Nilma Skrevet 23. oktober 2003 #41 Del Skrevet 23. oktober 2003 :o Å høre om sånne unger gir meg et akutt behov for å knaske hele p-pillebrettet på en gang, bare for sikkerhets skyld. :o Har du prøvd å snakke med foreldrene igjen? Det der er jo laaangt fra "sjarmerende rampestreker" lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 23. oktober 2003 #42 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg kan ikke se at LD har overreagert her, iallefall ikke utfra slik hun legger det fram, noe annet kan ikke jeg forholde meg til. Unger skal ikke få ture fram som de vil, leke rass### og slippe unna med det. Det må være på sin plass å si ifra når unger begynner å oppføre seg som krapyl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 23. oktober 2003 #43 Del Skrevet 23. oktober 2003 Gi dem inn!! * %¤#&"//% drittunger* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivi Skrevet 23. oktober 2003 #44 Del Skrevet 23. oktober 2003 Gi dem inn!! * %¤#&"//% drittunger* Helt enig!!!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 23. oktober 2003 #45 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hvorfor tror dere at Livets Datter antagelig er deres yndling-offer? Jo, fordi hun reagerer som hun gjør - de vet det, og de elsker sånne reaksjoner. Hadde du oversett dem, så hadde de sluttet med en gang. Jeg for min del synes du overreagerer kraftig - er selv mor til to gutter og vet at de har hatt "ring på og spring" overalt i nabolaget. Synes faktisk sånn er uskyldig moro, jeg - hvis det ikke er eldre og uføre mennesker som får gjennomgå... Så hvis dette er prototypen på skrekk-unger, så holder jeg med deg, Nilma, for all del ikke kutt ut P-pillene. Jeg tror nemlig ikke det finnes den ungen som aldri gjør noe gale. Faktisk så tror jeg at jeg hadde blitt mer bekymret om jeg hadde sønner som bare oppførte seg eksemplarisk til enhver tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 23. oktober 2003 #46 Del Skrevet 23. oktober 2003 Selvfølgelig gjør alle unger gale ting, men det er forskjell på å være rampete og være en motbydelig liten drittunge for å si det sånn. Rampete unger er helt greit det, barn er barn. Men jeg kjenner en del unger som ikke lenger kan gå under betegnelsen rampete, og da bør man få lov å reagere som Livets Datter gjør. Ja, unger elsker den reaksjonen, men det gjør det vel ikke noe mer greit å oppføre seg sånn for det? Så når unger erter andre barn og barnet som blir ertet blir sint eller lei seg, så er det helt greit at ungen blir ertet? Ungen reagerer jo helt feil. Det blir litt samme måten, når en voksen ikke tåler at ungen er motbydelig, så fortjener man at ungen oppfører seg sånn?? Glemte en ting, det er sannsynligvis unger som det der som oppfører seg på samme måte når de blir eldre. Her jeg bor er de vi leier av plaget med at folk på min alder (dvs studenter på høgskolenivå) flyr over privat eiendom, banker i veggene og vinduene midt på natta osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 23. oktober 2003 #47 Del Skrevet 23. oktober 2003 the imp skrev: Glemte en ting, det er sannsynligvis unger som det der som oppfører seg på samme måte når de blir eldre. Her jeg bor er de vi leier av plaget med at folk på min alder (dvs studenter på høgskolenivå) flyr over privat eiendom, banker i veggene og vinduene midt på natta osv. Da tror jeg det hadde vært få normale folk her i landet, du ... Jeg for min del er et oppegående mennesker som klarer meg veldig godt til tross for at jeg stjal epler, ringte på dører og stakk av... osv - rampe-streker kaller jeg sånt ... Faktisk så går jeg tvert imot teorien din - min erfaring er at det er barn som er oppvokst under svært strenge forhold og som aldri fikk utfolde seg som barn, som faktisk blir de verste når de vokser til. Rampe-streker er kjekt før man blir 13 - de fleste roer seg ned og finner ut det er mer interessante ting å bruke tiden på når de vokser til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 23. oktober 2003 #48 Del Skrevet 23. oktober 2003 ok, jeg ringte på dører, gikk på epleslang osv jeg også da jeg var liten, og jeg fikk kjeft som bare det hvis jeg ble tatt. Mine venner og bekjente som har hatt en veldig fri barndom er de som har minst forståelse for privatliv, hva man kan gjøre og ikke gjøre osv. Hvor mange barn er det virkelig som har foreldre som den gutten der? De fleste ungene får da vel klar beskjed når de gjør noe galt? De personene jeg kjenner som hadde den typen foreldre Livets Datter fortalte om ville ikke skjønt problemet i det hele tatt, ungen må jo få lov til osv..... Og det er vel ikke akkurat snakk om svært strenge forhold her, det er snakk om å lære unger normal folkeskikk. Å si til ungen din at sånn oppfører du deg ikke, er IKKE å være svært streng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 23. oktober 2003 #49 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hvorfor tror dere at Livets Datter antagelig er deres yndling-offer? Jo, fordi hun reagerer som hun gjør - de vet det, og de elsker sånne reaksjoner. Hadde du oversett dem, så hadde de sluttet med en gang. Akk ja, hadde bare verden virkelig fungert slik... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 23. oktober 2003 #50 Del Skrevet 23. oktober 2003 Akk ja, hadde bare verden virkelig fungert slik... Da hadde verden blitt et bedre sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 23. oktober 2003 #51 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg synes for all del det er sunt at unger får være rampete i blant, men en ting er å være rampete, en annen ting er å utvikle pødel-tendenser. I tillegg, som Impen påpeker, så er det en ide å si fra til ungen når h*n har gjort noe som ikke er helt ok. Minner om denne guttens far: "MEN... guttens far kom bort til meg dagen etter, og ba meg la den stakkars lille gutten hans få leke i fred!!! " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter #52 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hvorfor tror dere at Livets Datter antagelig er deres yndling-offer? Jo, fordi hun reagerer som hun gjør - de vet det, og de elsker sånne reaksjoner. Det er riktig. Jeg for min del synes du overreagerer kraftig Overreagerer kraftig??? Jeg synes for all del det er sunt at unger får være rampete i blant, men en ting er å være rampete, en annen ting er å utvikle pødel-tendenser. Et godt poeng. Jeg klatret også i naboers trær og stjal epler. Vi kunne også ringe på og stikke av. Men ikke på samme sted hver gang. Og vi gjorde alt vi kunne for ikke å bli oppdaget (Og ble vi tatt, stod vi med bøyde hoder og sa "unnskyld"). Vi stod IKKE i folks vinduer og geipte og viste fingeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2003 #53 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jamen så må vi huske på at faren har hørt gutte sin side. Og har han sagt at han var borte hos deg å lekte' date=' eller at han var på veien eller hos seg?[/quote'] Dette var det første som slo meg også. HVA har gutten fortalt faren sin? "Hu dama som bor der schjefta på meg og sa at jeg ikke kunne leke på gresset!" Ellers vil jeg også si at det ikke er lett å ha unger i dag. I borettslaget der vi bor har det også vært endel voksne som synes ungene burde gå på idrettsplassen eller opp i skolegården for å leke, og ikke leke mellom rekkene. Noen henger seg opp i at de tegner med kritt på asfalten og garasjeveggen - uff det blir så stygt (deres egne unger har blitt voksne, ikke sant?). Ikke sparke ball mot garasjeveggen, ikke sparke ball i det hele tatt helst. Når de blir ungdommer skal de helst ikke bevege seg utendørs, for ungdommer er truende og de bråker - la oss ringe politiet og få dem vekk. :x Jeg kan også irritere meg over bråkete unger, men jeg holder det for meg selv. Hadde du snakket hyggelig til denne guttungen og spurt om han kunne leke ute på plenen og ikke i din hage, så kanskje han ville latt deg være i fred. Men kjefter du så får du dritt tilbake, det er bare sånn det er det.. husker jo det fra min egen barndom også - de som får pes, er de som gjør seg selv til "kjeftekjerringer". Og alle borettslag har minst én :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 24. oktober 2003 #54 Del Skrevet 24. oktober 2003 Oppdragelse.... hva er det for noe? Det er utrolig mye dårlig oppdragelse rundt omkring! For 2 år siden opplevde jeg et par smågutter som knakk alle de nyutsprungne tulipanene mine, og bare kastet alle blomstene i veikanten. Ble utrolig lei med og så sint, desverre så vi dem aldri mer... Greit å gjøre spik, men når det går ut over andre er det slett ikke bra. Når det gjelder dette med eiendom, så opplever vi stadig at unger flyr tvers over muren mellom naboen vår og oss og over plenen vår mens de leker. En skikkelig uting synes jeg og jeg skjønner ikke at foreldre ikke lærer ungene sine noe om "privat eiendom". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter #55 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg kan også irritere meg over bråkete unger' date=' men jeg holder det for meg selv. [/quote'] Når de står på taket ditt og kaster stein ned i pipa også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. oktober 2003 #56 Del Skrevet 24. oktober 2003 Voksne må bry seg om andres unger mer. det er samfunnets ansvar å oppdra barn, ikke bare foreldrenes. Jeg har mange ganger "tatt" andres unger for rampestreker. Det skulle bare mangle. Hvorfor tror dere ungdommen er som den er idag...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2003 #57 Del Skrevet 24. oktober 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter #58 Del Skrevet 24. oktober 2003 plukke dem ned derfra' date=' ta dem i hver sin arm og dra dem med deg hjem til foreldrene for å fortelle hva de håpefulle holder på med.[/quote'] Fristende noen ganger, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2003 #59 Del Skrevet 24. oktober 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #60 Del Skrevet 24. oktober 2003 Det finnes alltid de som skal nekte barna sine lekevåpen frodi det er sååå stygt og farlig. Det som da skjer er at ungene finner greiner, pinner og andre ting de leker er våpen - barn er bare sånn. Det er stor forskjell på nymotens leker som ser ut som ekte våpen og hjemmesnekra lekegevær! Våpen er stygt og farlig! og jeg for min del har konfiskert lekevåpen som ser ekte ut fra barn.. De får 1!!! advarsel om å ikke skyte mot meg.... har enda ikke hatt noen forelder på døra som skal hente drittskapen tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå