet for å måtte levere imorgen. Men men, jeg skal nok ordne noe. Personlig synes jeg at tidan aldri strekker til...men det har kanskje noe å gjøre med at jeg er veldig treg av meg. heier på deg
sauen87 Skrevet 5. mai 2011 #1471 Skrevet 5. mai 2011 Ja, da er man i eksamensmodus på ordentlig. 5 uker igjen til siste eksamen dette semesteret, den første har jeg om 2 uker. Totalt 4 eksamener... Har sånn noenlunde kontroll i 3 av 4 fag, men må nok bruke mange timer på lesing. Hvor ble dette semesteret av?!? Har ihvertfall krympet et 800 siders pensum ned til 50 sider, så har endel mindre å lese på :-) Føler jeg får gjort svært lite, men må bare ta meg selv i nakken og lage en ordentlig plan for de neste ukene, tenkte å bruke noen timer på det nå... Lykke til alle lesehester! :-)
Gjest idakaroline Skrevet 5. mai 2011 #1472 Skrevet 5. mai 2011 Nå skal jeg straks sette i gang og skrive aller siste innsendingsoppgave dette skoleåret! Etter det, er det pugging som står for tur og helt til slutt skal jeg se på en film som har med pensum å gjøre! I morgen skal jeg bort og i helgen er jeg opptatt, så da gjelder det å utnytte dagen idag. På mandag skal jeg slå til med toppkarakter
Kladd Skrevet 5. mai 2011 #1473 Skrevet 5. mai 2011 Endelig fått levert inn endelige rapporter i ett fag - da er det bare 4 eksamener å tenke på! Og TO av fagene har jeg ikke begynt på i det hele tatt! Dvs. ikke vært i forelesning og ikke åpnet en eneste bok eller artikkel. Great. Som regel har jeg ett slikt fag, men TO? :| Skuffa over meg selv, selv om det ikke har vært så mye å gjøre med - har jobba ræva av meg dette semesteret! Lykke til alle sammen!
Gjest Anuket Skrevet 5. mai 2011 #1474 Skrevet 5. mai 2011 Klarte å starte med lesingen presis kl 8, fikk lest to artikler og notert litt på dem, også gikk jeg over til det faget jeg skal ha eksamenskollokvie i kl 14. Merker motivasjonen forsvant litt men jeg har nå fått lest et kapittel her, 2 igjen! 4 eksamner totalt, jeg tror nok det er et fag jeg ikk stiller så sterkt i, men så lenge jeg består er jeg fornøyd - det teller nemlig ikke på snittet!
Gina_ Skrevet 5. mai 2011 #1476 Skrevet 5. mai 2011 Hjemmeeksamen 3 av 3 levert dette semesteret! Bare noen skoleeksamener igjen nå...
FruLuna Skrevet 6. mai 2011 #1477 Skrevet 6. mai 2011 Hadde første eksamen på onsdag, den gikk bra Deilig å ha én unnagjort. Så havnet jeg ut på byen i går, så sto ikk opp før 11 i dag... Det blir siste utskeielse frem til eksamen er over, nå er det ingen bønn. Har 5 eksamener igjen, tre skriftlige og 2 muntlige. Nå må jeg komme meg i dusjen og videre til lesesalen. God lesedag, alle sammen!
ninuska_ Skrevet 7. mai 2011 #1478 Skrevet 7. mai 2011 Jeg har ikke gjort noe i dag Hatt verste hodepinen (som har vart hele uka, men den har toppet seg nå) og jeg har bare ligget på rommet og sovet. Hjemmeeksamen skal inn på mandag - heldigvis er lengden på den grei, så det blir vel bare å fikse innhold og diverse i morgen!
solkrem Skrevet 7. mai 2011 #1479 Skrevet 7. mai 2011 Jeg har ikke gjort noe i dag Hatt verste hodepinen (som har vart hele uka, men den har toppet seg nå) og jeg har bare ligget på rommet og sovet. Huffda.. God bedring! Selv hadde jeg den første (og den verste) eksamen i går, så helga brukes på å ligge på sofaen og lese krim :D utrolig herlig å ta en pause fra all pensumlesinga.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #1480 Skrevet 7. mai 2011 Nå er jeg så lei av høre om alle flinkiser her... Jeg er dødsdårlig på dette med eksamenslesing. Klarer ikke konsentrere meg mer enn 2-3 timer før jeg må ha pause, klarer ikke lese i helger eller å sette i gang med lesing etter middag. Hvert semester føler jeg at dette aldri i livet kommer til å gå, men på en eller annen måte snurper jeg det sammen. Dårligste karakteren jeg noen gang har fått er c, og jeg har ren b i snitt. Kjenner at samvittigheten min gnager meg opp innenfra når jeg leser om folk som sitter på lesesal tolv timer i døgnet, ikke jobber, ikke er sosiale osv. Jeg har like angst før hver semesterslutt, og det er ikke noe gøy... Derfor: hurra for oss som ikke klarer å konsentrere oss sånn som prakteksemplarene Dette var kanskje ikke superkonstruktivt, men jeg vet hvor fint det er for sånne som meg å lese sånne innlegg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå