Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finans og økonomistyring! Vræææl...

Me too :) Vi burde lage en tråd og hjelpe hverandre ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Nå er det jeg som sitter her og er dritnervøs. Redd for stryk, siden jeg har vært så syk de siste ukene. Men vil ikke ha sykemelding, for jeg vil ikke konte i august....

Skrevet

Woho, feridg med min andre eksamen! :hoppe: Det gikk faktisk ganske bra. Trodde det kom til å gå kjempedårlig! nÅ har jeg bare 1 igjn, så er det ferie.

Masse lykke til i morgen Raggsokk!! :)

Skrevet

Jeg var egentlig aldri stresset for min økonomieksamen før nå. Har tilbrakt 6 timer på lesesalen idag (det er bra til og være meg) og merket hvordan formler og tall begynte å surre rundt i hodet mitt. Jeg skjønner ikke ting som vinningsoptimum og jeg sliker med regnskapsanalyse.. Eksamen er fredag, så får bare krysse fingrene og lese ekstra på balanseregning imorgen. Men som de andre nevner er det veldig høy strykprosent, eksamen er tre deler og jeg må ha 30% riktig på hver del bare for å stå. Regnskapsanalysen skremmer meg :( Skummelt! Vil ikke stryke!

Skrevet (endret)

KML: Hvor mye pensum leser du? Jeg har lagt fra meg boka nå jeg, leser studieguiden og regner oppgaver. Har gått igjennom alle øvingsoppgavene (arbeidskravene) gang på gang på gang, og har kontroll på de første 6 testene... Sliter med nr 8 da... (Regner med du går BI, ellers forstår du vel ikke hva jeg snakker om, hehe). Er vel den delen flest stryker på på eksamen også. Sendte mail til foreleser, som sa at testene burde være representative for hvordan eksamen blir. Tenkte å regne gamle eksamensoppgaver i morgen, ser de er ganske like...

Sliter ekstremt med diagram for vinningsoptimal mengde da, og er redd vi får en oppgave om det, med følgespørsmål. Kan risikere å stryke på 5 spm fordi du ikke klarer nr 1, liksom... Må se om jeg finner ut av dette her!

Endret av sauen87
Skrevet

De økonomieksamenene høres ikke mye kjekke ut.. Stå på, dere klarer det nok! :duskedame:

Jeg har siste i morgen, en matteeksamen. Har regnet litt oppgaver i dag, men føler egentlig at nå får det bare gå som det går. Er rolig enda, men er redd for å bli kjempestressa når jeg har lagt meg. Planlegger å ta en god dusj og legge meg tidlig, kanskje ta et glass vin og etpar episoder av en serie i senga..

Bare en igjen nå!

Skrevet

Siste eksamen i morgen, og sitter på lesesalen og repeterer + går gjennom uleste kapitler. Ser ut til at det blir en sein kveld, men det er greit når det er ferie rett etterpå :sjenert: Faget er ikke så viktig for vitnemålet, men jeg vil gjerne forstå mest mulig og gjøre det ok, for det er et interessant fagområde.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

F*** som jeg gruer meg *bite negler* Stryker jeg, så er det egentlig OK, men hadde vært kjekt med en ståkarakter...

Skrevet

KML: Hvor mye pensum leser du? Jeg har lagt fra meg boka nå jeg, leser studieguiden og regner oppgaver. Har gått igjennom alle øvingsoppgavene (arbeidskravene) gang på gang på gang, og har kontroll på de første 6 testene... Sliter med nr 8 da... (Regner med du går BI, ellers forstår du vel ikke hva jeg snakker om, hehe). Er vel den delen flest stryker på på eksamen også. Sendte mail til foreleser, som sa at testene burde være representative for hvordan eksamen blir. Tenkte å regne gamle eksamensoppgaver i morgen, ser de er ganske like...

Sliter ekstremt med diagram for vinningsoptimal mengde da, og er redd vi får en oppgave om det, med følgespørsmål. Kan risikere å stryke på 5 spm fordi du ikke klarer nr 1, liksom... Må se om jeg finner ut av dette her!

Pensum og pensum. Gjør mest oppgaver, men også lest på kostnadsbegreper og slik. Ville gå gjennom øvingsoppgavene også, men fant de ikke på nettsiden! Er de der fortsatt? Vi har fått mange "øve-til-eksamen-hefter" av lærer, og jeg har gjort mesteparten. studieguiden har jeg gitt opp, lærer ingenting i den boka i økonomi osm jeg gjorde med andre fag :P Diagram, ja! Jeg skjønner ikke en eneste DØYT av vinningsoptimal mengde. Prøver meg istedenfor å lage et oppsett uten å bruke diagram så jeg kanskje har litt å vise til "grensekostnad o.l" Uff... jeg gruer meg skikkelig nå fordi jegføler jeg vil stryke på regnskapsdelen :(:(

Skrevet

Ååååå jeg har siste eksamen i morgen! Damnit for at jeg ikke har oppdaget denne tråden før, for den hadde nok kommet godt med før de andre eksamnene jeg har hatt :)

MEN jeg skal bare fokusere på at det blir DIGG med ferie. Også er det faktisk bare fem timer av livet mitt! Greit å gi siste innsats da, også får det gå som det går!

Skrevet (endret)

KML: De ligger på itsl... Tror de ligger under arbeidskrav, finans og økonomistyring. Mappen heter vel fasit til tester tror jeg...

Endret av sauen87
Skrevet

er det FASIT også??? Dæven, nå blir jeg sittende oppe i natt, hehe :) Hvordan tror du eksamen går for deg sauen?

Skrevet

Jepp, fasit også=) Vet ikke hvordan det går, stryker vel på siste delen =P

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Da er det senga for meg. Om 16 timer er det over. Puh.

Skrevet

Jepp, fasit også=) Vet ikke hvordan det går, stryker vel på siste delen =P

Hehe, nei ikke si det. Bare si ifra om du vil diskutere noe før eksamen :) Hvis ikke, lykke til!

Skrevet

Finanseksamen i morgen.. Regner sensor får seg en god latter når han sensurer oppgaven min, maken til kreative og artige formler skal man lete lenge etter! :) Men det går nok greit, gjør som regel det, selv om jeg ikke skjønner døyten av hva jeg gjør :) Så er det siste eksamen på tirsdag, og etter det: Juleferie! :tre:

Skrevet (endret)

Misunner alle som skal ha juleferie. Her i gården blir det eksamenslesing til finansregnskap og statestikk som er første uka i januar hele jula :sukk: Men er vel bare seg selv å takke gitt...

Endret av Nalla
Skrevet

Feeerdig! Hurra! :) Det gikk ikke kjempebra i dag, men jeg tror (eller håper iallefall) det skal holde til ståkarakter.

Nå snør det masse, jeg har skolefri og skal handle julegaver! :nisse:

Lykke til, dere som har flere igjen! Snart er det jul!

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Feeerdig! Hurra! :) Det gikk ikke kjempebra i dag, men jeg tror (eller håper iallefall) det skal holde til ståkarakter.

Nå snør det masse, jeg har skolefri og skal handle julegaver! :nisse:

Lykke til, dere som har flere igjen! Snart er det jul!

Som jeg skulle sagt det selv. Lykke til alle dere som er i innspurten!

Skrevet

Ferdig :) Og jeg tror eksamen i dag gikk bra, kanskje best av de eksamenene jeg har hatt nå før jul, selv om det er det minst relevante faget. Viser seg atter en gang at skippertaksmetoden er den som funker for meg...

Gleder meg til juleferie, og neste semester skal jeg bare ha to store fag, ikke mange små, så da håper jeg jeg får ro til å både lese jevnt og ta et skippertak til slutt :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...