Gå til innhold

Rikshospitalkuren


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal starte på den 13 dagers lange rikshospitalkuren idag som en kickstart for en mere langvarig slankekur.Jeg håper og forventer å gå ned 7kg på denne kuren.Vil oppdatere her hver dag i 13 dager for å

holde motivasjonen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal starte på den 13 dagers lange rikshospitalkuren idag som en kickstart for en mere langvarig slankekur.Jeg håper og forventer å gå ned 7kg på denne kuren.Vil oppdatere her hver dag i 13 dager for å

holde motivasjonen oppe.

Å skulle kickstarte en slankekur er det dummeste du kan gjøre hvis du vil gå ned i vekt varig. Det er ikke mulig å gå ned 7 kg på 13 dager på en varig måte. Det er rett og slett ikke mulig å forbrenne så mye fett så fort, så mesteparten av det du mister vil være muskelmasse.

Navnet er også misvisende, den har ingenting med Rikshospitalet å gjøre.

Sitat: "Kuren har ingenting med Rikshospitalet å gjøre, og norske slankeeksperter sier at kuren er gammeldags og at sammensetninge av nærigsstoffene i kuren er uegnet for personer som ønsker å vedlikeholde den nye vekten etter kuren."

Fra http://www.lommelegen.no/325576/hva-er-rik...alets-slankekur

Skal du gå ned i vekt på en sunn og varig måte må du være tålmodig og ikke forvente å se rask vektnedgang. Har du hørt det før? Det er fremdeles sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dag 1 av kuren ferdig.

Litt sulten nå ja... :sukk:

Nok en gang: Dropp dette idiotopplegget før du mister for mye muskelmasse og roter for mye med forbrenningen. Raske slankekurer fungerer ikke! Det har vært påvist gang på gang. Hvorfor driver folk med raske slankekurer allikevel? Kanskje fordi folk vil bedras?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pangstart

Jeg er på dag 6 nå, og jeg føler ikke at jeg har gått ned i vekt. Jeg veier meg ikke, men merker ikke noe. Venninna mi hadde gått ned 1 kg den 3.dagen. Vi tar det som en rensekur og ikke en slankekur.

Hvis jeg skal ta denne kuren en gang senere, vil jeg lage suppen, men spise magert kjøtt og fisk i tillegg for å øke proteininntaket. Til frokost vil jeg kanskje spise et brødmåltid til kaffen. Da vil jeg bruke suppen til lunsj og kvelds og når jeg ellers er sulten, men jeg vet ikke om man har vanskeligere for å unngå suppen hvis man legger inn brød f.eks. I alle fall vil jeg spise kjøtt, egg og fisk i tillegg etter de to første dagene.

I går kunne jeg spise fisk/kjøtt og i dag grønnsaker, suppe og fisk eller kjøtt.

Jeg var oppblåst og premenstruell da jeg startet kuren fredag kveld (regner ikke med fredagskvelden men begynte da for å unngå å småspise utover kvelden).

Jeg har ikke veid meg og kommer til å fortsette med et sunt kosthold. En stor fordel med denne kuren, er at alt som er sunt og som smakte vanlig før, f.eks potet eller banan eller en tomat, blir satt stor pris på nå.

Hvis du vil lure forbrenningen, kan du spise suppe en dag, og normalt neste dag og gjøre det i to uker.

Det viktigste er at du etter kuren gradvis øker kalori-inntaket, eller bruker den annenhver dag med høyt/lavere kalori-inntak og er bevisst på å spise sunt og å være i aktivitet.

Jeg antar at de som har stor overvekt, raskere går ned fordi de har mer vann i kroppen. Å gå ned syv kilo tror jeg er litt urealistisk hvis du ikke trener veldig intenst, men muskler veier mer enn fett så ikke se bare på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på dag 6 nå, og jeg føler ikke at jeg har gått ned i vekt. Jeg veier meg ikke, men merker ikke noe. Venninna mi hadde gått ned 1 kg den 3.dagen. Vi tar det som en rensekur og ikke en slankekur.

Hvis jeg skal ta denne kuren en gang senere, vil jeg lage suppen, men spise magert kjøtt og fisk i tillegg for å øke proteininntaket. Til frokost vil jeg kanskje spise et brødmåltid til kaffen. Da vil jeg bruke suppen til lunsj og kvelds og når jeg ellers er sulten, men jeg vet ikke om man har vanskeligere for å unngå suppen hvis man legger inn brød f.eks. I alle fall vil jeg spise kjøtt, egg og fisk i tillegg etter de to første dagene.

I går kunne jeg spise fisk/kjøtt og i dag grønnsaker, suppe og fisk eller kjøtt.

Jeg var oppblåst og premenstruell da jeg startet kuren fredag kveld (regner ikke med fredagskvelden men begynte da for å unngå å småspise utover kvelden).

Jeg har ikke veid meg og kommer til å fortsette med et sunt kosthold. En stor fordel med denne kuren, er at alt som er sunt og som smakte vanlig før, f.eks potet eller banan eller en tomat, blir satt stor pris på nå.

Hvis du vil lure forbrenningen, kan du spise suppe en dag, og normalt neste dag og gjøre det i to uker.

Det viktigste er at du etter kuren gradvis øker kalori-inntaket, eller bruker den annenhver dag med høyt/lavere kalori-inntak og er bevisst på å spise sunt og å være i aktivitet.

Jeg antar at de som har stor overvekt, raskere går ned fordi de har mer vann i kroppen. Å gå ned syv kilo tror jeg er litt urealistisk hvis du ikke trener veldig intenst, men muskler veier mer enn fett så ikke se bare på vekta.

Kuren du går på er ikke den samme som rikshospitaldietten.Den kan ligne litt,men den inneholder ikke suppe og man kan ikke spise så mye man vil.Jeg har forøvrig gått ned en kilo på to dager nå og er derfor godt fornøyd,men holder forøvrig på å sulte ihjel.Håper jeg klarer å stå kuren ut.Blir ekstra hardt nå i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal folk lære? Det er ingen vits i å svi vekk masse vann og muskelmasse! Selv om vekta viser litt mindre blir man bare enda mere flabbete i kroppen enn før. Nice.....

Det finnes ingen hurtigløsninger til varig vektnedgang; det er faktsik bare en ting som gjelder; balansert kosthold og aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende. Hva går kuren ut på? :) Jeg vil gjerne følge med på deg.

Du kan lese om kuren på www.helping.no

Den er veldig hard.Jeg er uvel mesteparten av tiden,men kuren er veldig effektiv.Håper bare jeg holder ut så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pangstart
Du kan lese om kuren på www.helping.no

Den er veldig hard.Jeg er uvel mesteparten av tiden,men kuren er veldig effektiv.Håper bare jeg holder ut så lenge.

Jeg forstår at kuren er hard etter å ha lest om den.

http://www.helping.no/slank-2.htm

Jeg er på min siste dag, men har masse grønnsaker igjen, så jeg lager kanskje mer suppe i dag, men skal spise fisk, egg og kjøtt så jeg lager kanskje en annen variant... Brød har jeg ikke, bare knekkebrød...

I dag kan jeg spise suppe, brun ris og grønnsaker. Pluss drikke masse økologisk tranebærjuice.

Jeg kan fortsette kuren, for jeg har ikke gått ned 7,5 kg, men jeg vet ikke hvor motivert jeg er og jeg skal legge inn kjøtt og fisk.

Suppa kan spises hver gang jeg er sulten så jeg unngår å sprekke og har ikke vært svimmel eller uvel.

Venninna mi har gått ned 3,5 kilo, men hun har vært mer aktiv enn meg.

Nå må jeg øke forbrenningen gradvis, så jeg holder meg til suppe, men supplerer med annen sunn mat. Jeg har ikke troen på disse kurene, men skulle rense kroppen og gå ned par kilo. Jeg skal gå ned mer, men da skal jeg gjøre det over tid og maks en kilo i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg igjennom dag 3 uten å sprekke.Må ta en dag om gangen på denne kuren her.Er usikker på om jeg klarer å gjennomføre helt til slutten ,men skal ihvertfall komme meg igjennom imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg kommet meg igjennom dag 3 uten å sprekke.Må ta en dag om gangen på denne kuren her.Er usikker på om jeg klarer å gjennomføre helt til slutten ,men skal ihvertfall komme meg igjennom imorgen.

Forstår ikke hvorfor du presser deg selv igjennom dette. Du virker på meg ikke noe videre tilfreds med maten og hva du gjør. Du vil kunne oppnå mye bedre og varende resultater ved sunn normal kost som faktsk smaker godt kombinert med trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, ts er et nek som tar denne kuren, jeg tror vi kan skrive om ulempene til vi blir øre i hodet, men det nytter ikke. Jeg husker veldig godt tonjenicola, som var likedan, skulle gjøre det, hun la til og med ut bloggen sin her. Vil du vite hva hun skrev kjære trådstarter, dvs. når hun var ferdig med kuren, at det ikke var verdt det.

Du mister vann, og kunn vann, du kan klusse med forbrenningen osv, og ende opp med å gå opp det du gikk ned, og da er det ikke vann som kommer tilbake, det er FETT. Du har fortsatt en mulighet til å gi deg nå, men jeg tviler på at du hører på sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suuuuulten.Det romler skikkelig i magen nå.Må holde ut.Jeg får kose meg med en kopp svart kaffe så magen fylles opp litt.Jeg unner meg lettbrus,vann,svart kaffe og usukret te i ubegrensede mengder siden det er kalorifritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Sprakk" og spiste en ekstra frukt(banan) ved fire tiden i natt fordi jeg ikke fikk sove på grunn av en intens sultfølelse som var så sterk at jeg holdt på å besvime. :bond: Er eneste sprekken så langt.

Har ikke tenkt å avbryte kuren av den grunn.Skal som planlagt ihvertfall prøve å gjennomføre dag 4 som er idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pangstart
Suuuuulten.Det romler skikkelig i magen nå.Må holde ut.Jeg får kose meg med en kopp svart kaffe så magen fylles opp litt.Jeg unner meg lettbrus,vann,svart kaffe og usukret te i ubegrensede mengder siden det er kalorifritt.

Lettbrus fører til at du får lyst på mat fordi kunstig sukker lurer kroppen.

"Sprakk" og spiste en ekstra frukt(banan) ved fire tiden i natt fordi jeg ikke fikk sove på grunn av en intens sultfølelse som var så sterk at jeg holdt på å besvime. :bond: Er eneste sprekken så langt.

Har ikke tenkt å avbryte kuren av den grunn.Skal som planlagt ihvertfall prøve å gjennomføre dag 4 som er idag.

Det står at om du sprekker, er kuren bortkastet. Jeg la ved en link lenger oppe i posten din, hvis det er den kuren du går på?

Det står også at kilden ikke er pålitelig, så du vet egentlig ikke hva du driver med.

Hvis du spiser normalt en dag og neste dag går på kuren din, normalt dagen etter, kur fjerde dag, normalt femte dag, kur 6.dag, normalt dag 7, kur 8. dag - vil forbrenningen din bli lurt og holde seg bedre enn den gjør nå. Du vil gå ned i vekt.

Man skal ikke lide seg gjennom en kur. Hvis du supplerer med den suppen jeg har laget en tråd om, tror jeg kuren din har en god sjanse til å lykkes og du vil ikke bli slapp. Suppen inneholder nesten ingen kalorier men gjør deg mett og er full av vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en dame i usa som tilbød suppekurer til folk for en god del år siden, og de ble tynne...

Denne dama er blant de mest kjente kvinnelige seriemordere...så mye er suppekuren verdt.

Sunt kosthold og trening folkens. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettbrus fører til at du får lyst på mat fordi kunstig sukker lurer kroppen.

Det står at om du sprekker, er kuren bortkastet. Jeg la ved en link lenger oppe i posten din, hvis det er den kuren du går på?

Det står også at kilden ikke er pålitelig, så du vet egentlig ikke hva du driver med.

Hvis du spiser normalt en dag og neste dag går på kuren din, normalt dagen etter, kur fjerde dag, normalt femte dag, kur 6.dag, normalt dag 7, kur 8. dag - vil forbrenningen din bli lurt og holde seg bedre enn den gjør nå. Du vil gå ned i vekt.

Man skal ikke lide seg gjennom en kur. Hvis du supplerer med den suppen jeg har laget en tråd om, tror jeg kuren din har en god sjanse til å lykkes og du vil ikke bli slapp. Suppen inneholder nesten ingen kalorier men gjør deg mett og er full av vitaminer.

Det er samme kuren ja.Jeg tar med en klype salt at man må kutte kuren dersom man sprekker.Jeg sprakk ytterligere på dag 4 og spiste 2 pizza stykker med en halvliter vanlig cola til.Jeg tror heller ikke at kuren er utviklet av noe sykehus,men vet at den gir hurtig vektnedgang pga lite kalorier(gikk ned en kilo etter dag 1og 2).

Jeg vil restarte kuren pga pizzasprekken og starter derfor på dag 1 på nytt i morgen tidlig. :kaffekopp:med sukkerbit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...