Gå til innhold

Hvordan feirer dere nyttårsaften?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Feirer dere med:

-venner

-foreldre

-annen familie

-hvis du er enslig feirer du alene, eller

-hvis dere er et par, feirer dere sammen dere to?

Bare nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

feirer med gode venner, enten på fjellet eller spise middag hjemme hos en av oss:) er mellom 6-15 på middagen, alltid like koselig og ender ofte med festing til sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å feire med de nærmeste vennene mine - spise middag og det ender i fest. I år skal jeg derimot være med mamma og pappa, rett og slett for jeg bor et stykke unna dem og alle i vennegjengen bor i samme by som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har variert litt de siste årene, men jeg er aldri alene. I fjor lagde jeg, mannen og søsteren min middag til pappa, samboeren hans og et vennepar av oss. Etter middag kom det innom flere venner og vi festet ut i di små timer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et vennepar vi er sammen med hvert år og det har vi vært i 10 år nå. Er hos hverandre annethvert år. Noen ganger kommer det andre venner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste årene har jeg og samboer feiret sammen med hverandre, høres kanskje kjedelig ut for noen, men vi koser oss veldig. Spiser kalkun og god dessert, ser på fyrverkeriet og slapper av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk

De to siste årene har vi feiret nyttår på Gran Canaria, og det skal vi i år også. Vi er to-tre par som skal nedover, og kommer til å feire sammen der nede. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har variert veldig gjennom åra, men som regel ganske rolig sammen med noen få venner eller familie. I fjor feiret samboeren og jeg alene; vi har en hund som er redd fyrverkeri og vi hadde hatt huset fullt hele jula. Det var veldig koselig det og :) I år er vi bedt til foreldrene mine og vi har svigermor hos oss, så da blir det nok rolig feiring med "gamlingene" i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er alltid heime hos foreldra mine og et middag kl.17. Så fær eg på fest etterpå.

I år skal foreldra mine kanskje til Oslo og besøke søskena mine i romjula. Viss dei blir der til over nyttår, så et eg sikkert hos svigers. Viss ikkje kjem eg, som vanleg, til å ete heime hos mamma og pappa.

Så skal vi ha fest i leiligheta vår trur eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har feira saman med foreldra mine i alle år, men for tre år sidan begynte eg og sambuaren min å feire ilag med to - tre vennepar på hytta på fjellet til det eine venneparet vårt. Kjempeartig!

Sidan det ikkje er innlagt vatn og strøm der oppe (det går med gass og solcellepanel) så får vi ikkje laga så mykje julemat. Vi har laga taco kvar gong vi har vore der, har blitt ein tradisjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år ska vi fira med några vänner som också har barn i ungefär samma ålder som våra... de bor på gångavstånd från oss. Det blir första firandet på många år.

De senaste tre åren har vi nog inte firat alls. Mannen min har jobbat nyårsafton och/eller nyårsdagen. Vi har haft små barn och jag har inte velat åka i väg på fest med dem själv, det har inte riktigt känts vettigt.

Så en nyårsfton firade jag i joggingbyxor, oduschad och nykter, försökte hålla mig vaken till tolvslaget men somnade strax före elva, vaknade tjugo i tolv när en granne sköt raketer in i staketet hos en annan men somnade om snabbt igen.

Ett annat år somande både mannen och jag halv elva, vaknade kvart över tolv då min mor och väninnor blivit utelåsta på balkongen som gått i baklås...

Vi har faktiskt inte ens försökt göra det festligt utan försökt ta vara på en fin vardag senare i januari. Vi har ätit fiskbullar, en köttbit, eller pasta och köttfärssås... som vilken annan dag som helst.

Men i år ska vi på middag och firande trots att mannen jobbar på nyårsafton. Nu blir barnen större och orkar mer, samt är mer självständiga och det känns mer meningfullt att göra något den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsfeiring i år blir som i fjor og tidligere år; stille og rolig ilag med nærmeste familie og unger. Den eldste får være oppe å se rakettene. Ellers serveres kalkun med dertilhørende tilbehør. Jeg får halsbrann av champagne så vi drikker heller musserende vin når vi klinker og skåler inn det nye året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normalt sett så pleier jeg og sambo være alene, vi lager noe god mat - gjerne kalkun. Koser oss masse sammen.

Har hendt at vi har hatt et vennepar på besøk, da blir det gjerne litt brettspill osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Oda_*

Hjemme med mannen - tenker jeg :ler:

Yngstesønnen som bor hjemme fremdeles spiser middag med oss før han går på fest - og da liker vi best å holde oss hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er som regel hele storfamilyn eller i allefall flere av familiene i familien (hehe) sammen. Vi spiser gjerne middag hos oss selv, så er det kaffe, kaker, prat, alkohol, brettspill, kortspill, ut å skyte litt småskytts med ungne osv, før det er raketter, også mer spill og sladring :fnise: Koser oss, og ganske så avslappet og moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente24_*

Vi er en ganske stor vennegjeng på ca 40 stk som har holdt sammen siden ungdomskolen(med noen nye tilskudd i form av kjærester/samboere). Tradisjonen de siste årene har vært at jentene spiser middag for seg og guttene for seg, litt vorsing og annet gøy. Før vi trekker sammen hele gjengen til en stor fest. Kjempekoselig å samles slik, da mange av oss studerer i forskjellige byer.

Men i år blir det uten meg og kjæresten, da vi skal feire i utlandet med et par andre venner. Blir sikkert koselig det også, men jeg kommer nok til å savne resten av folket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer hvert år.

Hører litt med venner og planlegger ut i fra hvor både jeg er og de skal være. Har venner spredd over hele landet og i utlandet, noen av de hører til vennegjenger og andre er mer enkeltvenner jeg har fått gjennom studier osv. Tidligere var jeg veldig "vennegjeng basert" på nyttårsaften, men så flytter folk (jeg har jo flyttet selv), noen etablerer seg, andre drar hjem til hjemkommunen som ligger så langt unna min hjemkommune at vi ikke klarer å møtes alle på et sted.

Nyttårsaften for meg er dermed ikke steds-basert og forsøker heller å "dele litt på meg selv" samtidig som min venner gjør det samme. Ingen "fast" plan for hvert år her altså.

I løpet av de siste årene har jeg vel feiret i Trøndelag, Sørlandet og Oslo. I år blir det sannsynligvis Nord-Norge, med forskjellige venner. Men koselig blir det uansett og mobilen går varm av alle telefonsamtaler og tekstmeldinger som går inn og ut i løpet av døgnet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...