Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Dattera mi på 10 har i lang stund mast om å få stringtruser fordi ei venninne og noen andre i klassen har det. Jeg har nektet og sagt klart i fra at det får hun vente til hun blir voksen. Nå har visst mora til ei venninne kjøpt stringtruser til henne. Hun har ikke snakket med meg. Ble så forbanna da jeg fant ut at jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. Tok det selvsagt fra henne, men burde vel si i fra til den mora at sånne klær skal ikke barn gå med. Men hvordan tar man egentlig tak i dette? Er litt redd for å skapte noe uvennskap. Har også vurdert å nekte barna å være sammen, men vet ikke helt om det er riktig heller. Noen som har noen råd om hvordan jeg mest mulig kan si i fra til mora at jeg ikke godtar dette uten å skape uvennskap mellom dem? Føler egentlig at jeg må gi dem en sjanse til så vil vel helst ikke nekte barna å være sammen da dette er kun et enkelttilfelle.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Enig med deg at en 10-åring ikke skal bruke stringtruser. Hadde også snakket med 10 åringen min og sagt at hun får vente til hun blir større før hun bruker dette. Om ikke akkurat voksen så i alle fall ungdom. Trenger du si noe til denne mora? Hadde det vært en nær bekjent av meg hadde jeg sagt ifra, men tror jeg hadde kviet meg for å komme med moraliserende finger til mora til en klassevenninne.
Cuckold Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Dattera mi på 10 har i lang stund mast om å få stringtruser fordi ei venninne og noen andre i klassen har det. Jeg har nektet og sagt klart i fra at det får hun vente til hun blir voksen. Nå har visst mora til ei venninne kjøpt stringtruser til henne. Hun har ikke snakket med meg. Ble så forbanna da jeg fant ut at jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. Tok det selvsagt fra henne, men burde vel si i fra til den mora at sånne klær skal ikke barn gå med. Men hvordan tar man egentlig tak i dette? Er litt redd for å skapte noe uvennskap. Har også vurdert å nekte barna å være sammen, men vet ikke helt om det er riktig heller. Noen som har noen råd om hvordan jeg mest mulig kan si i fra til mora at jeg ikke godtar dette uten å skape uvennskap mellom dem? Føler egentlig at jeg må gi dem en sjanse til så vil vel helst ikke nekte barna å være sammen da dette er kun et enkelttilfelle. Nå er det jo ikke du som bestemmer hva slags klær barn skal gå med, du bestemmer bare over din egen datter. Venninnens mor var nok ikke klar over dette spesielle stringtruseforbudet du håndhever overfor din datter, så du bør kanskje si fra ved en passende anledning, men gjør det på en hyggelig måte, husk at hun helt sikkert gjorde dette for å være hyggelig. Kanskje datteren din var med på shopping, og så kjøpte moren en truse til henne samtidig når hun først kjøpte en til sin datter. Ingenting å hisse seg opp over. 1
Sissan Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Jeg syns også det er tidlig, men lurer litt på HVORFOR du er så i mot? Virker litt overdrevet når du til og med vurderer å nekte barna å leke sammen pga underbuksevalg...
Chiyo Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Jeg fikk min første sa jeg gikk i 5-te klasse.Men jeg likte ikke å gå i den. Jeg tror om du kjøper en til datteren din kommer den til å være i skuffen hennes alltid.
*Numi* Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 Når man har blitt voksen er det jo ikke no vits i. De fleste jeg kjenner, inkludert meg selv, vokste av oss stringtruse-bruken innen vi ble 20. Husker ikke når vi begynte å bruke det men. På ungdomskolen kanskje. Mamma sluttet vel å blande seg i undertøysinnkjøp etter at jeg hadde blitt stor nok til å dra ut å handle selv med ukelønna mi.
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 Jeg syns også det er tidlig, men lurer litt på HVORFOR du er så i mot? Virker litt overdrevet når du til og med vurderer å nekte barna å leke sammen pga underbuksevalg... Jeg er ikke trådstarter, men jeg ville reagert like sterkt. Stringtruser er et seksualiserende klesplagg, det har ikke noe på barn å gjøre. I tillegg til at det å få soppinfeksjon i underlivet når man er helt i begynnelsen av puberteten er ikke noe jeg vil gå inn for at datteren min skal få.
-littleme- Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Jeg er enig i at det kanskje er litt drøyt å nekte barnet ditt å være sammen med venninnen sin pga en stringtruse. Selv er jeg kun 15 år og vet hvordan det er å være barn/ungdom nå i dag. Det er på mange måter "tøft" og du blir ikke alltid akseptert hvis du går i "feil" klær, jeg ble mobbet i over et år fordi jeg hadde strømpebukse på meg på høsten. Det var visstnok kun akseptert å gå med strømpebukse/stilongs på vinteren. Men uansett, stringtruser er jo ikke bra å gå med. Hvis mån går med det veldig mye er det større sjanse for bakterievekst i underlivet og det er ikke noe godt. Bakterier fra urinrøret og sjeden blir lettere fraktet bakover mor endetarmen hvis man har stringtruse enn med bokser eller hipster. Så du kan vel kanskje prøve å forklare henne det? Dessuten synes de fleste at stringtruser er ubehagelige å gå med. Og jeg vet ikke hvordan det er der din datter går, men her hvor jeg bor er det "ut" med string. Det er bokser for jenter som er "inn".
Sissan Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Jeg er ikke trådstarter, men jeg ville reagert like sterkt. Stringtruser er et seksualiserende klesplagg, det har ikke noe på barn å gjøre. I tillegg til at det å få soppinfeksjon i underlivet når man er helt i begynnelsen av puberteten er ikke noe jeg vil gå inn for at datteren min skal få. Det var det jeg var litt redd for. Jeg husker nemlig da jeg var ung - ikke 10 år, men ikke mye eldre. Det kuleste i verden var å gå med kondom i lommeboka. Vi fikk dem gratis på Kondomeriet, som var helt nystartet. Ingen av oss trengte dem, eller brukte dem, men de skulle være i den mintgrønne lommeboka. Det var vel så "seksualiserende" som det kan bli, men likefullt helt harmløst. Jeg ville IKKE bekymret meg for stringtruser fordi de har med sex å gjøre. Soppinfeksjon er det vel heller ikke større fare for med stringtruser dersom de er i bomull og ikke i tett syntetmateriale? Infeksjonsfaren er større kanskje, men ikke slik at det er et sannsynlighetsforhold. Jeg vil ikke gå inn for at jentene mine begynner med stringtruser så unge. Jeg håper heller ikke jeg blir hysterisk dersom de ønsker seg det. Det er noen år før det blir aktuelt, så det er litt vanskelig å forutse... 1
Eremitten Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 (endret) Nå har visst mora til ei venninne kjøpt stringtruser til henne. Hun har ikke snakket med meg. Refererer "henne" til datteren til TS eller til datterens venninne? Det ser ut som om det tolkes forskjellig av enkelte debattanter. Forøvrig: Hvis noen kjøpte stringtruse til min 10 år gamle datter så hadde jeg blitt rasende, og jeg er en sindig person som kun blir sint en gang hvert 5. år. Endret 14. november 2009 av Eremitten
Gjest imli Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 Jeg tolket det som om moren til venninnen hadde kjøpt stringtruser til TS'datter? :klø: Hvis det var til sin egen datter, synes jeg TS's reaksjon var litt overdreven. Hvis det var til TS's datter, skjønner jeg at TS reagerte. Vet ikke hva jeg ville gjort jeg, er kanskje greit å ikke gi det for mye oppmerksomhet heller? Det forbudte er ofte interesant og kan gjøre TS's datter mye mer opptatt av å gå med slike truser. Selv synes jeg ikke stringtruser er noe for 10-åringer. Men det kan hende at jenta selv finner ut at det ikke er noe særlig om hun får prøve det. Kjøp en skikkelig ubehagelig variant og la henne prøve Slike truser er jo fæle å gå med, så kanskje det kurerer henne.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #12 Skrevet 14. november 2009 Da jeg brukte stringtruser var jeg plaget med uvi, så jeg ville ikke latt en 10 åring gå i det.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 14. november 2009 #13 Skrevet 14. november 2009 Hadde bare ringt til denne dama og gitt greit beskjed om at ho ikkje har noe med å kjøpe slike ting til min datter. Trenger ikkje ha surt tryne og sint stemme, men likevel være bestemt nok til at ho forstår at det ikkje var greit.
Gjest TS Skrevet 14. november 2009 #14 Skrevet 14. november 2009 Refererer "henne" til datteren til TS eller til datterens venninne? Det ser ut som om det tolkes forskjellig av enkelte debattanter. Med henne mente jeg min egen datter. Mora til ei venninne av dattera mi har kjøpt stringtruser til min din datter.
Gjest Dizzie.o_0 Skrevet 14. november 2009 #15 Skrevet 14. november 2009 Begynte med stringtruser da jeg var 10 og har aldri i mitt liv hatt plager med det. Nå skal det sies at jeg var tidlig ute med "dameformer" og alle truser ble string på meg uansett. :gjeiper: Ser helt ærlig ikke hva som er så ille med det dersom hun vil bruke/prøve det? Ser derimot problemet med at en annen kjøper noe slikt til ens datter.. Si ifra.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #16 Skrevet 14. november 2009 Med henne mente jeg min egen datter. Mora til ei venninne av dattera mi har kjøpt stringtruser til min din datter. Du er helt sikker på at datteren din ikke har kjøpt disse selv?
Gjest Pet Skrevet 14. november 2009 #17 Skrevet 14. november 2009 Skjønner ikke hva som er så ille med stringtruser.
Gjest shakeitlikejello Skrevet 14. november 2009 #18 Skrevet 14. november 2009 Begynte å bruke string selv i den alderen. Moren min kjøpte til meg, hun syns selv at string var vondt å gå med, men lot da meg prøve. Forøvrig så tenkte jeg aldri noe seksuellt med string.Pick your battles! Er viktigere ting å kjempe for enn klær.
Gjest Gjest_Isa_* Skrevet 14. november 2009 #19 Skrevet 14. november 2009 Begynte med stringtruser da jeg var 10 og har aldri i mitt liv hatt plager med det. Nå skal det sies at jeg var tidlig ute med "dameformer" og alle truser ble string på meg uansett. :gjeiper: Ikke alle kan brukes str. S, vet du. Kjøp store nok truser, så slipper du det.
Gjest Dizzie.o_0 Skrevet 14. november 2009 #20 Skrevet 14. november 2009 Ikke alle kan brukes str. S, vet du. Kjøp store nok truser, så slipper du det. Er ikke alle som kjører plankeræv-greia. Funker for meg å faktisk ha timeglassform.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå