Gå til innhold

Devilina har blitt MAMMA

Devilina

Anbefalte innlegg

Så bra med bilsete i hus! :jepp: Eller, i bil :fnise:

Hvilken farge valgte dere? Vi valgte brunt. Fargevalget kom litt brått på meg, så jeg rakk ikke å tenke noe på det. Men er fornøyd. Trodde at det bare fantes i svart jeg :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lei av dataen i dag???

:lete:

Litt :fnise: blir sånn når man sitter foran data'n på jobben :fnise: men jeg har vært på kontroll hos jordmor i dag etter jobben og tok litt tid før jeg kom meg hjem... er ikke bare bare med busser og venting på de :dåne:

Og når jeg kom hjem var det å ordne litt med pusene og hoppe i dusjen.... har helt ekstrem kløe i dag... ser ikke ut over hele meg :sjokk:

Og så fikk jeg telefon fra ei venninne i Sarpsborg :hoppe: hun lurte på om jeg ville komme på te :nigo:

Så bra med bilsete i hus! :jepp: Eller, i bil :fnise:

Hvilken farge valgte dere? Vi valgte brunt. Fargevalget kom litt brått på meg, så jeg rakk ikke å tenke noe på det. Men er fornøyd. Trodde at det bare fantes i svart jeg :klaske:

Takk for det :nigo: deilig at det problemet er ute av verden også :jepp: ble svart her, passet best til bilen... i følge kjære... hadde ikke så mye farger å velge imellom heller. Var enten rød/svart, svart eller burgunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt :fnise: blir sånn når man sitter foran data'n på jobben :fnise: men jeg har vært på kontroll hos jordmor i dag etter jobben og tok litt tid før jeg kom meg hjem... er ikke bare bare med busser og venting på de :dåne:

Og når jeg kom hjem var det å ordne litt med pusene og hoppe i dusjen.... har helt ekstrem kløe i dag... ser ikke ut over hele meg :sjokk:

Og så fikk jeg telefon fra ei venninne i Sarpsborg :hoppe: hun lurte på om jeg ville komme på te :nigo:

:fnise: Ja jeg skjønner det, begynnte å titte på tlfn min om det var noe tur innom føden eller noe sånt :ler: begynner å tenke mer og mer på det sånn på slutten hos deg!

Ekstrem kløe, fikk du snakket med JM om det, er ikke noe gærnt utenom eksemen håper jeg???

så kos å være bydd på te hos veninne da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommenterte faktisk at jeg var veldig oppklort nå.. og jeg har fått mere eksem på steder jeg ikke har hatt før... så skal ta blodprøver i morgen for å se om det kan være svangerskapskløe... vet jo ikke forskjellen på det og vanlig kløe jeg... siden jeg har den hersens eksemen :(

Alt var bra på kontrollen... blodtrykket hadde gått litt opp fra sist, men nå hadde jeg kommet rett fra jobb og stresset fra bussen og bort til helsestasjonen :fnise: men fortsatt bra trykk da :)

MEN..... SF målet var på 37!!!!! :dåne:

Snakk om å ligge over den grønne søylen på helsekortet da... vet ikke helv hva det innebærer i grunn.... men stor baby? :klø: eller noe... eller bare stor mage... hmmmm.

Hvis det fortsatte å stige drastisk så skulle jeg henvises til UL for å se hvordan ting sto til i magen....

Jeg spurte om man eventuelt ble satt i gang før hvis det hadde økt mere.... men nei da... det ble man ikke... og så fikk jeg ny kontroll time... 16 juli :dåne: det er 2 dager etter termin det... snakk om å ikke ha tro på at jeg får W før da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommenterte faktisk at jeg var veldig oppklort nå.. og jeg har fått mere eksem på steder jeg ikke har hatt før... så skal ta blodprøver i morgen for å se om det kan være svangerskapskløe... vet jo ikke forskjellen på det og vanlig kløe jeg... siden jeg har den hersens eksemen :(

Alt var bra på kontrollen... blodtrykket hadde gått litt opp fra sist, men nå hadde jeg kommet rett fra jobb og stresset fra bussen og bort til helsestasjonen :fnise: men fortsatt bra trykk da :)

MEN..... SF målet var på 37!!!!! :dåne:

Snakk om å ligge over den grønne søylen på helsekortet da... vet ikke helv hva det innebærer i grunn.... men stor baby? :klø: eller noe... eller bare stor mage... hmmmm.

Hvis det fortsatte å stige drastisk så skulle jeg henvises til UL for å se hvordan ting sto til i magen....

Jeg spurte om man eventuelt ble satt i gang før hvis det hadde økt mere.... men nei da... det ble man ikke... og så fikk jeg ny kontroll time... 16 juli :dåne: det er 2 dager etter termin det... snakk om å ikke ha tro på at jeg får W før da

Ja det var det jeg tenkte med en gang...svangerskapskløe....håper det ikke er det da!

spurte JM om det med sfmål...hun sa det har ikke alltid sammenheng...hun hadde hatt en som var langt over skala og fikk baby på 3,3kg....men om du får vekstestimering på stooor baby må dem vel sette deg i gang før...er vel ikke JM som bestemmer det vel? :klø:

oi får du ikke oppfølgingstime FØR termin???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, jeg skal til den nye fastlege dama 2 juli, så får før, men ikke noe før den 16 igjen... så skal jo bli interessant å se hvordan ting går...

Altså... jordmor sa sist at vekten ble sånn mellom 3,2 og 3,8, kom an på hva W legger på se di siste ukene også... men.... man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo da, jeg skal til den nye fastlege dama 2 juli, så får før, men ikke noe før den 16 igjen... så skal jo bli interessant å se hvordan ting går...

Altså... jordmor sa sist at vekten ble sånn mellom 3,2 og 3,8, kom an på hva W legger på se di siste ukene også... men.... man vet jo aldri.

oh ja ok, tenkte herrigud du blir ikke sjekket opp før etter termin :dåne:

det med vektestimering får dem til og med feil på UL...så er ikke alltid å stole på!

JM min sa at sålenge man selv hadde en gode skala/kurve på sfmålet var det ikke alltid så viktig å se på den "anbefalte" linjen.....er mer om man plutselig hopper opp eller ned på sin egen om du skjønner.......du er jo så høy, så hadde vært rart om du hadde for liten mage også da!

Synes du er bare helt perfekt jeg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: småkjekset ;)

Artig nick du har forresten :)

Snikings er lov, er det ikke det kg er litt til for? :fnise:

Da var jeg hjemme fra jobb.... skulle egentlig vært på jobb nr 2 nå, men da jeg kom dit så satt det et annet kvinnemenneske og skrev journaler, så jeg slapp... eller... hadde ikke vært meg i mot og tjene penger. MEN.... da tar jeg det i morgen eller helgen... siste innspurt før permisjon :fnise:

Skulle "bare" en snartur innom sykehuset for å ta en blodprøver... nr 23 hadde blitt ropt opp.. og jeg hadde 46!!! :sjokk: satt 1 ½ time og ventet på en ting som tar 2 minutter... skjønner ikke hva det somles med :dåne:

Men så den nydelige bebisen der inne da :hjerte: var ei nybakt mor med lille jenta si der. Tror hun bare var 1-2 dager gammel, for moren var SLITEN kan du si... hehe. Så for meg at det var jeg som satt der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: småkjekset ;)

Artig nick du har forresten :)

Snikings er lov, er det ikke det kg er litt til for? :fnise:

Da var jeg hjemme fra jobb.... skulle egentlig vært på jobb nr 2 nå, men da jeg kom dit så satt det et annet kvinnemenneske og skrev journaler, så jeg slapp... eller... hadde ikke vært meg i mot og tjene penger. MEN.... da tar jeg det i morgen eller helgen... siste innspurt før permisjon :fnise:

Skulle "bare" en snartur innom sykehuset for å ta en blodprøver... nr 23 hadde blitt ropt opp.. og jeg hadde 46!!! :sjokk: satt 1 ½ time og ventet på en ting som tar 2 minutter... skjønner ikke hva det somles med :dåne:

Men så den nydelige bebisen der inne da :hjerte: var ei nybakt mor med lille jenta si der. Tror hun bare var 1-2 dager gammel, for moren var SLITEN kan du si... hehe. Så for meg at det var jeg som satt der :ler:

Greit å få fri fra jobb nr 2 i dag da :jepp: Du får nyte det flotte været hvis det er det hos deg også :sol:

Det tar jammen meg lang tid å få gjort enkelte ting på sykehus og legekontor. Forrige uke satt jeg i 1,5 timer og ventet på blodprøve, og da jeg gikk og spurte om det var masse kø siden jeg hadde måttet vente trykket hun febrilsk på pcen sin og kom frem til at hun hadde glemt meg! Og jeg som hadde det travelt og skulle lese til eksamen dagen etterpå :kjefte:

Det er ikke lenge til du har den lille i magen hos deg nå, så du får bare se fremover :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du svar på blodprøven med en gang eller må du vente??

nawww nydelig å se disse små nyfødt :rødme:

har du fått omvisning på føden enda? må man ringe å bestille tid til det selv eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å få fri fra jobb nr 2 i dag da :jepp: Du får nyte det flotte været hvis det er det hos deg også :sol:

Det tar jammen meg lang tid å få gjort enkelte ting på sykehus og legekontor. Forrige uke satt jeg i 1,5 timer og ventet på blodprøve, og da jeg gikk og spurte om det var masse kø siden jeg hadde måttet vente trykket hun febrilsk på pcen sin og kom frem til at hun hadde glemt meg! Og jeg som hadde det travelt og skulle lese til eksamen dagen etterpå :kjefte:

Det er ikke lenge til du har den lille i magen hos deg nå, så du får bare se fremover :)

:klemmer:

At ting tar tid på sykehus og legekontor er ikke noe nytt for meg ;) Har tross alt jobbet samme steder selv :fnise: men dårlig at du ble glemt da, er snakk om å følge med litt for de ansatte! Huff....

Fikk du svar på blodprøven med en gang eller må du vente??

nawww nydelig å se disse små nyfødt :rødme:

har du fått omvisning på føden enda? må man ringe å bestille tid til det selv eller???

Nei den får jeg ikke svar på med en gang, prøven må jo behandles og analyseres, så i morgen har sikkert de blitt ferdig med det og da skal svaret sendes av gårde til jordmor og fastlege.

Omvisning på føden får du ikke lenger :sukk:

Etter at det var sånn svineinfluensa ting som gikk i fjor, så stengte de for omvisning og hun som er avdelingsleder syntes det var like greit å ha det stengt enda, selv om risikoen er over. Derfor blir det ikke tilbutt omvisning lenger. Jordmoren min syntes dette var noe teite greier, og anbefalte de gravide å skrive et brev etc, så kunne hun levere det til rette personen. For jo mere press på ting, så gjør de noe med det ;)

Nå har jeg hatt powernap på 2 timer :gjeiper: Deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den får jeg ikke svar på med en gang, prøven må jo behandles og analyseres, så i morgen har sikkert de blitt ferdig med det og da skal svaret sendes av gårde til jordmor og fastlege.

Omvisning på føden får du ikke lenger :sukk:

Etter at det var sånn svineinfluensa ting som gikk i fjor, så stengte de for omvisning og hun som er avdelingsleder syntes det var like greit å ha det stengt enda, selv om risikoen er over. Derfor blir det ikke tilbutt omvisning lenger. Jordmoren min syntes dette var noe teite greier, og anbefalte de gravide å skrive et brev etc, så kunne hun levere det til rette personen. For jo mere press på ting, så gjør de noe med det ;)

Nå har jeg hatt powernap på 2 timer :gjeiper: Deilig!!

Ja tenkte det da....når er det man skal evt. høre om svangerskapskløe...altså spørre JM om det eller? jeg klør litt på magen bare....er det noen bekymring eller skal det være heeelt ekstremt???

haaaa ingen omvisning lenger??? :sukk:

Men der vi skal føde har dem to avdelinger man kan velge da.....skal man sende dem et brev på forhånd hvor man ønsker og være og om man ønsker vannfødsel eller ikke og bla bla eller må man bare si ifra når man først kommer frem skrikende med rier?? :sjenert:

føler meg plutselig blå på dette området, og friker plutselig ut her :dåne:

"powernap" på 2 timer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svangerskapskløe er mere relatert til kløe rundt ankler, håndledd etc... og så klart ellers på kroppen, men nå er vi gravide ekstremt uheldig med tørr hud også... men tror ikke du har noe å bekymre deg for ;)

Du har jo sett hvordan hendene og armene mine er... det er liksom ikke helt normalt i forhold til hvordan kløen min egentlig er....

Det er 3 avdelinger på Fredrikstad... B2, B3 og B7... B7 er der alt det spesielle skjer... med tanke på vannfødsel etc, der har de badekar på hvert rom har jeg skjønt og jordmødre som har kompetanse til en slik fødsel... i sommer når jeg skal føde stenger B7 på grunn av ferie og at de skal spare penger så klart..

Så kan bare velger mellom B2 eller B3... B2 er vel normal enheten og B3 er for de som kan ha litt risikosvangerskap... de som har diabetes, er overvektige og svangerskapsforgiftining etc...

Man kan komme med ønsker når man ringer til føden for å fortelle at når har vannet gått etc.. man får jo beskjed om man skal komme med en gang eller vente... kommer jo helt an på når ting skjer på døgnet også ;)

Det er mange som skriver slike fødselsbrev om hva de ønsker og ikke ønsker... det kan være alt fra vilken avdeling, om man har allergi mot noe... om man ønsker epidural eller ikke... om man vil være oppdatert hele tiden om hva som skjer etc... og så videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke omvisning på føden der jeg skal heller :sukk:

Ble henvist til nettsiden dems, hvor de hadde lagt ut litt bilder... :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilder gir jo så bra inntrykk liksom.... :dåne:

Men skjønner jo liksom sikkerheten deres og.... er jo snakk om masse nyfødte bebise med ikke så sterkt immunforsvar enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahaaaa nei da er nok ikke kløen min noe annet en at magen vokser tenker jeg :fnise: men skal være obs på kløe rundt ankler og sånt!

Ja jeg har jo ønsker om å være på B7....men spørs når dem åpner igjen på sommeren og når jeg føder da :klø:

er det noen bilder på hjemmesiden dems?? har ikke satt meg inn i dette her, og plutselig begynner jeg å få uro i hjertet over ALT jeg skal gjøre liksom :dåne:

Samtidig skjønner jeg tanken...men synes de kunne da ihvertfall hatt møter man kunne ivhertfall fått litt information...trenger ikke omvisning om man får lite litt om sykehuset da....eneste jeg fikk var et visitkort med nummer og det man skal fylle ut og komme med til føden.........aner ikke hva jeg skal ha med meg siden vi ikke har helsekort her...altså JM har all informasjon på meg, men jeg får aldri noe skrevd med hjem ......

men jeg trodde B3 gikk ikke an å velge...mer at man ble "tvunget" ditt om man var risikosvangerskap??såangt er jeg ikke i grunn det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan komme med ønsker.... men om man havner der man vil er en annen sak... tror det bare er i juli de skal ha stengt på B7, i alle fall sånn jeg har skjønt det.

Har de ikke helsekort i Sverige? DA bør du få noe skriv fra barnmammorskan eller hva det heter... for det helsekortet er jo så nyttig info for de som tar deg i mot på sykehuset etc... Fikk et info hefta av jordmor når jeg var på kontroll. Jeg kan ta kopier til deg. Står litt info om avdelinger etc og masse tlf til de forskjellige avd og steder :) Veldig grei å ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...