Gjest Nanette Skrevet 31. desember 2009 #81 Del Skrevet 31. desember 2009 Og så var jeg innom Panduro og kjøpte sommerfugler til å lage sommerfugl-uro for å henge over senga eller over stellebordet på badet. Jeg kjøpte med noe som ekspeditrisen mente passa til å bruke som ring øverst, men det viste seg å ikke være en uro-ring som ejg spurte etter, men metalltråd. 59 kroner rett ut av vinduet. Så jeg trenger fortsatt en eller to uro-ringer. Kanskje prøver jeg å lage en med de metalltrådene likevel men da blir det ikke en jevn ring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 31. desember 2009 #82 Del Skrevet 31. desember 2009 Godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 1. januar 2010 #83 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) ♥♥♥GODT NYTT ÅR!♥♥♥ Må det nye året bringe mange flotte positive opplevelser! Endret 1. januar 2010 av Nanette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 1. januar 2010 #84 Del Skrevet 1. januar 2010 Håper du koste deg masse i går/natt! Så på tickeren din nå, nå er det ikke lenge igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 1. januar 2010 #85 Del Skrevet 1. januar 2010 Tusen takk, Minttu! Det ble en rolig feiring med masse god kalkun. Spiste hele kvelden, etter kalkunen var det nydelig sjokoladepudding og etter det igjen kaffe og kaker. Sov helt til klokka fire idag, så har fått sovet riktig ut og fått en myk start på det nye året! Er i bedre form idag enn på lenge, har hatt mye ødem og stiv i kroppen men idag da jeg våkna var mye av det borte! Håper det varer. Og så håper jeg at jeg ikke går opp så mye mer nå. Ja, det er ikke så lenge til nå, kan nesten begynne å telle ned dager nå. Før graviditeten veide jeg 53 kg nå veier jeg 68(!). Har veid meg på forskjellige vekter da, så får se nå når jeg har legetime neste gang. Det er der jeg har veid meg flest av gangene. Og så skal det ikke bli så mye juleknask fremover nå da, det er lov å kose seg i jula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 1. januar 2010 #86 Del Skrevet 1. januar 2010 Hvis du snur tallene på det du veier nå, så har du meg Og det er veldig kjedelig, siden jeg for 3år siden veide rundt 65.. 2008 hadde med seg mye fett gitt Men vi får se om 2010 kan gjøre noe med det! Så bra at du koste deg igår!! Jeg spiste også kalkun og sjokoladepudding Og så godt å være litt bedre i kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 1. januar 2010 #87 Del Skrevet 1. januar 2010 Ja, jeg ser jo ikke tjukk ut, syns jeg selv da. Så det er jo ikke så ille, det er bare tallene som er så store i forskjell til hva jeg er vant med. Regner med at jeg går ned i 2010 og ikke blir på samme vekta. Ungen kommer jo ut og vannet i kroppen vil forsvinne håper jeg, og så når man ammer raser man vel ned i vekt, har jeg lest. Hvis ikke får jeg begynne å trene og det er noe ork syns jeg egentlig. Fordi det er så tidkrevende. Jeg trente masse for noen år tilbake, men da bodde jeg rett over gata til et treningssenter så da var det så enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 1. januar 2010 #88 Del Skrevet 1. januar 2010 Ikke sant, det er tallene som er dumme! Det er som du sier, det meste blir borte Ellers er det nok ikke så mye som skal til for å få vekk resten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 1. januar 2010 #89 Del Skrevet 1. januar 2010 Ja, man får iallefall håpe det. Nå har jeg betalt alle regninger og det ble ikke så mye penger igjen... Sparekontoen er tømt... Å betale regninger gir lettelse og nedtur samtidig. Lettelse, fordi man ikke skylder noen noe, og nedtur fordi man sitter igjen med så mye mindre enn det man i utgangspunktet hadde. Håper neste måned gir færre regninger og så har det jo nettopp vært jul sånn at mye har gått til julegaver og. Nå skal jeg lage meg en brødskive med kokte eggeskiver på og sette meg til å strikke litt på babyteppet før jeg tar natten. Jeg sov til klokka fire idag så jeg er lys våken, døgnet er helt omsnudd og det er så vanskelig som gravid å få til å snu døgnet tilbake til riktig tid igjen for jeg blir så fort trøtt og sliten når jeg ikke burde. Håper det retter seg av seg selv til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 3. januar 2010 #90 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) 31 uker! Nå kan jeg snart begynne å telle dager. Magen strutter som bare det nå og ting blir tyngre og tyngre syns jeg. (Men jeg liker denne magen. Tror jeg kanskje kommer til å savne den når svangerskapet er over.) Å komme seg omkring, gå og bære tunge ting. Å ta på sokker og lakkere tånegler er en liten kamp da, men jeg får det til enda. Kjenner det om jeg står lenge i gangen, og det er tyngre å puste. Jeg skulle ønske noen av mine venner sa til meg at jeg bare måtte ringe om jeg trenger praktisk hjelp til noe, så skal de stille opp. Jeg vet at jeg ville ha sagt det til de og stilt opp om det var en venninne av meg som var helt alene og skulle bli alenemor... En venn av meg sa iallefall idag at han skal hjelpe meg med å sette opp sprinkelsenga i morgen men vi får se da, når den tid kommer om han virkelig har tid. Jeg har ikke egen bil og det merkes nå. Jeg kjenner mye spark og liv og syntes en dag her jeg kunne kjenne noe hardt utenpå magen, som jeg tror var en fot.♥ En annen dag syntes jeg at jeg kunne kjenne hvor hodet var. Jeg tror hun snur seg litt omkring enda. Jeg veide meg på en vekt igår og da var jeg 69 kg. Men man skal jo egentlig ikke holde på å veie seg på forskjellige vekter. Det er bare litt spennende å se. Jeg har strikket endel på babyteppet idag og sett SATC-episoder. Endret 3. januar 2010 av Nanette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 4. januar 2010 #91 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei! Er morsomt å lese dagboken din, vi har jo termin på akkurat samme dag! Så mye du har fått ordnet og kjøpt inn. Det går litt treigere her. Må også si (om det er lov) at det virker som om du er en person som virkelig klarer å tenke positivt i vanskelige situasjoner. Og at den lille jenten er din store motivasjon;) Jeg er mer en legge-meg-ned-og-hylgrine-person! Blir så spennende å se når disse jentene våre kommer!! Tenk at snart ligger hun der i armene dine.. fantastisk! Lykke til videre, vet godt at det er tungt og slitsomt nå - men vi har gode ting i vente. Stå på tøffe du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zubimaru Skrevet 4. januar 2010 #92 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei Nanette. Gratulerer så mye som gravid, du har en flott tid i vente. Selv om det er lenge siden jeg var gravid, så husker jeg det godt. Hadde bekkenløsning, og det var ikke noe særlig. Jeg gikk opp 40 kg(!) i vekt, og fikk fødselsdepresjon. Men det er fortid, i dag er alt bra med både mor og barn! Og det er jeg glad for. Tar ofte meg selv i å se på henne, tenke at hun er min med ett smil om munnen. Jeg er så heldig! Min egen lille jente, som har begynt på skolen. Jeg føler meg gammel hehe. Det blir nok lenge til neste gang jeg blir gravid. Har jo ingen mann, men barn vil jeg ha flere av. Det kjenner jeg. Gleder meg masse på dine vegne! Forresten, har du fått tv'n og kjøleskapet ditt tilbake fra han? Han høres virkelig ikke ut som en bra fyr, bra du kom deg vekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 4. januar 2010 #93 Del Skrevet 4. januar 2010 Godt nytt år, Nanette! Den uroa var dritlekker! Ble inspirert jeg nå! Har masse perler og ståltrå fra smykkelaging, så det skulle vel ikke være så vanskelig å få til noe liknende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 5. januar 2010 #94 Del Skrevet 5. januar 2010 Clebra: Jaaa, det har vi! 11. mars sant? Joda, noen ganger legger jeg meg ned og bare griner. Ofte føles situasjonen helt uholdbar. Men det tar ikke lange tida før jeg er oppe igjen og gjør ting jeg må eller prøver mitt beste for å ta meg selv i nakken og komme meg opp og videre. Jeg har nå Lillebolle å tenke på, og må være der for henne fremover og være sterk for henne. Hun fortjener å ha det fint og rolig rundt seg når hun kommer, og det skal jeg gjøre mitt beste for at hun får. Jeg skal iallefall prøve. Det er litt tungt å være alene og ikke kunne dele hverdagen med noen kjære, men når alternativet er å ha det vanskelig og tøft sammen med en som driver med psykisk terror og mer til, så er det vel best alene. I mitt tilfelle iallefall. Må bare se fremover og ja, vi har en spennende tid i møte! Kan nesten ikke vente til jeg holder henne i armene og ser øynene hennes... Er så spent, og lurer veldig på hvordan hun ser ut, om hun har mye eller lite hår, krøller eller ikke, brune, grønne eller blå øyne... Store bollekinn. Det blir stort! Zubimaru: Tusen takk! Ja, det er en spennende tid i vente. Litt skremmende samtidig, men det er vel sånn til de fleste tror jeg? For det blir så mye nytt og alt. Det hørtes ut som at du hadde en tøff graviditet! Men du er heldig som har en stor og flott jente idag og som gir glede i hverdagen. Jeg gleder meg så selv... Det er spennende! Og flere barn vil du få, du er jo så ung og før du vet ordet av det så kommer det nok en snill mann også. Håper alt ordner seg. Neh, kjøleskap, tv, stort kunstbilde, vegglamper, gardinstenger, ting jeg arvet etter mormora mi, badehyller, skoene mine, bøkene, kjøkkenutstyr og diverse ligger igjen og ene dagen ber han meg komme og hente de ned for de støver ned, for så den neste nekte min mor å komme og hente de, for han mener jeg må ta ansvar selv men jeg har verken bil eller mulighet til å løfte tungt. Noe han ikke forstår. Og han nekter å slippe inn foreldra mine for det er jo meg han vil møte, innerst inne. Noe han ikke får siden jeg er redd han og hans ustabilitet. Og nå krever han at jeg betaler husleie for denne måneden også. Jeg har betalt tre måneder der, uten å fått bo der fordi han tok fra meg nøklene mine. Sikkert i håp om at jeg skulle komme tilbake slik at han kunne ha full kontroll på meg igjen. Men det motsatte skjedde; jeg dro. Likevel er det vanskelig nå som han holder tilbake mine møbler og ting og krever penger som jeg ikke har. Jeg har betalt for hele oktober, november og desember uten å ha mulighet til å bo der. Det er så urettferdig av han, og så mye unødvendig styr og uro som har kommet av alt det. Men, jeg har iallefall et kjøleskap, dog mye mindre og mye gamlere som durer til øra faller av, men det får bare holde. Ting er ting, viktigste er livet til Lillebolle og mitt. Og vi trenger å ha det trygt og godt. Jeg trives kjempegodt i leiligheten her, og koser meg sånn med å innrede og kjøpe inn ting. Missiw: Godt nyttår ja, Missiw! Ja, jeg skal prøve å lage en lignende uro. Gøy å lage noe selv til babyen! Ja med perler og ståltråd skal det vel lett la seg gjøre å lage noe sånt. Med perler på så blir det jo ekstra fint! Ah, idag var en nedtur-dag. Glad jeg fikk så mange meldinger i dagboka mi ikveld da. Det løfter opp. Jeg sto opp og venta på han som skulle komme og hjelpe meg med å sette opp sprinkelsenga for meg men han dukka ikke opp og svarte ikke da jeg ringte han. Ingen overraskelse. Han bruker å love mye han ikke holder og det er en (u)vane han har. Jeg har kjent han siden jeg var to, så vet godt om dette da. Likevel ble jeg jo skuffa, ville så gjerne få den satt opp. Vil ikke be min far om det, da han aldri gidder å gjøre noe for meg uten å lage styr og bli sinna og da er det jo ikke noe koselig å ordne til babyen kommer. Så jeg trenger en handyman! Eller -woman. Tror ikke jeg får til å sette opp ei sprinkelseng helt alene? Og jeg har knaggrekke til gangen som må henges opp, og et bilde og det er så mange ting som trengs... Siden jeg ikke kan løfte tungt og alt det der, så fikk jeg hjelp i kveld av foreldra til å handle inn mat. Men faren la seg borti absolutt alt jeg skulle handle - alt fra hvilke lyspærer jeg skulle velge (han mener jeg må kjøpe sparepærer på 15w, det bruker de hjemme - men herregud da, de har det stappmørkt og jeg verdsetter synet mitt såpass at jeg gjerne betaler noen kroner ekstra i strømregning enn å holde på å spare og spare sånn.), hvilken type tannkrem osv osv. Mamma spurte meg om jeg ikke trengte strykebrett og selvfølgelig trenger jeg det men så blander han seg inn med en sinna tone: Fikk du ikke det av oss for noen år tilbake da? Huff, så flaut og nedverdgiende å måtte være avhengig av andre når man er gravid og skal ha egne barn og ikke ha førerkort og bil til å kunne gjøre daglige gjøremål selv... Det første jeg skal gjøre, er å ta førerkortet og kjøpe meg en liten bil sånn at jeg slipper alt det der, og deretter ta en solid og ordentlig utdannelse! Jeg blir forbildet for datteren min, og skal vise henne at her trengs ikke mannfolk for å klare seg. Og at man MÅ ikke gjøre seg avhengig av noen, det beste er å klare seg selv, for man må ha troa på seg selv og hva man vil, det klarer man og dermed utstråler man jo signaler som selvsikkerhet og forhåpentlig at man ikke er noen menn kan tråkke på slik at den typen mannfolk holder seg unna. Jeg skal gjøre det jeg kan nå for å få ting på plass og klare meg, men i mellomtida er jeg dessverre avhengig av andre og det liker jeg ikke. Det er et onde. Praktiske ting som å handle inn møbler og ting til leiligheten, sette opp, montere og henge opp på veggene - føler meg så hjelpesløs for tida. Frustrerende og vanskelig men jeg håper at alt ordner seg. Skulle bare ønske at VENNER stilte opp litt nå, de vet jo om situasjonen min men det virker ikke som at de bryr seg... Jeg ville iallefall ha stilt opp, man trenger ikke være lege for å forstå at når man er gravid er ting tyngre og vanskeligere og alt blir tyngre uten bil og alt. Vel, jeg fikk shoppa litt på KID idag, frottehåndklær og frottevaskekluter til stelling til Lillebolle, i ceriserosa og et rosa bomulsshelseteppe. Og et sengesett i flanell til meg selv. Alt til halv pris så det ble ikke mye. Jeg var innom Skeidar for å kjøpe gulvlampe og så meg ut to stk som jeg likte ganske godt. Kristin gulvlampe eller Campina gulvlampe men i sølvfarve og hvitt. Bestemte meg egentlig for sistnevnte siden den gir mest lys. Men så hadde de ingen av de to inne. Jeg så også etter en tv-benk som skulle være på tilbud men den fant jeg ikke og så ble det stengetid da. Så dro vi en tur til Plantasjen siden de har lengre åpent men så hadde de stengt pga varetelling... Just my luck! Så da ble det handling på dagligvaren istedet og jeg kjøpte ei stor 2liters rund glasskrukke med lokk, som nå står på kjøkkenbenken med sjokoladekjeks i. Kjøpte også et baderomssett med dobørste, såpedispenser og liten søppelbøtte i hvitlakkert metall. Både på glasskrukka og baderomssettet sto det en mye billigere pris enn da jeg kom til kassa. Menmen, det spiller ikke så stor rolle, må bare huske det til senere. Alltid sånn når man nettopp har flytta; Masse ting man trenger. Og masse å sette på plass. Jeg lurer på om jeg skal være frekk nok til å spørre noen venner av meg om litt praktisk hjelp snart, sånn at jeg får kommet litt i orden her. Så får jeg spandere middag eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 5. januar 2010 #95 Del Skrevet 5. januar 2010 Tror jammen meg kvalmen har kommet tilbake. Vært kvalm i hele dag. Sitter og ser på at magen rører på seg, buler ut her og så der, og blir sånn ristefølelse en helt annen plass inni magen. Hun er aktiv og det er kjempebra! Rart å forestille seg at magen skal bli enda større. Nå syns jeg den er stor nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 5. januar 2010 #96 Del Skrevet 5. januar 2010 Du er jammen ei sterk jente du! Ikke koselig å lese at du ikke har noe hjelp, og at foreldre driver slikt.. Sånt sliter på humøret! Hadde vi bodd i nærheten av hverandre, skulle jeg hjulpet deg med glede! Jeg tror ikke du gjør det hvertfall :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 6. januar 2010 #97 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Takk minttu, det varmer. Idag ble det sprinkelbeskytter og sengehimmel i hvitt med broderte hvite kroner på, fra Princess bla a. Nytt sengesett i lyserosa med hvite måner og stjerner på og to søte bamser pluss laken og flanellskluter og en koseklut med sau på. Og jeg henta ut apotekpakken på apoteket. Damen bak kassa informerte om at snart slutter de med gratispakkene på apotekene så jeg var heldig som rakk å få min. Så da er det bare å skynde seg for de som enda ikke har henta sin. Kanskje skal jeg trappe ned litt på shoppingen nå, til neste måned. Noe sier meg at jeg kanskje får litt barselgaver også. Tanken har ikke slått meg før nå. Så da venter jeg med småting, men vogn og vugge og madrasser og slikt skal bli neste innkjøp da. Registrerte meg for RIMI-pakken idag. Kjekt med gratisting for da får jeg prøvd ting jeg kanskje ellers ikke har funnet på å kjøpe selv. Tickeren har flytta seg idag, til nest siste blomst... Endret 6. januar 2010 av Nanette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 6. januar 2010 #98 Del Skrevet 6. januar 2010 Så mye flott du har kjøpt!Og det er kjempe kjekt med gratis ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 6. januar 2010 #99 Del Skrevet 6. januar 2010 Huffa, meg, Nanette! Jeg skjønner godt at det er tungt om dagen; jeg sliter faktisk med litt av det samme... Alle vennene mine ringte og skulle komme på besøk etter pappa døde, men etter bisettelsen ble det stille og ingen har kommet å besøkt meg enda (annet enn hun i julen). Prøver å unnskylde dem med at alle har sitt å stri med og at det tross alt har vært jul og da har alle det travelt, og at de sikkert kommer hvis jeg spør. Men jeg sitter her gravid (og kanskje litt hormonell )og føler meg ganske ensom (har heldigvis kjære som er fenomenal ). Skulle ønske at noen kom å kikket innom meg. Jeg trenger litt ekstra støtte nå og jeg skulle så gjerne ha vist fram store magen :rødme: , og slarvet bekymringsløst om løst og fast, og kost meg litt... Kunne sikkert ha bedd noen, men er kanskje litt for stolt. Sorry at jeg klager sånn i dagboka di, men jeg ville bare at du skulle vite et jeg forstår deg såååå godt! Kanskje du kan be inn noen venner til mat og dugnad en dag i helga? Lage en sosial greie av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 6. januar 2010 #100 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg skulle gjerne ha kommet og besøkt deg jeg Missiw, savner de samme tingene og er helt enig i at du trenger ekstra oppmerksomhet og støtte nå etter alt, du har hatt en tøff tid. Og så er det jo kos å sitte med venninner og snakke om løst og fast og glemme hverdagen litt. Jeg syns det virker som at de syns jeg har blitt kjedelig nå som jeg er gravid... Og har en liten mistanke om at når Lillebolle er ute, ja DA, DA skal de komme da, for å se henne. Men ikke før nei. Har sittet alene hjemme i leiligheten i hele dag. Har så mye ødem i føttene at jeg ikke får på meg støvlettene idag så jeg kommer ikke ut, men det frista jo heller ikke nå som det er så kaldt. 22 minusgrader. Brrr! Jeg har mye mer ødem enn før, og det blir nedsynk om jeg trykker på huden på leggene. Skikkelig ekkelt. Som om jeg var laget av deig og kan formes. Jeg blir kvalm av meg selv nå. Det jeg ønsker meg mest akkurat nå er et stort glass vann med sitronskiver i (vanndrivende) og et lunkent fotbad hadde gjort godt. Må anskaffe meg en balje til det nå snart. Og så har jeg lagt på meg i ansiktet også, litt dobbelthake har det blitt og sånn. Lekkert! Derfor begynner jeg å glede meg til å bli ferdig og få se lille babyen min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå