Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dere dager det går ekstremt tregt på? Jeg føler denne artikkelen jeg leser nå - som har tatt hele dagen å forstå - tar uendelig lang tid, men jeg har nå forstått budskapet i den etter å ha sloss med den så lenge :ler: Jeg hater å gi opp, jeg blir opphengt i å forstå ting jeg ikke forstår..

Pausetid - kaffe og sjokolade! :kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fryktelig tregt her og.. jeg holder på og lager notater til en eksmaen jeg har på tirsdag, og jeg har holdt på med samme kapitel i hele dag :sukk::fnise: Skal ta meg sammen nå og gjøre en god innsats i ettermiddag :)

Skrevet

Her går det også veldig tregt i dag. Mangler totalt motivasjon og jeg har ikke tid til denne prokrastineringen jeg holder på med.

Skrevet

Snakk om altså, treig dag her også. Jeg skulle ha skrevet 1000 ord til nå, er vel på 200. Helt utrolig dårlig... :(

Skrevet

Har vært flinkere i dag :)

To kveldsøkter til, så sier jeg meg fornøyd med innsatsen for denne gang :)

Gjest ¤Vamp¤
Skrevet

Henger meg på jeg også :goodbye:

Har en eksamensmappe som skal inn om 12dager og muntlig eksamen i juni der pensum er alt vi har hatt i år urk. Men det må vel gå dette også :) Har kun konsentrert meg om mappa enda da jeg har en jussoppgave som må skrives. Dagen idag har gått til å sette seg inn i begreper og hvordan en fortolker lover ved hjelp av forskrifter og forarbeider. Så regner med at jeg blir å sette igang med fortolkning i morgen :)

Skrevet

Jeg har for første gang sett enden på oppgaven i dag! Dvs, jeg har fortsatt ca 2000 ord igjen, men det er så utrolig mye mindre enn utgangspunktet. En intensiv dag til, og jeg er i mål! Oioioi!

Skrevet

Hatt en eksamen idag... jeg er så skuffet. Jeg har virkelig jobbet hardt og prøvd å forstå, brukt mye tid. Og så kommer jeg på eksamen å klarer såvidt å komme på definisjoner som jeg egentlig kan veldig godt. Er redd for å stryke, i utgangspunktet hadde jeg håpet på en C..men nå er jeg glad bare jeg står.

Skrevet

Hatt en eksamen idag... jeg er så skuffet. Jeg har virkelig jobbet hardt og prøvd å forstå, brukt mye tid. Og så kommer jeg på eksamen å klarer såvidt å komme på definisjoner som jeg egentlig kan veldig godt. Er redd for å stryke, i utgangspunktet hadde jeg håpet på en C..men nå er jeg glad bare jeg står.

Uff så kjedelig *klem* Jernteppe er det verste jeg vet. Håper det går bra!

Jeg har fått skrevet masse i løpet av en produktiv halvtime, nå er jeg halvveis på oppgaven og har enda mye å skrive om! Looking good! Men nå blir det jobb, både i dag og imorgen, så jeg håper at søndag blir en like produktiv dag, ellers sliter jeg med innleveringen på mandag :fnise:

Skrevet

Jeg burde komme i gang med dagens leseøkt. Det er bare det at det er så kjedelig. Sukk. *klarer-ikke-å-rive-seg-løs*

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Miam
Skrevet

Jeg var flink og stod opp kl 8 i dagtidlig og satte i gang med lesinga. Studeringen har kun vært avbrutt av en tur på butikken og to episoder fra en serie jeg ser :danse:

Føler meg veldig flink :nigo:

Skrevet (endret)

Uff så kjedelig *klem* Jernteppe er det verste jeg vet. Håper det går bra!

Tusen takk! Det håper jeg også! Føler meg litt nedpå idag pga denne her..for jeg trodde virkelig jeg skulle klare bedre. Ellers har jeg strøket i 4 fag totalt hittil siden jeg begynte å studere..går 2. på BI, og vi har jo 5 fag pr. semester. Føler veldig mange rundt meg er "superstudenter" som aldri stryker... HUFF.

Endret av Brunette88
Gjest Vampen
Skrevet

I dag skal jeg skumme igjennom 5 bøker om metoder i håp om å finne gode henvisninger, og hjelp til å finne ordene jeg trenger for å forklare det som egentlig er ganske klart opp i hodet mitt.. Deretter skal jeg skrive den delen av semesteroppgaven som går på metodevalg osv.

Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne!

Skrevet

Great - våknet nå men en hals med mandler store som epler! Hvis dette er halsbetennelse (igjen!), så aner jeg ikke hva jeg gjør.

Skrevet

Great - våknet nå men en hals med mandler store som epler! Hvis dette er halsbetennelse (igjen!), så aner jeg ikke hva jeg gjør.

Uf da :/ Eksamen nå snart? Kjøp halstabletter med antibiotika / smertestillende! (husker ikke hva de heter nå og har ikke boksen i nærheten). De fungerer iallefall kjempebra på meg - som om jeg ikke har halsbetennelse.

Jeg har lest siden 9. Greit å ha en samboer som også må lese til eksamen, som vekker meg om morgenen :)

Skrevet

Jeg gikk "tidlig" hjem fra fest i går for å kunne stå opp tidlig og lese i dag. Var hjemme ca kl 01.30, sovnet ikke før 02.30, sov til 12, og har fortsatt ikke kommet i gang... Skal på fest i kveld også, men har ikke tid til at morgendagen også blir en sløvedag... Disiplin! Nå!

Skrevet

Har eksamen i eldre europeisk historie på tirsdag. Omfavner tiden fra antikkens Hellas og Romerriket, helt fram til 1750. Det har skjedd ganske så mye på den tiden, og alt av årstall og navn får hodet mitt til å koke. Jeg føler jeg har god kontroll med pensum i bredden, jeg kan litt om alt og de store linjene. Når det kommer til dybde derimot, er jeg ikke optimistisk i det hele tatt.

Får håpe at jeg er heldig med oppgavene (må svare på 1 av 2 større oppgaver, og tre av fire mindre) og at jeg ikke stryker.

Skrevet

Eksamen 19. mai. Første ordentlige voksen- eksamenen noensinne. Gud, som jeg gruer meg...... Lese, lese, lese!

Drar på lesesalen i morgen også! Når det er under to uker til eksamen er det ikke noe som heter helg!

Skrevet

Har eksamen i eldre europeisk historie på tirsdag. Omfavner tiden fra antikkens Hellas og Romerriket, helt fram til 1750. Det har skjedd ganske så mye på den tiden, og alt av årstall og navn får hodet mitt til å koke. Jeg føler jeg har god kontroll med pensum i bredden, jeg kan litt om alt og de store linjene. Når det kommer til dybde derimot, er jeg ikke optimistisk i det hele tatt.

Får håpe at jeg er heldig med oppgavene (må svare på 1 av 2 større oppgaver, og tre av fire mindre) og at jeg ikke stryker.

Fra en historiestudent til en annen: Du kommer veldig langt med de lange linjene. Jeg har studert historie i noen år nå, og er fremdeles fryktelig dårlig på årstall utenfor mitt spesialfelt. Det gjelder å kunne plassere ting i feks begynnnelsen, midten, slutten av et århundre (med mindre det er snakk om veldig konkrete hendelser.) Se på hva som er gjennomgått på forelesninger, det er nærmest garantert at eksamensoppgavene er emner som er tatt opp der!

Lykke til :klemmer:

Skrevet

I dag er siste dag med hjemmeeksamen, den skal leveres imorgen. Jeg har litt teori igjen, masse redigering, og hele konklusjonen. Jeg må klare det før jeg legger meg, så det kan potensielt bli en lang natt. Men jeg håper på det beste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...