Happy Feet Skrevet 2. juni 2010 #1121 Del Skrevet 2. juni 2010 Gratulerer med nye puser og ikke minst som høygravid! Jeg får også litt sånn sjokkfølelse noen ganger når det plutselig slår meg hvor nært ting er! Fødselen har hele tiden vært så langt borte, men nå er den plutselig ikke det.. Så herlig med litt shopping på Ikea. Ikea er morsomt! Bare så synd kjæresten ikke er like enig. Jeg vil gå rundt å kikke og kose meg, han skal bare rase igjennom og finne akkurat det vi skal ha. Mannfolk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #1122 Del Skrevet 3. juni 2010 Haha... liker å titte jeg og.. men blir så irritert over folk som bare stopper sånn brått midt i veien/gangene der inne. Så jeg er litt mere sånn at jeg må vite hva jeg skal ha på forhånd og så hadde vi jo med svigers også.... der skal det tittes og brukes god tid ja... Beina mine synes ikke det var så artig etterhvert... så ble litt sånn rasing igjennom på slutten ja Men helt knall med alt det vi fikk med oss og er noen raringer.... hun ene er så sky enda, stakkars liten... men i natt våknet jeg at det var så varmt på beina... då lå de jammen meg begge to på leggene mine søtingen Savner jo så klart hun andre lillejenta mi, hun pleide også å ligge på sengekanten eller så fant jeg ho i det ene kurvstativet ved siden av senga mi.... hadde laget seg en kose plass der... trist å se den plassen er tom hver gang jeg skal legge meg Høygravid ja.... men føler meg ikke som det heller, hadde trodd jeg skulle være MYE større... men nei, eller stor er jeg jo, men er fortsatt ganske mobil og enkelte jeg har møtt på sier... å så liten du er når jeg sier det er litt over 5 uker igjen. får ta det som en kompliment... for jenta inni magen er ikke liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 3. juni 2010 #1123 Del Skrevet 3. juni 2010 Søte pusene da......kom på en ting......kan være den ene pusen er bare sjenert altså, men noen katter også reagerer noen ganger på gravide kvinner....altså at dem blir litt sjenerte spesielt når babyen er nærme slutten hvis du skjønner Marilyn har plutselig ikke ønsket å kose seg mye ved magen min, men beina er gode å ligge på :gjeiper: Men på noen nettsider sies det at man er høygravid fra 3 trimester....men er det sånn i Norge at man ikke er høygravid før uke34?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 3. juni 2010 #1124 Del Skrevet 3. juni 2010 Åh! Masse fint til hjemmet! Den greia på kjøkkenet er det sånn i tre på hjul? Synes de er så fine, men vi har ikke plass så det er noe som får komme på fremtidens kjøkken! Høres deilig ut å være ferdig med barnerommet, det er liksom sommerens prosjekt her i gården. Vi har tenkt å ta hele rommet på lik linje med alle de andre rommene som er gjort i leiligheten vår.. MAO mye jobb! Men ikke for meg nå da... hehe!! LilleMann må nok trå til med kun egne hender ja... Han er jo så flink så det er liksom ikke noe stress heller! Jeg skal være decor ansvarlig! Male og pusse opp møbler vi skal ha der og male/klistre dekor på veggen. Gleder meg til det blir ferdi for tegningene våre ser veldig fine ut! Tenk at du er høygravid!!! Helt på trynet hvor fort det går!! Skjønner godt ting går opp for deg nå mtp fødselen! Kan du ikke snakke med jordmor? Min jordmor vet om "angsten" min så vi har lagt opp en del tid til å gjøre forberedene greier... Ha en fin helg Devilina! Je reisær tell det store utland! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 3. juni 2010 #1125 Del Skrevet 3. juni 2010 Men på noen nettsider sies det at man er høygravid fra 3 trimester....men er det sånn i Norge at man ikke er høygravid før uke34?? :klø: I norge er man høygravid på 34+5 Da er det nemlig 40 dager til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #1126 Del Skrevet 3. juni 2010 Feil I Norge er man høygravid 34+4 og ikke 34+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 3. juni 2010 #1127 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Jaja... ikke i uke 28 iallefall, men når man har 40 dager igjen til termin Endret 3. juni 2010 av dinedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 3. juni 2010 #1128 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg klarer ikke å se meg selv som høygravid Jeg tenker da, på de som har stoooore mager som ikke ser beina sine eller som kan bruke magen som bord når de sitter eller står (altså den strutter ut) Jeg vil i såfall gå under kategorien "liten-høygravid" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #1129 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Neytiri: Tigris er nok ikke sjenert, for hun er livredd alle mennesker, brå bevegelser og lyder. Og løfte disse pusene opp kan man bare glemme, da tar det helt av for de.... har masse kloremerker på magen og hender Huff... vet ikke om jeg har fortalt dette jeg, husker ikke alt jeg skriver heller Men vi var til dyrlegen dagen etter at vi hadde fått de. Fant litt blod i avføringen i kassa deres, har det der med å studere for mye ting Helsepersonell vet dere uansett... det var blod i avføringen, friskt blod og så er det litt diaré tendenser, så da ringte jeg og skulle komme samme dag. De fikk ormekur og antibiotika i tilfelle det var noe med tarmene. Når det er frisk blod så er det som regel langt inne sa hun dyrlegen og det kunne være foret de har fått eller stress mage fordi de har fått nytt hjem etc... MEN.... det er fortsatt blod i avføringen og Blackie, den mest tamme av de bæsjen tre ganger etterhverandre nå....på 15 minutter og det var frisk blod. Liker ikke helt det der. Skal se det an litt. De er jo begge to lekne som bare det og ser jo ikke ut som om noen har det vondt etc... hmmmmm.... Søsterliten: den angsten har jeg alltid hatt, men den er jo ikke sånn ille som mange andre kan ha...føler jeg da. Er jo helt nytt, så vet jo ikke hva jeg går til heller... er vel det som skremmer... og det der med at det skal en ca 50cm baby på 3,5kg ut av høna mi... det er for meg en utenkelig ting. Men så tenkier jeg igjen... herregud...hvor mange har ikke klart det før meg? Og at på til sånne jenter som er de pinglene/pyser.... Og hvordan blir jeg som en mamma? :klø: andres unger er jo ikke noe særlig..... vet ikke hvorfor, men føler meg bare teit i nærheten av barn til tider. God tur til Belgia Regner med at det er dit du skal? Lang helgen min starter i dag.... skal jobbe litt senere i kveld, så blir ikke før etter at jeg er ferdig med det, at jeg virkelig kan si HELG... da er det å pakke litt og så stikker vi til Telemark på hytta Har ikke vært der siden.... 2008. Skal ha med søstern til kjære og mannen også. Så blir spennende... den ene høy gravid i fjellet og den andre i slutten ava 2 trimester Og ikke minst... ikke innlagt vann, ute do og null strøm.... velkommen tilbake til kampen for tilværelsen men det er sjarm Icing: høygravid ja... har sett bilder av andre som er to uker etter meg og de har DE MAGENE... så jeg klager ikke, for synes ikke min har blitt så stor. Fikk jo kommentar seneste i går om at jeg var liten til å ha 5 uker igjen. Sånt liker man.... men... de vokser jo 200g per uke nå så... brått har jeg fått mage i løpet av noen uker ja Endret 3. juni 2010 av Devilina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 3. juni 2010 #1130 Del Skrevet 3. juni 2010 Hehe Tigris trenger sikkert bare litt tid, søt er hun ihvertfall :rødme: Uff ikke morro med blod i avføringen... Er blodet rødt kan det være en rift i endetarmen, og det er ikke farlig...Hvis blodet derimot er brunt kan det være noen fast e.l inne i tarm/mage systemet...Har katten Orm at den blør, vil den som oftest også være veldig tynn, og skral. Ofte får de en enorm matlyst.. Det er hvertfall min erfaring... Nå har du fått ormekur som også tar bendelorm regner jeg med??? etter noen dager skal man kunne se forbedring...hvis ikke syns jeg du skal kontakte dyrelegen igjen om katten har flere symtomer enn en blod.. (feber, slapp, osv) Skal dere ha med pusene i helgen eller?? Kos dere masse på hytta! Vi snakkes mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #1131 Del Skrevet 3. juni 2010 Lurte på å ha med pusene på hytta... men tror ikke det noe særlig når de er så små og det er en 4 timers kjøretur... uten stopp vel og merke. Så vår gode nabo som har broren deres skal passe på Han har brått blitt "alenepappa" vettu... så da må han holde seg hjemme Men godt han fikk litt selskap også... eneste ulempen med katten han har er at den mjauer og skriker i et sett... tror den roper på mamman sin, stakkars liten... og så liker han IKKE å være alene heller... bare han går i et annet rom begynner han å skrike. Er rare disse små dyra, men guuuuud så nusselige Sitter på jobb nå i skrivende stund... måtte ha litt pause.. begynte å bli lei å skrive om gult slim, hosting og KOLS..... Hørtes ut som du hadde en knall dag med din kjære på spa... skulle ønske jeg kunne tatt meg en tur på spa jeg og... det trenger jeg... mmmmmmmmmm. Bli litt knadd her og der og bare ha det godt og behagelig. Nå vet jeg hva jeg skal spare til ja Kjære får jeg nok ikke med på noe sånt.... Du får gi full rapport fra babyshoweren da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 3. juni 2010 #1132 Del Skrevet 3. juni 2010 Koselig dere får "barnepike" til pusene da Men neste uke....kan ikke du bli med meg på spa da? jeg har klipp på det jeg ikke dårlig for musklene og rygg....og velværen da ellers får du nok full rapport fra Babyshower da God helg snuppis!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 4. juni 2010 #1133 Del Skrevet 4. juni 2010 Håper dere får en fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 6. juni 2010 #1134 Del Skrevet 6. juni 2010 Håper dere koser dere masse på hyttetur, og at ikke det plutselig er noen småtroll som bestemmer seg for å ta turen ut i verden mens dere er der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #1135 Del Skrevet 7. juni 2010 Skulle ha oppdatert i går, men orket bare ikke... Vi kom oss helskinnet hjem fra hyttetur, hadde ikke forventet annet heller... men er jo en liten kjøretur kan du si.... Skal si det var godt å komme hjem tilo senga si og kjenne en MYK madrass kunder seg Sengene på hytta var ikke en kos opplevelse... tyngre har jeg blitt og kjente hver eneste plank igjennom madrassen... kan ikke huske at de var så vonde de sengene :klø: Og så knirket de for hver gang jeg snudde meg og da våknet jeg så klart :dåne: så søvn er luxus!! Hadde knall vær, 17-20 grader der oppe, så kan ikke klage... men var snø i fjellsidene så måtte ta bilde av det som bevis for at det var snø i juni Vi dro sammen med svigerinna og svogeren min... så to gravide på tur, det er litt slitsomt.. i alle fall når den ene er veldig hormonoella med ampre og sinna hormoner, og det var IKKE meg! Men er jo bare å lukke øra så godt man kan til tider.... Hadde planer om å ikke stresse og bare kose oss, men synes det ble litt tress nå og da.. lørdag var vi ute å kjørte og tittet litt.. er jo litt store avstander borti der og svinger hit og dit, så ting tar tid... så halve dagen ble jo borte til det. Ble grillings på kvelden da, smakte kjempe godt!! Søndag skulle vi ta det med ro, spise litt middag før vi dro... men da alle var våkne og opp i tolv tiden så starte jeg og rydde ut av rommet bare for å ha gjort det og brått hadde alle satt i gang med å rydde og vaske og så dro vi av sted gitt... tok en annen rute hjem igjen.. bestemte oss for å ta Sandefjord - Strømstad ferja... bestilte før vi dro og duret av sted... fulgte GPS'en for raskeste rute.. DET er ikke alltså så lurt så alt i alt så kom vi fra 3 minutter før ferja skulle dra, vi brøt et par fartsregler og andre trafikkregler på den turen for å rekke ferja Pusene var kjempe glad for å se oss da vi kom hjem også, det var koselig Til og med skremte lille Tigris var blitt litt tøffere... man kunne faktisk sitte ved siden av ho og klappe ho, FREMGANG!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. juni 2010 #1136 Del Skrevet 7. juni 2010 Er svigerinnen din langt på vei eller?? er hun en hissig person fra før eller? gleder meg ikke akkurat når min svigerinne som er på min alder blir gravid.....da blir det HELL HAS FROZEN OVER OG HORMONBOMBEN TICKER!!!! haha gps må man ikke alltid stole på om den ikke er oppdatert...tar man ikke alltid beste veien synes jeg... og jeg synes jo det er vanskelig å sove alene i min 180bred seng altså, så å sove på en hytte høres jo bare jævli ut ohh gleder meg å se pusene dine en dag når dem har vendt seg til omgivelsene Vi må finne en dag nå i uken som passer med mat hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #1137 Del Skrevet 7. juni 2010 Hun har termin 13 september... og tja, hun er litt hissig når ikke ting går hennes vei kan du si.... Hun er ikke her inne å leser, men vet da aldri :gjeiper: Ja, de to små krabatene må du få hilst på vettu MAT klart det. Passer best onsdag, torsdg eller fredag... buss må jeg ta uansett, for kjære jobber jo så, men er da ikke lange turen bort dit med times ekspressen vel? :klø: Er jo en busslomme i rundkjøringa vet Eurochash eller hvilken butikk den nå var... slutter jo 11.30 på jobb også, så sent trenger det ikke å bli heller Vi får ha en skikkelig girls day/night Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 8. juni 2010 #1138 Del Skrevet 8. juni 2010 Høres ut som dere hadde en koselig hyttetur, til tross for høy fart på veien og en litt muggen svigerinne Hva er planene fremover i denne uka da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #1139 Del Skrevet 8. juni 2010 Tja.... planene fremover ja... ta en dag av gangen... det skjer liksom lite her.. regnet nettopp på at jeg kun har 8 arbeidsdager igjen også Da blir det permisjon!!! Men... hva pokker skal man ta seg til dca? alt er liksom klart, bortsett fra to ting, men de skal vi få av svigers og mamma Snart nærmer bryllupsdagen vår også, så får vel planlegge et eller annet vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 8. juni 2010 #1140 Del Skrevet 8. juni 2010 Hvem popper først da, jeg eller svigerinna di... Thats the question Termin på samme dag Jeg tror den dagen min søster blir gravid vil jeg anbefale hennes kjæreste om rømme for hun er som en tikkende bombe 1..2.. KAAAAABOOOOOOOM...!! (Men det håper jeg ikke skjer på noen år enda hun er bare 18 år) for permisjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg