Gjest Manap Skrevet 14. november 2009 #1 Del Skrevet 14. november 2009 Hva kommer det av at man er genetisk anlagt til å gi sitt avkom dårlige kår på utseendefronten? Kvinner vil gå etter menn som gir kvinnene stygge døtre med maskuline trekk, mens menn vil gå etter kvinner som gir dem stygge sønner med feminine trekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #2 Del Skrevet 14. november 2009 Første gang i hele mitt liv at jeg ser en slik påstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Manap Skrevet 14. november 2009 #3 Del Skrevet 14. november 2009 Første gang i hele mitt liv at jeg ser en slik påstand. Men hva er bakgrunnen for at kvinner og menn er anlagt slik? Det gir jo helt klart store ulemper for avkommet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #4 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg har aldri lagt merke til at det har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Manap Skrevet 14. november 2009 #5 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg har aldri lagt merke til at det har skjedd. På hvilken måte? Dette skjer jo hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #6 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg vil ha noe link til noe registrert statistikk og nøye undersøkelser før jeg tror noe særlig på dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #7 Del Skrevet 14. november 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Manap Skrevet 14. november 2009 #8 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg vil ha noe link til noe registrert statistikk og nøye undersøkelser før jeg tror noe særlig på dette her Menn vil jo gå etter kvinner med feminine trekk og hans sønn vil dermed i stor grad arve disse trekkene og bli stygg. Kvinner vil jo gå etter maskuline menn som naturligvis gjør datteren i mindre grad pen. Altså gir man sitt eget avkom av samme kjønn en stor ulempe, altså kvinner gir døtrene sine dårlige odds, mens mennene gir sønnene sine dårlige odds. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #9 Del Skrevet 14. november 2009 Menn vil jo gå etter kvinner med feminine trekk og hans sønn vil dermed i stor grad arve disse trekkene og bli stygg. Kvinner vil jo gå etter maskuline menn som naturligvis gjør datteren i mindre grad pen. Altså gir man sitt eget avkom av samme kjønn en stor ulempe, altså kvinner gir døtrene sine dårlige odds, mens mennene gir sønnene sine dårlige odds. Det høres jo utrolig teit ut. Man går jo etter det man selv synes er mest attraktivt. Som kvinne vil jeg ha en maskulin mann. Som du sier kan man da få døtre med maskuline trekk, men det er jo også større mulighet for å få maskuline sønner, hvilket er bra. Så hvorfor skal jeg velge en lite attraktiv femi mann for å få vakre døtre og femi sønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #10 Del Skrevet 14. november 2009 Hadde dette vært sannt hadde det jo bare fantes feminine menn og maskuline kvinner, siden alle menn har en mor og alle kvinner en far. Dette er jo selvsagt ikke tilfellet. Østrogen og testosteron (altså kjønn) virker inn på genene og hvilket uttrykk disse får i utseendet. Så om man arver trekk fra far vil de likevel bli femininisert av østrogenet. Hans trekk fra mor er også maskulinisert, og ikke bare avhengig av gener. Jeg kan derfor arve gener som er fra hans mor, og hos meg vil disse bli femininisert mens hos ham ble de maskulinisert. Man må da kunne litt om genetikk og kropp før man uttaler seg om dette, for dette blir for teit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manap Skrevet 14. november 2009 #11 Del Skrevet 14. november 2009 Det høres jo utrolig teit ut. Man går jo etter det man selv synes er mest attraktivt. Som kvinne vil jeg ha en maskulin mann. Som du sier kan man da få døtre med maskuline trekk, men det er jo også større mulighet for å få maskuline sønner, hvilket er bra. Så hvorfor skal jeg velge en lite attraktiv femi mann for å få vakre døtre og femi sønner? Men samtidig "ødelegger" man jo situasjonen for sitt eget kjønns avkom, dette gjelder jo også for menn. Men spørsmålet er hvorfor man er genetisk anlagt for å handle slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Manap Skrevet 14. november 2009 #12 Del Skrevet 14. november 2009 Hadde dette vært sannt hadde det jo bare fantes feminine menn og maskuline kvinner, siden alle menn har en mor og alle kvinner en far. Dette er jo selvsagt ikke tilfellet. Selvsagt ikke. For menn vil da gå etter kvinner som kan gi de vakre døtre men stygge sønner, mens for kvinner vil gå etter menn som gir de stygge døtre og pene sønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inger88 Skrevet 14. november 2009 #13 Del Skrevet 14. november 2009 HÆ???? Tror jeg ikke noe på. Enig med gjest som skrev inn 15:41 jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 14. november 2009 #14 Del Skrevet 14. november 2009 Hva kommer det av at man er genetisk anlagt til å gi sitt avkom dårlige kår på utseendefronten? Kvinner vil gå etter menn som gir kvinnene stygge døtre med maskuline trekk, mens menn vil gå etter kvinner som gir dem stygge sønner med feminine trekk. Nei nei! Det er helt feil. Jeg går etter vakre menn som kan gi meg vakre barn. Seriøst jeg ser alltid på nesen til folk. Har ikke noe i mot å henge med noen som har stygg nese, men er livredd for å viderføre et slikt gen til mine egne barn. Slemt? Ja det er kanskje det, men jeg vil at mine barn skal være vakre og ha god selvtillit og jeg vil at folk skal se på barna mine å si... å så nydelige barn du har Dessuten sa min far en gang til meg... å følg godt med her dette er visdoms ord. Han sa: "De vakreste barna jeg ser, ligner på mine egene". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manap Skrevet 14. november 2009 #15 Del Skrevet 14. november 2009 HÆ???? Tror jeg ikke noe på. Enig med gjest som skrev inn 15:41 jeg. Jeg kan ikke se noen genetisk evolusjonsmessig fordel av dette, men det er jo likevel et faktum. Egentlig har jeg også litt vanskelig for å se de voldsomme evolusjonsmessige fordelene for menn i å ha sex med kvinner med pent ansikt. Teorien om "proporsjonerte trekk" som skal vise sunnhet holder bare ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inger88 Skrevet 14. november 2009 #16 Del Skrevet 14. november 2009 Hvor har du det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #17 Del Skrevet 14. november 2009 Hvor har du det fra? Hva mener du? Menn vil jo bevisst gå etter feminine trekk og disse arves av sønnene i stor grad. Mens kvinnene går for menn som gjør at døtrene deres fort får et utseende som et skikkelig uvær. Det finnes selvsagt visse trekk som enorme ører som ikke er ønskelig uansett, men generelt så stemmer det jo det jeg sier. Så da spør jeg hva som er den evolusjonsmessige hensikten med dette? Hvordan takler f.eks. en datter at hennes mor var langt penere enn henne og valgte en mann som gjorde at dattera ikke har sjans? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 14. november 2009 #18 Del Skrevet 14. november 2009 Hva kommer det av at man er genetisk anlagt til å gi sitt avkom dårlige kår på utseendefronten? Kvinner vil gå etter menn som gir kvinnene stygge døtre med maskuline trekk, mens menn vil gå etter kvinner som gir dem stygge sønner med feminine trekk. hæææææææ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 14. november 2009 #19 Del Skrevet 14. november 2009 Hva mener du? Menn vil jo bevisst gå etter feminine trekk og disse arves av sønnene i stor grad. Mens kvinnene går for menn som gjør at døtrene deres fort får et utseende som et skikkelig uvær. Det finnes selvsagt visse trekk som enorme ører som ikke er ønskelig uansett, men generelt så stemmer det jo det jeg sier. Så da spør jeg hva som er den evolusjonsmessige hensikten med dette? Hvordan takler f.eks. en datter at hennes mor var langt penere enn henne og valgte en mann som gjorde at dattera ikke har sjans? seriøst om en dame velger en maskulin mann å lage barn med så blir ikke dattera maskulin fordet. tror du barna blir en tro kopi av foreldrene eller? er mange mange eksempler på at pene foreldre ikke nødvendigvis får pene barn eller omvendt, og mange søsken (helsøsken altså ikke halv) hvor den ene kan være kjempepen men den andre kan være ekstremt uheldig med utseendet. det er så mange faktorer når det kommer til gener og arv at det er alt for enkelt sånn som du sier. skal vi jenter liksom velge feminine menn for å få feminine jenter? tull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manap Skrevet 14. november 2009 #20 Del Skrevet 14. november 2009 seriøst om en dame velger en maskulin mann å lage barn med så blir ikke dattera maskulin fordet. tror du barna blir en tro kopi av foreldrene eller? er mange mange eksempler på at pene foreldre ikke nødvendigvis får pene barn eller omvendt, og mange søsken (helsøsken altså ikke halv) hvor den ene kan være kjempepen men den andre kan være ekstremt uheldig med utseendet. det er så mange faktorer når det kommer til gener og arv at det er alt for enkelt sånn som du sier. skal vi jenter liksom velge feminine menn for å få feminine jenter? tull Se på hva menn går etter. De går etter kvinner som sannsynligvis gir de stygge sønner. Betyr det at det alltid blir slik? Nei, selvsagt ikke, men instinktene forteller at det er klokt. Så da spør jeg hva som er den evolusjonsmessige hensikten med dette? Du snakker om at pene foreldre ikke får pene barn. Og det er jo korrekt, la oss si at sønnen ser ut som mora og dattera som faren. Altså har den pene maskuline faren gitt sønnen et forferdelig utgangspunkt, mens den pene feminine mora gitt dattera et forferdelig utgangspunkt. Så hvorfor ønsker menn og kvinner det slik? Hva er de evolusjonsmessige fordelene med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå