Gå til innhold

Devilina har blitt MAMMA

Devilina

Anbefalte innlegg

Man kan komme med ønsker.... men om man havner der man vil er en annen sak... tror det bare er i juli de skal ha stengt på B7, i alle fall sånn jeg har skjønt det.

Har de ikke helsekort i Sverige? DA bør du få noe skriv fra barnmammorskan eller hva det heter... for det helsekortet er jo så nyttig info for de som tar deg i mot på sykehuset etc... Fikk et info hefta av jordmor når jeg var på kontroll. Jeg kan ta kopier til deg. Står litt info om avdelinger etc og masse tlf til de forskjellige avd og steder :) Veldig grei å ha

Nei ikke den standard helsekortet fordi man drar KUN til barnmorska og ikke lege(utenom sykemelding)....så hun skriver alt i sin data, men jeg får ingeting.....må nok bare få hun til å skrive ut for meg....men da må jeg isåfall få det før jeg føder, og hvem vet når det plutselig kan skje liksom :sjenert:

Ja vil gjerne få kopi af heftet om du kan ordne det :jepp: hadde vært supert! Barnmorska her er endda sur jeg ikke vil føde i Sverige :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bli sur for det? jøsses.... er jo fritt hvor man vil da. Tulledama.... :glare:

Å guuud... har skikkelig sliti med halsbrann i dag, sendte kjære på butikken for lovhearts til meg... og vannmelon da :sjenert: men de loveheatsene gjorde susen, forsvant ganske raskt.. pluss at det smaker jo knall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skjønner ikke det, fordi det tar meg 40min til sykehuset i norge, mens det tar 1 1/2 time her til nærmeste.......men hun er virkelig spesiell, men hyggelig samtidig :fnise:

oi halsbrann er sååå ubehagelig....gode mannen da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirrende vær i dag.... :sol: og :regn: omhverandre... kjedelige greier...

Jeg og kjære har 1 års bryllups dag til søndag :hoppe: men.... blir nok dårlig med feiring :sukk:

Kjære skal være med å hjelpe til på Rudskogen. Er billøp der i helgen.... hurra liksom.... :(

Er jo så klart ikke hele kvelden... gir seg vel i 7-8 tiden på lørdagskvelden og så er det på'n igjen søndag morgen....

Han er heller ikke den romantiske spontane typen, så om jeg har lyst til å spise middag eller noe så må jeg aranger det selv...

Nei... nå ble det nesten starten på et syteinnlegg her... det skal vi ikke ha noe av :nei:

Ellers har dagen vært helt grei, har fri... så vært både her og der og fikset ting... venter spent på når det dukker opp brev fra NAV om at ting er i orden og innvilget... hvis det blir avslag så dåner jeg.... men kan ikke se noen grunn til det heller :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirrende vær i dag.... :sol: og :regn: omhverandre... kjedelige greier...

Jeg og kjære har 1 års bryllups dag til søndag :hoppe: men.... blir nok dårlig med feiring :sukk:

Kjære skal være med å hjelpe til på Rudskogen. Er billøp der i helgen.... hurra liksom.... :(

Er jo så klart ikke hele kvelden... gir seg vel i 7-8 tiden på lørdagskvelden og så er det på'n igjen søndag morgen....

Han er heller ikke den romantiske spontane typen, så om jeg har lyst til å spise middag eller noe så må jeg aranger det selv...

Nei... nå ble det nesten starten på et syteinnlegg her... det skal vi ikke ha noe av :nei:

Ellers har dagen vært helt grei, har fri... så vært både her og der og fikset ting... venter spent på når det dukker opp brev fra NAV om at ting er i orden og innvilget... hvis det blir avslag så dåner jeg.... men kan ikke se noen grunn til det heller :klø:

Ja tragisk vær i dag.....var jo strandvær tidlig i dag, og nå er det regn :dåne:

ohhhh 1 årsbryllupsdag :hjerte: sikker på mannen husker siden han har planer eller??? Rudskogen ja....mannen min har utrykkt noen interesser for å lære MC og kjøre rundt der....uff synes ikke det er beste ideen da men men....mamma og sambo har jo vært og kjørt der!

Hva med å bare gå ut å spise, da trenger ingen av dere å lage noe !

Hvorfor skulle ikke ting gå igjennom hos nav, tenker du på permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på foreldre søknaden... om jeg har jobbet nok.... men tror jeg har det. Jeg hadde jo en 50% stilling og gikk brått ned til 20% 2 mnd etter at jeg startet :( men jeg har jo jobbet hele veien disse få prosentene mine.... så tror det skal gå bra. De tar jo de 6 beste månedene ut ifra 10 mnd og renger ut foreldrepenger/permisjonspenger.

Tror kjære fikk litt dårlig samvittighet ista... han kom med gave til meg gitt.. smykker så klart... fikk perleøredobber, men i sølv... og det tåler jeg ikke... men nekter å bytte de for det,kan jo bruke de litt, bare ikke mange timer av gangen. og så fikk jeg et sølv kjee med et anheng på....

Noen som hadde dårlig samvittighet for at han skulle på Rudskogen ja.... :fnise:

som han sa... nå kan jeg vel dra på Rudskogen vel... herregud, hadde jo ikke nektet han dette uansett.

Det er NM i asfalt racing der denne helgen, masse løp og bilkjøring i forskjellige klasser... jobber jo der selv, men jeg orker ikke å stå der oppe nå med den magen og lite tilgang til toalett :gjeiper:

Roadracing på sykkel er gannske så trygt i grunn ;) Har jobbet på det flere ganger også. Og på Rudskogen så får man ikke kommet opp i så veldig hastighet for banen er ikke av de størte heller.... men når den nye kommer... blir bra ;) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nawwww søte mannen da :rødme: du får tenne noen sterinlys når han kommer hjem søndag :lur:

roadracing er jo morro, men enig jeg hadde ikke orket å stå der uten domuligheter og sånt :nei:

Men har dem motatt søknaden din nå? De burde vel kunne si om noe mangler eller om du ikke har rett? Da har du ihvertfall rett til engangstønad da......men virker som du har jobbet nok syntes jeg da......det her er jo virkelig kjedelige saker synes jeg...skulle ønsket det var automatisk sånn som her :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har mottat de ekstra papirene jeg sendte som de ville ha, men de hadde ikke fattet noe vedtak enda... hun jeg snakket med på tlf her om dagen sa at det kunne ta en liten stund det.. til og med etter snuppa var født... men uansett... det skjer noe i alle fall.

ja engangsstønad har jeg rett på, men da må jeg søke på den og, men tror det order seg jeg. Har jo som sagt jobbet og stått på og dagpenger regnes som inntekt det og... så alt i alt har jeg 19000 i måneden ca og DET telles da. fant en sånn kalkulator på NAV og der fant jeg ut når permisjonen startet og hvor mye jeg ca kunne få. Så stoler på den... men ikke rart man blir usikker når ting drøyer så veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh ja men da tror jeg ikke det skulle være problem hos deg.

ja de lar oss lure skikkelig når dem kan ikke svare på spm vi har.....ALT REDDAST!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: gikk på vekta nettopp... 102,1kg!!! :sjokk: skal sant sies at jeg ikke har vært på do i dag og jeg legger alltid på meg 2-3 kg i løpet av en dag... alltid vert sånn.. så må alltid veie meg på morgenen... og da var jeg ikke over 100... men uansett... jøsses!!!!! :dåne:

Dundra på hundre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Det er mye som går av etter fødsel tenker jeg....og så har vi jo planlagt trillemafia har vi ikke det?? :fnise:

Men jeg veier meg aldri utenom på morningen etter jeg har vært på do.....da kan man føle seg mest sikker på vekten tror jeg ;)

Er forresten rundt den vekten jeg også, og MYE lavere en deg :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Huff.... skrekk og gru.... jeg var ikke så grei å ha med å gjøre når jeg var liten :sjenert:

Men det ordner seg vel... hun har tross alt en far som skal få bryne seg på den :ler:

Nå nå er jeg litt sånn her....

¨Kom å syng en sang... leke gjør vi dagen lang.... vi er godt i gang.. i vårt fragleberg... i vårt fragleberg..." får ikke den sangen ut av hodet :ler:

Normal? nope :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men den bare ramla inn i hodet mitt ;)

Og så elsket jeg fraglene når jeg var liten :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...