Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

FruLuna: Du får flytte hit, så blir du i allefall ikke fristet av været :ler:

Det varte ikke så lenge, nå er det grått og regntungt... ;)

Lykke til med godkjenning av oppgaver!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MissStiles: Når skal du levere? Muligens du har skrevet det tidligere, men da har jeg ikke fått det med meg.

Jeg får svar på mine semesteroppgaver innen fredag! Gleder meg til de er helt gjennomført. Selv om jeg har levert inn og det er superdeilig, så klarer jeg ikke slappe av før jeg ser "Godkjent" på begge :)

Vi skal skrive en forretningsplan og sliter litt med økonomidelen. Jeg hater økonomi!! Håper egentlig at vi blir ferdig imorgen men det spørs. Den skal leveres fredag morgen.

ninuska_: Jeg kjenner igjen den følelsen. Skal krysse fingerne for deg!

Skrevet

Ny dag med oppgaveskriving.. Begynner å bli lei nå!!!

Skrevet

Og der kom hjemmeeksamensoppgavene :trist: Fillern! Nå må jeg jo begynne å gjøre noe (etter jobb) :fnise:

Skrevet

Lykke til med skriving, folkens! Jeg sitter og koser meg i solveggen, og bare ser gjennom hjelpemidlene mine (lovsamling og jus-leksikon), og i morgen skal vi ha "kose-kollokvie", med litt repetisjon, snacks, kaffe og skravling. Viktig med litt avslapping før det smeller på fredag!

Skrevet

Sitter her og sliter med exphil pensum jeg da... selvstudiumsvarianten ved Uio. Noen som har noen gode tips til meg? Har lest gjennom alt, kjøpt repetisjonshefte og nå bestillt lydbok:) men sliter med å få noen sammenheng og drøfte dem opp mot hverandre. Veldig takknemlig for råd! Lykke til alle dere som har eksamen nå om dagen

Skrevet

Lykke til med skriving, folkens! Jeg sitter og koser meg i solveggen, og bare ser gjennom hjelpemidlene mine (lovsamling og jus-leksikon), og i morgen skal vi ha "kose-kollokvie", med litt repetisjon, snacks, kaffe og skravling. Viktig med litt avslapping før det smeller på fredag!

Jeg sliter også med exphil, men seminarmodellen. Det som jeg tror er cluet for deg er å vite alt du klarer om de viktigste filosofene i boka, og hva de mener og står for. Men det kreves litt pugging. Om du har beta er det rett og slett øvelse som gjelder. Lag argumentasjonsdiagrammer, øv deg på definisjoner og tolkninger.

Lykke til!

Skrevet

Siste innspurt på oppgaven før den skal leveres ikveld eller imorgen tidlig. Gleder meg til å få den levert!!

Skrevet (endret)

Siste innspurt på oppgaven før den skal leveres ikveld eller imorgen tidlig. Gleder meg til å få den levert!!

Så bra. Høres ut som om dere har jobbet hardt med oppgaven utfra det jeg har lest her inne. Blir sikkert deilig å få den levert!

Jeg har sittet på lesesalen siden 8, gjennomgår og skriver sammendrag av artikler. Er ganske lei disse artiklene, men jeg prøver å tenke på alt det spennende jeg har lært og alt det jeg har igjen å lære om! Positive tanker kommer en langt med :) Nå tar jeg meg en velfortjent liten lunsj mens jeg sitter her og surfer på KG!

Lurte egentlig på hva dere pleier å ha med dere av mat hvis dere skal sitte en stund på skolen, selv om det er litt off-topic her inne kanskje.. Prøver å få litt inspirasjon til eksamensperioden. I dag har jeg med en liten boks med brødskiver, små bokser med pålegg (makrell i tomat og leverpostei) som jeg kan smøre på, gulrot, banan, eple og salat. Merker at jeg spiser utrolig mye mer når jeg leser - småknasker noe hele tiden (ikke eple og gulrot av hensyn til andre studenter!)

Endret av ninuska_
Skrevet

Lurte egentlig på hva dere pleier å ha med dere av mat hvis dere skal sitte en stund på skolen, selv om det er litt off-topic her inne kanskje.. Prøver å få litt inspirasjon til eksamensperioden. I dag har jeg med en liten boks med brødskiver, små bokser med pålegg (makrell i tomat og leverpostei) som jeg kan smøre på, gulrot, banan, eple og salat. Merker at jeg spiser utrolig mye mer når jeg leser - småknasker noe hele tiden (ikke eple og gulrot av hensyn til andre studenter!)

Jeg merker også at jeg småspiser hele tiden når jeg leser/skriver oppgave. Jeg er ikke så mye på lesesal da, men jeg prøver å begrense meg - eks "nå må jeg vente til klokka 14, da har jeg lest to timer" osv... :) Ikke alltid det fungerer da. Din mat høres utrolig god ut da! Må prøve å spise mer sunt jeg :popcorn:

Jeg prøver å starte på oppgaven min, alltid den verste delen. Er jo greit når man kommer i gang, men hvordan skal man angripe oppgaven? Hmm.

Skrevet

Så bra. Høres ut som om dere har jobbet hardt med oppgaven utfra det jeg har lest her inne. Blir sikkert deilig å få den levert!

Takk! Vi har sittet på skolen/biblioteket hver dag denne uka. Ca 4-8 timer hver dag. Vi har fortsatt litt igjen men kan levere innen kl 21 ikveld så håper!!

Skrevet

Flinke dere er Miss Stiles! =) Ninuska, det virker som du leser ekstremt mye! Hvordan kan du holde så mye fokus? Er det effektiv lesning? Kan jeg spørre hva slags teknikk du bruker for å huske det du tar inn?

Av mat har jeg med meg poser med forskjellige nøtter, og jeg har ofte laget brød med ost og skinke i tostien, fordi jeg takler ikke svett ost som har ligget i lunchboksen. Mye bedre med sprøtt brød =) I tillegg har jeg pære, eple...

Idag har vi måttet fjerne et medlem fra prosjekgruppen vår. Ikke har hun gjort noe særlig, har alltid unnskyldninger for hvorfor hun ikke har gjort det lille hun skulle, vil alltid utsette frister, og siste men ikke minst, jeg fant i forgårs ut at 90 % av et stykke hun skulle kladde til rapporten er direkte kopiert fra noe annet, og også uten å nevne kilde

Sånt gjør man da ikke....Men hun skjønte ikke hvorfor dette var så galt? Hun gråt og var forferdelig lei seg. Istedet for å sparke henne ut får hun ha navnet sitt på rapporten og få en karakter som blir lavere enn oss andre, men skal ikke levere noe mer, + at vi vil ikke ha henne med på neste prosjekt til høsten.

Huff er ikke noe koselig når det kommer til et slikt problem, men det er en grunn til at man har skrevet gruppekontrakt, og dessuten hadde rapporten blitt levert inn med den delen så hadde vi andre kunnet fått utsettelse på examener + 0 på prosjektet.

Litt rar studiedag men.. nå skal jeg iallefall sette igang med mitt eget.

Skrevet

Nå gir jeg f**n, og stikker ned på peppes for en burger... eksamen kl. 9 i morgen, jeg krysser fingre og tær for at jeg ikke stryker. Og etter i morgen er det vel noen uker til neste gang jeg kommer sytende inn i denne tråden! Lykke til framover folkens, og ikke gjør som meg - jeg SKAL ikke være skippertaksstudent på neste fag...

Skrevet (endret)

Flinke dere er Miss Stiles! =) Ninuska, det virker som du leser ekstremt mye! Hvordan kan du holde så mye fokus? Er det effektiv lesning? Kan jeg spørre hva slags teknikk du bruker for å huske det du tar inn?

Av mat har jeg med meg poser med forskjellige nøtter, og jeg har ofte laget brød med ost og skinke i tostien, fordi jeg takler ikke svett ost som har ligget i lunchboksen. Mye bedre med sprøtt brød =) I tillegg har jeg pære, eple...

Idag har vi måttet fjerne et medlem fra prosjekgruppen vår. Ikke har hun gjort noe særlig, har alltid unnskyldninger for hvorfor hun ikke har gjort det lille hun skulle, vil alltid utsette frister, og siste men ikke minst, jeg fant i forgårs ut at 90 % av et stykke hun skulle kladde til rapporten er direkte kopiert fra noe annet, og også uten å nevne kilde

Sånt gjør man da ikke....Men hun skjønte ikke hvorfor dette var så galt? Hun gråt og var forferdelig lei seg. Istedet for å sparke henne ut får hun ha navnet sitt på rapporten og få en karakter som blir lavere enn oss andre, men skal ikke levere noe mer, + at vi vil ikke ha henne med på neste prosjekt til høsten.

Huff er ikke noe koselig når det kommer til et slikt problem, men det er en grunn til at man har skrevet gruppekontrakt, og dessuten hadde rapporten blitt levert inn med den delen så hadde vi andre kunnet fått utsettelse på examener + 0 på prosjektet.

Litt rar studiedag men.. nå skal jeg iallefall sette igang med mitt eget.

Jeg leser i allefall 6 timer hver dag, helst 8 timer, men jeg kan jo ikke alltid holde det gående like lenge. For det meste er det effektiv lesing, tar kun noen veldig korte pauser for å lufte hodet litt. Leser gjennom hele pensumet en gang før jeg leser gjennom en siste gang med notater. Og notatene er for det meste overskrifter med stikkord under. Lager på en måte en egen "ordbok" med begreper og teoretikere (som jeg forøvrig markerer med gul og rosa, for å piffe opp den ellers triste skriveboka!).. merker at jeg lærer utrolig mye mer av det enn å skrive random notater av det jeg leser. Ja, også skriver jeg sammendrag av artiklene jeg leser gjennom. Deretter leser jeg kun notatene før eksamen, for da får jeg gått gjennom det aller viktigste.

Høres kjipt ut å måtte kaste ut en person, men det er kjedelig for resten av gruppa når det er en som trekker ned alle. Det er dessverre ikke alle som forstår at man må gjøre i allefall en liten innsats ved gruppearbeid; noen ønsker bare å snylte til seg en god karakter mens de andre sliter ræva av seg.

Ellers, så er jeg superglad. Har fått tilbake den ene semesteroppgaven, og den ble godkjent med veldig god margin. Han sa at hvis jeg fulgte hans råd, som er å bli litt tøffere på å si min egen mening (jeg er litt dårlig på det skal jeg innrømme, for jeg er så redd for å påstå ting!), så kan jeg ikke annet enn å få A på eksamen :danse: Og nå ble jeg bare enda mer motivert til å lese. Jeg satser aldeles ikke på en A på eksamen (det gjør jeg aldri, for det blir for høye forventninger for min del), men det er jo hyggelig å vite at det er det eneste som stopper meg - så jeg skal øve litt..!

Bablebablebable; det kommer av at jeg er så glad nå! Lykke til med eksamen i morgen dere som har! Og kos dere videre med lesinga dere som leser videre ikveld. Nå tar jeg meg fri for dagen :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Flinke dere er Miss Stiles! =)

Takk skal du ha!!!

ENDELIG!!! Nå har jeg levert min aller siste semesteroppgave! Fy så godt det føles. Var på skolen i nesten 10 timer idag. Digg å være ferdig med den. Bare vente på resultatet nå.. Også fortsette skriving på bachelor oppgaven!!

Gjest SmallTalk
Skrevet

Takk skal du ha!!!

ENDELIG!!! Nå har jeg levert min aller siste semesteroppgave! Fy så godt det føles. Var på skolen i nesten 10 timer idag. Digg å være ferdig med den. Bare vente på resultatet nå.. Også fortsette skriving på bachelor oppgaven!!

GRATTIS! :)

Det må være ganske deilig å ha en ting mindre å konsentrere seg om. Har du igjen noen eksamener eller er det bare bacheloroppgaven igjen nå?

Skrevet

Gratulerer MissStiles, høres herlig ut! :)

Nå sitter jeg og sliter med denne hjemmeeksamenen, skulle ønske jeg hadde konsentrasjon på dagtid - ser ut til at den kun eksisterer på kvelden :søvn:

Merker jeg har problemer med å finne hva som er relevant i forhold til oppgaven og ikke, har lett for å skrive for mye svada... Må bli strengere med hva jeg skriver, i alle fall når jeg korrekturleser :nei:

Skrevet

GRATTIS! :)

Det må være ganske deilig å ha en ting mindre å konsentrere seg om. Har du igjen noen eksamener eller er det bare bacheloroppgaven igjen nå?

Foreløpig er det bare bacheloren!!!

Skal konte et eller to fag i august men tenker ikke på det enda..

Skrevet

Nå sitter jeg og sliter med denne hjemmeeksamenen, skulle ønske jeg hadde konsentrasjon på dagtid - ser ut til at den kun eksisterer på kvelden :søvn:

"Godt" å se at flere har dette problemet... Fra kl 20 og utover stiger min konsentrasjon kraftig - men kan jo ikke sitte utover natten når man må tidlig opp dagen etter! Argh... Lykke til med hjemmeeksamen :)

Skrevet

Takk skal du ha!!!

Gratulerer så mye! Det er en herlig følelse å bli ferdig med noe man har jobbet så mye med :) Håper du kan ta deg fri i helgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...