Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest idakaroline
Skrevet

Nå skal jeg straks sette i gang også! Satser på at jeg skal klare å få lest igjennom og tatt notater av den ene pensumboka, i tillegg til å få skrevet en oppgave.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anuket
Skrevet

eksamenstid her og! Har holdt på med forelesningsnotater siden 8.30 idag, satser på å bli ferdig senest 13, så lese i en time før forelesning. Små pauser i solen hjelper, håper jeg :):sol:

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, jeg har hatt lesefri hele påsken og skal på jobb i hele dag og får ikke begynt å lese ordentlig før i morgen. Eksamen er niende mai. Jeg har gått gjennom alt pensumet og skrevet notater, men husker ikke så mye. Jeg er av typen som er nødt til å lese gjennom flere ganger før det sitter. Nå har jeg begynt å få litt noia. Jeg har tretten dager på meg, inkl. mange dager på jobb, til å lære alt sammen. Kan noen fortelle meg at det går bra og at jeg ikke har så forferdelig dårlig tid som jeg tror? :gjeiper:

Gjest idakaroline
Skrevet

Herregud, jeg har hatt lesefri hele påsken og skal på jobb i hele dag og får ikke begynt å lese ordentlig før i morgen. Eksamen er niende mai. Jeg har gått gjennom alt pensumet og skrevet notater, men husker ikke så mye. Jeg er av typen som er nødt til å lese gjennom flere ganger før det sitter. Nå har jeg begynt å få litt noia. Jeg har tretten dager på meg, inkl. mange dager på jobb, til å lære alt sammen. Kan noen fortelle meg at det går bra og at jeg ikke har så forferdelig dårlig tid som jeg tror? :gjeiper:

Dette kommer nok helt sikkert til å gå fint! Jeg skal opp til muntlig både 3 og 9.mai, så det blir veldig spennende! Jeg er sikker på at hvis jeg klarer det, så klarer du det! Jeg har (som jeg har skrevet her tidligere) tre oppgaver og en haug med lesestoff som bør være ferdig i god tid før helga sånn at jeg får tid til å pugge skikkelig.

Du har 13 dager på deg, og i løpet av 13 dager får du gjort masse selvom du har en jobb å gå til. Når du har litt ledig tid, finn frem notatene og les igjennom. Du kan jo også gå rundt å snakke med deg selv om pensumet for å sjekke hva du faktisk kan. Det syns jeg er en veldig lur måte å pugge til eksamen på! Hvis du har mulighet kan du få en vennine, kjæreste eller familie til å leke sensor også kan dere leke at du skal opp til muntlig eksamen. Selv har jeg tenkt til å drive med dette i helgen :P Har også en avtale med de jeg bor sammen med at de helt plutselig skal stille meg spørsmål om f.eks hva som kjennetegner modernismen.

Dette kommer du til å klare helt fint! Lykke til :klemmer:

Skrevet

Eksamen klokken 14 idag. Satan jeg gruer meg, kan noen av emnene kjempegodt, og noen har jeg ikke snøring på. :snurt:

Skrevet

Lykke til på eksamen!

Skrevet

Lykke til ja!

Jeg fant ut at boka ble for kjedelig, så jeg gikk over til artikler. Hjelper med litt mestringsfølelse etter en gørrkjedelig bok jeg ikke helt ser poenget i, men den må visst med i oppgaven. :sjenert:

I tillegg fikk jeg fin og konstruktiv tilbakemelding på den andre oppgaven min, snille studievenninnen min er så flink til å se alt vaset jeg skriver! Så alt i alt er dette en ok dag, bortsett fra at jeg skal på jobb om et par timer...

Gjest idakaroline
Skrevet (endret)

En og en halv oppgave igjen! :danse:

Endret av idakaroline
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger litt råd her, hvis noen kan hjelpe :)

Jeg tar opp seks fag som privatist på Bjørknes Privatskole. Jeg fant ut at 6 fag ble litt i overkant av hva jeg klarte å mestre i løpet av ett år, så nå sitter jeg her da, med historie eksamen 3.mai og en matte eksamen 25. mai som jeg neppe kommer til å klare. Er også usikker på naturfag muntlig, den kommer jeg garantert til å stryke på vil jeg tro. Så hva gjør jeg?

Har tenkt på å droppe historien og matten frem til jul, å heller fokusere på de andre fagene, slik at jeg hvertfall kan få en god karakter i de fagene, men rådgiver har rådet meg til å ta alle eksamene, selv om jeg kommer til å stryke på hvertfall to av dem.. Jeg sitter nå med 2 tykke historiebøker foran meg, som jeg ikke har lest noe særlig i før den siste uken, og jeg aner ikke hvor jeg skal begynne liksom, jeg har jo ikke sjangs! Så hva syntes dere? Burde jeg bare kjøre på og møte opp til historie eksamen på tirsdag, vel vitende om at jeg nok ikke får en 2' er engang? Eller burde jeg heller vente til jul? :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke møter opp regnes vel det som ett av tre forsøk - og stryk? Kanskje jeg tar feil, men jeg mener det er sånn. Da er det bedre å få 2...

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke møter opp regnes vel det som ett av tre forsøk - og stryk? Kanskje jeg tar feil, men jeg mener det er sånn. Da er det bedre å få 2...

Jeg kan jo bare melde meg av ikke sant, så da blir det jo ikke stryk. Da har jeg ikke hatt eksamen i faget. Så det jeg lurer på er om jeg burde melde meg av, men jeg har egentlig funnet ut av de allerede.

Gjest idakaroline
Skrevet

Siste oppgave igjen, og jeg står bomfast. Har ikke spesielt med motivasjon heller. Det verste er at oppgaven MÅ være ferdig i kveld :sur:

Skrevet

Siste oppgave igjen, og jeg står bomfast. Har ikke spesielt med motivasjon heller. Det verste er at oppgaven MÅ være ferdig i kveld :sur:

Hvordan gikk det med oppgaven? :)

Jeg har ikke lest så mye hele uka, for jeg har følt meg så slapp og trøtt. Og nå har jeg blitt syk - dagen før jeg får utlevert hjemmeeksamen.. Motivasjon, kom til meg :sukk:

Gjest idakaroline
Skrevet

Hvordan gikk det med oppgaven? :)

Jeg har ikke lest så mye hele uka, for jeg har følt meg så slapp og trøtt. Og nå har jeg blitt syk - dagen før jeg får utlevert hjemmeeksamen.. Motivasjon, kom til meg :sukk:

Jeg er fortsatt ikke ferdig med oppgaven. Jeg ligger langt etter planen min og kjenner jeg er mektig irritert på meg selv. Jeg har kommet et godt stykke på vei i allefall, så jeg tipper at om to timer så er oppgaven ferdig og klar til levering. Resten av dagen skal jeg bruke på pugging! Samme med morgendagen. Tirsdag er den store dagen. Kjenner jeg gruer meg helt enormt!

Det er så typisk å bli syk rett før eksamen! Sånn har jeg vært hver gang jeg har hatt eksamen, og nå bærer det til igjen. Du får kjøre på med vitaminer og varm drikke, så skal du se at det går bedre ;)

Skrevet

Jeg er fortsatt ikke ferdig med oppgaven. Jeg ligger langt etter planen min og kjenner jeg er mektig irritert på meg selv. Jeg har kommet et godt stykke på vei i allefall, så jeg tipper at om to timer så er oppgaven ferdig og klar til levering. Resten av dagen skal jeg bruke på pugging! Samme med morgendagen. Tirsdag er den store dagen. Kjenner jeg gruer meg helt enormt!

Det er så typisk å bli syk rett før eksamen! Sånn har jeg vært hver gang jeg har hatt eksamen, og nå bærer det til igjen. Du får kjøre på med vitaminer og varm drikke, så skal du se at det går bedre ;)

Go go go! Snart er du ferdig :hoppe:

Jeg har bestemt meg for å sette meg ute i sola - for da får jeg kanskje gjort litt mer. Jeg får bla litt i boka jeg skal ha hjemmeeksamen i, så får jeg litt bedre oversikt. Bedre å gjøre noe enn ingenting :sjenert:

Gjest Anuket
Skrevet

Våknet relativt tidlig, men er litt treg, men har fått lest litt, og nå er jeg alene så satser på at jeg får lest mer. :)

Gjest idakaroline
Skrevet

Go go go! Snart er du ferdig :hoppe:

Har enda litt igjen :( Sitter å skriver på en oppgave jeg har null interesse for, så det går veldig tregt. Når det er så kjedelig, blir jeg trøtt så nå har jeg hivd innpå flere glass med cola, flere kopper kaffe og spist et par sjokoladebiter. Om det har effekt, gjenstår å se :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei :sukk: Vi har så mange innleveringer, og jeg prøver å gjøre ferdig en semesteroppgave i dag. Har nesten ingen motivasjon igjen, selv om emnet i utgangspunktet er interessant. Aner ikke om jeg kommer til å orke å lese til eksamen en gang...

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg er så lei :sukk: Vi har så mange innleveringer, og jeg prøver å gjøre ferdig en semesteroppgave i dag. Har nesten ingen motivasjon igjen, selv om emnet i utgangspunktet er interessant. Aner ikke om jeg kommer til å orke å lese til eksamen en gang...

Joda, det kommer til å gå så bra! :jepp: Det er ikke særlig morsomt mens det står på, men tenk hvor godt det blir når du er ferdig!

Jeg for min del har blitt ferdig med siste oppgave og fått lest ut en pensumbok idag :danse: Nå skal jeg bare lese kjapt over og rette eventuelle skrivefeil før jeg sender oppgaven til veilederen min, og etter det - da skal jeg rigge meg til i sofaen med kakao med krem og kanelboller som jeg bakte igår! Må kose seg litt etter en lang dag med frustrasjon, irritasjon og sinne :nigo:

Gjest Anuket
Skrevet

Arg kl er nesten 19 og jeg har lest et kapittel, og sett en episode Game of Thrones og nå filmen The Queen....makan skjerpings Anuket! Krysser fingrene for at jeg klarer å lese minst et kapittel til nå :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...