Gå til innhold

Dere kvinner og vitenskap..

Fremhevede innlegg

Skrevet
Deres mangel på engasjement på vitenskapsforumet er bare nok et tegn på at kvinner ikke interesserer seg for annet enn sminke og klær og fnise og sutre.

Jeg blir flau over å se hvor lite dere deltar her.

SKJERP DERE!

Jeg vil Se DIN deltakelse på det vitenskapelige forumet. Jeg merker jeg blir skikkelig flau over at jeg ikke ser nicket ditt der inne i minst 50% av diskusjonene. Siden det er så få diskusjoner der inne bør du iallefall delta i minst 50% av de for å i det hele tatt ha noe å slå i bordet med. Nå, linkene? Eller er ditt manglende engasjement på vitenskapsforumet bare nok et tegn på at menn på KG helst bruker KG til å poste nedlatende tråder om kvinner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Du provoserer meg så jævlig! Du er den samme bitre lille jenta som liker å latterliggjøre menn. Hva slags forhold du har til menn aner jeg ikke, men jeg vil gjette at du er oppvokst som den eneste jenta i en verden av gutter som har utkonkurert deg på det meste, og du er bitter på det. Du er vel den kjerringa som drev å kødda til politikvinne-tråden også. Lær deg å elske menn, dine herskere! Lille underlegne kvinne

haha :D etter avsluttet mastergrad i psykologi finner jeg denne tråden fantastisk!

Og bare en sånn liten personlig kommentar; Man kan da i dette tilfellet umulig bruke fortidens oppfinnelser for å rettferdiggjøre noe som helst siden kvinner ganske nylig har fått "lov" å komme inn på arenaen. Allerede nå ser vi at flest kvinner tar høyere utdanning, flest menn dropper ut av vgs, menn ligger DESIDERT høyest på alt av kriminalitetsrater, og til dere som snakker om IQ-tester, les dere litt opp på HVA en IQ-test er før dere snakker om det.

Endret av vimse
Skrevet (endret)
haha :D etter avsluttet mastergrad i psykologi finner jeg denne tråden fantastisk!

Og bare en sånn liten personlig kommentar; Man kan da i dette tilfellet umulig bruke fortidens oppfinnelser for å rettferdiggjøre noe som helst siden kvinner ganske nylig har fått "lov" å komme inn på arenaen. Allerede nå ser vi at flest kvinner tar høyere utdanning, flest menn dropper ut av vgs, menn ligger DESIDERT høyest på alt av kriminalitetsrater, og til dere som snakker om IQ-tester, les dere litt opp på HVA en IQ-test er før dere snakker om det.

Angrip argumentet, ikke mannen bak argumentet. Om ts er alt du sier, hva så? Forandrer det det faktum at kvinner i gjennomsnitt har lavere IQ, at de engasjerer seg mindre i samfunnssaker, at de er fysisk svakere og at de handler med følelser over logikk?

Det er jo hele systemet det er noe galt med. At vi faktisk slipper inn et så laverestående vesen som kvinner på universiteter er jo ikke annet enn sykelig perverst.

Dere har kommet på banen ja? Hvilken revolusjonerende forandring har kvinner gjort i verden siden de kom på banen da? Hvorfor er alle kvinnelige toppledere kvotert inn og valgt etter kjønn og ikke kompetanse? Wake up and smell the coffee...Dere har ennå ikke klart noe, annet enn å skape et system som gir dere anledning til å snylte i mye høyere grad enn før. For det er det dere gjør, dere snylter på menns blod og svette.

Det som er imponerende er at dere fortsatt er på banen, for det kommer ikke til å vare lenge. 100 år - da er dere på kjøkkenet igjen. Kos deg.

Endret av vimse
Skrevet

Hvis endel av de som har svart i tråden her (og som antagelig har blitt trigget av ordkombinasjonen kvinne og vitenskap), er de samme som er aktive i vitenskapsforumet, ser jeg ingen grunn til å øke aktiviteten min der. Det er en tendens til generalisering og dårlig diskusjonteknikk som ikke passer noe særlig i et slikt forum (eller andre for den saks skyld). Men det er nå bare en av flere grunner: noen emner har jeg for lite kunnskap til å kommentere mer enn at jeg forstår eller ikke forstår en artikkel det refereres til, andre emner som jeg kan mer om (studerer realfag) føler jeg ikke for å diskutere her inne, annet enn at jeg gjerne kan svare på spørsmål. Men jeg gidder liksom ikke starte en tråd om semesterets pensum :) Og mer spekulative tema gidder jeg ikke diskutere opp og i mente om de andre deltakerne viser seg å være døve og blinde.

Jeg vet forøvrig at jeg har endel å bidra med innen naturvitenskaplige fag, jeg er en "flink" student som flere av foreleserne og veilederne legger merke til faglig (også de mannlige, de er ikke så fordomsfulle som trådstarter og ser mer på faktisk kunnskap og forståelse). Riktignok satser jeg også på myke og halvmyke fag som de fleste jenter...

--- forresten "vitenskap", det er feil å bruke det begrepet bare på realfagene.

Skrevet

Tråden er ryddet, se reglene.

vimse-mod.

Skrevet
Deres mangel på engasjement på vitenskapsforumet er bare nok et tegn på at kvinner ikke interesserer seg for annet enn sminke og klær og fnise og sutre.

SKJERP DERE!

Nei, jeg interesserer meg ikke for den typen vitenskap.

Den interessen ble drept for noen år tilbake, av en mann, som i stedet for å forklare meg hvor det var jeg tok feil, latterliggjorde og ydmyket meg til en slik grad at jeg ikke har hatt lyst til å sette meg inn i ting i etterkant.

Han drepte lysten min til å lære mer om den typen vitenskap!

De få gangene jeg har prøvd å poste på vitenskapsforumet, har det samme skjedd. Jeg blir latterliggjort fordi jeg har misforstått noe. Det er mye viktigere å få meg til å forstå hvor dum jeg er, enn å forklare meg hvor jeg tar feil...

Jeg interesserer meg derimot for enkelte områder innen vitenskapen, men det diskuterer jeg ikke her inne fordi jeg er interessert i å lære, jeg vil ikke bli knust fordi noen snubler i sine egne ben i iveren etter å fortelle meg hvor feil jeg tar, og hvor dum jeg er som ikke skjønner det.

Alt er ikke svart hvitt slik du synes å tro.

Skrevet
Det er et eller annet med de fleste menn på denne forumet. De fleste synes jeg virker noks så småsure og skråsikre.

Ja, de er nok premannstruelle... Du vet, det er like før de får mannsen... :ler:

Gjest Gjest_Sirius_*
Skrevet

Mener du at det ikke ligger vitenskap bak sminke? Sminkeindustrien er jo kjempestor, og de produktene dukker ikke bare opp fra intet.

Skrevet

SKJERP DERE!

:ler: Du kan ikke være seriøs, det kan du virkelig ikke... Stakkars triste lille mann..

Skrevet

Det er nå litt betegnende da, at det eneste vi klarer å bidra med i denne tråden er usakligheter og motangrep. Ingen forklarer hvorfor de ikke deltar der. Sier ikke det ganske mye?

- Og jeg er ikke en "trist liten mann"... Jeg har faktisk litt dårlig samvittighet fordi jeg aldri deltar på det forumet.

Skrevet (endret)

Jeg unngår vitenskapsforumet fordi de fleste trådene startes av noen som i et ukeblad har funnet ustridbare bevis for at homeopati fungerer, for at jorden er yngre enn 10 000 år gammel, og for at vitenskapen er en ond konspirasjon.

Ingen av delene har noe med vitenskap å gjøre, annet enn å demonstrere flere velkjente psykologiske fakta - den menneskelige hjernen elsker å konstruere sammenhenger hvor det ikke er noen, bevis i anekdoteform fungerer utmerket på enkelte befolkningsgrupper, og folk tror fremdeles ubevisst at korrelasjon impliserer kausalitet.

Endret av Zealuu
Skrevet

Det kan tenkes at kvinner som er brukere og som driver med forskning eller har noe å gjøre med forskning ikke vil diskutere faglige spørsmål siden de faglige miljøene i Norge er ganske små og dermed blir også fargen for gjenkjennelse større :)

Det har vært noen tråder jeg har vært fristet å svare i, men jeg vil ikke knytte disse innleggene til mitt brukernavn. Kunne jo sikkert logge ut, men engasjernede er ikke diskusjonene på Natur og Vitenskapsforumet heller, for å være helt ærlig.

I tillegg kan jo spørsmålet omvendes - hva i helsikes jobber de mennene med som må få sine daglige faglige inputs fra Kvinneguiden? Kan jo tenkes at folk som ikke orker å diskutere basiskunnskap om vitenskapelig metode på fritiden, er de som får mer seriøse inputs andre steder? ;)

Skrevet
Det er nå litt betegnende da, at det eneste vi klarer å bidra med i denne tråden er usakligheter og motangrep. Ingen forklarer hvorfor de ikke deltar der. Sier ikke det ganske mye?

- Og jeg er ikke en "trist liten mann"... Jeg har faktisk litt dårlig samvittighet fordi jeg aldri deltar på det forumet.

Har du i det hele tatt lest svarene i denne tråden? Det er da flere som begrunner hvorfor de ikke deltar.

Gjest menn er tapere
Skrevet
Angrip argumentet, ikke mannen bak argumentet. Om ts er alt du sier, hva så? Forandrer det det faktum at kvinner i gjennomsnitt har lavere IQ

Feil. Kvinner har ikke gjennomsnittlig lavere IQ enn menn. Tvert imot er det kun en liten gruppe menn har høy IQ (og en liten gruppe menn har veldig lav IQ9, og sånn etableres myten om at menn "har høyere IQ enn kvinner". Kvinner har generelt høyere IQ enn menn når man ser bort ifra den lille gruppen menn med særdeles høy IQ og fokuserer på resten av noldusene.

at de engasjerer seg mindre i samfunnssaker
Det er menn som engasjerer seg minst i samfunnssaker. Menn engasjerer seg i fotball, finans og internasjonal politikk på nivå med fjortenåringer, ala. hvem som er verst, best, sterkest, flinkest, smartest (se bare på deg selv og hvordan du driter deg ut med å gå i den meningsløse "hvem som er sånn og sånn"- mannefella).

at de er fysisk svakere

Kvinner er ikke fysisk svakere enn menn. Kvinner har generelt langt bedre helse enn menn og lever i tillegg mye lengre enn menn. Muskelstyrke er bare en av en rekke parametre for å definere hva som er god helse.

Det er jo hele systemet det er noe galt med. At vi faktisk slipper inn et så laverestående vesen som kvinner på universiteter er jo ikke annet enn sykelig perverst.

Sånn må det gå når sannheten om menns mentale svakheter blir tydeligere og tydeligere for hvert tiår som går, samtidig med at kravene til prestasjon bare øker, slik at menn faller av lasset i hopetall. Noen må føre landet videre, og det er ikke de pengegriske mennene med ADHD og lese- skrivevansker.

Dere har kommet på banen ja? Hvilken revolusjonerende forandring har kvinner gjort i verden siden de kom på banen da? Hvorfor er alle kvinnelige toppledere kvotert inn og valgt etter kjønn og ikke kompetanse?

Host. Akkurat som alle mannlige toppledere er kvotert inn basert på kameraderi. Host.

Wake up and smell the coffee...Dere har ennå ikke klart noe, annet enn å skape et system som gir dere anledning til å snylte i mye høyere grad enn før. For det er det dere gjør, dere snylter på menns blod og svette.

Istedetfor å la ekle menn skjalte og valte med våre liv som om vi var slaver, gjør kvinner nå akkurat det menn har gjort i århundreder. Vi gjør akkurat som vi vil, istedenfor å fostre opp ekle menn som snylter på vår tid og krefter innenfor husets fire vegger.

Det som er imponerende er at dere fortsatt er på banen, for det kommer ikke til å vare lenge. 100 år - da er dere på kjøkkenet igjen. Kos deg.

Om kvinner skal tilbake på kjøkkenet om 100 år bør vi jammen få det travelt med å komme oss vekk fra topplederjobber, utenriksministerposter og vekk fra å dominere samtlige utdanningsinstitusjoner. Om 200 år er heller mannen utryddet og vi får ekkelhetene via donorbanker istedet. Blir det guttebarn settes de ut i skogen til ulvene. Kvinner har alltid en fasinerende måte å ta sin revansje på, og den er iferd med å snike seg innpå samfunnet :lur:

Skrevet
Om kvinner skal tilbake på kjøkkenet om 100 år bør vi jammen få det travelt med å komme oss vekk fra topplederjobber, utenriksministerposter og vekk fra å dominere samtlige utdanningsinstitusjoner. Om 200 år er heller mannen utryddet og vi får ekkelhetene via donorbanker istedet. Blir det guttebarn settes de ut i skogen til ulvene. Kvinner har alltid en fasinerende måte å ta sin revansje på, og den er iferd med å snike seg innpå samfunnet :lur:

Ja, jeg ser dusinvis av narsissistiske og misfornøyde karrierekvinner, hver eneste dag. Når får de revansjen sin?

PS: Dersom kvinner var så jævlig overlegne, hvorfor er dere nødt til å forfordele deres eget kjønn i skolen da (bevist i studier som sammenlikner eksamensresultat med standpunktkarakterer, dødt løp, vs 0.4 poengs forskjell...)

La oss si det slik; menns sykelige behov om å være best for å være verdt noe, er kanskje det som kommer til å redde arten fra utslettelse, og få oss til nye fruktbare planeter i framtida, mens nye måter å sminke seg på neppe bidrar positivt i den retningen?

Skrevet
PS: Dersom kvinner var så jævlig overlegne, hvorfor er dere nødt til å forfordele deres eget kjønn i skolen da (bevist i studier som sammenlikner eksamensresultat med standpunktkarakterer, dødt løp, vs 0.4 poengs forskjell...)

:klø:

Skrevet
Feil. Kvinner har ikke gjennomsnittlig lavere IQ enn menn. Tvert imot er det kun en liten gruppe menn har høy IQ (og en liten gruppe menn har veldig lav IQ9, og sånn etableres myten om at menn "har høyere IQ enn kvinner". Kvinner har generelt høyere IQ enn menn når man ser bort ifra den lille gruppen menn med særdeles høy IQ og fokuserer på resten av noldusene.

Det er menn som engasjerer seg minst i samfunnssaker. Menn engasjerer seg i fotball, finans og internasjonal politikk på nivå med fjortenåringer, ala. hvem som er verst, best, sterkest, flinkest, smartest (se bare på deg selv og hvordan du driter deg ut med å gå i den meningsløse "hvem som er sånn og sånn"- mannefella).

Kvinner er ikke fysisk svakere enn menn. Kvinner har generelt langt bedre helse enn menn og lever i tillegg mye lengre enn menn. Muskelstyrke er bare en av en rekke parametre for å definere hva som er god helse.

Sånn må det gå når sannheten om menns mentale svakheter blir tydeligere og tydeligere for hvert tiår som går, samtidig med at kravene til prestasjon bare øker, slik at menn faller av lasset i hopetall. Noen må føre landet videre, og det er ikke de pengegriske mennene med ADHD og lese- skrivevansker.

Host. Akkurat som alle mannlige toppledere er kvotert inn basert på kameraderi. Host.

Istedetfor å la ekle menn skjalte og valte med våre liv som om vi var slaver, gjør kvinner nå akkurat det menn har gjort i århundreder. Vi gjør akkurat som vi vil, istedenfor å fostre opp ekle menn som snylter på vår tid og krefter innenfor husets fire vegger.

Når en leser dette, er det ikke vanskelig å forstå hvorfor du ikke har så mye å bidra med på vitenskapsforumet.

Skrevet

Finans er faktisk en av de viktigste samfunnssakene, vesla. Ja, menn konkurerer om diverse ting - det gjør kvinner også, men om ubetydelige ting. Hvem er penest? Hvem bryr seg, menn konkurerer i hvertfall innenfor grener som har noen form for verdi. Det å løfte tunge ting er en egenskap, det å se bra ut er ingen egenskap. Det får ikke kjøleskapet på plass skjønner du.

Menn dør tidligere ja. Hvorfor tror du det da? Kan det ha noe med at flere menn jobber i tungarbeids og industriyrker? At de lever en stressende hverdag som toppledere? Det er ingen genetikk som gjør at kvinner lever lenger, det er en roligere livsstil. Menn er ikke bare fysisk sterkere i muskler. De er mer utholdende og løper raskere, de har et sterkt skjellet som ikke risikerer bekjørhet. De har også færre muskelsykdommer. De er rett og slett fysisk overlegne på alle områder. Man trenger ikke være mann eller rakettforsker for å skjønne det. Selv om jeg er kvinne er jeg ikke så smålig og lider av så mange mindreverdskomplex at jeg hele tden må rakke ned på menn slik som du gjør.

• 2 uker senere...
Skrevet
De er mer utholdende og løper raskere, de har et sterkt skjellet som ikke risikerer bekjørhet.

Det er rett at de fleste som får det er kvinner, men det er feil å si at menn ikke risikerer benskjørhet.

Menn skjørere enn vi trodde

Gjest forundra
Skrevet

Hvis diskusjonene på vitenskapsforumet ligger på samme saklighetsnivå som enkelte av innleggene her viser så forstår jeg godt hvorfor mange ikke føler behov for å bidra med noe der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...