DDuck Skrevet 25. april 2010 #741 Del Skrevet 25. april 2010 Det var ostepølse ja Ikke mangel på pølse her i gården Icing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 25. april 2010 #742 Del Skrevet 25. april 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 25. april 2010 Forfatter #743 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Neytiri skrev (På 25.4.2010 den 15.25): Hvis noen burde ha pølse så skulle det kanskje være meg, har ikke fått pølse i 5 uker Dere gjør meg både sulten og in the mood for luuuuuuuuuuv Vet om ei som kommer til å nekte mannen å sette bena utfør døra når han kommer hjem i alle fall dinedama skrev (På 25.4.2010 den 15.25): Det var ostepølse ja Ikke mangel på pølse her i gården Icing Pølse er alltid godt og kjekt å ha... i alle varienter nå er jeg ferdig med den h****tes monsterbuksa...... Med skavanker og feil, men den er HOMEMADE by ME Så da får det være lov Har lovet bilde, så er kommer det.... (litt av noen ridebukselår jenta mi får ) Kommer til å bli litt stiligere med tenner i munnen og øyne da Endret 25. april 2010 av Devilina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 25. april 2010 #744 Del Skrevet 25. april 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 25. april 2010 #745 Del Skrevet 25. april 2010 Devilina skrev (På 25.4.2010 den 17.34): Vet om ei som kommer til å nekte mannen å sette bena utfør døra når han kommer hjem i alle fall nå er jeg ferdig med den h****tes monsterbuksa...... Med skavanker og feil, men den er HOMEMADE by ME Så da får det være lov Har lovet bilde, så er kommer det.... (litt av noen ridebukse jaaaaaa nawwwwwwwww det var jo nydelige bukser da, og homemade er alltid best! Jeg merket plutselig på de tøfflene jeg hadde strikket at den ene er sydd sammen vrang MEN de er made by me og det gir det sjarm vettu Har du prøvd deg på lue enda???jeg har en enkel oppskrift om du er interresert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 25. april 2010 #746 Del Skrevet 25. april 2010 Så flink du har vært! Veldig fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 25. april 2010 #747 Del Skrevet 25. april 2010 Synes monsterbuksa så kjempefin ut jeg! Sikkert bare du som legger merke til alle småfeila.. En ting er ihvertfall sikkert - jeg hadde aldri klart noe sånt! Jeg skal sette bort strikkeoppdrag til mamma jeg, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 25. april 2010 Forfatter #748 Del Skrevet 25. april 2010 Neytiri skrev (På 25.4.2010 den 17.57): jaaaaaa nawwwwwwwww det var jo nydelige bukser da, og homemade er alltid best! Jeg merket plutselig på de tøfflene jeg hadde strikket at den ene er sydd sammen vrang MEN de er made by me og det gir det sjarm vettu Har du prøvd deg på lue enda???jeg har en enkel oppskrift om du er interresert Satt og funderte på hva jeg skulle starte med som neste strikke prosjekt... lue er absolutt ingen dum idé, bare den ikke er på islandsk Da må jeg ringe Baldur og få han til å oversette det jeg ikke skjønner ---------------------- Så hyggelig at dere synes buksa ble bra er fru perfeksjonist i alt jeg gjør.... så leter alltid etter feil selv om det ikke er mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 25. april 2010 #749 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Devilina skrev (På 25.4.2010 den 20.35): Satt og funderte på hva jeg skulle starte med som neste strikke prosjekt... lue er absolutt ingen dum idé, bare den ikke er på islandsk Da må jeg ringe Baldur og få han til å oversette det jeg ikke skjønner Ja jeg hadde ikke tenkt å skrive den på islandsk til deg....Þú hefðir ekki skiljað baun í bala Djevelue(Djöflahúfa) : Legg opp på rund pinne 2 1/2(50cm) *Du strikker alle rett Legg opp 125/131(0-6mnd/6-12mnd) Strikk en p rett a) Strikk som følger: Øk 1m i første m, strikk 22/23m rett, strikk 3m sammen rett, 22/23m rett, plukk opp en m, strikk 1m rett, plukk opp en m, 12/13m rett, strikk 3m sammen rett(dette er midten av lua), 12/13m rett, plukk opp en m, 1m rett, plukk opp en m, 22/23m rett, strikk 3m sammen rett, 22/23m rett øk 1m i siste m. b) strikk alle m rett Strikk annen hver a) og annen hver b). Økninger og minskninger samsvarer seg så du ender alltid opp med like mange masker på pinnen. Strikk til du måler 12-13cm fra midten og mask av alle maskene. Sy sammen bak og toppen som en stjerne. Tvinn eller hekle knytebånd. Jeg har ikke sydd min sammen enda, men det var super enkel oppskrift syntes jeg Endret 25. april 2010 av Neytiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 25. april 2010 Forfatter #750 Del Skrevet 25. april 2010 ja den tror jeg at jeg skal prøve på!!! Men øke 1 maske i første maske.. er det da øk en og så strikk en maske eller betyr det strikk en maske og så øk? Ikke noe god på øking jeg.. er da det blir hull i strikketøyet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 25. april 2010 Forfatter #751 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) dobbelposting...... Endret 25. april 2010 av Devilina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 25. april 2010 #752 Del Skrevet 25. april 2010 Devilina skrev (På 25.4.2010 den 21.00): ja den tror jeg at jeg skal prøve på!!! Men øke 1 maske i første maske.. er det da øk en og så strikk en maske eller betyr det strikk en maske og så øk? Ikke noe god på øking jeg.. er da det blir hull i strikketøyet mitt I denne her siden det er rundpinne så er det å øke allerede i første maske, samme som på slutten at du øker i siste maske.....blir ikke typisk kantmaske her tror jeg... men når du plukker opp en maske strikker en rett og så plukker opp en til...da blir det et mønster hull i strikke arbeidet hvis du skjønner.....jeg synes ihvertfall den var veldig fin i mønsteret. Jeg pleier å øke med å strikke i masken 1 rett(uten å løfte av pinnen) så går jeg på baksiden av SAMME maske og strikker en rett.....og så løfter jeg av pinnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 26. april 2010 Forfatter #753 Del Skrevet 26. april 2010 Skulle til å sette meg ned nå... men ÅÅÅÅÅHHHHH.. har jo ikke størrelse 50cm i rundpinner.... bare sånne svære og det gjør seg ikke.... Hmmm... se om jeg kan grave fram en 40cm et sted... mener jeg skal ha det :klø: til å ikke være noe særlig på å strikke har jeg utrolig mye hobbyutstyr til både hekling og strikking... har en drøm om å bli en ræser på ting... men så var den den tolmodigheten da Pokker og.... kjære har bursdag til lørdag... og jeg har ikke anelser om hva jeg skal fikse, han ønsker seg jo ingenting!!! :dåne: Kanskje jeg bare skulle drite i det... han kan få en bedre middag... jeg har jo ikke fått bursdagsgave enda av han... og den var i januar Mannfolk altså.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 26. april 2010 #754 Del Skrevet 26. april 2010 Så flink du har vært med den buksa! Jeg kan bare glemme å klare det der Hadde ikke jeg fått gave av samboer så hadde ikke han fått av meg heller Min har også bursdag snart, men jeg vet heller ikke hva jeg skal finne på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 26. april 2010 #755 Del Skrevet 26. april 2010 Hva er det med mannfolk å treige bursdagesgaver? Jeg hadde bursdag i september og fikk gaven noen få dager før julaften Det er jo noe som heter at "man skal være mot andre, slik man vil de skal være mot seg" Med andre ord: treig bursdagsgave tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 26. april 2010 Forfatter #756 Del Skrevet 26. april 2010 Ja jeg har tenkt tanken... men så er jeg liksom sånn igjen at jeg skal være bedre enn den andre har han glemt noe så skal jeg sørge for at jeg IKKE gjør det sånn at han får dårlig samvittighet ondskapsfull? nei Han har nevnt det hver måned siden januar også... når neste lønning kommer, da skal jeg finne noe fint til deg... luft og kjærlighet da eller? Nei da, skal ikke klage, han er jo flink på så mange andre områder, når han vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 26. april 2010 #757 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg hadde heller ikke 50cm så jeg brukte 40cm....ble litt trangt å starte men det gikk det Jeg har aldri opplevd en sen bursdagsgave, kanskje jeg er så streng mot mannen min da Men han er en håpløs romantik så han glemmer ikke sånne ting......MEN jeg er kanskje ikke like flink mot han.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 26. april 2010 #758 Del Skrevet 26. april 2010 Hvordan går det med leggkrampene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 26. april 2010 Forfatter #759 Del Skrevet 26. april 2010 Leggkrampene har ikke kommet igjen, men jeg er støl i leggene hele tiden... har ikke turt å trene etter at jeg fikk det, tror det var det som utløste det... men tenkte jeg skulle prøve meg i morgen.. blir det like ille da så kutter jeg ut å være sporty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 26. april 2010 #760 Del Skrevet 26. april 2010 Prøv massasje først Det funker for meg, kjære bare gnur på forsiktig en krem som er for ømme muskler og jeg sover godt uten kramper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg