Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fy f***, måtte ut med hele 960 kr for et kompendium idag!! :sur::kjefte: Jeg hater kompendium! :kjefte:

Herregud, så dyrt! :klaske: Jeg betalte 430 for et tidligere i dag, og jeg syntes det var dyrt!

Videoannonse
Annonse
Gjest Galithralia
Skrevet

Herregud, så dyrt! :klaske: Jeg betalte 430 for et tidligere i dag, og jeg syntes det var dyrt!

Du kan trygt si jeg fikk et sjokk når hun sa prisen... :sjenert:

Skrevet (endret)

Oi, så dyre kompedier?? Hvor tjukke er de da? Jeg har kjøpt ett en gang, og det kosta vel 250 kr.

Jeg fikk svar på en oppgave i dag; A :hoppe::danser::danse: :danse: :danse: :danse:

Endret av soenes
Gjest Galithralia
Skrevet

Det har fått en egen perm, det forrige jeg hadde som var bittelitt mindre enn dette kostet 450...så nesten 1000 kr synes jeg ble for mye. Men jeg må ha det og da måtte jeg punge ut med pengene. :sukk:

Gjest Violently Happy
Skrevet

Jeg betalte 2288 kr for tilsammen 7 bøker, hvorav 2 var kompendium. Jeg synes også det er bra drøyt at blant annet en engelsk bok skal koste noe slikt som 614 kr. Var 200 sider eller noe slikt. O.o

Jeg har bare kjøpt halvparten av bøkene. Kun i ett emne, så alt blir nok over 3000 kr igjen tenker jeg. :P

Skrevet

Fy f***, måtte ut med hele 960 kr for et kompendium idag!! :sur::kjefte: Jeg hater kompendium! :kjefte:

Kan du ikke bare skaffe det meste av litteraturen selv? Jeg mener, en del er sikkert på nett og det er jo fullt mulig å kopiere på biblioteket fra bøker/tidsskrifter! Har selv brukt endel penger på kompendium, men liker å hente den fram selv. Sparer litt penger :)

Skrevet

Fikk utdelt veileder her for noen dager siden, til masteroppgaven. Jeg fikk den jeg (og alle andre forsåvidt) absolutt IKKE ville ha.. Kan overhode ikke kommunisere med personen, personen har lett for å være trangsynt og overkjøre andre ++. Så jeg måtte manne meg opp og si til personen at jeg ikke er interessert i å få hjelp de neste 1,5 årene! H*n tok det fint da, men lurer litt på hvordan det blir fremover siden vi er på et lite institutt og garantert blir å møtes hver dag.

Det positive er at jeg garantert får en veileder som faktisk kan hjelpe meg og som jeg har et godt forhold til :D

Skrevet

Jeg tør ikke å sjekke min siste karakter som jeg sikkert allerede kan lete opp på nettet. Finanseksamen... leste at 44% strøk på denne eksamen ifjor, såå jeg vil bare ikke lese stryk :( matematikk er jo ikke min sterke side heller... Kanskje jeg ikke skal sjekke resultatet og late som jeg fikk A? :sjenert:

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Fikk utdelt veileder her for noen dager siden, til masteroppgaven. Jeg fikk den jeg (og alle andre forsåvidt) absolutt IKKE ville ha.. Kan overhode ikke kommunisere med personen, personen har lett for å være trangsynt og overkjøre andre ++. Så jeg måtte manne meg opp og si til personen at jeg ikke er interessert i å få hjelp de neste 1,5 årene! H*n tok det fint da, men lurer litt på hvordan det blir fremover siden vi er på et lite institutt og garantert blir å møtes hver dag.

Det positive er at jeg garantert får en veileder som faktisk kan hjelpe meg og som jeg har et godt forhold til :D

Så flott at du sa fra da.. Folk må respektere at ikke alle ønsker dem som veileder, synes det var ærlig gjort å si at du ønsket bytte.

Lest i 1 1/2 time alt. Forelesning senere i dag, men vet ikke om jeg orker pga. hodepine... Bedre å lese litt selv, og slumre litt på sofaen.

Gjest Galithralia
Skrevet

Kan du ikke bare skaffe det meste av litteraturen selv? Jeg mener, en del er sikkert på nett og det er jo fullt mulig å kopiere på biblioteket fra bøker/tidsskrifter! Har selv brukt endel penger på kompendium, men liker å hente den fram selv. Sparer litt penger :)

Ikke i dette tilfellet, men har gjort det før.

Gjest Galithralia
Skrevet

Det var dette med å begynne å stå tidlig opp da...jeg skulle være på skolen kl 9, og nå er klokken 9.31 og jeg har nettopp våknet :fnise: på tide å skjerpe seg!

Skrevet

Det var dette med å begynne å stå tidlig opp da...jeg skulle være på skolen kl 9, og nå er klokken 9.31 og jeg har nettopp våknet :fnise: på tide å skjerpe seg!

Samme her... jeg syntes det virket som en veldig god ide å sove en time lenger i dag :sjenert: og nå har jeg ikke spist frokost ennå.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Du kan jo starte forsiktig med lesing ved frokostbordet ;) Har lest siden kl. 06, gidder ikke mer nå. Er mest effektiv tidlig om morgenen har jeg funnet ut.

Gjest Violently Happy
Skrevet

Har lest siden kl. 06, gidder ikke mer nå.

:sjokkert: Kl. 06?!? :sjokkert: Wow. Orker ikke lese før rundt kl. 10 eller om ettermiddagen jeg. Er nattdyr.

Skrevet

Vi har et emne med rapportlevering nå, også begynner det vanlige semesteret til uka. Så jeg er i gang med jobbing, egentlig mer intensivt enn det blir i resten av semesteret.

Veldig fornøyd med eksamensresultatene fra før jul (3 A i tilsammen 25 stp, 1 B i 5 stp), så nå er jeg motivert og prøver å bevare den faglige selvtilliten :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skal ha eksamener i hvert fall i 50-60 studiepoeng dette semesteret (vet ikke nøyaktig), og ser at jeg allerede nå må begynne å lese i helgene :sukk: Hadde håpet at jeg kunne bruke helgene i begynnelsen av semesteret til å jobbe og tjene penger, siden jeg ikke har studielån dette året, men det ser ut som jeg må fordele helgene på lesing og jobbing, med hovedvekt på lesing. Har lenge vært klar over at det ikke kom til å være så mange muligheter til sosialt liv på det siste semesteret, da.

Grunnen til at jeg tar så mange studiepoeng dette siste semesteret, er fordi vi har hatt undervisning i de to største fagene fordelt over flere år, men ikke hatt eksamen i det. Og siden vi har hatt andre fag som vi har hatt eksamen i samme semestre, har jeg heller prioritert å lese på det. Men heldigvis har jo mye kunnskap sneket seg inn gjennom undervisning og praksis. Men det er så mye!!

Ok. Nok klaging for i dag. Tilbake til bøkene.... :goodbye:

Gjest Galithralia
Skrevet

Jeg har kontesemester, for å få snittet til masteren pluss et fag jeg manglet fordi veilederen ikke hadde informert om alle fag jeg trengte. Usj men men. Uansett blir en del lesing på meg og! Får ikke tid til å lese i helgene siden jeg jobber hver helg, men litt lesetid skal eg få til. Vi får holde motet oppe! :skravle:

Skrevet

Dette semesteret har ikke startet veldig bra.

Foreleserne har enda ikke lagt ut en forelesningsplan - og da merker jeg at jeg har liten lyst til å dra på forelesning. Har ikke spesielt lyst til å åpne bøkene heller må jeg innrømme :ler:

Prøvd å finne et tema til bacheloressayet mitt. Prøvd er ordet.

:lete:

Skrevet

60 studiepoeng i år, første eksamen nærmer seg faktisk. På tide å dykke ned i bøkene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...