Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 29. november 2010 #1081 Skrevet 29. november 2010 I morgen begynner siste innspurt for meg. Skal lese gjennom pensum jeg har lest en gang før, og skrive notater. Deretter repetisjon og løsing av gamle eksamenssett. Gruer meg til eksamensdagen....
PecanPie Skrevet 29. november 2010 #1082 Skrevet 29. november 2010 har 48-timers hjemmeeksamen fra i dag, sliter fælt. har ikke fått skrevet mer enn et par ord... problemet er at et av spørsmålene i oppgaven baserer seg på to ulike begrep som det ikke står noe som helst om i pensumlitteraturen, og som jeg ikke finner noe informasjon om ved å google (og jeg er selverklært verdensmester i googling)... vi har ikke lov til å samarbeide med noen, så jeg kan ikke spørre andre om hjelp heller. og faglærer svarer ikke på spørsmål. "jippi", en dag bortkasta... :/ Rop ut begrepene, kanskje noen her inne kan dem. I morgen er det innlevering av rapport, den har jeg sånn tålelig oversikt over. I tillegg er det en godkjent/ikke godkjent-greie. På mandag skal det leveres inn to utkast til oppgaver. Har skrevet én setning på den ene oppgaven. Herremin, blir bra jobbing framover, ja! Hvordan blokker jeg KG igjen..??
Gjest Galithralia Skrevet 30. november 2010 #1083 Skrevet 30. november 2010 Eksamen i morgen og jeg har mest lyst å ligge i sengen og våkne opp til julaften!
Gjest Miam Skrevet 30. november 2010 #1084 Skrevet 30. november 2010 Eksamen i morgen! Nå er jeg faktisk forbi stadiet hvor jeg stresser som en gal med å lese, jeg føler bare for å gi en stor F akkurat nå Meeen, jeg sitter jo her å repeterer. Håper det er greie oppgaver, får bare to å velge mellom. Jeg er ingen ekspert på stoffet, men akkuart nå vil jeg bare bli ferdig! Siste eksamen på fredag og da kommer mamsen nedover, gleder meg
Gjest Galithralia Skrevet 30. november 2010 #1085 Skrevet 30. november 2010 Eksamen i morgen! Nå er jeg faktisk forbi stadiet hvor jeg stresser som en gal med å lese, jeg føler bare for å gi en stor F akkurat nå Meeen, jeg sitter jo her å repeterer. Håper det er greie oppgaver, får bare to å velge mellom. Jeg er ingen ekspert på stoffet, men akkuart nå vil jeg bare bli ferdig! Siste eksamen på fredag og da kommer mamsen nedover, gleder meg Jeg og! Har en time lesing og en time CSI titting - bare for å kommer gjennom notatene mine. Men tviler på at jeg kommer til å sitte hele kvelden, det man ikke har lært til nå vil nå ikke bli husket imorgen?
Gjest Miam Skrevet 30. november 2010 #1086 Skrevet 30. november 2010 Jeg og! Har en time lesing og en time CSI titting - bare for å kommer gjennom notatene mine. Men tviler på at jeg kommer til å sitte hele kvelden, det man ikke har lært til nå vil nå ikke bli husket imorgen? Ja, jeg leser ALDRI sent ut på kvelden dagen før en eksamen, for meg er det helt ugunstig, og jeg tror det er lurt å ta fri kvelden før for å koble helt ut og la ting "modne" Det som gjelder for meg nå er bare å repetere det jeg har lest på, ting som jeg er usikker på osv (lese gjennom forelesningsnotater, foreleser sine egne notater, power pointer osv) Lykke til da du!
Gjest Galithralia Skrevet 30. november 2010 #1087 Skrevet 30. november 2010 Ja, jeg leser ALDRI sent ut på kvelden dagen før en eksamen, for meg er det helt ugunstig, og jeg tror det er lurt å ta fri kvelden før for å koble helt ut og la ting "modne" Det som gjelder for meg nå er bare å repetere det jeg har lest på, ting som jeg er usikker på osv (lese gjennom forelesningsnotater, foreleser sine egne notater, power pointer osv) Lykke til da du! Hehe takk det samme! Nei går gjennom egne notater og forelesningsnotater, og belønner meg selv med en pause annenhver time. Merker jeg trenger en form for belønning! Begynner å miste motivasjonen hihi
JumboJenny Skrevet 30. november 2010 #1088 Skrevet 30. november 2010 Får helt noia når jeg ser hvor mye dere leser. Jeg klarer ikke fokusere! Jeg er irritert fordi jeg fremdeles har prosjekter å jobbe på, samtidig som jeg har eksamen 13, 14, 16, 17 desember.. Trenger ikke disse gruppeoppgavene nå altså... Dessuten har jeg klart å snu døgnet, så her er det umulig å sovne før klokka 4 hver natt, og jeg våkner klokka 11 og føler mg som en idiot som har sovet bort mye verdifull tid. Hjølp :/
Gjest Violently Happy Skrevet 30. november 2010 #1089 Skrevet 30. november 2010 Får helt noia når jeg ser hvor mye dere leser. Dessuten har jeg klart å snu døgnet, så her er det umulig å sovne før klokka 4 hver natt, og jeg våkner klokka 11 og føler mg som en idiot som har sovet bort mye verdifull tid. Hjølp :/ Jeg og. Noia altså. Og jeg sitter oppe til 0200 og sover til 1100. Helt forkastelig. Hjelp altså.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #1090 Skrevet 30. november 2010 Nå har jeg endelig begynt å se på eksamensoppgaver i et av fagene Har lest og gjort mindre oppgaver underveis i semesteret, men mangler en god del detaljer ennå. Fagene begynner å bli litt vanskeligere enn i fjor, hehe. Jeg snur forresten oftest døgnet i forberedelsesperioden, og det fungerer bra for meg. Jeg leser mer konsentrert utover kvelden og natta enn jeg gjør om dagen (selv om det forsåvidt funker å sitte noen timer på lesesalen), så får det heller gå med noen rare timer til søvn. Men hvis man ikke får utnyttet tiden når man snur døgnet, man bare sliter med å roe seg nok til å legge seg osv, bør man jo ikke holde på sånn. Kanskje det hjelper å avbryte lesinga tidligere og ta en treningsøkt eller spasertur?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #1091 Skrevet 30. november 2010 Jeg har låst meg fullstendig! Jeg har bøker og dokumenter oppe og klare til lesing, men jeg klarer ikke fokusere. Kikker på overskriftene igjen og igjen og tenker "ææææsj, nei....", og så gjør jeg desperat noe annet i stedenfor.. Blokka helt ut!
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. november 2010 #1092 Skrevet 30. november 2010 Lykke til dere som skal i ilden i nærmeste fremtid
Gjest Miam Skrevet 1. desember 2010 #1093 Skrevet 1. desember 2010 Bah. Da var første og nest siste eksamen overstått. Med syk mage og vond hals var ikke akurat dagsformen den beste, men jeg greide da å skrive 10 sider med litt diverse svada... Det blir nok ingen toppkarakter dette nei! Håper den på fredag går bedre.
Porcelain Skrevet 1. desember 2010 #1094 Skrevet 1. desember 2010 Haha, kjenner til "snu døgnet" symptomet. Er der selv. Er bare dum da, legger meg også får jeg ikke sove fordi jeg bare tenker på alt jeg burde gjort - bør heller sitte oppe og gjøre det når det plager meg så jeg ikke får sove! Skal til kjæresten i kveld da, det blir helt pause.. Også er det innlevering på fredag, så i morra og natt til fredag blir det nok noen harde timer. Problemet mitt nå er at dette er oppgaver jeg har jobbet med siden tidlig i september - og etterhvert som jeg leser mer og mer pensum så blir jeg bare mer og mer misfornøyd med oppgavene . Har prøvd å si meg ferdig med den ene av de som skal inn på fredag nå, men den andre er så dårlig at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. Tror jeg bare må prøve å skrive den ferdig i dag, også får jeg prøve å flikke på det jeg ikke er fornøyd med i morra. Kan ikke begynne å skrive den på nytt iallfall, har gjort det en gang tidligere og det tar altfor mye tid.. Er 3000 ord det er snakk om Det henger også over meg at jeg har 4 oppgaver som skal inn neste onsdag.De er "bare" på 1500 ord hver, men det er nok når man føler seg lost Har begynt på to av de, ikke gjort noe som helst på de to andre. DET er et problem ,haha. Får satse på at det ordner seg for snille jenter. Har ingen ambisjoner om toppkarakterer, men blir jo skuffa hvis jeg ikke får minst en C.. Og aner ikke hvordan de forventer at nivået skal være, føler også det er vanskelig å briljere i en oppgave på 1500 ord.
Gjest Miam Skrevet 1. desember 2010 #1095 Skrevet 1. desember 2010 Porcelain: I en så kort oppgave er nesten avgrensingen det viktigste. Prøv å lag en god og gjennomtenkt problemstilling og innledning og mye av jobben er gjort Du kan komme unna med mye rart så lenge du avgrenser Lykke til!
ninuska_ Skrevet 1. desember 2010 #1096 Skrevet 1. desember 2010 I dag leverte jeg inn bacheloroppgaven til gjennomlesning. Veldig spent på tilbakemeldingen jeg får! Har en hjemmeeksamen på gang og første eksamen på mandag.. Grugleder meg! Semesteret er snart over!
Porcelain Skrevet 2. desember 2010 #1097 Skrevet 2. desember 2010 Porcelain: I en så kort oppgave er nesten avgrensingen det viktigste. Prøv å lag en god og gjennomtenkt problemstilling og innledning og mye av jobben er gjort Du kan komme unna med mye rart så lenge du avgrenser Lykke til! Takk for råd
Gjest Galithralia Skrevet 2. desember 2010 #1098 Skrevet 2. desember 2010 Første eksamen overstått - et sant mareritt, men det får ikke hjelpe. Neste eksamen er neste uke, og jeg er seriøst helt utslitt. Med en gang jeg prøver å lese så blir jeg søvnig. Uff, hvordan skal dette gå?
JumboJenny Skrevet 3. desember 2010 #1099 Skrevet 3. desember 2010 Ja, her sitter e med sjegget fullt av postkasser, si! .... Ja, for jeg klarte nemlig ikke å skaffe skikkelig fokus tidligere på dagen, og sitter nå her henslengt i stolen og skriver stikkord fra 20 artikler Øyne er signe, jeg vurderer å ta senga, men føler jeg henger så etter at jeg ikke har tid.
LadyB Skrevet 3. desember 2010 #1100 Skrevet 3. desember 2010 Jippi! Siste eksamen overstått! Kom igjen, dette klarer dere! :D Snart er det juleferie på dere også! Heiaheia
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå