Gå til innhold

Rikshospitalkuren


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter nærmere ettertanke har jeg bestemt meg for å fortsette som planlagt på dag 4.Det blir allikevel et så kraftig kaloriunderskudd at jeg uansett går ned.

Jeg tar nå forbehold om at det kan bli noen sprekker til underveis

dersom jeg blir gal av sult igjen.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

Håper dette bare er reint spikka tull, hvis ikke så anbefaler jeg ts å søke seriøs hjelp og veiledning innenfor slanking og vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette bare er reint spikka tull, hvis ikke så anbefaler jeg ts å søke seriøs hjelp og veiledning innenfor slanking og vektnedgang.

Har gått på Grethe Roede,men motivasjonen forsvant når jeg gikk ned så sakte.Det var vanskelig å spise normal kost i mindre porsjoner og jeg sprakk derfor ofte der også.

Da er det bedre å pine seg skikkelig over et kortere tidsrom.Så dette er ikke tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Spørsmål. Hva er poenget med en "kickstart"? En vektnedgang gir faktisk ikke motivasjon nok til å holde vekten nede eller fortsette nedover. Hvis man hadde fått det, ville det ikke eksistert jojo-slankere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke sånne kurer jeg heller :((

Slanket meg feit med sånne kurer gjennom mange år!

Jo man kan gå fort ned på en sånn kur - men fader meg så fort en går oppigjen også - og gjerne med et par kilo ekstra.

En dag for 5 år siden så våknet jeg brått og skjønte endelig cluet. Man kan ikke slanke seg - man må legge om livsstilen sin og holde på den.

Gikk ned alle mine overflødige kilo - ja det gikk saktere - men jammen så er det bedre.

Nå har jeg holdt vekta stabil i flere år og jeg liker min nye livsstil :)

Så viktigheten er å våkne opp og skjønne at det er ikke slankekurer som hjelper - men livsstilsendring. Enkelt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanket meg feit med sånne kurer gjennom mange år!

Jo man kan gå fort ned på en sånn kur - men fader meg så fort en går oppigjen også - og gjerne med et par kilo ekstra.

Jeg har også gjort den erfaringen.

Det er sååå fristende å 'lide' et par uker, og gå ned en masse kilo, og det føles veldig bra med en gang. Men i praksis har man slanket vekk både vann og fett, men ikke minst muskler, og sitter derfor igjen med dårligere fysisk form og lavere forbrenning. Litt av en kickstart...og 99,9 % av de som går ned slik går opp igjen - og som du sier gjerne med et par kilo mer enn der man startet.

Bare se hva de skriver på linken tidligere i tråden: "Hvis kuren følges slavisk, vil man tape alt overflødig kroppsfett ( 7 - 20kg.)." Er det noe rart mange prøver? Det høres utrolig bra ut, men er definitivt for godt til å være sant.

Det er vanskelig å fortelle folk slike ting, ofte må man selv gjøre seg slike erfaringer, gjerne flere ganger, før man skjønner hvordan det henger sammen. I hvert fall gjaldt det meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål. Hva er poenget med en "kickstart"? En vektnedgang gir faktisk ikke motivasjon nok til å holde vekten nede eller fortsette nedover. Hvis man hadde fått det, ville det ikke eksistert jojo-slankere.

Enig. Det sier noe om hva problemet egentlig er, nemlig å holde vekta etter å ha gått ned. Enhver idiot kan gå ned i vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å fortelle folk slike ting, ofte må man selv gjøre seg slike erfaringer, gjerne flere ganger, før man skjønner hvordan det henger sammen. I hvert fall gjaldt det meg selv.

Ja. Og det hører på en måte ungdommen til å drive med sånne kurer. De færreste utvikler alvorlige spiseforstyrrelser av dette, men må gjør seg sine egne erfaringer. Vi holdt iallefall på som gale i flere år, grapefruktkuren, eggekuren, sykehuskuren, nutrilett, suppe, slankebrød, ananas, eddik, you name it. Nesten så jeg blir nostalgisk når jeg tenker på det ... det håpet man hadde, troen på at løsningen var enkel ... iveren man kjente ved å planlegge en ny mirakelkur ... sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Enig. Det sier noe om hva problemet egentlig er, nemlig å holde vekta etter å ha gått ned. Enhver idiot kan gå ned i vekt...

Det virker nesten som om man forventer at det skal skje noe magisk når man går ned i vekt - som gjør at alle de tingene som gjorde at man la på seg i utg pkt bare blir borte. Spesielt det at det skal dukke opp masse viljestyrke og motivasjon bare man går ned 5 kg. Klarer man ikke motivere seg til å leve sunt i utgangspunktet har et par kilo fra eller til ingenting å si, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ts her: det ble mye krøll og tull ved førstegangs forsøk på denne kuren ,men nå har jeg bestemt meg!!

Nå restarter jeg kuren fra i morgen tidlig.Disse 13 dagene skal jeg klare.Jeg velger å ta med en klype salt at man må vente i to år dersom man har brutt kuren så derfor går jeg på igjen.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har foreløpig bare fått i meg den såkalte fokosten som består av en kopp kaffe og sukkerbit.(Hadde fri idag og sov til klokka fire).

Skal spise lunsj bestående av to kokte egg og spinat snart.Må til butikken og handle først.Jeg er svimmel og sulten som forventet.

Middagen inntas vel nærmere midnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er ikke så dum som du ser ut TS, du er i hvert fall smartere enn tonjenicola, som var passe nek som skulle holde ut med en så dum kur i mange dager. Hun ble svimmel og dårlig, gikk rundt og var ikke helt seg selv, når skal folk skjønne at det ikke finnes noen "kur"? Vil man gå ned i vekt, mer kcal ut enn inn er det som gjelder.

Jeg bryr meg ikke om noe lavkarbo pjatt, selvom det kanskje kan fungere greit for noen. Jeg gikk ned 50 kg, og det eneste jeg gjorde var å spise litt mindre, men jeg spiste fortsatt karbs så det holdt, i tillegg til at jeg trente, jeg kunne ikke klart meg uten karbohydrater, eller rettere sagt, godsakene jeg er vant til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvis du ønsker et varig vekttap: KUTT UT RASKE KARBOHYDRATER! (sukker, raffinert hvete o.l). Det betyr forøvrig ikke å kutte ut karbohydrater, men å velge den sunne varianten. Det er lov å kose seg selvsagt, men vi får i oss enorme mengder med sukker o.l skjult i mat. Jeg garanterer deg at du vil rase ned de kiloene som skal vekk, og vekttapet vil VARE.

Det er så mye fokus på å kutte ut slikt fra kosten nå, at det er ikke noe problem å finne gode alternativ som ikke bare får deg til å gå ned i vekt - men også gir deg en sunnere helse innenfra.

Man skal IKKE gå sulten.

Endret av Pjukset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...