Miss I.W. Skrevet 6. januar 2010 #101 Del Skrevet 6. januar 2010 Takk, søta! Du burde ha fått litt bedre oppfølging av vennene din du også, spesielt mtp situasjonen din. Du er jo ikke bare gravid, men du er Nanette som tilfeldigvis er gravid. Det er nok ikke noe "galt" med oss , men det er bare sånn det dessverre har blitt; alle er så opptatte med sitt og den eneste kontakten folk har til er på FB og MSN. Det er litt trist. Opp med bena og drikk masse vann! Det er ikke noe å renne ute for når det er så kaldt! Jeg var ute idag og har bestemt meg for å holde meg inne i morgen. *Brrrr!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 6. januar 2010 #102 Del Skrevet 6. januar 2010 Ja, jeg syns det er litt trist for plutselig er denne tida over og så kommer barseltida. Og jeg tenker med skrekk og gru på; skal jeg være helt alene hele tida da og? Bortsett fra at da er Lillebolle her da. Skal nok klare oss! Men syns enkelte ganger at noen venner burde vært bedre venner enn det de viser seg å være. Kanskje er jeg kravstor, men vil så gjerne ha besøk og at noen kommer innom. Ja, nå sitter jeg med laptopen i fanget og beina på bordet! Har rigga til i sofaen med masse puter så føttene får ligge oppå. Det hjelper litt, men gudameg så ekle ankler jeg har fått. Glad det ikke er sommer sånn at de hadde vistes, og glad det ikke er for alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 7. januar 2010 #103 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg er også glad for at det ikke er sommer. Greit det er iiiiiiskladt nå, men jeg tror varmen har gjort ting verre. Hevelsene har blitt verre og verket mere. Har du prøvd støttestrømper? Jeg synes de hjelper de dagene jeg er ute og går mye, og ikke har muligheten til å sitte så mye med bena høyt. Klart dere kommer til å greie dere! At du var tøff nok til å bryte ut av foholdet viser at du er en sterk person! Tenk så mange som blir i dårlige forhold fordi de er redde for det usikre og å være alene. Du gjorde det som er best for deg og Lillebolle og det kommer helt sikkert til å gå kjempefint med dere, selv om det nok blir noen tunge stunder også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 7. januar 2010 #104 Del Skrevet 7. januar 2010 Ja, du har så rett! Vsrmen hadde gjort ting mye verre tror jeg. Måtte da ha tatt kjølige bad, noe som jeg nå også kunne ha tenkt meg. Jeg drakk masse vann i natt (har en dårlig døgnrytme så jeg er mye våken om natta og sover maks 5 timer i gangen før jeg står opp med det resultat at jeg sovner på sofaen utslitt iløpet av dagen) og i morges var beina mye bedre, ikke helt bra men ikke fullt så hovne som de har vært den siste tida. Jeg har meldt meg på svangerskapskurs for enslige, gleder meg til å møte andre i samme situasjon. Det er en stund til enda og jeg blir sikkert ikke med ut kurset for det er jo ikke så lenge igjen til termin. Men tenk så flott det hadde vært å være med på en barselgruppe med andre som også er alene, og å kunne dele erfaringer og være sosial med andre som får baby på omtrent samme tid av året. Idag fikk jeg besøk av min mor som hadde kjøpt større sko til meg som jeg bare kan smette på, og hun kjøpte en ekstra koseklut til babyen for hun mener at hun vil virkelig merke det om den mangler og må i vask, så hun kjøpte akkurat likedan. Søtt av henne! Og hun har visst rett i det, at det kanskje vil unngå masse gråting fra barnet etterhvert. Formen er så som så, og jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå når det allerede er så tungt som nå. Tungt å puste, og så stor magen har blitt. Hoven og vond i beina og det å ta på sokker nå er en kamp. Null energi også. Øm i alle ledd og steder jeg ikke ante jeg kunne bli øm på, skulle gitt mye for massasje men gravide skal visst helst ikke ha så mye massasje. Jeg har fått mitt første strekkmerke over natta, det er iallefal antydning til det, en rød liten stripe tversover et stykke nedenfor navlen, midt på. Og jeg som ikke smurte magen med olje før jeg la meg for natten. Nå blir det vel et par timer på sofaen igjen før jeg skal bruke kvelden til TV-titting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 7. januar 2010 #105 Del Skrevet 7. januar 2010 Så koselig med svangerskapskurs Håper du har en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 8. januar 2010 #106 Del Skrevet 8. januar 2010 Ja, jeg hadde en fin dag. Koselig med besøk. Jeg har sittet oppe i hele natt - igjen. Jeg får bare ikke snudd døgnet for jeg blir så fort trøtt. Jeg har rydda vekk det meste av jula men beholdt julestjerna, den elektriske adventsstaken og juletreet fordi jeg mangler lampe her inne i stua enda. Har kun en liten bordlampe som lyser så jeg sitter så å si i mørket. Hver morgen nå har månen tittet frem utenfor stuevinduet. Når den viser seg, vet jeg at det ikke er så altfor lenge til jeg går og legger meg. Det er helt bak mål å holde på å være oppe hele natta sånn men jeg får bare ikke til å snu om. Jeg sover i fire timer, er våken i noen timer og sovner igjen for tre-fire timer. Jeg får noen kreative innfall av og til, og hekla inatt en kurv. Tok noen garnrester som besto av lin/bomullstråd, farvet bomullstråd og sølvtråd effektgarn. Da det rosa ble oppbrukt, gikk jeg over til hvitt. Så nå står en hekla kurv og "glitrer" i sølv, rosa og hvitt på badet med neglelakkene mine oppi. Det er gøy å hekle og å lage ting. Skulle ønske jeg kunne sy. Og vært flinkere til å strikke. Jeg leser blogger og blir så inspirert! Føttene mine har ikke ankler lengre. De ser ut som hobbitføtter eller elefantføtter. Jeg tror jeg aldri har sett en så bred ankel som jeg har nå. Må huske å drikke masse vann med sitronskiver i. Jeg lurer sånn på hva jeg skal gjøre for å få snudd døgnet til riktig rytme. Det er så rart å gå og legge seg. Alene. I en tom seng, midt i et stort og kaldt soverom. Det hjalp litt å skifte til flanellsengetøy. Så deilig og varmt. 59 dager igjen til jeg blir mamma... Mamma. Jeg kjenner det sparkes ved ribbeina. Hun rører på seg, lurer på om hun ligger oppned og om det egentlig er behagelig å ligge sånn. Og om hun kjeder seg der inne, hvor bevisste er de egentlig? Jeg stryker meg selv over magen og av og til får jeg et spark tilbake. Om 59 dager er jeg mamma. Det har liksom ikke gått helt opp for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest negasjon Skrevet 9. januar 2010 #107 Del Skrevet 9. januar 2010 Skulle på fest ikveld og treffe masse folk, men det passer seg vel ikke helt med stor mage og uten å kunne drikke og så er det en fest hvor "alle" er harde på flaska. Hadde så lyst å dra, men vet det blir "feil" det nå, som jeg er gravid. Og så bor de ikke sånn til at jeg bare kan dra om jeg føler for å dra hjem tidlig, nesten en halvtimes kjøring med bil langt inni skogen og jeg har ikke bil... Så da blir det familieselskap istedet. Ikke alltid like lett å være gravid... Hadde så lyst... *sukk* Sitat fra i høst, men du burde gått ut selv om du er gravid. Det er ingenting som er feil og du har verdens beste unnskyldning til å si nei takk til en drink. Så du også har snudd døgnet litt ...har ingen gode råd for sliter med det samme og jeg er ikke gravid. Når jeg var gravid syntes jeg også det var så mange fine barneklær. Men jeg hadde dårlig økonomi, så jeg kjøpte "hele pakka" brukte klær og fikk dobbelt opp til samme pris for hun /ekteparet jeg kjøpte av, hadde fått tvillinger. Litt morsomt å huske på. Klærne ble gitt bort senere til andre som ventet barn. Men da hadde jeg ikke lenger grunn til å shoppe babytøy, men kjøpte jo noe...som viste seg å bli brukt EN gang fordi babyen vokste så fort. Det irriterte meg litt at jeg hadde babytøy til to unger, alt rent og nesten ikke brukt, men jeg gikk også og shoppet litt. Det var faktisk faren min som foreslo å kjøpe brukt. Ja tro det eller ikke. Men han har alltid vært litt "moderne" eller han har alltid hatt tid til å lytte. Jeg slet med bekkenløsning og haltet som en sliten travhest på slutten av svangerskapet, heldigvis gikk det over etter fødselen. Eks-svigerinnen min måtte bruke krykker men selv da valgte hun å få barn nummer to. Nå skriver jeg meg helt bort. Skulle bare hilse på. Har ikke lest hele dagboka men nå vet jeg hva jeg kan gjøre hvis jeg sitter alene og ikke finner noe på tven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 9. januar 2010 #108 Del Skrevet 9. januar 2010 Så koselig med hilsning i dagboka Negasjon! Ja, jeg har noe liknende døgnrytme som deg tror jeg. Leste om vennen din som snakka om rutiner men at han nå skjønner at det ikke er bare-bare med rutiner når man har søvnproblemer. Da må man faktisk sove når man først får til å sove. Selv slokner jeg der jeg sitter omtrent, når jeg først sovner. Igår kveld skulle jeg prøve å holde meg våken slik at jeg sov natta igjennom. Lå på sofaen og så på tv. Jeg så egentlig ikke på, siden tankene bare strømte på og jeg ble liggende og tenke på alt mulig. Plutselig bråvåkna jeg og da hadde jeg sovna på sofaen. Heretter skal jeg ikke tenne lys, kan fort bli farlig. Og jeg elsker å ha tente lys i stua. Stearinlys. Skaper stemning og kos. Jeg ga opp å se tv, slo av lysene og gikk til sengs og la meg. Jeg var jo kjempetrøtt og sovna raskt og bra var det tenkte jeg, for klokka var omtrent elleve eller noe. Jeg våkna igjen ca klokka tre, lys våken og sulten. Jeg sover faktisk nesten aldri for tida mer enn fire timer sammenhengende. Jeg sto opp og lagde meg en kopp kakao og spiste litt frukt. Sjekka litt inn på internett, leste interiørblogger og slikt. Men ble ikke særlig trøtt. Jeg gikk til sengs med garn og heklenål og hekla to grytelapper. Da det begynte å bli liv i de jeg leier hos (her er det så lydt at jeg hører når de nyser og snakker - og det er masse liv i en småbarnsfamilie som har flere barn!) begynte jeg å bli trøtt, og sovna igjen. Ja, når jeg først sover så sover jeg godt også. Kanskje jeg ikke sovner når det er for stille, kanskje det må være litt liv rundt meg for å få ro? Nei, ikke vet jeg. Kanskje er det kroppens måte å forberede seg på nattevåke, amming og korte soveperioder. Snart skal jeg ut i kulda. Har ikke gått ut fra huset på flere dager nå. Med astma og graviditet samtidig så er det vel best å holde seg inne i den verste kulda. Men jeg har et viktig ærend... Forteller mer når jeg er tilbake. Gleder meg vilt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest negasjon Skrevet 9. januar 2010 #109 Del Skrevet 9. januar 2010 Vi er visst smittet av samme søvnløshet...jeg sover jo jeg også, men ikke mer enn fire timer, men nå skal jeg begynne å tenke på alle som MÅ opp tidlig eller på nattevakt og hvor heldig jeg er som bare kan sove når jeg vil akkurat i denne tida... Jeg er mørkeredd, så må ha lys på. Vet ikke hvor mange ganger jeg våkner, ser på klokka på nattbordet, noen ganger har jeg trodd at jeg har sovet hele natta, men så viser det seg at jeg har sovet fem minutter! Står opp og skal sette på kaffen, ser på klokka på radioen på kjøkkenet, og rister på hodet. Jeg drømmer mye, er glad jeg ikke er helt søvnløs. Har opplevd sånne perioder før, tror kanskje det har litt med at det er kaldt ute og ikke så mye dagslys. Jeg har klær mot kulda, men er blitt lat så jeg går minst mulig. Jeg hadde vært den perfekte dama til Dag Monsen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 9. januar 2010 #110 Del Skrevet 9. januar 2010 Ojsann, glad jeg ikke har sånn bekkenløsning, må være tungt å måtte halte eller gå med krykker. Jeg syns det er tungt nok som det er. Nå har jeg vært ute og har sittet i en bil som er meget ubehagelig å sitte i og nesten mission impossible å komme seg inn i og ut av. Det er en slags varebil man må klyve opp noen trinn i. Jeg kommer meg nesten ikke opp og inn og når jeg sitter der så er det trangt og ubehagelig. Når jeg skal klyve ned igjen så får jeg alltid vondt. Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan ha en normal bil. Gleder meg til jeg en dag har egen. Så jeg har vært og kjøpt vugge! Den er så fin, og nå står den her i stua ved sofaen. Helt ny i heltre og hvitmalt. Der oppi skal snart Lillebolle ligge og sove og bli vugget i søvn. Jeg trenger madrass og skal ha soveskinn oppå madrassen og en dyne. Skal ha hvitt sengesett med blonder på. Gleder meg til alt er på plass. Nå er jeg utslitt, har handlet litt mat og det nye bladet Gravid som jeg skal kose meg med etterpå. Er iskald og skal varme litt middag fra igår og så ta en varm dusj. Bare på den turen ute, så hovna jeg opp så i føttene og hendene og i høyre bein opp til låret. Føler meg smellfeit. Lurer på hvor mye jeg veier. Vekta har sikkert bare steget til enda mer. Jeg kjenner ikke igjen meg selv når jeg er så hoven i beina. Tykke legger og lår er ikke "meg". Jeg veide omtrent "bare" 54 kg før jeg ble gravid. Spise litt, dusje og så lese litt og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 9. januar 2010 #111 Del Skrevet 9. januar 2010 Så koselig at du har fått kjøpt vugge, jeg tror den kommer til å se aldeles nydelig når den har fått madrass og slikt i seg :rødme: Tenk at om ikke så lenge, ligger din lille datter der! Kos deg masse i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 10. januar 2010 #112 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Takk takk Minttu! (endret innlegg pga mulighet for gjenkjennelse og diverse) Endret 10. januar 2010 av Nanette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest negasjon Skrevet 10. januar 2010 #113 Del Skrevet 10. januar 2010 Huff... En mann som ikke tar hensyn til at du er gravid, men plager deg... Kan du ikke prøve å bytte til et hemmelig telefonnummer? Vet hvordan det er å bli plaget med sms dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 10. januar 2010 #114 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Ja, det blir nok bytte av nummer til slutt. Jeg har enda ikke slått på mobilen. (Endret innlegg pga mulighet for gjenkjennelse og diverse) Endret 10. januar 2010 av Nanette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 10. januar 2010 #115 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) ♥♥♥http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_gallery_1879_28_819.gif' alt=':gravid:'>♥♥♥ 32 uker! Endret 10. januar 2010 av Nanette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 10. januar 2010 #116 Del Skrevet 10. januar 2010 Takk for hilsen i dagboken min! :happy: Jeg har ikke rukket å lese gjennom hele boken din ennå, men skal prøve å få gjort det! Mye fint du har kjøpt inn av klær og diverse, ihvertfall! Ha en flott søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zubimaru Skrevet 11. januar 2010 #117 Del Skrevet 11. januar 2010 ♥♥♥♥♥♥ 32 uker! Gratulerer med 32 uker og 1 dag Nanette! Jeg hadde også vugge til jenta mi, den var hjemmelaget, med utskjærte hjerter på. :rødme: Dersom han fortsetter å plage deg, så bytter du nummer. Ikke finn deg i å bli dårlig behandlet av noen som helst! Spesielt ikke han dær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 15. januar 2010 #118 Del Skrevet 15. januar 2010 Hvordan går det med deg, Nanette? Håper for all del at alt er i orden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest negasjon Skrevet 16. januar 2010 #119 Del Skrevet 16. januar 2010 Håper alt er bra med deg og babyen. Hva har skjedd? hvis det har skjedd noe... Blir bekymret når du bare blir borte... Men du kommer vel tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zubimaru Skrevet 17. januar 2010 #120 Del Skrevet 17. januar 2010 Hva er det som skjer? Håper alt er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå