Gå til innhold

Devilina har blitt MAMMA

Devilina

Anbefalte innlegg

Ja klær passer igjen.... de jeg har prøvd i alle fall :fnise:

Snart er jeg nede på startvekta også, og håper den kryper enda noen tall til nedover :nigo:

:hoppe: litt igjen jeg.... i natt sov hun fra 2-7!!!

Men pokkern det ser ut rundt her... hvor er ryddefeen når man trenger en? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig at W sov så godt i natt :tommelopp:

Ryddefeen....ja min AKA mannen har vært flink her.....men spørs hvordan det blir når han må(ikke med det første da) dra ut på sjøen.....da blir man en slags alenemamma....det må nok være litt tøft tror jeg....håper vi har fått rutine da :)

Hvordan går det med øya til W da??? Her virker det som Bumba har fått øyekatar :( så må bruke dråper.......og jeg og mannen er bunn sikre på at vi klør i øyne og har blitt smitta :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øya er fortsatt full av dritt nå og da... sånn gul/grønn guffe. men de har jo tette tårekanaler mange av de små, så var det jeg fikk som forklaring. Har ikke hørt noe om den prøven de tok av øynene, så da er vel ting i orden. Jeg bare vasker vekk mede vann og så går det an å bruke sterilt vann og skylle med i tilfelle :)

Ser ikke ut som det plager henne, bare litt ille når hun ikke får opp øynene etter en god søvn.

Ja jeg er jo alene mamma fram til halv fem hver dag og får gjort lite da. Eller.. faktisk vært flink nå, har satt på en maskin, bretta litt klær og lagt hennes rene klær i skuffen hennes :)

Nå sitter jeg å skriver litt i boka hennes, må jo skrive ned og lime inn ting når jeg husker på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øya er fortsatt full av dritt nå og da... sånn gul/grønn guffe. men de har jo tette tårekanaler mange av de små, så var det jeg fikk som forklaring. Har ikke hørt noe om den prøven de tok av øynene, så da er vel ting i orden. Jeg bare vasker vekk mede vann og så går det an å bruke sterilt vann og skylle med i tilfelle :)

Ser ikke ut som det plager henne, bare litt ille når hun ikke får opp øynene etter en god søvn.

Ja jeg er jo alene mamma fram til halv fem hver dag og får gjort lite da. Eller.. faktisk vært flink nå, har satt på en maskin, bretta litt klær og lagt hennes rene klær i skuffen hennes :)

Nå sitter jeg å skriver litt i boka hennes, må jo skrive ned og lime inn ting når jeg husker på det :fnise:

Oh ja....har du forsøkt å drippe øyet med dråper av morsmelk??? Det gjør dem her for både snørrete nese og øyeinfeksjoner....før dem prøver noe mer drastisk...som regel funker det som bare det!

Så flink du har vært, har enda ikke fått skaffet meg en bok...det må jeg purre mannen til å gjøre :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: smugleser melder seg..

så koselig å lese om dagene deres,snart er det min tur og :hjerte:

:velkommen:

Morro med nye fjes her inne :)

Du har noe å se fram til ja :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dag tid er hun stort sett en engel, da sover hun, spiser, bæsjer og tisser... men om natta skifter hun personlighet gitt... :sjenert:

Så kan si at jeg er litt trøtt og sliten... og det hjelper ikke noe særlig at mannen liksom må fortelles at... kan du ta henne opp... gidder du å gjøre det etc...

Så i natt streiket jeg og lot han få ho til å sove... hun våknet i tolv tiden, han stelte henne, ga henne mat, bysset henne... men nei da.. bare vræl... hun sovnet til slutt i 4-4.30 tiden... da var han så sliten at han viste ikke hvilket ben han skulle stå på :ler:

Da sa jeg bare med et sleipt glis... :ja da vet du hvordan jeg har hatt det denne uka ;)

For han mener på at han er jo på jobb og DET blir man sliten av... klart det, men tar på å passe på et lite menneske 24-7 som ikke har språk enda.

Men.... vil da ikke påstå at mannen er helt tullete heller :fnise:

Er bare det at å ta initiativ til ting er litt vanskelig... tenker ikke så langt...

Så ja.. er sliten og W er litt sta :fnise:

Sendte mannen på trilletur ista... eller jeg sa... du kan velge.. vil du ut å trille eller rydde? Da ble det trilling på ham og rydding på meg...

Fikk vasket og ryddet gangen, satt på en maskin, hengt opp det som lå i maskina fra i går og satt på en oppvaskmaskin. Støvsuget sofaen og katteklatrestativet. Så må si meg litt fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At W er sta vet vi jo alle sammen, kom jo ikke når hun egentlig skulle :rolleyes: men at hun er så anarledes fra natt og dag, det må være litt krevsomt ja.......litt merkelig at siden man har prematur her så blir man glad for de minste tinga....jeg blir glad når hun gråter, eller får DEN bæsjebleia, eller gulper....for da vet jeg at hun er sulten, trenger skift, eller har fått mer en nok mat i seg :fnise:

hehe mannen din er jo søt da.....pumper du da og han gir på flaske eller?? forresten...den pumpa du kjøpte fra Medela.....hvilken var det??det finnes jo de som pumper et bryst om gangen, og så den med 2(den er dyr)....jeg må få kjøpt meg pumpe fort hvis vi skal hjem snart.

Trilletur er mannen så ivrig på at det trenger jeg nesten ikke å spørre, og siden jeg fikk KS og fått klar beskjed pga BT å ta det med ro(lett når man har en unge :rolleyes: ) så har han tatt initiativ å ordnet ting i stand......spørs hvor lenge det holder :ler:

Synes du er kjempeflink, er jo ikke bare bare å være mamma, og er jo jobb det også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den med en pumpe... burde kanskje hatt den med to, men det koster!!! Den vi kjøpte kostet 1899SEK... men var på Nordby da... er vel dyrere der. Så ble ca 1600NOK. Men HELT klart verdt det :jepp:

Ja jeg pumper for harde livet. Den ene puppen er det melk i som bare det. Fyller opp 150ml på 4 minutter :dåne:

Den andre er det verre med... og størrelsen ser jo helt mongo ut. En liten og en stor pupp :ler: symmetri er luxus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til Neytiri; Går an å leie den doble pumpa på sykehuset. Koster 400,- i måneden. Jeg har en sånn jeg burde levert, er ikke så glad i den. Men så var det alt det man burde gjort da.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Devilina!

Syns du er veldig flink jeg:kose: Det må være en slitsom hverdag, selv om det må være veldig koselig også. Ser for meg at jeg må mase for å få kjære til å gjøre ting og tang når det blir vår tur også. Det er så typisk mannfolk... ;)

Håper du får ei fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips til Neytiri; Går an å leie den doble pumpa på sykehuset. Koster 400,- i måneden. Jeg har en sånn jeg burde levert, er ikke så glad i den. Men så var det alt det man burde gjort da.. :fnise:

HVA FAEN?!!! kan man leie pumpe der? Jeg spurte de om det etc, men fikk aldri noe fornuftig svar :kjefte:

Fikk beskjed om at man kunne leie på helsestasjonen etc... men at det kostet 350kr for å leie den og så var det en viss sum i døgnet i tillegg... DET blir for dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA FAEN?!!! kan man leie pumpe der? Jeg spurte de om det etc, men fikk aldri noe fornuftig svar :kjefte:

Fikk beskjed om at man kunne leie på helsestasjonen etc... men at det kostet 350kr for å leie den og så var det en viss sum i døgnet i tillegg... DET blir for dyrt

Teit, tror ikke det var så mange som visste om det, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia....Ja du kan leie både pumpe fra sykehuset og apoteket.......men Linelia jeg funderte på å leie, men siden jeg har en premature så anbefalte de meg å pumpe ganske ofte og over en lengre periode for å holde opp produksjonen(premature sliter noen ganger med å tømme brystet første månedene).....så da kjøpte jeg pumpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja... nå er kjøpet gjort, så ikke noe krise :) men surt og ikke få beskjed om det når jeg spurte :rolleyes:

Nå er snuppa i seng :jepp: håper hun i alle fall sover til 4-5...

Er ikke i form i dag, har feber følelse og er bare trøtt og uggen i kroppen... kanskje det er på grunn av brystbetennelse? De er litt vonde... men har prøvd å være flink å tømme de.

Ååååååå.... nå kom fineste sangen ever på TV her... sånn lokal TV grier...

U2 med With or without you :hjerte: digger den sangen.

Nei... får finne senga :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... nå er kjøpet gjort, så ikke noe krise :) men surt og ikke få beskjed om det når jeg spurte :rolleyes:

Nå er snuppa i seng :jepp: håper hun i alle fall sover til 4-5...

Er ikke i form i dag, har feber følelse og er bare trøtt og uggen i kroppen... kanskje det er på grunn av brystbetennelse? De er litt vonde... men har prøvd å være flink å tømme de.

Ååååååå.... nå kom fineste sangen ever på TV her... sånn lokal TV grier...

U2 med With or without you :hjerte: digger den sangen.

Nei... får finne senga :natti:

Håper W sov godt da....her var det oppe annenhver time.....men hun må vel venne seg til nye hjemmet sitt her :)

Har du feber eller bare har følelsen???? OM du har feber kan det være brystbetennelse.....men har du ikke det ville jeg tippet det er hva JM kalte ammefeber.....du kan bli kjempevarm å føle deg nesten uvel for så å fryse 5 min senere.......det aller viktigste mente hun var å drikke MASSE vann....så her går det ca 4 liter om dagen :sjokk:

Jeg er iallefall KJEMPEfornøyd med pumpa jeg kjøpte da, er også lett å måtte ta med(kan bruke batteri til motoren) om jeg måtte det noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...