Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

2 av 7 er unnagjort. Nå er det "bare" 5 igjen!

Oi, 7 eksamener!! Er det noen du tar om igjen fra tidligere, eller har du så mange på et semester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

^ Har 5 ordinære eksamener, + 2 som jeg konter. Den ene strøk jeg på i 1.kl, og den andre tok jeg ikke før jul, så best å få det unnagjort.

Skrevet

^ Har 5 ordinære eksamener, + 2 som jeg konter. Den ene strøk jeg på i 1.kl, og den andre tok jeg ikke før jul, så best å få det unnagjort.

Det må være mye pensum å komme seg gjennom! Jeg har to ordinære, tar et ekstrafag og tar opp en eksamen, og jeg føler "overload".. :sjenert:

Skrevet

Jeg får hive meg inn her jeg også. Føler jeg drukner i skolearbeid, og vet ikke om jeg kommer meg ut av dette med hodet over vannet. For øyeblikket er det i hvert fall langt til overflaten.

Sitter og krampeskriver på en bachelor som skal leveres 14. mai, men jeg må nok satse på å levere 13. siden jeg også har eksamen i grammatikk 14. mai. Har eksamen i litteratur 28.mai, men den stresser jeg ikke særlig med enda. Men i det faget har jeg et arbeidskrav jeg må ha klart til 10. mai. Avslutter semesteret med muntlig 1. juni!

Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få denne kabalen til å gå opp. Jeg mangler mye på bachelor og samtidig som jeg skriver den må jeg lese grammatikk og gjøre arbeidskrav. Men dette er prisen å betale for å ta 50 studiepoeng på et semester. Klarer jeg dette blir jeg virkelig fornøyd med meg selv.

Skrevet

Nå må jeg henge på her jeg også. 11. mai har jeg to eksamener, også skal jeg levere inn en større oppgave 14. mai. Har som mål å være mer eller mindre ferdig med oppgaven til helgen, så jeg bare kan lese gjennom og finjustere etter endt eksamener.

Er heldigvis gjennom pensum, og i det ene faget har jeg fått testet meg tre ganger i uken + midterm siden januar. Har sånn nogenlunde kontroll, men det er fortsatt ting som må repeteres. Får midlertidig karakter en gang i løpet av uken, er veldig spent på den! Tipper jeg ligger på C-B.

I det andre faget gjorde jeg det overraskende bra (A-) i midterm, og det er multiple choice-eksamen. Slapper nesten litt vel for mye av, selv om jeg vet at det er mye jeg egentlig ikke kan.

Oppgaven jeg skal levere inn skal være på 8400 ord (+/- 600), og jeg ligger foreløpig på rett i underkant av 4000. Jobber jeg aktivt resten av dagen håper jeg på å komme opp i 5000, kanskje til og med 6000?

Har vært på apoteket og kjøpt meg plakater og tusjer, slik at jeg kan lage meg tankekart i de forskjellige fagene. Har aldri prøvd den måten å lære på før - kanskje det fungerer helt strålende?

Skrevet

Jeg har klart å bli skikkelig forkjøla :( Heldigvis fortsatt nesten 4 uker til første eksamen, men jeg er redd leseplanen min sprekker allerede fordi jeg har så lite energi og sover så mye. Men jeg vet med meg selv at hvis jeg stresser og presser meg i litt for lang tid, blir jeg nesten alltid syk, så jeg må nesten la kroppen få komme seg litt nå.

Sånn - det var dagens klaging ;)

Planen i dag er å lese 2 kapitler i det ene faget, og lage en oversikt over begge kapitlene. Klarer jeg det, er jeg i rute :) Har bare en forelesning i dag, så det bør gå...

Skrevet

Jeg er også småsyk, sitter på lesesalen med to ullgensre, ullsokker og kaffe mens jeg hutrer. Sitter og leser på geotekikk. Første eksamen er ikke før om tre uker, men jeg har likevel litt panikk - føler det snart er på tide å komme seg gjennom pensum i allefall! (Nei, jeg er ikke så flink til å gå i forelesninger...)

Håper på å lese ut ene kompendiet i dag, men det spørs litt. Må jo på jobb om tre timer. :/

Skrevet

Hjemmeeksamen her. Har 100 sider igjen av en bok, altså 5 timers lesing... Og så skal jeg på jobb i 6-7 timer :fnise: Kanskje jeg blir ferdig med boka før midnatt så jeg kan begynne å skrive imorgen!

Skrevet

Jeg prøver å skrive to oppgaver, en skal være ferdig om en uke, og en i slutten av mai, med det som likner mistenkelig på en senebetennelse i høyre hånd/albue... Er det ikke typisk?

Skrevet

Jeg prøver å skrive to oppgaver, en skal være ferdig om en uke, og en i slutten av mai, med det som likner mistenkelig på en senebetennelse i høyre hånd/albue... Er det ikke typisk?

Huff! Senebetennelse er ikke godt. Prøve å skrive mer med venstre hånd, og bytt skrivestilling/sittestilling. Rist godt løs og tøy hånda ofte!

Skrevet (endret)

Jeg får senebetennelse en god del, som rett før jeg skulle levere begge semesteroppgavene mine. Det viktigste er å holde hånda så mye i ro som mulig, ingen brå bevegelser eller tunge løft.

Det beste er å unngå å gjøre det som gjør at du får senebetennelse, unngå arbeid og aktivitet som forverrer smertene, men det blir kanskje litt vanskelig når du skal levere oppgave snart.

Prøv å hold hånda i en annen stilling, prøve å massere eller tøye veldig forsiktig - og ta en ibux for å lette på smertene, det hjelper iallefall litt :) Hvis du har vondt i håndleddet, hjelper det veldig med håndleddstøtte!

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg finnes ikke konsentrert om dagen. Jeg BURDE lest, har satt meg som mål å lese x antall sider, men jeg kommer ikke i gang. Jada, jeg er syk, og har mye å gjøre på en gang, men det er ingen unnskyldning. Målet er å få lest 5 timer i dag og tilsvarende i morgen. Å terpe grammatikk er så lite givende. :gjeiper:

Skrevet

Takk for gode tips! Har vært plaga med dette noen ganger før, så jeg tøyer hånda en god del, har håndstøtte som jeg nå bruker myyye og prøver å ta pauser. I dag har det merkelig nok hjulpet litt å komme i gang med skrivinga bare, den første halvtimen var fæl, men så har det heldigvis gitt seg og jeg har fått skrevet et par ok sider :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Da er det en liten oppdatering fra meg her. :)

Jeg sto på siste eksamen, og kan med dette konstantere at jeg aldri skal ta en eksamen igjen. Ihvertfall ikke som jeg ikke får betalt for. :)

Og da er det bare å innfinne seg med at jeg blir ferdig som dataingeniør i år, hele 21 år gammel! :skya:

Skrevet

Jeg sto på siste eksamen, og kan med dette konstantere at jeg aldri skal ta en eksamen igjen. Ihvertfall ikke som jeg ikke får betalt for. :)

Og da er det bare å innfinne seg med at jeg blir ferdig som dataingeniør i år, hele 21 år gammel! :skya:

Gratulerer, det må føles herlig! Jeg har hatt min første eksamen for i år i dag, men har 2 til før jeg kan si at jeg aldri skal ta en eksamen igjen :sukk:

Skrevet

Gratulerer med overstått eksamen - og til dere som snart blir ferdige :)

Jeg har lest litt hver dag denne uka, men jeg har vært ufattelig ukonsentrert til tider, men problemet er at jeg føler meg ganske klar til mine to første eksamener (om jeg får temaene jeg ønsker...) og det gjør meg litt rastløs.. I morgen skal jeg komme meg på skolen grytidlig! Det er målet :)

Gjest Miam
Skrevet

Gratulerer!

Gjest SmallTalk
Skrevet

Gratulerer, det må føles herlig! Jeg har hatt min første eksamen for i år i dag, men har 2 til før jeg kan si at jeg aldri skal ta en eksamen igjen :sukk:

Gratulerer!

Takk! :)

Skrevet

Wops, da ble det plutselig fest på meg! Lover ikke godt for morgendagen.

Men er det ikke det som er så fint med studietiden; man vet aldri hvor man ender? :D

Skrevet

Gratulerer til deg som er ferdig utdannet!

Jeg har siden i går kommet opp i litt over 5000 ord, av 8400. Det går så saaakte. Skulle ønske jeg spile Scrabble og bare havnet på disse 3 x ord-feltene. Da hadde det gått unna da! :fnise: Men siden jeg ikke spiller Scrabble teller hvert ord bare 1...

I dag har jeg repetert litt fag før jeg leste litt om genetikk kan være en av årsakene til at noen får ADHD (svaret er: Mest sannsynlig).

Og så endte jeg med å snakke med kjæresten og mamma på Skype, fikk dings i posten og har lekt med den siden da... Urutinert å bestille dings midt i eksamenskjøret altså!

Jeg er egentlig dautrøtt (klokka er 1930, heh), men får prøve å jobbe i halvannen-to timer før sengetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...