Tusle Skrevet 7. mai 2010 #861 Del Skrevet 7. mai 2010 Parkeringshus ja, min første bil hadde gule striper på den ene siden, etter et ublidt møte med en stolpe i et parkeringshus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 7. mai 2010 #862 Del Skrevet 7. mai 2010 Håper du har en fin turbodag. Lykke til hos jordmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 7. mai 2010 #863 Del Skrevet 7. mai 2010 Turbo er gøyest Jeg har turbo hver dag for tida Jeg liker at jeg solgte bilen min og må ha Ælen sin hele tiden Hvilken bil var det dere har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 7. mai 2010 #864 Del Skrevet 7. mai 2010 Turbo? I de gamle holkene vi har er det ikke noe turbo. Snart blir det ny børse, og da snakker vi saker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #865 Del Skrevet 7. mai 2010 2004 modell Volvo V40 stasjonsvogn med turbo Har da kjørt biler med turbo før, men leeeenge siden... glemte hvor morro det var :gjeiper: Men da kjørte jeg en med liiiit mere hester enn den vi har nå. Nei stolper og sånt kommer jeg ikke borti, men det parkeringshuset som hører til det ene senteret her i byen er noe så inni helvette trangt, skjønner ikke hva de har tenkt med... og så kommer det alltid en idiot og parkerer kloss oppå og smeller døra opp i vår bil. DET har skjedd før kan man si. Riper i laken er ikke morro Jordmor timen gikk bra alt var bra av prøver og sånt, må si jeg lever i en mindre stresset hverdag... blodtrykk på 112/55 kan man ikke klage på SF målet var ikke så ille som jeg fryktet heller. Nå var det på 30cm og lå på den grønne linja istedet for OVER som det gjorde sist. Blir en passe baby alikevel dette.. håper jeg, om hun ikke super vokser rett før hun kommer Men søren.... hva skal jeg ta meg til nå da.... spurte svigerinna mi om vi skulle ta en tur og shoppe, men hun leser til eksamen.... misunner ho ikke! Men det var da måte på til mange eksamner da.... skjønner at det å bli lærer og fordype seg i musikk ikke er noe JEG skal velge. Hun har hatt eksamner annenhver uke siden starten på april. Hmmmm... kjøre til butikken etterhver og kjøpe is vel :gjeiper: Må jo fylle på lagret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #866 Del Skrevet 7. mai 2010 Ble ikke noe iskjøping ista... dro en tur til Svinesundparken.... Halden for de som lurer, har lite med Svinesund og sverige og gjøre faktisk Så var innom Plantasjen og svei av 1000kr på blomster og krukker :dåne: brått fått grønne fingre.... måtte bare pynte opp litt utenfor inngangsdøra. Var så nitrist... og så har vi den ulempen at vi ikke har noe inngangsparti, bar en dør på en vegg og svææær gårdsplass... HVOR ALLE BILER KOMMER INN Å SNUR!!!! Blir så forbannet over dette... va la ut heller i fjor, ca 1,20 ut fra veggen... hvis ikke mer.... bar for å liksom vise at... Hei... her bor det noen og så tenkte vi å sette opp le-vegger på hver side sånn at det blir et lite inngangsparti.... men folk snur jo faen meg oppå døra!! Her snakker vi oppå dørmatta liksom. Så nå skal det plantes i svæææææære krukker og settes ut Stakk en tur innom Sparkjøp også, så da ble det mere baby ull garn og baby bomulls garn, skal strikke luer nå Tilbud på babysengesett var det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 7. mai 2010 #867 Del Skrevet 7. mai 2010 Det var da veldig så effektiv du var i dag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. mai 2010 #868 Del Skrevet 7. mai 2010 Blir helt sliten av alt du har gjort i dag, så flink!! Jeg må snart ut å kjøpe blomster og potter til å pynte utenfor her også.... ahhh strikke strikke strikke.....sy ferdig den ene lua først da så jeg kan få se Skal ta bilde av vottene jeg lagde og legger ut da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #869 Del Skrevet 7. mai 2010 Ja det sies visst at man blir veldig effektiv når man kommer til visse uker av graviditen. Må liksom gjøre noe nå som jeg kan og så har jeg jo fri på fredager.... bare nitrist å sitte inne da.... for det gjør jeg jo ellers liksom Har vært ute å plantet to krukker nå, bare den største som gjenstår, men den skal kjære hjelpe meg med. Men fy søren så lite hjelpsomme butikkpersonell er.... trasket rundt på plantasjen med sånn tralle og tittet... bærte en tung 50L jordsekk og disse tre krukkene opp på denne tralla. For noen power muskler jeg har :gjeiper: og masse blomster så klart. Men ikke noe spørsmål om det gikk bra og jeg trengte hjelp ute bilen. Hadde ikke trengt det heller da, men like bare tanken på at folk er hjelpsomme jeg da. Norge og nordmenn er noen stive nisser i grunn... smile til folk på gata gjør vi ikke, holder skjelden opp døra for folk, finnes jo unntak da.... til og med det med å ha barnevogn på buss er det få som gidder å hjelpe med å bære frivillig, man må liksom bli spurt. Vi skulle vært litt mere som amerikanere, de sier jo hei og god dag bare de går inn et sted, de kjenner ikke folka en gang etc... og smiler og står i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. mai 2010 #870 Del Skrevet 7. mai 2010 Ja det sies visst at man blir veldig effektiv når man kommer til visse uker av graviditen. Må liksom gjøre noe nå som jeg kan og så har jeg jo fri på fredager.... bare nitrist å sitte inne da.... for det gjør jeg jo ellers liksom Har vært ute å plantet to krukker nå, bare den største som gjenstår, men den skal kjære hjelpe meg med. Men fy søren så lite hjelpsomme butikkpersonell er.... trasket rundt på plantasjen med sånn tralle og tittet... bærte en tung 50L jordsekk og disse tre krukkene opp på denne tralla. For noen power muskler jeg har :gjeiper: og masse blomster så klart. Men ikke noe spørsmål om det gikk bra og jeg trengte hjelp ute bilen. Hadde ikke trengt det heller da, men like bare tanken på at folk er hjelpsomme jeg da. Norge og nordmenn er noen stive nisser i grunn... smile til folk på gata gjør vi ikke, holder skjelden opp døra for folk, finnes jo unntak da.... til og med det med å ha barnevogn på buss er det få som gidder å hjelpe med å bære frivillig, man må liksom bli spurt. Vi skulle vært litt mere som amerikanere, de sier jo hei og god dag bare de går inn et sted, de kjenner ikke folka en gang etc... og smiler og står i. Kunne ikke vært mer enig med deg....jeg vet jo hvordan amerikanerene er first hand....og det jeg ofte hører her er at folk mener det blir for falskt....personlig synes jeg det er helt greit å heller være litt falsk å smile en å late som folk ikke ekstisterer noen ganger......savner det hjemme på island...er mye mer utadvente i den forstand at man kan begynne en prat med en på bussen eller i butikken feks. Sånn fikk jeg mange venner hjemme, min beste veninne var en jeg møtte når hun jobbet i en isbutikk....bare begynnte å prate, og i dag er vi så gode venner...skjer ikke her på den måten desverre(klart finnes det jo alltid unntak) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #871 Del Skrevet 7. mai 2010 Ja unntak finnes det heldigvis, men kan ikke skjønne hvorfor vi eller mange er sånn. Hva skjedde? fra gammelt av var jo det mere hilsing, gentlemenn etc... snakker 1800-1900-tallet :gjeiper: For å ikke snakke om hvor gjestfrie folk var. Ta bare generasjonen til bestemor... hun er i 70 åra nå. Men hun har alltid noe lurt i kjølekskap, på boden, fryser hvis det kommer gjester. Hun synes det er skam hvis hun ikke kan by på noe. Vi... jepp oss 20-30 åringer og eldre også... byr ikke på en dritt når folk kommer innom... kanskje man sitter og pimper et glass brus uten å spørre gjesten(e)om det skal være noe. Nei rare greier... Nå har jeg satt gubben i sving ute og han har retta litt på hellene, la ferdig siste biten som manglet... og plantet den store krukka for meg. Ble bra å guuuuud.... kjenner jeg har alt for mye energi i dag :dåne: og jeg kjeder meg.. Merkes på innleggene laaaange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. mai 2010 #872 Del Skrevet 7. mai 2010 Haha ja vi(islendinger) er jo oppvokst med den skikken at man alltid skal ha nok kaffe og noe enten i fryser eller noe søtt med kaffen i tilfelle folk popper innom på besøk. I dags samfunn MÅ man ringe, ellers er det jo frekt liksom.....men jeg elsker å dra hjem å kunne bare banke på døra til gamle venner og familie Ja og du kjeder deg, hva med meg som ikke orker noe ting i dag, er rastløs i hodet, men får ikke lest en bok engang :dåne: Flink du er, og ikke snakk om flink mann da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #873 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Nå er jeg sur Møkka lue... kan legge ut bilde hvordan det ble før jeg sydden den sammen da :gjeiper: Sånn ble toppen av lua Lua forfra.... tredd nedpå kneet mitt :gjeiper: Endret 7. mai 2010 av Devilina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. mai 2010 #874 Del Skrevet 7. mai 2010 Men den ble jo kjempefin ihvertfall før den ble sydd sammen.... Ok skal prøve å hjelpe deg.... den første spissen til venstre(som snur ned på bildet).....den skal sys(fra høyre siden av den spissen) til venstre side av midterste spiss...så høyre side av midterste spiss sys sammen med venstre side av spissen helt til høyre. så de ytterste kantene øverst på begge store spissene sys sammen.....jeg sydde også litt ned fra det punktet ved nakken og så litt an hvor langt ned jeg syntes skulle passe.... de to store spissene er jo en del spissete i andre ende..det er jo der øreflippene er... Håper det hjalp litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. mai 2010 #875 Del Skrevet 7. mai 2010 Toppen ser jo riktig sydd, tror bare du sydde for langt ned i nakken at du ikke har øreflippene bare klipp tråden og sy igjen på nakke partiet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #876 Del Skrevet 7. mai 2010 Skjønner ikke noe jeg.. har googlet andre bilder på nett og de er faktis ganske like, MEN.... de har oppskriften har en liten annen avsluttning... Og jeg som kjøpte mer garn i dag for å lage flere, DET skal jeg IKKE. Skal brenne hele dritten eller tørke meg i rævva når jeg er på dass og dra ned...... Tenk at det går an å bli så forbanna over en sånn ting.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 7. mai 2010 #877 Del Skrevet 7. mai 2010 Søting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. mai 2010 #878 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) du er bare sliten etter en stor dag, ta å tenk på det igjen i morra du. Jeg laget en lue til i mindre størrelse, og må si det var mye lettere etter jeg hadde gjort første......du må jo også sy på tråder da, for da blir lua litt mer ordnlig p.s. jeg strikket nå små votter, superenkle....det kan du også bruke babybomull eller babyull på om du ønsker å prøve noe annet Endret 7. mai 2010 av Neytiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #879 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Toppen ser jo riktig sydd, tror bare du sydde for langt ned i nakken at du ikke har øreflippene bare klipp tråden og sy igjen på nakke partiet! Har øreflippene jeg Endret 7. mai 2010 av Devilina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. mai 2010 #880 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) ser jo riktig ut det ta en titt på mine, er ikke ulikt....trenger somsagt bare trådene djevelue edit: nei vettu hva, nå ser jeg nærmere....et eller annet er ikke riktig......de hullene som lager et mønster skal jo være på hver side foran på ansiktet...så det blir to spisser ned hver side, så det blir en slags bue på panna..... Endret 7. mai 2010 av Neytiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg