Gå til innhold

Hvor sover babyen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

bare lurer på en ting, jeg!

Sover baby i eget rom, eller alltid sammen med foreldre på soverommet deres?

Når begynner i så fall baby å sove på eget rom? Hvordan har dere løst dette?

Hilsen en som lurer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sov på eget rom fra jeg var 1 måned, min lillesøster fra første dag. Men det var rett over gangen og med døra på gløtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange sover vel på foreldrerommet til det er slutt med nattstellet rundt 6 mnd.

smurf sluttet med nattstell da hun var 2,5 mnd, og straks vi har pusset opp barnerommet er det ut! (da vil hun være ca fem mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte det var noen som hadde forsket på dette. Konklusjonen var at det var helsefremmende å sove på foreldresoverommet så lenge som mulig. I gamle dager bodde alle på samme rom. Kanskje de ble mindre ensomme og syke av det. ikke vet jeg.

Det dumme er at jeg husker ikke hvor jeg leste om dette. Dere for bære over med det.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra babyen min var 7 mnd. gammel lå han på eget rom om natten.

Men vi henter han gjerne over i senga vår i 6-7 tiden om morgenen. Da får han pupp og sover en liten stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre sover i senga sammen med oss til de blir 1 1/2 - 2 år gamle og deretter i egen seng på vårt rom omtrent like lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre sover i senga sammen med oss til de blir 1 1/2 - 2 år gamle og deretter i egen seng på vårt rom omtrent like lenge.

Så koselig for barna, men hva med dere? Hvorfor velger dere å ha en 3/4 ring på deres soverom? Jeg er litt opptatt av at voksne må ha lov til å være alene iblant også, ikke alltid være foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig for barna, men hva med dere? Hvorfor velger dere å ha en 3/4 ring på deres soverom? Jeg er litt opptatt av at voksne må ha lov til å være alene iblant også, ikke alltid være foreldre.

Hvorfor skulle det være mindre koslig for oss? Hvorfor velger andre å ikke ha 3/4 åringer på rommet sitt?(det er jo faktisk en nymotens ordning å ikke ha barna på samme rom som foreldrene om natta) Hvorfor er du opptatt av at jeg og mannen min skal være alene på soverommet vårt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker kun ut fra egne meninger og erfaringer med barn i den alderen som ikke alltid er like observante på andres behov enn sitt eget.

Fordømte dere ikke og sa ikke noe nedsettende. Undret meg bare over deres valg, da jeg selv eks kjenner barn som våkner svært lett og da vil ha oppmerksomhet hele tiden.

Med eks 3 barn ville man ha 12 år med barn på rommet... *huttetu*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du opptatt av at jeg og mannen min skal være alene på soverommet vårt?

DET var vel å sette ting litt på spissen, kanskje...

Tror ikke det var det Donpedro mente......

Jeg for min del har aldri skjønt hvorfor foreldre legger ungene inn på et annet rom så lenge de våkner og skal ha pupp om natta.

Hadde aldri giddet å løpe huset rundt når jeg bare kan strekke ut armene og dra ungen opp til meg. Da sover jeg når han får pupp og ungen koser seg glugg ihjel.....

Men to åringer bør sove på eget rom.

Det er nå min mening....

Og det er for ungens del,

ikke for at foreldrene skal få ha sin hyrdestund i fred....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eks 3 barn ville man ha 12 år med barn på rommet... *huttetu*

Nå venter vi faktisk barn nr. 7 i høst da. :wink:

Pussig at du skulle ta 12 år som "skrekkeksempel" forresten siden eldstemann er 12 år, og vi derfor har hatt barn i senga vår i 12 år så langt og flere år blir det altså uten at vi synes det er *huttetu* i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet henne på eget rom da hun nærmet seg 6 mnd. Som ganske ny mamma måtte jeg da ha begge soveromsdørene åpne så jeg var sikker på at jeg hørte henne om natten :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk eget rom da han var et år. Men ville nok fått det tidligere dersom vi hadde hatt plass der vi bodde ført. Merket at både han og vi sov bedre etter det.

Han har alltid sovet i egen seng.

Han har "stor-gutte-seng" og kan klatre ut av den selv. Så det skjer titt og ofte at han kommer tuslende inn til oss utpå morgenkvisten,da!! Som regel er det rett før vi skal stå opp så da ligger vi bare å koser oss til klokka ringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Den eldste sov inne hos oss til han var ca 10-11 mnd, men jentungen sov inn hos oss til hun var 8 mnd.

Synes dette var veldig greit, da de sov bedre på natten og lengre på morgenen. Det er også bare en dør som skiller vår og babyens soverom så det er ikke mange skrittene å hente babyen hvis den våkner.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asterix, ikke at jeg har noe med det, men du sier at du har barna OPPE i deres seng så lenge?

Unnskyld at jeg spør, men hva med sexlivet deres da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asterix, ikke at jeg har noe med det, men du sier at du har barna OPPE i deres seng så lenge?

Unnskyld at jeg spør, men hva med sexlivet deres da?

De har jo i alle fall klart å lage syv barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

asterix: jeg begynner nå å lure på hvordan dere produserer alle disse barna - og håper for guds skyld at dere ikke har dere i sengen med masse unger oppi der også!

selv mener jeg at både foreldre og barn har best av å sove på adskilte rom etter man er ferdig med nattamming og barna virker klare for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...