angelou Skrevet 14. august 2010 #1981 Skrevet 14. august 2010 Jeg har kjøpt meg både sjal og Manduca Ser for meg at sjalet er bedre når de er helt nyfødte
Devilina Skrevet 14. august 2010 Forfatter #1982 Skrevet 14. august 2010 Side 100!!!!! sjal ha jeg også lurt på, men synes det ser litt skummelt ut og bruke også... og så har du den derre VG reklamen da... eller dagbladet... husker ikke vilken avis.,.. MEN... der har du meg og kjære vettu... driver å diskuterer og prøver å sette på sjalet riktig
angelou Skrevet 14. august 2010 #1983 Skrevet 14. august 2010 Er mange måter og knyte sjalet på da, jeg har lært meg den enkleste jeg, og det er vel det beste
Neytiri Skrevet 15. august 2010 #1984 Skrevet 15. august 2010 ser for meg deg og mannen og den VG reklamen! Nei det er vel elastisk som dem prøver på i den reklamen, men er ikke så vanskelig da.....tror også jeg hørte noen sted at den som selger det tøyet har lagd den reklamen...... Du kan prøve å knyte og putte oppi dokke først om dere er usikkre......men faktisk er det ikke så vanskelig......og den jeg har tricot slen fra babylonia, og også den Moby wrap har flere stillinger for barnet.....en av de er jo sånn vuggestilling sånn som et sjal
Devilina Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1985 Skrevet 17. august 2010 3 dager til jeg får penger av NAV!!!! da blir det innkjøp av noe bæretøy ja Wiktoria er tidsinnstilt :dåne: det er 2 natta hun har våknet på slaget 03:50!!! og når hun har fått ny bleie og mat så vil hun søren meg ikke sove igjen... ligger i vugga og titter, små gråter, smatter og prater litt... Og på dagen nå.... nå vil hun nesten ikke sove.... for ei lita røver... Ellers lite nytt og skrive om.... kan ikke si det skjer stort i min verden for tiden... bæsj, tiss, promp, søvn og mat er det som stå på agendaen her liksom. Og kjære har jo bilen, så sitter her i mitt lille fengsel jeg... gidder ikke å dra med barnevogn på bussen altså... tar 20min fra meg og til Sarpsborg sentrum...
Britt Banditt Skrevet 17. august 2010 #1986 Skrevet 17. august 2010 Og kjære har jo bilen, så sitter her i mitt lille fengsel jeg... gidder ikke å dra med barnevogn på bussen altså... tar 20min fra meg og til Sarpsborg sentrum... Da tvinger du han til å ta bussen så du kan komme deg steder Hadde jeg gjort
Devilina Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1987 Skrevet 17. august 2010 Å DET har jeg prøvd før... men du skjønner... det er jo så neverdigende å måtte kjøre buss når man har lappen liksom Og hva søren er det jeg gjør hver dag jeg skal på jobb da? Eller gjorde heter det vel... jeg jobbet i Fredrikstad og han i Sarpsborg... han har kortest vei og bruker bil.... Altså... er ikke det at jeg ikke får ha bilen, det gjør jeg... men da må jeg kjøre han til jobb for å så hente han igjen også... DET er noe jeg har lite lyst til om morgenen nå... stelle og ordne lille for å ha med ho i bilen for å kjøre pappa på jobb liksom.. gidder ikke Nei disse mannfolka til tider..... må bare le av de Fy søren... nå skulle jeg nesten ha tatt bilde av krypinnet vårt og lagt ut her... for :dåne: det ser ut som en rasert narkobule... eller noe i den duren. Ting over alt hvor det ikke skal være ting. Posten ligger og slenger her og der. Klær og gulpekluter.... smokker, tåteflakser... to katter som roter, klesvasken står oppe enda... etter 4 dager... tror det er tørt nå Og alle sier... blås i det, sånt må man regne med.... nyt tiden.. jeg takler ikke å ha det rotete rundt meg... jeg føler at det gjenspeiler meg Vet ikke HVOR mange ganger jeg sier dette hjemme til kjære jeg... men da skylder han på at han sitter jo med lillemor når han kommer hjem... så han får ikke tid... klart... jeg har litt tid, men er da jeg er sliten og trenger litt søvn. Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å klikke i vinkel en dag snart......
Pupsilure Skrevet 17. august 2010 #1988 Skrevet 17. august 2010 Du, kan jeg spørre om noe? Var du moden da du ble satt igang? Så du noengang noe til slimproppen? hadde du mye kynnere/murringer/smerter i magen i ukene før fødselen? Jeg har kjøpt tricot slen bæretøy Gleder meg til å prøve det altså.
Devilina Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1989 Skrevet 17. august 2010 (endret) Var like lukket som en bank på en søndag så derfor de måtte ha 3 forsøk over 3 dager på å sette meg i gang... kroppen vil ville vist ikke bli klar... men etter den 3 dagen så økte de dosen med gel som de satt inn i sjeden og da gikk slimproppen gitt... så ut som den snørrklysa Hadde ikke murringer eller noe i forveien, men fikk kjenne dette førsten gangen da de satt meg i gang... og ja... man kjenner HELT klart forskjell på kynnere og rier... tro meg Endret 17. august 2010 av Devilina
Pupsilure Skrevet 17. august 2010 #1990 Skrevet 17. august 2010 Det er AKKURAT sånn jeg ser for meg at det ser ut her om et par ukers tid :dåne:
Pupsilure Skrevet 17. august 2010 #1991 Skrevet 17. august 2010 Ok, så da kanskje jeg begynner å bli moden da. Er litt redd for å få en fødsel som din Syntes så vanvittig synd på deg da det stod på!!
Devilina Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1992 Skrevet 17. august 2010 Tviler på at du får det ingen er jo like... og jeg var nok bare veldig uheldig... pluss at sykehuset jeg tilhører er noen jævla idioter.... Nesten gang....om det skjer... så skal jeg på Riksen... er jo der jeg drev med IVF/ICSI. Er sikker på at de er litt mere forståelsesfulle etc... Når skal du til overtidskontroll da? Har slimproppen din gått så skal du se at det er noe på gang snart
Pupsilure Skrevet 17. august 2010 #1993 Skrevet 17. august 2010 Jeg fikk grått meg til en overtidskontroll om to dager (9 dager over termin). Riksen ville egentlig ikke ha meg inn før mandag ( 13 dager over termin) men legen min presset på litt Så da skal dem strippe meg og sjekke at alt er bra. Men blir ingen igangsetting da. Slimproppen har jo gått nå, eller begynt å gå, vet ikke om det er mer inni der Så jeg håper jeg er begynt å bli moden! Utifra hva jeg leser virker det som at de verste fødslene er de som blir igangsatt uten at man er moden. Er man moden virker det som at det går ganske fort og greit. Kan jo være tilfeldig også da
Britt Banditt Skrevet 17. august 2010 #1994 Skrevet 17. august 2010 (endret) ops ble dobbelt fra i stad fordi pc'en klikka i stad Endret 17. august 2010 av Linelia
Neytiri Skrevet 17. august 2010 #1995 Skrevet 17. august 2010 3 dager til jeg får penger av NAV!!!! da blir det innkjøp av noe bæretøy ja Wiktoria er tidsinnstilt :dåne: det er 2 natta hun har våknet på slaget 03:50!!! og når hun har fått ny bleie og mat så vil hun søren meg ikke sove igjen... ligger i vugga og titter, små gråter, smatter og prater litt... Og på dagen nå.... nå vil hun nesten ikke sove.... for ei lita røver... Ellers lite nytt og skrive om.... kan ikke si det skjer stort i min verden for tiden... bæsj, tiss, promp, søvn og mat er det som stå på agendaen her liksom. Og kjære har jo bilen, så sitter her i mitt lille fengsel jeg... gidder ikke å dra med barnevogn på bussen altså... tar 20min fra meg og til Sarpsborg sentrum... tror du er nok ikke alene om det med at livet handler stort sett om bæsj tiss promp søvn og mat.....en time hvile og så påen igjen Mannen din er fortsatt sta med å ikke ta bussen så du kan ha bilen?! uff kjedelig å ikke ha bil.....men nå var det da hva man skulle gjort om man hadde bilen hjemme da Fy søren... nå skulle jeg nesten ha tatt bilde av krypinnet vårt og lagt ut her... for :dåne: det ser ut som en rasert narkobule... eller noe i den duren. Ting over alt hvor det ikke skal være ting. Posten ligger og slenger her og der. Klær og gulpekluter.... smokker, tåteflakser... to katter som roter, klesvasken står oppe enda... etter 4 dager... tror det er tørt nå Og alle sier... blås i det, sånt må man regne med.... nyt tiden.. jeg takler ikke å ha det rotete rundt meg... jeg føler at det gjenspeiler meg Vet ikke HVOR mange ganger jeg sier dette hjemme til kjære jeg... men da skylder han på at han sitter jo med lillemor når han kommer hjem... så han får ikke tid... klart... jeg har litt tid, men er da jeg er sliten og trenger litt søvn. Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å klikke i vinkel en dag snart...... Er som helsesøstra sa til oss det, bare la det flyte litt over hjemme, er lillemor det er viktigst med nå så får du heller be familie å vaske litt og sånn for deg YEAH RIGHT særlig om mannen hørte på hun da.....for du skjønner, han driver fortsatt med redebygging stopper aldri, og så lenge han gjør det skal ikke jeg klage for jeg gjør stort sett ingeting utenom mating og skifting av lille Bumba
Devilina Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1996 Skrevet 17. august 2010 Jeg fikk grått meg til en overtidskontroll om to dager (9 dager over termin). Riksen ville egentlig ikke ha meg inn før mandag ( 13 dager over termin) men legen min presset på litt Så da skal dem strippe meg og sjekke at alt er bra. Men blir ingen igangsetting da. Slimproppen har jo gått nå, eller begynt å gå, vet ikke om det er mer inni der Så jeg håper jeg er begynt å bli moden! Utifra hva jeg leser virker det som at de verste fødslene er de som blir igangsatt uten at man er moden. Er man moden virker det som at det går ganske fort og greit. Kan jo være tilfeldig også da Hehe... gjorde det samme som meg du da... sutret deg til en kontroll før :gjeiper: Men hjalp lite for min del med tanke på igangsetting... fikk i alle fall en dato og forholde meg til. Når man er moden så skjer ofte ting samme dagen ja... hvis det gjelder igangsetting. De jeg delte rom med kom om morgenen, fikk gel satt inn samtidig med meg og ble trillet ut og inn på føden sånn i 17-18 tiden samme dag.... det var litt nedtur for meg kan du si. Men du skal strippes ja, det er jo kjempe bra! Da skjer det ofte saker og ting ja
Devilina Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1997 Skrevet 17. august 2010 Å guuuuuud :dåne: Blir frustrert!!! Wiktoria bare skriker og skriker og nekter og sove... trøtt som bare det... overtrøtte bebier er ikke artig Så nå tok kjære henne med på en kjøretur... hun blir alltid rolig da og sovner... håper ikke det blir en vanesak Må ærlig innrømme at jeg ikke har fått denne morsfølelsen enda... blir jo bare irritert og oppgitt når hun skriker og griner for ting. Så fort hun sovner så legger jeg henne bort for å sove... er liksom ikke den kosetypen. Alt er bare et ork.... Føler meg som en dårlig mor
Neytiri Skrevet 17. august 2010 #1998 Skrevet 17. august 2010 Nei nei nei du er ikke dårlig mor!! Har W fortsatt mye magevondt??? stakkar...kan ikke drive å kjøre med hun for å få a til å sove hele tiden..... Morsfølelsen er noen ganger litt oppskritt spør du meg....jeg personlig føler jeg har den nå...mens jeg kjenner noen som har en på 11 måneder som enda ikke kjenner det.... at du legger hun så fort bort når hun sovner betyr ikke at du er dårlig mor eller ikke har morsfølelsen.....det er noe som heter gjesp.no og da vil man helst bare legge ungen for å få noen minutters søvn.
Devilina Skrevet 18. august 2010 Forfatter #2000 Skrevet 18. august 2010 Forbanna PC!!! Har skrevet innlegg her 3 ganger nå, men det forsvinner hver gang fordi jeg kommer inntil mousepaden på laptopen.... litt sensitiv ja Så nå gidder jeg ikke å skrive noe langt... Det var første kjøreturen i går, håper det ikke gjentar seg. Hun hadde vært våken fra 19 og kjære var ute å kjørte ca 23:30. Hun sovnet, men det var på'n igjen 2. Og da lå hun bare og sutret i våken og i søvne.... Hun har ikke magevondt, bæsjer og står i.... tidlig trass vel :gjeiper: eller matvrak rett og slett.... Huff... føler at boka mi bare handler om søvn... nei nå må man snu trenden her
Fremhevede innlegg