Gå til innhold

Devilina har blitt MAMMA

Fremhevede innlegg

Skrevet

magic touch :vetikke: nei er nok at de ikke lukter sur melk :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sur melk ja.... føler det er det jeg oser om dagen... er det ikke noe som lekker så er jeg gulpa ned :ler:

W er 1 måned i dag :hoppe:

Men personlig synes jeg hun skulle vært nærmer 3.... synes ikke denne første tiden er noe artig eller kos jeg :sjenert:

Det høres ille ut... men er sånn jeg føler det.

Er bare sur og deppa hele tiden. Hun sliter med magen, vil ikke sove og når hun først sover så er det bare en liten stund...

Blir deppa av alt rotet rundt meg....

Og så virker det som om alle andre som prøver å få roa ho klarer det bedre enn meg... er mange ganger jeg tenker... faens dritt unge, skulle aldri ha fått deg... :tristbla:

SÅNT ER JO IKKE NORMALT!!???

Og så føler jeg rett og slett at jeg bare passer på en baby, klart... ville jo ha gjort alt for henne... men har ikke helt den følelsen av at hun er min og at jeg er mamma'n...

Verste mamma'n ever... det er meg :trist:

Skrevet

Jo, kjære deg, det er helt normalt! :troest: Det som er dumt er at det er altfor lite fokus på at ikke morsfølelsen og kosen kommer med en gang for alle, sånn at man tror det er unormalt å ha det sånn.. Husker mamma fortalte meg at hun sleit skikkelig i begynnelsen med meg, og at hun skulle ønske noen bare kunne komme og hente meg. Da følte hun seg som en mislykka mor, men etterhvert ble hun sannelig litt glad i meg gitt... :sjenert:

Håper det snart snur for deg, og at W slipper å ha så mye vondt i magen osv! :klemmer:

Skrevet

Uff.. sånn må du ikke tenke :klemmer:

Du er den beste mammaen i verden for W! Det er sikkert og visst :jepp:

Morsfølelsen har ikke kommet ordentlig til meg heller før nå den siste uka egentlig, så den kommer nok :Nikke:

Jeg syns også det var vanskelig med en unge som bare var vanskelig, men nå når morsfølelsen er kommet så gjør det liksom ikke noe for det er min lille jente :rødme:

Det blir bedre :) Just hang in there :hug:

Skrevet

Ja alle skal liksom ha det til at det er så jævla rosenrødt etc... blomster og hjerter med regnbue over..... YEAH right...

Vet jo det at den første tiden er sånn, men jeg skjønner faen ikke hvorfor det er så mange som sie at den første tiden var så kos... tiden går så fort... savner den etc...

Gikk disse mødrene på noe eller? :klø:

Eller de tør vel rett og slett ikke innrømme at det var hardt vel.

Men liker ikke at jeg kjenner jeg blir mer og mere agresiv.... ikke en bra ting med ADHD. Blir for lite søvn og så sitter jeg her i lielighets fengslet mitt.... kjære kommer til å få en bombe over seg en dag snart... for er ikke lenge til jeg sprekker :snurt:

Skrevet

Var litt sånn den første tida jeg også, fikk ikke den helt store følelsen med en gang. Kanskje du kan snakke med helsesøster om det? Høres jo litt ut som barseldepresjon? Her var ihvertfall helsesøster veldig opptatt av at jeg kunne komme og snakke om det hvis jeg skulle føle noe sånt.

:klem:

Skrevet

Tingen er vel det at jeg har hatt dette lenge før jeg ble gravid... så er nok ikke barseldepresjon... eller om det har blitt forsterket av det? Vet ikke...

Har aldri blitt helt meg selv etter at jeg ble utbrent og gikk på en smell i 06/07.....

Dinedama... helt klart... knasket det vel som sukkertøy :ler:

Skrevet

En stor :klemmer: til deg, Devilina.

Først av alt må jeg si at jeg syns det er supert å høre at det ikke er alle som har det rosenrødt, spiser regnbuer og driter sommerfugler i spedbarnstida :Nikke:

Jeg syns heller ikke at denne tiden er noe spesielt stas eller kos - det er mye mas, stress, krav osv..

Så vil jeg fortelle deg noe, og dette vil jeg du skal ta til deg ;)

Du er verdens beste mamma for lille store W, dette beviser du ved at du prøver så godt du kan for at hun skal ha det bra - hver og en av oss kan ønske babyen sin dit peppern gror etter utallige timer med gråting, suttring og lite søvn, men du skal vite det - du er ikke alene om det, vi er en hel haug i allefall her på KG.. (De på babyverden får seg nok en real tankevekker når sovebabyen ikke kom som bestilt ;) )

Alle tankene som du sitter med, og føler at du ikke strekker til er normale å ha - men jeg skal fortelle deg en ting, du strekker til du gir W. den kjærligheten og omsorgen hun trenger, og bare vent til hun er 1-2 år, og skal kopiere alt mamma gjør, du får ikke gå på do alene en gang. Du kommer til å bli helten hennes, og akkurat nå betyr du hele verden for henne :hjerte:

Skrevet

Jeg glemte en ting..

Jeg ser du skriver i Neytiris dagbok at du har problemer med at jenta ikke suger nok på brystskjoldet.

Så tenkte jeg at siden hun plages med magen, at kanskje hun svelger mye luft og vegrer seg derfor for å spise... :klø:

Nå har jeg kjøpt alle smokkemerkene som finnes på Barnas Hus, Rema og Apoteket og har funnet ut at di eneste som duger her i huset er flate NUKsmokker med kolikkventil i store AVENTflasker. På denne måten klarer vi å få kontroll over tunga som løper litt løpsk, hun suger bedre og kolikkventilen gir go ventilasjon så hun ikke suger luft. Måltidene går stort sett som en drøm :Nikke:

Dr.Brown har jeg prøvd for di skulle være så bra.. :dåne: vel vel.. Lilletrulta klarte å suge den smokken flat!

Skrevet

Kjære Devilina :kose:

Du er absolut ikke verdens dårligste mor....hvis du var det hadde du ikke brydd deg om at W har vondt i magen, du hadde ikke prøvd så godt du kan med amming, pumping, flasking....allt det strevet er der fordi du er en god mor som ønsker barnet sitt beste.

Personlig kan jeg si at jeg følte jeg fikk ikke direkte morsfølelsen med engang.....sikkert fordi jeg måtte "besøke" barnet mitt på sykehuset og ikke kunne mate hun første uken.....etter vi kom hjem var hun en måned gammel og uansett om nettene har vært opp og ned føler jeg at den følelesen har kommet for fullt......nå har jeg også fortsatt hun psykologen og må si det hjelper utrolig å få snakket om følelsene sine uansett om man er gravid, før eller etter barn.....det er sunt!

Snakker du med mannen om følelsene dine, altså uten å heve tonen i rommet??? menn ofte "hører" ikke når man er frustrert, men må få det sagt rolig...........for kanskje han kan også hjelpe å avlaste deg litt innimellom??

Rådet vi fikk fra psykologen nå var at HVER dag skal man ha "sin tid"......da får vi 1 time hver hvor vi kan gjøre noe som ikke involverer noe som helst med baby........så her om dagen gikk mannen med snuppa en tur og jeg fikk dusjet og scrappet litt. Så i går gikk jeg tur mens han så på fotball på tvn.......synes det hjelper utrolig mye!

Enig med teorien til Icing om skjoldet.....for her har vi brukt det bestandig pga Bumba har ikke klart å ta tak........nå har jeg kuttet det mer og mer ut.......og virker som hun har mye mindre luftsmerter i magen.

og vi har også Dr.brown flaskene når Bumba får flaske(en gang i blandt på natten)....og en gang glemte mannen greia som var inni....gudameg Bumba svelget forferdelig mye luft.....så er jo geniale flasker...så lenge man husker greia som skal oppi flaska da :rolleyes:

Håper du tar deg tid å finner noen å snakke med.....for tror du trenger det........og forresten...er det noe du føler du vil heller snakke med en venn om så har du alltids meg....ring meg eller sende sms når som helst søta, THATS WHAT FRIENDS ARE FOR :hug:

Gleder meg å få dere på besøk søndag, og ikke noe stress om dere ikke kommer akkurat i tide...sånn er det å være nybaktmor ;)

:klem:

Skrevet

Vil bare gi deg en god :klem: De andre har sagt mye fint her. Det er nok veldig mange som føler som deg, men at de ikke snakker så høyt om det pga disse lykkelige sommerfugl- og regnbuemammaene.

Skrevet

Forresten.....er ikke du drittlei sånn som meg å lese innleggene på BV hvor de snakker om den vakre dagen dem dreit sommerfuglen ut av høna si....og at puppene sine vanner lille blomsten sin :skratte:

Skrevet

Ja pokker... jeg er dritt lei av å lese om hvor flotte fødslene var og det ene og det andre.... land ned på jorda!!!

Fikk forresten en sabla svær bæsjebleie ista!!! Gjett om ho var fornøyd!!! Og bæsjet litt på stellebordet igjen :ler:

Men fy for en lukt :snurt: MME blir man råtten av ja!!!

Jeg snakke normalt til mannen ja... blir alltid lett frustrert eller hisser meg opp når jeg skal fortelle noe jeg virkelig mener og som han må høre på :rolleyes: så har en liten utfordring der ja.

Han vet godt jeg er sliten etc, så han hjelper jo så godt han kan når han kommer hjem... blir bare litt irritert over at han hele tiden spørr meg... som om jeg vet svaret på alt...

Vet dere... denne helgen er første helgen jeg IKKE er alene med henne nesten hele dagen. Alle helger etter at hun ble født har han vært på noe bil greier på Rudskogen, så at han ikke har fått kvalitetstid skal han dra langt med i alle fall...

Fikk 3 timer her om dagen jeg, men da var jo svigers barnevakt, men fy så godt :)

Og det er helt knall og lese/høre at andre har litt samme problemer og kaos i heimen.

Takk for gode ord jenter, hjelper på humøret.... men jeg lurer virkelig når jeg skal bli sprudlende meg igjen...

Jeg er rett og slett en person som tenker, analyserer og bekymrer meg for mye om ting... har kanske alltid vært sånn.... bare at det har virkelig kommet fram de siste årene.

Eller det er kanskje noe i det at man forandrer seg med årene, blir mere voksen.

Å være voksen er kjedelig :opplyser: :gjeiper:

Skrevet

Ja pokker... jeg er dritt lei av å lese om hvor flotte fødslene var og det ene og det andre.... land ned på jorda!!!

Fikk forresten en sabla svær bæsjebleie ista!!! Gjett om ho var fornøyd!!! Og bæsjet litt på stellebordet igjen :ler:

Men fy for en lukt :snurt: MME blir man råtten av ja!!!

Jeg snakke normalt til mannen ja... blir alltid lett frustrert eller hisser meg opp når jeg skal fortelle noe jeg virkelig mener og som han må høre på :rolleyes: så har en liten utfordring der ja.

Han vet godt jeg er sliten etc, så han hjelper jo så godt han kan når han kommer hjem... blir bare litt irritert over at han hele tiden spørr meg... som om jeg vet svaret på alt...

Vet dere... denne helgen er første helgen jeg IKKE er alene med henne nesten hele dagen. Alle helger etter at hun ble født har han vært på noe bil greier på Rudskogen, så at han ikke har fått kvalitetstid skal han dra langt med i alle fall...

Fikk 3 timer her om dagen jeg, men da var jo svigers barnevakt, men fy så godt :)

Og det er helt knall og lese/høre at andre har litt samme problemer og kaos i heimen.

Takk for gode ord jenter, hjelper på humøret.... men jeg lurer virkelig når jeg skal bli sprudlende meg igjen...

Jeg er rett og slett en person som tenker, analyserer og bekymrer meg for mye om ting... har kanske alltid vært sånn.... bare at det har virkelig kommet fram de siste årene.

Eller det er kanskje noe i det at man forandrer seg med årene, blir mere voksen.

Å være voksen er kjedelig :opplyser: :gjeiper:

Du leste da historien min ikke sant....herrigud fikk så mange PM med hvor tøff jeg var og at dem var overrasket at dem fikk da en "lett" fødsel.......

fikk du Hiroshima???? :ler: det liker vi :tommelopp: men ja...de som får MME stinker litt mer i bleia desverre!

Ja er ikke så enkelt å snakke rolig om ting som irriterer man eller gjør man sinna....jeg vet jeg sliter selv med det....men jobber med å forbedre det :Nikke:

ohh da blir det koselig at han er hjemme hele helgen....får litt quality family time ;)

og at folk snakker om at den første tiden skal man nyte....tror det er mange som savner følelsen å ha liten baby, ikke det som følger med det vettu :fnise:

Har en liten teori om mannen din(korrekt me if Im wrong)....men han er noen år yngre.....og kanskje på en måte akkurat DER han noen ganger viser alderen med at det er "viktigere" å dra til rudskogen eller lignende :vetikke:

Og kanskje må vi to bare finne på ting litt oftere....for tror vi har godt av å komme oss ut å føle oss som mennesker etterhvert...er litt bundet hjemmet sånn i starten ;)

Skrevet

Uff, ikke noe greit å ha det sånn, Devilina :kose:

Jeg blir utrolig sliten og frustrert av alt sammen selv, og lurer til tider på hva i all verden jeg tenkte på for et år siden :Nikke: Det ER slitsomt og tøft å ha en liten baby som man har ansvar for, og som ikke samarbeider! Og jeg har heller ikke noe voldsom morsfølelse. Gråt ikke da han ble født engang (noe mannen er ganske skuffet over...) Men jeg er helt sikker på at det kommer etterhvert og at ting ordner seg når de blir litt større :)

Skrevet

Jeg gråt heller ikke når lilletrulta kom... Jeg var bare så overlykkelig av at nå var hun endelig på utsiden :sjenert:

Jeg har heller ikke hatt barselstårer... Å ser ingen grunn til at jeg skal få dem nå heller..

Jeg blir ikke noe særlig rørt.. Mannen gråter av Tore på sporet :dåne: Og når vi kom hjem nå på mandag å så dokumentaren på TV om premature barn, hvor det ene barnet døde - ble det for mye for mannen som begynte å gråte siden det var så tett på.. Jeg derimot har nok distansert meg bort fra det, og fokuserer på at lilletrulta er frisk som en fisk og har det bra..

Men når Patsy skulle dra fra Tori Spelling etter å ha vært barnepike i to år.. Hvem var det da som skrudde på vannkrana.. :grine:

Det var visst meg det... :sjenert:

Skrevet

Men når Patsy skulle dra fra Tori Spelling etter å ha vært barnepike i to år.. Hvem var det da som skrudde på vannkrana.. :grine:

Det var visst meg det... :sjenert:

:ler:

Skrevet

Nei barseltårer har ikke jeg hatt heller... kommer de? :klø: tviler. Er ikke av den typen som griner lett heller, men når jeg først tuter da... da er det virkelig noe alvorlig eller leit.

Ja klar, mannen er jo yngre og jeg lar han få lov til akkurat hva han vil. Han spørr jo om det er greit og jeg vil jo heller ikke være den som sier... NEI, det får du IKKE lov til .... er snakk om å tenke litt selv.

Og så har han det problemet med at han klarer ikke å si noe særlig nei, for det er jo folka han jobber med der oppe på Rudskogen som maser på han... og ja de VET at hant nettopp har fått en liten en... så litt frekt av de også :rolleyes:

I dag har det skjedd lite i heimen her.... jeg sov lenge :hoppe: siden det er helg, så overlot jeg hele ansvaret for lille W til ham...omtrent... fikk sove lenge... han sto opp 0800 med ho og ordnet og stelte med ho, jeg sov til 10.30 :nigo:

Og gjett hvem som var sliten da... jo da... mannen... da måtte jeg le. Sa bare.... tror du jeg slenger meg nedpå sofan og sovner etter å ha ordnet og dullet med W etter en liten stund? Nei... det har jeg ikke tid til.

Så tror ikke han kommer med den derre... jeg er på jobb og det er slitsomt, setningen en gang til :fnise:

Huff.. tordner her i kveld... lyner også, men ikke over oss enda.. så sitter her på pc litt alikevel :)

Skrevet

Barselstårene kommer som regel etter et par dager så om du ikke har fått dem nå, så kommer de nok ikke ;)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...