Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg har et problem... Har eksamen i morgen, og jeg vet jeg kommer til å stryke. Det er bare min egen feil, for faget har blitt nedprioritert. Vi har fem fag denne høsten og jeg har i tillegg hatt en vanskelig høst med mye styr på privaten, og dette faget har blitt nedprioritert. Rett og slett fordi det er kjedelig, og det faget som er lettest å ta opp igjen - jeg har prioritert større fag som ville vært utrolig tidkrevende å ta opp.

Hvilke konsekvenser får det når jeg stryker i et fag? Det er konteeksamen til våren, men får det noen konsekvenser i forhold til lånekassen, studiene osv?

Straffen til meg selv blir å måtte lese på dette faget i julen, og på kveldstid utover våren, når jeg egentlig kunne slappet av!

Ikke sitt der med innstillingen at du stryker... PRØV. Jeg vet ikke hvordan det er med lånekassen. Strøk selv i et fag i vår, som jeg skal ta opp igjen våren 2011. Jeg har ikke lån eller stipend, så vet dessverre ikke.. Lykke til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal selvsagt prøve, og med litt flaks får jeg ihvertfall en ståkarakter... Men akkurat nå ser alt svart ut=P Får hive meg i bøkene nå og gjennomgå det viktigste ihvertfall, og gå gjennom gamle eksamensoppgaver... Takk for sparket :-) hehe...

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Skal selvsagt prøve, og med litt flaks får jeg ihvertfall en ståkarakter... Men akkurat nå ser alt svart ut=P Får hive meg i bøkene nå og gjennomgå det viktigste ihvertfall, og gå gjennom gamle eksamensoppgaver... Takk for sparket :-) hehe...

Skal krysse fingrene for deg :) Det ordner seg!

Skrevet

Jeg har fått unnagjort 1/5. Den første eksamenen gikk tålig greit mtp egen innsats tidligere i semesteret. Jeg irriterer meg over noen feil jeg vet jeg gjorde, men jeg skal nok stå. (Håper jeg!)

Jeg unner dere som er ferdige en laaang og deilig ferie! Gleder meg sånn til jeg er ferdig selv, og kan dra hjem til familien :)

I dag skal jeg lese til eksamen jeg har på torsdag, og prøve å gjøre ferdig en oppgave som skal leveres på mandag. Jeg burde gjort litt oppgaver i et annet fag også, men det er vel grenser for hvor effektiv jeg klarer være.. :sjenert:

Skrevet

Jeg har eksamen i morgen! Nå bærer det til lesesalen for noen timer krampelesing! Lykke til alle sammen <3 :5:

Gjest Galithralia
Skrevet

Hei hvis det er et vanlig 15 poengs fag går det greit, du blir oppført med stryk hos lånekassen og stipendet for det faget blir gjort om til lån frem til du tar det opp igjen, står du da blir det gjort om til stipend igjen. No big deal! Du kan tro jeg har strøket i et par fag :gjeiper:

Gjest Galithralia
Skrevet

Nå er det ferie for meg og, krampe i hånden men jeg tror det gikk bra! :danser:

Gjest Violently Happy
Skrevet (endret)

Ugg. Jeg får helt fnatt av å tenke på at jeg skal sitte 5 timer og skrive på en oppgave i forvaltningsrett på torsdag. Den første oppgaven med spørsmål om ord og sånn skal jeg nok klare, men en praktisk oppgave? Synes jeg har vært for lite innenfor det altså. :(

Og så håper jeg at ingen eksamensvakt kommer og røsker av meg hoodien min altså. Da kommer jeg til å bli skikkelig forbanna. >.<

Endret av Violently Happy
Skrevet

Jeg har et problem... Har eksamen i morgen, og jeg vet jeg kommer til å stryke. Det er bare min egen feil, for faget har blitt nedprioritert. Vi har fem fag denne høsten og jeg har i tillegg hatt en vanskelig høst med mye styr på privaten, og dette faget har blitt nedprioritert. Rett og slett fordi det er kjedelig, og det faget som er lettest å ta opp igjen - jeg har prioritert større fag som ville vært utrolig tidkrevende å ta opp.

Hvilke konsekvenser får det når jeg stryker i et fag? Det er konteeksamen til våren, men får det noen konsekvenser i forhold til lånekassen, studiene osv?

Straffen til meg selv blir å måtte lese på dette faget i julen, og på kveldstid utover våren, når jeg egentlig kunne slappet av!

Med mindre du er 60 sp bak fra før (eller blir det med dette faget) er det ikke noe problem. Som ei over her skriver vil det ikke bli omgjort til stipend før du står på faget, og det gjør du jo garantert til våren om ikke annet :) Men prøv å stå i morra! Skriv alt du kommer på :)

Skrevet

Jeg anbefaler deg å prøve! Kanskje er du heldig å får akkurat om det lille du kan/evt. at sensor ser noe fornuftig i svarene dine som du selv ikke skjønner ;)

Husker jeg var sikker på å stryke i et fag der sensor mente jeg fortjente en B :fnise:

Det minste du kan gjøre er å gå gjennom gamle eksamener evt. med forslag på løsning og så sitter du der og prøver i noen timer på eksamen. Husk at du kan være heldig! Lykke til forresten :)

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Ugg. Jeg får helt fnatt av å tenke på at jeg skal sitte 5 timer og skrive på en oppgave i forvaltningsrett på torsdag. Den første oppgaven med spørsmål om ord og sånn skal jeg nok klare, men en praktisk oppgave? Synes jeg har vært for lite innenfor det altså. :(

Og så håper jeg at ingen eksamensvakt kommer og røsker av meg hoodien min altså. Da kommer jeg til å bli skikkelig forbanna. >.<

Forvaltningsrett er kos!

Hehe, jeg har dårlig erfaring med eksamensvakter... Gamle fruer som kommer trippende bort og mer eller mindre kler av meg. En gang frøs jeg veldig, og satt i fleecejakke (hadde tatt av ytterjakke) + lue. Damen kom bort til meg, og beordret meg til å ta av meg som om jeg var en liten unge :fnise: Jeg nektet, for jeg var blåfrossen. Så utrolig pirkete enkelte er. Du blir ikke o'store Gud selv om du står på et lite podium foran 300 studenter, med eksamensoppgaven i hånden.

Skrevet

Jeg trenger en boost. Har vært gjennom 3 eksamener allerede og neste og siste er på fredag neste uke. Problemet er at jeg er såå lei av eksamen og eksamenstid og lesing av bøker at jeg fysisk ikke klarer å løfte boka opp av sekken engang. Jeg tenker at jeg har god tid og kan begynne å lese på mandag for eksempel, men det er dårlig av meg, ettersom jeg ikke akkurat har noe annet å gjøre idag. eller imorgen. eller dagen etter der, enn å lese... :( :(

Gjest Galithralia
Skrevet

Jeg trenger en boost. Har vært gjennom 3 eksamener allerede og neste og siste er på fredag neste uke. Problemet er at jeg er såå lei av eksamen og eksamenstid og lesing av bøker at jeg fysisk ikke klarer å løfte boka opp av sekken engang. Jeg tenker at jeg har god tid og kan begynne å lese på mandag for eksempel, men det er dårlig av meg, ettersom jeg ikke akkurat har noe annet å gjøre idag. eller imorgen. eller dagen etter der, enn å lese... :( :(

Det som pleide å hjelpe meg var å ha et belønnings system når jeg var lei lesing, hvis jeg leste hjemme så var det f.eks. Spise en god frokost i rolig tempo, så lese en time eller to timer, så slappe av i en time med en kopp te og se en episode csi (40min ca.) så lese to timer til og ha en ny pause. Vet ikke om det kan være noe for deg?

Ellers kan det hjelpe hvis du tar en dag helt fri, og slapper av - sparer energi til neste dag. You can do this! :klemmer:

Skrevet

Åh.... drømmer om de tidene da eksamenstid bare var å stå opp, spise frokost, kanskje en kort forelesning og så lesesal i 6-7 timer.

Nå har jeg full skoledag fra 8-16 og må lese til eksamen + andre fag vi holder på med etterpå. Har riktignok en HEL lesedag neste uke, dagen før eksamen, men det er too little too late.

Men, men. Det går nok greit denne gangen også. Heldigvis, når denne eksamen er over så er jeg HALVVEIS i tannlegestudiet! Men akkurat nå klarer jeg ikke kjenne noe glede overfor det.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

I dag skal jeg være flink. Har spist frokost, og skal egentlig lese, men de andre i kollektivet har ikke tenkt på oppvasken på en stund ser jeg, så den må jeg faktisk ta før jeg begynner lesingen. Gleder meg til eksamen er over om en uke!

Skrevet

Jeg skal også være flink i dag! Skal bare kaste i meg frokost :) Og surfe litt.

Hehe, oppvasken er gøyere enn å lese!!

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Hehe, oppvasken er gøyere enn å lese!!

Jeg for min del MÅ ta den.. Seriøst, hele benken og kjøkkenbordet er FULL med skitten oppvask, isj. Sånn går det når man utsetter ting...

Gjest _Hufsa_
Skrevet

I dag hadde jeg min andre eksamen. Gikk greit tror jeg, men man vet jo aldri.

Nå skal jeg slappe litt av med surfing, rundtstykker med potetsalat og eplejuice før jeg starter å lese til den siste eksamenen som er neste onsdag.

Tenk bare 1 uke igjen til juleferie!!! :danse:

Skal bli utrolig godt etter et semester med sinnsykt mye lesing og ikke særlig annet liv enn fremfor bøkene nå de siste ukene

Skrevet

Jeg står litt fast i ex.phil-oppgaven min.

Vi skal ha pro- og contraargumenter, og konkludere med en av sidene. Er det best å presentere argumentene først, og så drøfte både for- og motargumentene sammen etter at argumentene er presentert? Eller går det bra å drøfte underveis i teksten etter hvert argument?

Er ikke så mye veiledning å hente på skolen, og jeg har ikke lyst til at dette skal gå galt bare fordi jeg ikke vet hvordan man skal skrive oppgaven :(

Skrevet

Uff, jeg eier ikke konsentrasjon :( Har klart å lese ca 2 timer i dag :sjenert: Alt for dårlig! Har 2 eksamener neste uke og jeg er helt på villspor. Hva kan jeg gjøre for å konsentrere meg og faktisk gidde å lese??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...