Gå til innhold

Hvor sover babyen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har omtrent samme praksis som Asterix. Gjest ovenfor; kan ikke si jeg ser noe problem med å "ha seg" med barn i sengen så lenge barnet sover - merker jo ikke hva som foregår da...

Uansett så synes jeg det er en uting! Du kan da ikke mene det?

Det er uansvarlig. Jeg hadde ikke klart å gjøre det om jeg så ville.....

Jeg synes vårt sexliv skal holdes borte fra barnet, man vet aldri når/ om de våkner. Dessuten får vi litt "privat" tid sammen når vi legger oss, og det setter jeg pris på. Tror ikke jeg hadde fått sove med et par barneføtter opp i ribbena hele natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har omtrent samme praksis som Asterix. Gjest ovenfor; kan ikke si jeg ser noe problem med å "ha seg" med barn i sengen så lenge barnet sover - merker jo ikke hva som foregår da...

Uansett så synes jeg det er en uting! Du kan da ikke mene det?

Det er uansvarlig. Jeg hadde ikke klart å gjøre det om jeg så ville.....

Jeg synes vårt sexliv skal holdes borte fra barnet, man vet aldri når/ om de våkner. Dessuten får vi litt "privat" tid sammen når vi legger oss, og det setter jeg pris på. Tror ikke jeg hadde fått sove med et par barneføtter opp i ribbena hele natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seraphine ulogget

Jo, det mener jeg. Skjønner ikke hva som er så uansvarlig med det? Her i huset klarer vi fint å avbryte seksuelle aktiviteter på sekundet om guttungen skulle våkne. Han vil ikke greie å registrere hva som har foregått når han våkner omtåket på natten i stummende mørke. Uansett, jeg "ferska" foreldrene mine en gang da jeg var liten, jeg - og tror neppe jeg er alene om det. Det blir ikke traumer ut av sånt, så jeg skjønner ikke problemet. Sex mellom voksne mennesker er naturlig og normalt. Man setter selvsagt ikke i gang foran øynene på barna av den grunn, men om et barn uforvarende skulle komme over foreldrene sine i en slik situasjon så er jeg ganske sikker på at de alle vil overleve det. Kanskje litt flaut, men det dør man ikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er uansvarlig, og så lenge barna ikke merker det gjør det jo ingenting. Selv har vi en svær dobbeltseng, og når vi har sex havner jeg støtt og stadig rundtomkring i den, så hos oss ville nok barna våknet ganske kvikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Vi lå gutten min på eget rom da han var ca. 1 år.

Før det lå han i egen seng på vårt rom...

Kunne la ham ligge i sengen for kos om morgenen, men jeg har behov for voksentid med min samboer i sengen... :wink:

Hver sitt valg som vi bare må respektere...

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldstemann fikk eget rom da han var 1 1/2 år. Men det var først da han var ca 2 1/2 at han sov hele natta i egne seng på eget rom :-? .

Minstemann skal "flytte" inn sammen med storebror til jul regner vi med. Da er han omtrent 1 1/2 år. Han sover fremdeles i egen seng inne hos oss :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asterix: jeg begynner nå å lure på hvordan dere produserer alle disse barna - og håper for guds skyld at dere ikke har dere i sengen med masse unger oppi der også!

Nå "har vi oss" ikke vi da, vi elsker(du skulle kanskje prøve det om du faktisk lurer på hvordan barn lages). :wink: Og kan du være så snill å forklare meg hvilken betydning det har _hvor_ et barn sover når vi elsker? Og (beklager å skuffe deg)siden vi ikke er troende pleier vi forresten ikke gjøre ting for guds skyld vi. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asterix: H*n på 12 år. Har h*n eget rom? MEd tanke på om det er med barn hjem for å leke og så ligger det en baby på soverommet. Blir ikke mye lek da. (kan alltids leke et annet sted men det er jo så kjekt å si gå inn på rommet å lek! Så slipper man leker over hele huset)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa vår på 2,5 måned har sovet på vårt soverom fra vi kom hjem fra sykehuset, og kommer til å fortsette med det inntil hun er rundt et halvt år tenker jeg. Så får vi se hvordan det går med tilvenning i eget rom når den tid kommer. Hun sover i egen seng da, ved siden av vår.

Mener å ha hørt at det anbefales at små barn sover inne hos foreldrene de første månedene, at dette kan være forebyggende i forhold til krybbedød. Dette fordi de da hører lyder fra foreldrene (snur seg i senga, o.l.) og at babyen ubevisst fanger opp slike lyder, noe som igjen kan være med på å forebygge at babyen slutter å puste. Men man er vel ikke akkurat skråsikre på dette heller.. :roll: Uansett føler vi at å ha henne inne hos oss de første månedene, er rett for oss. Hvem sier forresten at sex bare kan utøves etter sengetid om kvelden? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv - Hvordan greier du å få til at det overhode skulle være mulig at det kunne ligge en baby på rommet til 12-åringen vår, når jeg i mitt første innlegg nettopp sier at de minste alltid ligger på _vårt_ rom til de er 3-4 år gamle? :roll:

Og, ja, 12-åringen vår har eget rom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår eldste fikk eget rom da hun var 6 mnd. rommet var like ved vårt, og hun havnet stadig i vår seng i løpet av natten. minstesnuppa sover fortsatt inne hos oss og hun er akkurat 1 år. planen er at mini skal flytte inn til maxi om en stund.... det viktigste for oss er at barna lærer seg å sovne i sin egen seng - så kan de heller komme over til oss i vår seng dersom de våkner i løpet av natten. mange morgener våkner vi derfor alle fire i samme seng, og det er kjempekoslig. jeg syntes det bare er bra at jentene er så avhengig av fysisk kontakt - tror de blir harmoniske og rolige av det.

uansett, det ødelegger iallefall ikke noe samliv mellom meg og min mann. sex må utøves i sengen , eller om natten vet dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos et par jeg kjenner er minstemann 4 år. Alle barna har flyttet ut av foreldrenes soverom, men kommer gjerne tuslende inn på natta eller tidlige morgener for kos. Så var det en kveld at pappa sovnet på mammas side - og våknet av at fireåringen sto og dunket ham i hodet med knyttneven.. ungen var visst vant til at mamma sov veldig tungt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asterix - jeg må bare få si at jeg synes det er så flott at dere skal til med det sjuende barnet! Ble helt glad jeg!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare lurer på en ting, jeg!

Sover baby i eget rom, eller alltid sammen med foreldre på soverommet deres?

Når begynner i så fall baby å sove på eget rom? Hvordan har dere løst dette?

Hilsen en som lurer

De tre første ukene lå jenta vår på samme rom som oss...men, alle oss tre sov ikke særlig godt. Anna kunne våkne bare vi snudde oss eller hosta, og da min bedre halvdel har en yyyyyyderst tendens til å snorke så våkna hun jo av det også. SÅ - tre uker gammel lå hun på eget rom og det har hun gjort siden!! OG - det har fungert MEGET godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er redd for at barna aldri slutter å komme i foreldrenes seng om natten - de fleste barn slutter med det innen tenårene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...