AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #1021 Skrevet 16. november 2010 Jeg (AnonymBruker fra 11.32) har ikke så mange faste vakter på jobb, så har heldigvis bare to arbeidsdager igjen før eksamen om mindre enn tre uker. Det er fint å slippe å stresse med å ha mange ekstra avtaler i eksamensinnspurten, og jeg merker det hjelper litt å kunne disponere tiden fritt. Er jeg utrolig slapp en morgen, er det greit å kunne bruke kvelden og heller sitte opp en stund, uten å hele tiden tenke "å, herregud, klokka er tolv og jeg må forte meg før jeg skal på jobb klokka fire". Sosialt liv er så godt som utelukket frem til eksamen er over. Jeg er enkeltemnestudent og studerer for det meste alene, så litt kjipt å sitte så mye på skolen og hjemme uten å kunne få ut noe særlig frustrasjoner med andre studenter som har andre rutiner enn det jeg har. Trenger uansett stillhet for å konsentere meg ordentlig, så er kanskje en god ting å ikke ha mine beste venner på skolen. Da hadde det vært mye enklere å spore av
LadyB Skrevet 16. november 2010 #1022 Skrevet 16. november 2010 Kom nettopp hjem fra slitsom ettermiddag på jobb, etter en lang morgen og formiddag på skolen. Eksamen klokka 9 i morgen. Angsten har steget til forferdelige nivåer - jeg gruer meg SÅNN! Og etter denne eksamen er det ny eksamen neste onsdag, og deretter neste etter der. Er redd for å være konstant superstressa hele den tida, for da kommer jeg ikke til å klare det! I tillegg føler jeg at jeg må gjøre det bra på denne første eksamen, for å klare å gjøre det bra på de to neste! Hvis jeg føler at det gikk SKIKKELIG dårlig i morgen, kommer det til å være vanskelig å konse når jeg leser til de neste.... ÅÅÅ - gleder meg til denne måneden er over! ÆÆÆ...
ninuska_ Skrevet 17. november 2010 #1023 Skrevet 17. november 2010 Eksamen klokka 9 i morgen. Lykke til på eksamen! Jeg har falt litt ut av tråden, men har vært flittig og lest masse. Statistikken går som det suser! Vi har blitt så gode venner :rødme:
Kladd Skrevet 17. november 2010 #1024 Skrevet 17. november 2010 Usj. Her skal 4 prosjekter inn før jeg i det hele tatt kan begynne å tenke på eksamen som er om tre uker. Synes det er påfallende hvor sosial jeg har blitt i det siste. Alt for å utsette pittelitt.
Gjest Miam Skrevet 17. november 2010 #1026 Skrevet 17. november 2010 Siste seminar i dag, og de siste forelesningene torsdag og fredag. Så er det fullt kjør frem til eksamen med lesing, repetering og pugging. Den 3. desember klokka 15.00 har jeg juleferie! (Og i år iiigjeeen har uni klart å legge eksamenene mine med én dags mellomrom...) Håper jeg kommer meg gjennom pensum. Det ene faget er jeg ferdig med, men det andre og vanskeligere er jeg ikke helt ferdig ennå, liker det ikke! Blæ...
ninuska_ Skrevet 17. november 2010 #1027 Skrevet 17. november 2010 (endret) (Og i år iiigjeeen har uni klart å legge eksamenene mine med én dags mellomrom...) De er nok ikke de eneste håpløse - jeg har en eksamen 14, to 15 og en 16! Endret 17. november 2010 av ninuska_
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 17. november 2010 #1028 Skrevet 17. november 2010 De er nok ikke de eneste håpløse - jeg har en eksamen 14, to 15 og en 16! Hvordan greie man to på en dag??? Wæh.
ninuska_ Skrevet 17. november 2010 #1029 Skrevet 17. november 2010 Hvordan greie man to på en dag??? Wæh. Det kan jeg rapportere om når jeg kommer gjennom det
LadyB Skrevet 17. november 2010 #1030 Skrevet 17. november 2010 Da var første eksamen gjennomført heldigvis! Tror det gikk greit, men man vet jo aldri! Uansett er det utrolig deilig å være ferdig med første - synes alltid den første eksamenen på semesteret er verst, for man har glemt hvordan det egentlig er! Nå er jeg liksom litt inne i det, så håper ikke jeg er like nervøs før neste! Nå skal jeg vaske en veldig forsømt leilighet, og begynne på neste eksamenspuggings i morgen. Neste eksamen er om en uke! Det ser ut som om dere er veldig flinke til å lese, jenter stå på!
FruLuna Skrevet 17. november 2010 #1031 Skrevet 17. november 2010 Jeg hadde min første eksamen på mandag, den gikk helt ok tror jeg... Om en uke får jeg vite om neste eksamen blir praktisk/muntlig eller skriftlig, muntlig er dagen etter vi får vite det, og skriftlig er 4 dager senere. Håper litt på muntlig, for da får jeg en frihelg før vi begynner med neste fag, men problemet er at jeg blir så SINNSYKT nervøs før muntlig. Blir det skriftlig eksamen har jeg en ekstra helg å lese på... Jeg har ca 350 sider igjen å lese før repetisjon, så det er bare å henge i! Lykke til på eksamener alle sammen!
Kladd Skrevet 18. november 2010 #1032 Skrevet 18. november 2010 I dag er målet å bli ferdig med et prosjekt. Da er jeg i såfall ferdig med to fag for i år. Men da må jeg se og komme i gang! Ønsk meg lykke til.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #1033 Skrevet 18. november 2010 Femti sider på planen i dag. Det tørreste stoffet, som egentlig skulle blitt lest for over to måneder siden, og femti sider tørt stoff blir en liten utfordring for en utålmodig sjel som meg. Jeg kjenner jeg nesten blir litt stolt om det faktisk går å komme gjennom alt dette i dag, for det er virkelig ikke givende. Lykke til Kladd, og alle dere andre
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 18. november 2010 #1034 Skrevet 18. november 2010 Sender ut en liten lykkeønskning til alle som leser, har prosjekter eller har eksamen de nærmeste dagene
peace Skrevet 18. november 2010 #1035 Skrevet 18. november 2010 Eksamen i markedsrett om en uke i dag!! Jobb i morgen og lørdag så ellers resten av dagene til disposisjon... men har jeg leselyst og motivasjon? - NEIDA!! Sitter her, på facebook og bare surrer i stedet for å være flink student!!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #1036 Skrevet 18. november 2010 Kjenner til den der, Peace. Motivasjonen er vrien å holde på plass, og med det stoffet jeg sitter med nå, så går det utrolig treigt. Femten sider å skrive stikkord fra kan glatt ta tre timer, og jeg er kjempeflink til å ta pauser på to timer og gjøre alt annet. Sånne ting som er mye viktigere; sitte på kg, spille spill og henge på facebook og bake julekaker
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 18. november 2010 #1037 Skrevet 18. november 2010 Siden jeg var så godt i gang med lykkeønskninger her jeg sitter, så får jeg passe på å gi alle sammen et skikkelig SPARK I RÆVA også da, sånn at dere faktisk kommer i gang med lesingen, hihi.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #1038 Skrevet 18. november 2010 I dag har jeg kommet meg gjennom tretti sider. Lange pauser, og et stoff som det tar evigheter å komme gjennom, så jeg merker det holder for i dag. Noen få dager igjen med pensum og notatskriving nå, er så er jeg gjennom hele pensum og kan begynne å repetere til eksamen som er 8. desember. Min første universitetseksamen, og jeg merker jeg henger litt igjen i videregåendestudieteknikken (til tross for at det er noen år siden) og prøver å få med meg alt. Jeg er ikke så flink til å se de store linjene, og alt sammen virker litt uoverkommelig nå. Det veksler litt mellom å se uoverkommelig ut og å se ut som om det skal gå bra. En to-timers kortsvarsprøve som krever litt detaljkunnskaper, men ingen vanskelig spm. hvor man skal se sammenhenger og reflektere, så sånn sett burde det jo være en myk start på min første eksamensperiode på universitetsnivå. Men jeg gruer meg!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #1039 Skrevet 19. november 2010 I dag har jeg kommet meg gjennom tretti sider. Lange pauser, og et stoff som det tar evigheter å komme gjennom, så jeg merker det holder for i dag. Noen få dager igjen med pensum og notatskriving nå, er så er jeg gjennom hele pensum og kan begynne å repetere til eksamen som er 8. desember. Min første universitetseksamen, og jeg merker jeg henger litt igjen i videregåendestudieteknikken (til tross for at det er noen år siden) og prøver å få med meg alt. Jeg er ikke så flink til å se de store linjene, og alt sammen virker litt uoverkommelig nå. Det veksler litt mellom å se uoverkommelig ut og å se ut som om det skal gå bra. En to-timers kortsvarsprøve som krever litt detaljkunnskaper, men ingen vanskelig spm. hvor man skal se sammenhenger og reflektere, så sånn sett burde det jo være en myk start på min første eksamensperiode på universitetsnivå. Men jeg gruer meg! Skjønner godt at du gruer deg! Jeg hadde mine første eksamner ved universitet i fjor og var veldig stresset og nervøs. Men det høres ut som om du har fått litt rutiner på ting; notatskriving er gull verdt og du har kontroll på pensum. Det viktigste nå er repetisjon, lykke til Jeg har vært så ekstremt uheldig å fått kyssesyken. Har mer eller mindre ligget rett ut med feber, hovne mandler og vært veldig trøtt og slapp. Prøver å lese, men det er begrenset hvor mye jeg får med meg. Første eksamen er om under to uker, og deretter kommer det 3 til ganske kjapt etter hverandre. HERLIGHET. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å fokusere når jeg er så sliten. Begynner heldigvis å bli litt bedre, men det er så mye tid som har gått vekk! Noen som har lignende problem før en eksamenstid noen gang og har noen trøstende ord eller tips?
hannahjoe Skrevet 21. november 2010 #1040 Skrevet 21. november 2010 (endret) --- Endret 8. november 2019 av hannahjoe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå