Gå til innhold

10-åringer og stringtruser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville bare tatt kontakt med moren til jenta og snakket på en 100% vennlig måte. Ikke hiss deg opp eller vær "streng", bare si at du hørte hun hadde kjøpt stringtruser til jenta di, og at du setter pris på om hun ikke gjør det, da du har regler som tilsier at hun må vente noen år. Tror det er det mest fruktbare

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er veldig spesielt å kjøpe undertøy til andres barn slik uten videre..

Skrevet (endret)

Husker selv at jeg fikk min første stringtruse da jeg var sånn 11-12år gammel. Fikk bare 1 den gangen av moren min etter at jeg hadde spurt om å få en siden noen venninner hadde det, som jeg kunne ha på meg f.eks på diskotek.

For greia den gangen på skolen min var at man helst ikke skulle se trusekanten gjennom buksa ;) Ble det sett ble det gjerne påpekt av andre elever.

Men litt spesielt om det faktisk er moren til ei venninne som har kjøpt ja. Er du helt sikker på det da? Husker selv at om man hadde fått tak i noe "forbudt", så skylte man jo på at det var andre som hadde kjøpt det osv.

Endret av LadyStarlight
Skrevet

10-åringer skal ikke bruke stringtruser. Jeg har en 10-åring selv og de blir altfor fort voksen i disse dager. Jeg hadde tatt trusen fra henne, og levert den tilbake til venninnens mor i egen person og samtidig sagt at hun har ingenting med å kjøpe klær til min datter. Det hun gjorde er jo nesten toppen av frekkhet. Greit nok at hennes datter får bruke stringtruser, men hun skal ikke gå bak din rygg. Og datteren din visste at du var imot dette. Sa hun dette til venninnens mor? Eller "glemte" hun det?

Uansett, lever trusen tilbake og forklar at din datter ikke fikk lov til å få en sånn truse, fordi hun er kun et barn på 10 år og ikke en voksen.

Skrevet
Dattera mi på 10 har i lang stund mast om å få stringtruser fordi ei venninne og noen andre i klassen har det. Jeg har nektet og sagt klart i fra at det får hun vente til hun blir voksen.

Nå har visst mora til ei venninne kjøpt stringtruser til henne. Hun har ikke snakket med meg.

Ble så forbanna da jeg fant ut at jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre.

Tok det selvsagt fra henne, men burde vel si i fra til den mora at sånne klær skal ikke barn gå med. Men hvordan tar man egentlig tak i dette? Er litt redd for å skapte noe uvennskap. Har også vurdert å nekte barna å være sammen, men vet ikke helt om det er riktig heller.

Noen som har noen råd om hvordan jeg mest mulig kan si i fra til mora at jeg ikke godtar dette uten å skape uvennskap mellom dem?

Føler egentlig at jeg må gi dem en sjanse til så vil vel helst ikke nekte barna å være sammen da dette er kun et enkelttilfelle.

Forklar henne at kule jenter går i Bjørn Borg boksere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...