Gå til innhold

Devilina har blitt MAMMA

Devilina

Anbefalte innlegg

Jeg fikk også det diskettargumentet da jeg bytta fastlege. Høres ut som en håpløst utdatert løsning! :dåne: For min del holdt det å oppgi personnummer, så stolte hun på at jeg hadde fått fastlege der. Du skal jo ikke "lide" for at deres system er gammeldags og tregt! :roll:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:lol: Blue is my color :lur:

Kan du ringe de opp igjen og be om faxen dems eller???kunne kanskje faxet dem brevet du har??

ellers ringt igjen og sagt du snakket nå med fastlegekontoret og dem sa de skulle hatt dine opplysninger allerede og at de kan ikke nekte deg time :klø:

Gidder ikke å ringe de igjen.... tar det til tirsdag, har fax på jobben :lur: så da skal de få det svart på hvitt med en mindre pen kommentar ved siden av ja :jepp:

Helledussen, skal det virkelig gå an?! Jeg er sjokkert over helsevesenet til tider :hakeslepp: Og, si meg en ting, diskett? Det var det et oppslag om i en eller annen nettavis, diskett liksom, hallo middelalder :fnise: Nei, håper det ordner seg fort :)

Ja diskett... men den får de fra fastlegekontoret da :fnise: men det er helt sant... legene sender inn oppgjøret sitt på diskett til Helfo etc, er noen som ikke er helt oppdaterte på ting og nekte og bytte ut pc'er etc.. for de funker jo enda.... :dåne: har jobbet på flere kontor hvor det er pc'er fra 90-tallet enda... det er jo snart klenodium....

Jeg fikk også det diskettargumentet da jeg bytta fastlege. Høres ut som en håpløst utdatert løsning! :dåne: For min del holdt det å oppgi personnummer, så stolte hun på at jeg hadde fått fastlege der. Du skal jo ikke "lide" for at deres system er gammeldags og tregt! :roll:

:klemmer:

Jeg skjønner jo det at det med disketten er viktig, for da ser de hvem som er registert der eller ikke... det er mange som ringer rundt og skal ha time hos leger fordi de trenger resepter... misbrukere med andre ord. Men når det er 3 ganger jeg kontaker de på en uke så kunne de da for svarte ha registrert meg over tlf!!

Jeg holdt nesten på å brøle til de at jeg jobber da for pokker med det samme selv og jeg er ikke like vanskelig om noen skulle ønske time og ikke være registrert etc.

Nei nå stikker jeg over på butikken og kjøper meg en is... synes jeg fortjener det :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMMMMM... det ble en Big Deal...sånn kroneisting med masse karamell i midten :) og en honningmellon... og rundstykker... og prim.... har ikke spist frokost enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, teite fastlege-system :dåne: Noe av det samme skjedde meg. Jeg hadde også ny lege fra 1. mai, men samme kontor. Skulle bestille time litt ut i mai, og fikk beskjed om at jeg ikke var registrert som pasienten til denne legen enda. Så jeg fikk time hos den gamle. Eller, vikaren til den gamle. Var jo derfor jeg byttet, fordi hun alltid hadde en eller annen vikar :fnise: Men jeg hadde jo i det minste en lege å dra til... Helsesekeretæren sa at det ofte ikke ble oppdatert før midten av måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA det systemet der altså... har jo til og med ringt fastlegekontoret/ordningen og de sier jo at jeg er helt klart registrert der og at disketten er sendt ut... så jeg sier bare HURRA.... folk er firkanta.

Men nok om det... har lagt det bak meg nå. Skal faxe til de på tirsdag på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trampe::raudruss::pisk: forbanna russehelvette!!!! For all del... feste og ha det moro skal de få lov til... men ikke midt i en boligfelt og med lydnivå tilsvarende en Metallica konsert eller lignende.... helvette altså. Og det går i rap, 60-talls låter, fjortis musikk og dænsband etc... HURRA!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjære var ute i hagen i går og titta litt... da rava russen rundt der oppe og noen krabba... :fnise: halv tolv ble det stille og da hørte vi de sto i veien her og gaula på sanger og stoppa biler etc.. kom en maxitaxi til slutt og plukket de opp. Men den russebilen som brått fant ut at den skulle parkere her i gården står enda.... med bokser, plastglass og knuste ølflasker rundt her. Veldig pent må jeg si.... så jeg gikk ut og sparka dritten bak hvert hjul jeg... så håper det er en punktering eller to som skjer :nigo:

Har vært i Fredrikstad en liten tur i dag... akkurat som jeg ikke er der nok... jobb jobb jobb... men, måtte innom den ene butikken jeg hadde funnet en fin tunika, så ble det den... og en bolero... og et skjerf, så nå kan 17 mai bare komme :jepp:

Skulle hatt noen behagelige sko og da men :klø: for sent nå.... eller noe... Nordby shoppingscenter har jo åpent :nigo:

Lurer på hva denne triste regnfulle dagen bringer med seg... skulle egentlig få besøk fra Jessheim i dag, men har ikke hørt noe fra de så da regner jeg med at de ikke dukker opp. Kjære sendte melding i går og enda ikke fått svar.... dårlig. Men da slipper jeg i alle fall å rydde :fnise:

Jaget kjære av gårde til en kamerat nå, de skal sitte å klimpre litt på gitarene sine :romeo: , DET orker jeg ikke å høre på nå. Altså, de kan spille, i alle fall kjære, men han andre er litt i læringsfasen og jeg er sliten i dag.... uten å ha gjort en dritt. Energi er så luxus!!!

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: må kjøpe ny harddisc vi da... var en kompis av oss som tittet på det ista, han er sånn data nerd.... men søren... irriterer meg... alt som var på av bilder, regnskap jeg hadde, div. oppskrifter på ting og viktige dokumenter... ikke noe morro :snurt:

Så litt irritert på kjære ja.... :kjefte:

Går det virkelig ikke an å redde noe når harddiscen kvelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er mulig.

Når min svigerrinne kræsja sin pc - leverte hun den inn der hvor hadde kjøpt den og sa at hun måtte ha kopi av alt på harddisken.. Å det fikk hun - tror hun betalte 500 kr eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ælen fikk også til å hente ut tingene fra min harddisk når den kræsja :Nikke:

Så det skal i teorien gå... Men andre gangen den kræsja gikk det ikke... ;) Da var den superkræsja :fnise: Heldigvis hadde jeg da lært av gangen før og lagt alt det jeg syns var viktig inn på en ekstern disk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får høre med en pc butikk om dem kan få noe av harddisken...er jo utrolig hva dem får til da....men ja ekstern hardisk må man jo bare ha etter man opplever sånn...

Neste gang synes jeg du kan plassere noen spikere under disse bussene så dem punkterer ordnlig :fnise:

Heldigvis er jo russen ferdig mandag da ;)

Håper lørdagen fortsatt er god :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er mulig.

Når min svigerrinne kræsja sin pc - leverte hun den inn der hvor hadde kjøpt den og sa at hun måtte ha kopi av alt på harddisken.. Å det fikk hun - tror hun betalte 500 kr eller noe slikt.

Det som er dumt er at vi har kjøpt pc på avbetaling via Deal.no... så får liksom ikke levert den inn... og ikke har vi betalt alt heller, DET irriterer mer...

Du får høre med en pc butikk om dem kan få noe av harddisken...er jo utrolig hva dem får til da....men ja ekstern hardisk må man jo bare ha etter man opplever sånn...

Neste gang synes jeg du kan plassere noen spikere under disse bussene så dem punkterer ordnlig :fnise:

Heldigvis er jo russen ferdig mandag da ;)

Håper lørdagen fortsatt er god :hug:

Lurte på om jeg skulle slice de oppe med kniv :lur: noen ganger får jeg skikkelig ondskapsfulle planer og hensikter :lur::kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurte på om jeg skulle slice de oppe med kniv :lur: noen ganger får jeg skikkelig ondskapsfulle planer og hensikter :lur::kosteskaft:

:hoho: akkurat det jeg tenkte først, men spørs om ikke naboene hadde begynnt å lure når en høygravid går ut med svær kniv og begynner hakkearbeid på russebussen......da tror jeg vi får stemplet HORMONBOMBE ganske bra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke forsikring gjennom Deal?

Ingen anelse.... :klø:

:hoho: akkurat det jeg tenkte først, men spørs om ikke naboene hadde begynnt å lure når en høygravid går ut med svær kniv og begynner hakkearbeid på russebussen......da tror jeg vi får stemplet HORMONBOMBE ganske bra :ler:

Det geniale er at ingen hadde sett meg ;) for vinkelen på huset deres og der bilen sto er litt skjermet ;)

Men for sent nå... kom en trøtt russ i fem tiden og kjørte av gårde med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig dere har en slags forsikring gjennom dem.

Men jeg vet for sikkerhet, at hvis dere leverer pc'n til en butikk som reparerer (datakjeden) Så kan du få tatt kopi av hardisken, så fremst det er mulig, men det er ganske flinke på dette :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...