Livets datter Skrevet 20. august 2003 #1 Del Skrevet 20. august 2003 Var på besøk hos en kamerat for noen uker siden (har vært der mesteparten av sommeren). Han bor i 1. etasje med liten platting og med litt gjerde rundt. Utenfor er det gress og felles-område. 2 bråkete gutter på omtrent 8-10 år leker krig på gresset utenfor. Når de får øye på meg, blir det hvisket og tisket litt, før han ene gutten tar løpefart inn på terrassen "min" (jeg sitter og leser), tramper rundt og roper "ra-ta-ta, du er død, piong piong.." mens han sikter på meg med et leke-luftgevær. Jeg både skvatt og ble sinna. Gutten var tross alt på privat grunn. Har heller ingenting til overs for å bli siktet på, om det være seg ekte gevær eller ikke. Med et krasst tonefall ba jeg gutten vennligst fjerne seg. Dette var tydeligvis morsomt, for det gikk ikke mange minuttene før de begynnte å sparke/dunke i veggene, samt ringe på og løpe, noe jeg ikke gadd å reagere på. MEN... guttens far kom bort til meg dagen etter, og ba meg la den stakkars lille gutten hans få leke i fred!!! :o :evil: :x :o :evil: :x Jeg ble så paff at jeg ble svar skyldig... Ærlig talt... Oppdragelse.... hva er det for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 20. august 2003 #2 Del Skrevet 20. august 2003 Man får de ungene man fortjener, vet du.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 20. august 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 20. august 2003 Det er sant, Chimp. Jeg skjønte fort at gutten var sin fars sønn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 20. august 2003 #4 Del Skrevet 20. august 2003 Dette var ikke bare ufordragelig unge, det var også en ufordragelig far. Når mine unger har gjort noe de ikke har lov til og noen kommenterer det tar jeg det alltid opp med ungene. Kjefte på deg ? Ville i allefall ikke gjort det ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. august 2003 #5 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg ville ha gitt klar beskjed om at jeg ikke ville ha noen inn på min private eiendom, og at faren får passe på ungene sine. Makan.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 20. august 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg ville ha gitt klar beskjed om at jeg ikke ville ha noen inn på min private eiendom, og at faren får passe på ungene sine. Makan.... Skulle ha sagt noe slikt, ja. Men jeg ble helt stum og målløs. I ettertid kommer man på SÅ mange ting man burde ha sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. august 2003 #7 Del Skrevet 20. august 2003 I ettertid kommer man på SÅ mange ting man burde ha sagt. Ja er det ikke typisk!! Men da vet du det til neste gang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 20. august 2003 #8 Del Skrevet 20. august 2003 Det var jo litt snodig av denne faren da ... men når det gjelder ungenes oppførsel så var det vel ikke så forferdelig gale vel ? Jeg tåler ganske mye av barn, kanskje fordi jeg har barn selv og tror ikke de oppfører seg som engler alltid. Dessuten synes jo unger at det er mer spennende å gjøre galne ting hos de som reagerer som du enn de som bare gjør som ingenting. Husker tilbake da jeg selv var jentunge og vi fant på fantestreker - det var jo aller kjekkest å gå til han som løp etter oss. De som ikke brydde seg - de gadd vi ikke gå til mer. Nå er jeg kanskje heldig som bor i enebolig med stor hage rundt huset - men husker tilbake da jeg hadde småbarn i borettslagsleilighet. Det var alltid noen som klaget på ungene i nabolaget. Ikke fikk de sparke ball, for ballene kunne jo havne i blomsterbedet til noen, jeg følte i det hele tatt at ungene ikke fikk være unger fordi vi alltid måtte ta hensyn til andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 20. august 2003 #9 Del Skrevet 20. august 2003 Jøjjemeg for en far! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 20. august 2003 #10 Del Skrevet 20. august 2003 Jamen så må vi huske på at faren har hørt gutte sin side. Og har han sagt at han var borte hos deg å lekte, eller at han var på veien eller hos seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2003 #11 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg tror nok at man hadde oppnådd mer ved å snakke skikkelig til gutten. Være vennelig og forklare ting,det er jo det som gjør at unga hører mer. Og jeg synes ikke denne tingen var så stor jeg. Ok det var privat grunn og faren var kanskje ikke av de smarteste,men gjorde du det på en bra måte ovenfor gutten da??? Jeg hadde ikke gjort det slik,men så har jeg barn selv og er mye mer tolerang med barn også da. La unga leke. Har du imot lekene ungene bruker så får du kanskje vurdere å gå til KRIG mot produsentene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 21. august 2003 #12 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg syns ikke du taklet guttungen særlig bra. Det var kanskje hans måte å komme i kontakt med deg, (variasjon av dynking )en ny kvinne hos naboen... sier ikke at det er fint at han siktet på deg, men voksne trenger ikke gå ned påbarns nivå! Ang. farens reaksjon er jeg mer enig, ikke spesielt sosialt intelligent? Men som andre sier - han har tydeligvis fått en versjon der du har vært ekkel og jaget sønnen hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 21. august 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 21. august 2003 Et par ting må nevnes her: 1. Jeg elsker barn, men slett ikke alle. 2. Denne gutten har vært plagsom tidligere (ringe på, banke på vinduer, rope stygge ting osv. Dette ble kanskje bare prikken over i'en... 3. Jeg har ingenting til overs for leke-våpen, og spesielt ikke når man blir "siktet" på. 4. Jeg forklarte gutten at han måtte gå ut på gresset igjen, at han ikke kunne gå rett inn til andre osv. Men med et krasst tonefall, ja! Dette er en utrolig frekk, liten gutt. Vel, vi alle ville nok reagert forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. august 2003 #14 Del Skrevet 22. august 2003 Et par ting må nevnes her: 1. Jeg elsker barn, men slett ikke alle. 2. Denne gutten har vært plagsom tidligere (ringe på, banke på vinduer, rope stygge ting osv. Dette ble kanskje bare prikken over i'en... 3. Jeg har ingenting til overs for leke-våpen, og spesielt ikke når man blir "siktet" på. 4. Jeg forklarte gutten at han måtte gå ut på gresset igjen, at han ikke kunne gå rett inn til andre osv. Men med et krasst tonefall, ja! Dette er en utrolig frekk, liten gutt. Vel, vi alle ville nok reagert forskjellig. Ok så elsker du barn,gutten har vært plagsom tidligere og plaget deg flere ganger,men kanskje det skal være ok også at noen barn trenger litt ekstra tid på seg,mer hjelp og forståelsesfulle naboer. Ja vi mener forskjellige ting her,men jeg veit at ved å oppføre deg så krasst,så bare erter du ham opp. Og er du så hårsår så kanskje du ikke skulle ha flyttet på en plass det er barn. For du ser bare din egen irritasjon og ikke at gutten sin handlemåte.Du hadde oppnåd masse ved å bli kompis med ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 26. august 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 26. august 2003 Og er du så hårsår så kanskje du ikke skulle ha flyttet på en plass det er barn. For du ser bare din egen irritasjon Du vet virkelig ikke hva du snakker om, kjære gjest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 26. august 2003 #16 Del Skrevet 26. august 2003 Greit nok at man skal være hyggelig og imøtekommende mot barn, men man skal da ikke være sosialarbeider på full tid heller. Man har sin fulle rett til å selv bestemme om man vil være "kompis" med et barn, og det er faktisk foreldrenes ansvar å sørge for barneoppdragelsen selv. Jeg velger selv hvilke barn jeg vil omgås, og det er faktisk mitt privilegium..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 26. august 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 26. august 2003 Amen, Tex! Jeg kunne ikke sagt det bedre selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Barnekjær gjest Skrevet 26. august 2003 #18 Del Skrevet 26. august 2003 Hm, jammen glad jeg ikke er mor til noen barn i nærheten av deg, LD. Her mistet du faktisk en stjerne i boka hos meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 27. august 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 27. august 2003 Hm, jammen glad jeg ikke er mor til noen barn i nærheten av deg, LD. Her mistet du faktisk en stjerne i boka hos meg! So be it! Jeg sender guttungen til deg, jeg! Så får vi se om du endrer mening... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 27. august 2003 #20 Del Skrevet 27. august 2003 :D 100% enig med LD og tex. og jeg har barn selv!!!! opptil flere faktisk, og her hos oss er det ikke lov å sikte på noen. og er det andre barn i nærheten så sier jeg det samme til dem; det er ikke pent å sikte på noen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå