Gå til innhold

En vinter til med hunden?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Uff, jeg får vondt inni meg av å lese dette.

Det går an å gjøre et forsøk, og ikke bare tenke på sitt eget liv.

http://hundeomplassering.org/index.php/900065

Ja, jeg skjønner det gjør vondt å lese at en hund er på slutten av livet, men han er tross alt 12 år nå vettu. Det var en fin tanke det med denne Solplassen, men 12 år gammel usosialisert Alaskan Malamute utgjør nok en stor fare for de søtingene som tasser rundt der. Jeg antar de er beboere, ikke lunch.

Men jammen skal jeg sende dem litt penger! Takk for tipset.

Jeg må dog tenke på mitt liv nå. Sånn er livet, harde avveininger. Man kan ikke få eller gi alt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Simbelmynë
Skrevet

At du vurderer å avlive hunden nå fordi du synes det er et mas er bare kvalmt. Å huff, du må stå opp tidlig om morgenen, da må nok hunden dø :roll: Om du ikke var klar for denne rollen burde du gjort noe for mange år siden, da det hadde vært lettere å få ham omplassert. Enten så gir du ham det livet han fortjener eller så legger du deg i selen og finner noen andre som kan ta seg av ham enten helt eller delvis. Såpass skylder du en som anser deg som sin beste venn.

Skrevet
At du vurderer å avlive hunden nå fordi du synes det er et mas er bare kvalmt.

Jeg har vel sagt hva jeg har kommet frem til av vurderinger angående min hund, hans muligheter for omplassering og hva som er best for ham og også meg. Jeg stoler nå på at jeg har kommet til den riktige løsning, så får du bli så kvalm du vil.

Ha en fin kveld!

Gjest Simbelmynë
Skrevet (endret)
Jeg har vel sagt hva jeg har kommet frem til av vurderinger angående min hund, hans muligheter for omplassering og hva som er best for ham og også meg. Jeg stoler nå på at jeg har kommet til den riktige løsning, så får du bli så kvalm du vil.

Ha en fin kveld!

Det er ikke best for ham å dø. Det er den enkleste løsningen for deg. Drap av friske dyr som man har levd med i årevis er ikke noe annet enn kvalmt. Lykke til med å sove om natta.

Endret av Simbelmynë
Skrevet

Har aldri forstått hvorfor det er til det beste for hunden å dø når den ikke er syk jeg :(

Jeg synes at han fortjener en tjangse til hos en ny eier. Han kan få et godt liv hos noen som vet hvordan hunder som han bør håndteres. Det er litt mer jobb enn å betille time for avlivning,men absolutt mulig. Jeg tror alle hunder klarer å omstille seg når de får det stellet de trenger uansett alder. Ser du har bestemt deg for å avlive han,men jeg måtte bare skrive noe her fordi jeg syntes det var så trist....

Skrevet
Det er litt mer jobb enn å betille time for avlivning,men absolutt mulig.

Nå venter jeg på papirer fra FOD og kommer til å prøve omplassering, så får vi se....

Eller så kan jo du eller Sibel overta ham. Bare å pm meg.

Skrevet
Nå venter jeg på papirer fra FOD og kommer til å prøve omplassering, så får vi se....

Eller så kan jo du eller Sibel overta ham. Bare å pm meg.

Så bra da :) håper dere får det til! Jeg har en hund som ikke tåler andre hannhunder og en katt som ikke tåler hunder så her er det ikke rom for en til desverre.

Skrevet
Så bra da :) håper dere får det til! Jeg har en hund som ikke tåler andre hannhunder og en katt som ikke tåler hunder så her er det ikke rom for en til desverre.

:fnise: Særinger de kan være disse dyra.

Joda, jeg forsøker omplassering. Det gikk ikke for 6 år siden for han er en særing i mye han og, høres ut som en bror av din :gjeiper:. Damen på FOD var mildt sagt ikke opptimistisk og men jeg gir det ett forsøk både der og muligens en annonse på Finn så får vi se hva det avstedkommer. Følere er også sendt ut blant familie og venner, kansje det er en skogstraver som vil ha en kamerat.

Jeg skal få studere, whoohooo, og da kommer nok en situasjon på toppen av andre ting, studentleilighet hvor dyr ikke er tillatt. Slik har vi bodd før og hadde problemer med andre som bodde der og ikke synes det var ett greit regelbrudd.

En god dag til alle!

Skrevet

Jeg skal love deg at det finnes mange som tenker det du skriver,iallefall i perioder.

Lykke til med omplassering,håper virkelig dere lykkes.

Ha en god dag selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...